Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair

Мнение от NikiNikolov » 24 Фев 2011, 9:20

Позволявам си да сложа и в този раздел тази тема, предполагам ще е полезна и на Вас.
Поздрави.


И тъй, що се стигна до това положение - щот имаше високи ниски обороти. След строй се, преброй се, сумати проверки, че се утепах от работа :mhihi: виновен беше стъпковия мотор.

какво съдържа степ. мотор и какво се прави:

1. Какво съдържа: корпус - черно боядисана здрава ламарина, букса от пластмаса, 3 пина - не пипате, щот после :banghead: , алуминиев корпус с въртящ се клапан.

2. Нужни инструменти за отваряне на животното:
- здрава отверка с нужната ширина, която да пасва на канала където е запресован корпуса;
- около 300 гр. чук
- нещо което него лови магнит - примерно месинг с 0,5 - 0,8 мм2 фи

Като отворете 8-те запресовани пластинки на ламаринения корпус внимателно го издърпвате от алуминиевия корпус на клапана.

Карантията съдържа: ротора на моторчето със алуминиевия корпус на клапана - повече не се разглобява :!: , О-пръстен, доста голям и черен на цвят. Ротора има на оста си един пластмасов конус, внимавайте да не го изгубите, щот няма събиране - служи за сглобяване :mhihi: .

3. Ремонтна дейност: поради непрестанната работа на моторчето напред-назад :kuku: , нормално е даде фира. Проблема е, че пластините които контактуват с колектора / 3 бр. /, съответно пиновете на буксата са 3 бр. се отдалечават от колектора и почват да искрят /нещо като заварка се е получило при мен/ та колектора, т.е. клапана на моторчето, малко трудно го бутнах първия път за раздвижване и реално съм скъсал заварката и като му подавам напрежение клапана отваря, като подам на другата бубина да затвори неще, щот задират пластините в колектора и задържа "заварката". Проблема се отстранява с водна шкурка за отрицателно време - колектора се почиства със шкурката. Сега идва ред на контакните пластини с колектора - вадите нещото което не го лови магнит и лекинко прибутвате пластините към оста на ротора, все пак внимавате.

4. Почиствате с кореселин или технически спирт или чистител за спирачки или квото имате. Ракия, бира, вино и др. производни - само за вътрешна употреба :!:

5. Сглобяване: хващате алуминиевия корпус с клапана в дясна или лява ръка с ротора нагоре - задължително, нанизвате О-пръстена /черния/, нанизвате пластмасовия конус на оста на ротора - в часта на колектора и лекинко нанизвате черния тенекиен корпус като мноо внимателно внимавате за притегателните сили на магнитите запресовани в корпуса - т.е. като сглобите детайлите не трябва да изкривите пластините, които контактуват с ротора.

6. Преди да затворите / запресовате моторчето: тествайте дали работи животното, ако не работи, отваряте, оправяте пластините и на ново затваряте. Имайте в предвид, че тази дейност е ограничена, пластините се чупят.

7. Затваряне/ пресоване - с каквото е удобно и задължително с чук, ако сте си вкъщи :mhihi: .

Изображение
Изображение
Изображение
Последна промяна NikiNikolov на 26 Фев 2011, 11:16, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 575
Регистриран на: 16.02.2009
Местоположение: София
Кара: BMW 318i, sedan, 11.97

Re: Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair

Мнение от 00700 » 24 Фев 2011, 10:46

Полезна тема :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair

Мнение от NikiNikolov » 24 Фев 2011, 12:17

Незнам, модовете и админите за кажат. Мойто моторче работи вече на 6 :weed:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 453
Регистриран на: 26.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW850 5,7 ALPINA

Re: Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair

Мнение от pgv64 » 24 Фев 2011, 13:03

:D Колега мерси за указанията!!!Да не се налага , но е полезно ако се наложи почистване на джаджата! :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair

Мнение от ~Мишо~ » 24 Фев 2011, 20:53

Описанието добре,да имаше и някоя снимка... :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair

Мнение от NikiNikolov » 25 Фев 2011, 9:24

щом искате снимки ще има, но в по късните часове на деня :!:


старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair

Мнение от NikiNikolov » 26 Фев 2011, 11:18

Има снимки вече, но който знае какво прави, те не му трябват 8)

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook