Проблем с центровка на М40?!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- Radoslaw
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 22.07.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36/E90/...
- Мечтае да кара: ///M
Проблем с центровка на М40?!
Преди около 4-5 дни ми "замина" една ролка на ангренажа,смених я нагласих всички белези на ангренажа и т.н. да съвпадат,но когато запалих колата и тръгнах да я карам тя нямаше мощност,искам да попитам,защо се получава така и ако може някой да помогне?!
- Radoslaw
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 22.07.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36/E90/...
- Мечтае да кара: ///M
Re: Проблем с центровка на М40?!
malenov написа:защото не е правилна центровката
Е добре де,кажи какво не съм направил както трябва и какво да направя!?
- joro_bmwm3
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 112
- Регистриран на: 25.12.2010
- Местоположение: на всякаде
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320 ванус
- Мечтае да кара: Ф1
- Детайли за колата: просто няма такава
Re: Проблем с центровка на М40?!
иди във сервиз да няма тема търся двигател 

живота е гаден,но аз сам по гаден
- anton mutafchiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 943
- Регистриран на: 20.05.2009
- Местоположение: пловдив
- Кара: всичко що е с гуми
Re: Проблем с центровка на М40?!
ами както каза колегата нети е точна центровката просто пробвай от ново и като я направиш върти на ръка няколко пъти и виж дали ти съвпада центровката и ако е 6 тогава пали
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Проблем с центровка на М40?!
Имам скоба за центриране на разпределителя
, ако не знаеш как става точно не пипай повече 


- Don_Mandragon
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: Стара Загора/София
- Кара: M40B18 '93
Re: Проблем с центровка на М40?!
joro_bmwm3 написа:иди във сервиз да няма тема търся двигател
И аз като я взех преди години ходих в сервиз да ми сменят ремък и ролки. Без никви щифтове и скоби ми ги смениха. Ей така за 20 мин извадиха стария ремък и ролки и сложиха новите на доверие, че от Италия пристига наред и си взеха паричките. След което почнаха проблеми с оборотите и казаха, че е от мотора за ниските и трябва да го сменя. Предложиха ми безумна цена за него. Отидох в друг сервиз. Оказа се че не са зацепили правилно ремъка. Всичко се оправи в тоя момент, а щяха да ме накарат сигурно един куп неща да си купя. Другия път мисля сам да си го смяня. Ще следя темата с интерес.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Проблем с центровка на М40?!
Колега ще нахвърля основните моменти по центровката , а подробно описание има в аутодата , там има и схеми ...
Първо сваляш свеща на първи цилиндър !
Завърташ коляновия вал до ГМТ. Как да разбереш дали си в ГМТ ? Освен по белезите , може да се ориентираш като бръкнеш с пръст в отвора на свеща на първи цилидър и опипаш дали ръба на цилиндъра се е изравнил с ръба на буталото , освен това гърбиците на разпределителния вал , тябва да сочат на горе или да са под такъв ъгъл , че да не натискат кобилиците , съответно клапаните .... Щом се увериш , че си в ГМТ , застопоряваш маховика с нещо (било то със специален инструмент или примерно с шестограм , отверка с подходящ диаметър и т.н.) Маховика задължително трябва да го блокираш с нещо !!! След това ако имаш инструмент за застопоряване на разпределителния вал е хубаво , ако ли пък не , то просто обърни внимание квадрата на вала да е правилно разположен ! Квадрата на вала има три вдлъбнати точки разположени една до друга в линия , направени като с център в метала . Тези три точки трябва да сочат на горе . Тук точно много хора бъркат ! Като разполагат трите точки наистина на горе , пепрендикулярно на земята , а то не трябва така ! Понеже двигателя е под ъгъл в коша , то и квадрата на вала трябва да е разположен под ъгъл спрямо земята ,а перпендикулярно на оста на двигателя (хоризонтално на главата). След това сваляш шайбата на коляновия вал , горния и долния капак на ангренажа.
След това разхлабваш ролката на коляновия вал и обтяжната ролка и махаш ремъка .
Сега това което теб те интересува ....
Разхлабваш МАЛКО болта на колелото на разпределителния вал , за да можеш да го въртиш на ръка и го завърташ по часовниковата стрелка докато СПРЕ ! Тук ще трабва да имаш помощник (особено ако нямаш инструмента за застопоряване на разпределителния вал) , за да ти задържи вала да не се върти и да не мърда от правилното положение . Можеш да ползваш ключ или тръбен ключ . Следва монтажа на новия ремък като започваш от ролката на коляновия вал и се движиш обратно на часовниковата стрелка (ремъка трябва да е добре опънат от противоположната страна на обтяжната ролка ). Тука идва "кофти " момента ....
При тази стъпка , трябва да се монтира т.н. "tension guage" или измерител на опъна. Този измерител се монтира на белега на ремъка , след това обтяжната ролка се завърта докато измерителя на опъна не покаже 45 единици. След това се стяга обтегача и ролката на разпределителния вал. С това центровката приключва ...
Тъй като съм почти сигурен ,че нямаш този уред - БМВ -11.2.080 - измерител на опъна , то ще се наложи да действаш на усет и на ръка ... Спази всички стъпки , които ти описах и стегни ремъка на усет, ако всичко е наред -
, ако не ....
Ето един линк със снимки : http://www.e30zone.co.uk/e30zonewiki/in ... elt_Change
Ако не разполагаш с този уред , не разхлабвай ролката на разпределителния вал , а само свали ремъка , монтирай новия ремък стегни обтяжната ролка и това е ...
П.С. Ако трабва да се "вталяваме" центровката включва и използването на температурен сензор , който отчита температурата , при определени показания на измерителя на опъна ...
Първо сваляш свеща на първи цилиндър !
Завърташ коляновия вал до ГМТ. Как да разбереш дали си в ГМТ ? Освен по белезите , може да се ориентираш като бръкнеш с пръст в отвора на свеща на първи цилидър и опипаш дали ръба на цилиндъра се е изравнил с ръба на буталото , освен това гърбиците на разпределителния вал , тябва да сочат на горе или да са под такъв ъгъл , че да не натискат кобилиците , съответно клапаните .... Щом се увериш , че си в ГМТ , застопоряваш маховика с нещо (било то със специален инструмент или примерно с шестограм , отверка с подходящ диаметър и т.н.) Маховика задължително трябва да го блокираш с нещо !!! След това ако имаш инструмент за застопоряване на разпределителния вал е хубаво , ако ли пък не , то просто обърни внимание квадрата на вала да е правилно разположен ! Квадрата на вала има три вдлъбнати точки разположени една до друга в линия , направени като с център в метала . Тези три точки трябва да сочат на горе . Тук точно много хора бъркат ! Като разполагат трите точки наистина на горе , пепрендикулярно на земята , а то не трябва така ! Понеже двигателя е под ъгъл в коша , то и квадрата на вала трябва да е разположен под ъгъл спрямо земята ,а перпендикулярно на оста на двигателя (хоризонтално на главата). След това сваляш шайбата на коляновия вал , горния и долния капак на ангренажа.
След това разхлабваш ролката на коляновия вал и обтяжната ролка и махаш ремъка .
Сега това което теб те интересува ....
Разхлабваш МАЛКО болта на колелото на разпределителния вал , за да можеш да го въртиш на ръка и го завърташ по часовниковата стрелка докато СПРЕ ! Тук ще трабва да имаш помощник (особено ако нямаш инструмента за застопоряване на разпределителния вал) , за да ти задържи вала да не се върти и да не мърда от правилното положение . Можеш да ползваш ключ или тръбен ключ . Следва монтажа на новия ремък като започваш от ролката на коляновия вал и се движиш обратно на часовниковата стрелка (ремъка трябва да е добре опънат от противоположната страна на обтяжната ролка ). Тука идва "кофти " момента ....
При тази стъпка , трябва да се монтира т.н. "tension guage" или измерител на опъна. Този измерител се монтира на белега на ремъка , след това обтяжната ролка се завърта докато измерителя на опъна не покаже 45 единици. След това се стяга обтегача и ролката на разпределителния вал. С това центровката приключва ...
Тъй като съм почти сигурен ,че нямаш този уред - БМВ -11.2.080 - измерител на опъна , то ще се наложи да действаш на усет и на ръка ... Спази всички стъпки , които ти описах и стегни ремъка на усет, ако всичко е наред -


Ето един линк със снимки : http://www.e30zone.co.uk/e30zonewiki/in ... elt_Change
Ако не разполагаш с този уред , не разхлабвай ролката на разпределителния вал , а само свали ремъка , монтирай новия ремък стегни обтяжната ролка и това е ...
П.С. Ако трабва да се "вталяваме" центровката включва и използването на температурен сензор , който отчита температурата , при определени показания на измерителя на опъна ...
- Don_Mandragon
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: Стара Загора/София
- Кара: M40B18 '93
Re: Проблем с центровка на М40?!
Значи, ако съм разбрал правилно, ако имаш 2та инструмента за които има чертежи в Е30 подфорума. Само сваляш капака на главата, въртиш коляновия вал докато щифта пропадне в дупката на маховика(която е около стартера) и след като пропадне стрелката на шаибата на разпределителя трябва да сочи горен ляв ъгъл. Ако не вадиш щифта и правиш още един оборот на коляновия и пак чакаш да пропадне щифта. След това с другия инструмент застопоряваш разпределителя. Вече спокойно махаш ремъка и слагаш новия. А шайбата на разпределителя може да не махам?
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Проблем с центровка на М40?!
Don_Mandragon написа:Значи, ако съм разбрал правилно, ако имаш 2та инструмента за които има чертежи в Е30 подфорума. Само сваляш капака на главата, въртиш коляновия вал докато щифта пропадне в дупката на маховика(която е около стартера) и след като пропадне стрелката на шаибата на разпределителя трябва да сочи горен ляв ъгъл. Ако не вадиш щифта и правиш още един оборот на коляновия и пак чакаш да пропадне щифта. След това с другия инструмент застопоряваш разпределителя. Вече спокойно махаш ремъка и слагаш новия. А шайбата на разпределителя може да не махам?
Точно така !
Както вече казах може и без инструмента за разпределителния вал , но другия за маховика е задължителен , просто трябва да има нещо , което да държи коляновия вал да не мърда , а това е именно тоя чеп дето се бута в маховика !
А чертежи за тия инструменти (и не само за тях) имам и аз ,намрита се и в нета ...
- Radoslaw
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 22.07.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36/E90/...
- Мечтае да кара: ///M
Re: Проблем с центровка на М40?!
Мерси на Методи80 за отговора и насоката,аз направих същото днес и колата се оправи,надявам се тази тема да е от полза на всички(радвам се,че вече и в е36 раздела има обяснение)!!!
- Don_Mandragon
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: Стара Загора/София
- Кара: M40B18 '93
Re: Проблем с центровка на М40?!
Мерси и от мен
Скоро и аз ще сменя ремъка с ролките. Тъкмо ще видя до къде са стигнали с износването вала и кобилиците и ако остане време и желание може да сваля и почистя повдигачите
Надявам се после да не пускам тема, че търся вал с кобилици 



12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани