Проблем с парно?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Проблем с парно?
Двигателят е М43.
В понеделник парното работеше без проблем. Днес тръгвам няма парно. Колата си загря нормално, но парното духаше студено. В един момент, след завой топлото тръгна. Това се случи след 10-тина км каране с духащо студено парно.
Клапите за насочване на въздуха работят. Първото, което ми идва е клапана на парното, който пропуска антифриза към радиаторчето. Някой с други идеи?
В понеделник парното работеше без проблем. Днес тръгвам няма парно. Колата си загря нормално, но парното духаше студено. В един момент, след завой топлото тръгна. Това се случи след 10-тина км каране с духащо студено парно.
Клапите за насочване на въздуха работят. Първото, което ми идва е клапана на парното, който пропуска антифриза към радиаторчето. Някой с други идеи?
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Проблем с парно?
След малко четене отидох да погледна и от 3 маркуча около този клапан само един е топъл и до колкото успях да видя точно този топлия изобщо не влиза в клапана ами идва от купето, а в другия край е в двигателя.
Re: Проблем с парно?
Това с маркучите трябва ли да ми говори, че проблема е в клапана или да търся другаде?
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Проблем с парно?
kkkrisss написа:След малко четене отидох да погледна и от 3 маркуча около този клапан само един е топъл и до колкото успях да видя точно този топлия изобщо не влиза в клапана ами идва от купето, а в другия край е в двигателя.
Ами така трябва да бъде- топлият маркуч е надянат към големия отвор в тройника на главата в задната част на двигателя, а другият край влиза в купето и е свързан към парното. Посоката на течността е от тройника на главата, към парното, другият маркуч е от парното, към другия тройник в блока. За третия маркуч в купето не знам на м43 как е схемата. Лошото обаче е, че е студен. Значи няма въздух в системата (топлия маркуч от тройника) и освен мнението на vld за клапана на парното има и незначителна вероятност да се е откачило жилото от голямата врътка за топло-студено, точно под решетката на на въздуховода в централната конзола. В положение на врътката топло, жилото е леко натегнато и при разкачане се прибира, при което затваря притока на въздух, все едно си завъртял в положение студено. Но тогава няма как парното да дойде от самосебе си.
Re: Проблем с парно?
И аз мисля, че няма как да е от врътката. Парното си дойде и работеше перфектно. Пък и не съм въртял изобщо врътката - тя все си седи на топло. Остава да е въпросния клапан!
Към горното мнение - топлият маркуч идва от купето към двигателя, студените са 2 - единия идва от двигателя към клапана, другия от клапана към купето.
За топлият маркуч е ясно защо е топъл. Това, което не мога да си обясня е защо маркуча, който идва от двигателя към клапана е студен. По моята логика ако клапана е развален, 2 от маркучите трябва да са топли и само този, който връща водата към двигателя да е студен? Или бъркам някъде?
Към горното мнение - топлият маркуч идва от купето към двигателя, студените са 2 - единия идва от двигателя към клапана, другия от клапана към купето.
За топлият маркуч е ясно защо е топъл. Това, което не мога да си обясня е защо маркуча, който идва от двигателя към клапана е студен. По моята логика ако клапана е развален, 2 от маркучите трябва да са топли и само този, който връща водата към двигателя да е студен? Или бъркам някъде?
- роско бмв gr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 18.10.2009
- Местоположение: дето е пълно с пустиняци
- Кара: умряло 316 автоматично купе
- Мечтае да кара: lancia HF integrale
- Детайли за колата: умряло 316 купе автоматик
Re: Проблем с парно?
Понеже го сменях този клапан преди месец,имам някаква идея.Но се чудя как ще идва топло като не влиза топло,ти сам казваш че маркуча който идва от мотора,(той не е трипътник а има две тръбички, дебела и тънка)да не би предишния собственик да е объркал маркучите и да те заблуждават.Аз мисля че е клапана.За сведение аз сложих от е34-става, буксата е същия само удължаваш единия маркуч който влиза в купето.Сложих този клапан защото търсих двоен за е 36 ама имаше само единични.А един ми искаше за двоен майка си и баща си.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Проблем с парно?
kkkrisss написа:След малко четене отидох да погледна и от 3 маркуча около този клапан само един е топъл и до колкото успях да видя точно този топлия изобщо не влиза в клапана ами идва от купето, а в другия край е в двигателя.
Сега разбрах кой е този топлия малкуч, който влиза в двигателя, трябваше малко по-подробно на напишеш. Та маркуча, който влиза директно в купето, без да минава през клапан, в другия край е на тройника в предната част на блока, нали така? Ако е така посоката на течността е от радиатора за отопление на купето, към тройника на блока. И за да е топъл, значи причината не е в ел.клапаните, поне според мен.
Re: Проблем с парно?
роско бмв gr написа:Понеже го сменях този клапан преди месец,имам някаква идея.Но се чудя как ще идва топло като не влиза топло,ти сам казваш че маркуча който идва от мотора,(той не е трипътник а има две тръбички, дебела и тънка)да не би предишния собственик да е объркал маркучите и да те заблуждават.Аз мисля че е клапана.За сведение аз сложих от е34-става, буксата е същия само удължаваш единия маркуч който влиза в купето.Сложих този клапан защото търсих двоен за е 36 ама имаше само единични.А един ми искаше за двоен майка си и баща си.
Парното до днес работеше без проблем, така че се съмнявам маркучите да са било объркани по някакъв начин. Колата е с климатик и като гледам моя е единичен. Двоен е за климатроник или?
Това, което ме интересува е, ако е запекъл клапана кои маркучи трябва да са топли и кои студени?
- роско бмв gr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 18.10.2009
- Местоположение: дето е пълно с пустиняци
- Кара: умряло 316 автоматично купе
- Мечтае да кара: lancia HF integrale
- Детайли за колата: умряло 316 купе автоматик
- роско бмв gr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 18.10.2009
- Местоположение: дето е пълно с пустиняци
- Кара: умряло 316 автоматично купе
- Мечтае да кара: lancia HF integrale
- Детайли за колата: умряло 316 купе автоматик
Re: Проблем с парно?
Нещо бъркате.Клапана има три тръби,едната идва от задната страна на блока,другите две влизат в купето.А от купето изиза един който отива отстЗрани на двигателя.Как да бъде маркуча топъл като не влиза топла вода от задната част на блока?Най-добре пипни трипътника точно под чистачките.Този от страната на спътника(первия демек)е този който излиза оъ купето.Другите два са тези който влизат.Значи ако пипнеш клапана този най отдолу е маркуча за топлата вода.Ако той е топъл а първия на трипътника е студен значи може и да си за клапан.
Re: Проблем с парно?
Моя клапан е с 2 тръби.
Интересува ме ако е скапан клапана, кои маркучи трябва да са топли и кои студени?
Общо са 3 маркуча:
1 - от двигател към клапана
2 - от клапан към купето
3 - от купето към двигател
Интересува ме ако е скапан клапана, кои маркучи трябва да са топли и кои студени?
Общо са 3 маркуча:
1 - от двигател към клапана
2 - от клапан към купето
3 - от купето към двигател
- роско бмв gr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 18.10.2009
- Местоположение: дето е пълно с пустиняци
- Кара: умряло 316 автоматично купе
- Мечтае да кара: lancia HF integrale
- Детайли за колата: умряло 316 купе автоматик
Re: Проблем с парно?
Aко е скапан клапана, трябва да е топъл само маркуча който идва от задната страна на блока,там дето не можеш да бръкнеш.Ако случайно той не е топъл търси на друго място.Ако въпросният маркуч е топъл,също и този който отива от клапана в купето е топъл значи,и аз не знам какво значи.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Проблем с парно?
Оф, съвсем се обърках, по-добре да именуваме нещата по-точно. Ще напиша схемата за отоплението, и ще напишеш кой маркуч е топъл и ко е студен. м43 има радиатор за отопление на купето с две пити, свързани в един блок. Има също и два тройника /трипътника, по-скоро този на главата е с два изходящи отвора, за удобство ще ги наричам тройници/, като единият от тях е в предната част, на блока на двигателя, а другият е отзад на главата. При пуснато парно, водата се движи от тройника на главата (големият отвор), до долната тръбичка в блока с двата ел. клапана. На отворени клапани, горните две тръбички (една до друга) в блока с двата клапана, отвеждат течността по два маркуча в купето и влиза в горната и долната пита на радиатора. Оттам през изхода на радиатора водата отива в тройника на блока. През малкия отвор на тройника на главата минава отоплителния маркуч на колектора и влиза в горния малък отвор на тройника в блока. Третият малък отвор на тройника на блока (страничен) отвежда водата през малкия маркуч в долната част на радиатора на двигателя в блока и оттам малкият кръг се затваря през големия горен маркучна радиатора.
- роско бмв gr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 18.10.2009
- Местоположение: дето е пълно с пустиняци
- Кара: умряло 316 автоматично купе
- Мечтае да кара: lancia HF integrale
- Детайли за колата: умряло 316 купе автоматик
Re: Проблем с парно?
Чакай сега,пътя на водата е от задната част на главата до клапана(твоя е с две тръбички)От долната тръбичка влиза в клапана минава през него и излиза от горната и отива в трипътника под чистачките.От там отива в радиятора в купето.Излиза от там през същият трипутник отива отново в двг,само че от страни.А не съм сигурен дали обикн. радиатори са с две пити(този вътре в колата)
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани