Много проблеми накуп - 325тдс

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 12.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 325TDS Touring Automatik
Мечтае да кара: много коне
Детайли за колата: С много гъдели :)

Много проблеми накуп - 325тдс

Мнение от pazo02 » 05 Фев 2011, 22:58

Имам колата от 2 седмици, карам я от 3 дена. Колата е 325тдс автоматик(5ск). От четвъртък до днес пътувах от София до Силистра и обратно. Абсолютно през целия път стрелката на температурата беше бетон на 12ч, но на връщане на катеренето на Витиня както колата вървеше с 90 нагоре изведнъж загуби мощност и скоростта падна на 60. Настъпих педала на газта до дупка - без ефект. Отпуснах газта и пак до дупка - без ефект. Включих кутията на режим спорт и пак настъпих до дупка - без ефект. Колата не искаше да върви, а също и не искаше да свали предавка надолу. По едно време рипна на 3та и държеше около 2800 оборота и леко ускоряваше, но определено колата се мъчеше и не искаше да върви, оборотите се развъртаха много бавно. Температурата се качи 2мм над средата. Качих баира и колата тръгна нормално, температурата за 3 сек се бетонира пак на 12 и заспа. След няколко км имаше спускане и този път темп. падна 2мм под 12ч. После по равното се качи пак на 12 и после в града не мръдна. За тия 3 дена и навъртях първите 960км и това странно явление беше единственото лошо, което ми се случи, но много се притесних. Колата е на реални 339.000км. Преди да регистрирам колата сменях подгревните свещи(всички бяха аут и не палеше студена) и тогава почистих и МАП(датчика в смук. колектор, нали? :)). Имаше малко масло в смукателния, което ме навежда на идеята за заминаваща си турбина. Имам и проблем със топлия старт - върти като шевна машина 3-4 сек, но винаги пали. Студена пали от раз. Абе филмът е голям... :(
ПС Ползвах търсачката, четох доста по въпроса, и все пак бих се радвал да споделите мнения - за термостата, за автоматика, загубата на мощност, турбо...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Много проблеми накуп - 325тдс

Мнение от bum_bum » 05 Фев 2011, 23:25

Провери да не се е откачил или много напукан маркуча на мап сензора.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 25.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39tdsA "97
Мечтае да кара: c63amg

Re: Много проблеми накуп - 325тдс

Мнение от ShibinG » 05 Фев 2011, 23:41

щом пада температурата при спускане под 12 часа, 100% си за термостат, аз бих препоръчал и смяна на антифриза и водната помпа и стискаш палци да не грее отново :yes:
6>4

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Много проблеми накуп - 325тдс

Мнение от vladobate » 06 Фев 2011, 0:05

Мапа колега не е датчика във всмукателния колектор , а там е датчика за температурата на постъпващия въздух и е важен за мощността. Обикновено при такива интервенции свързани със махането на всмукателните колектори 9 нали си сменял дюзи ) при сглобяването или при врътнята се засягат "жизненоважни" елементи като датчици, кабели и мъркучлета вследствие на което се получават подобни аномалии. Та проверяваш ама с двете си очички и двете си ръчички лично :mhihi: ( да няма после ама майстора каза че всичко е ток и жици ) буксата на датчика на колектора ( тоя дет си чистил) добре ли е и на мястото ли си е , кабелчетата от нея също , мъркучлето от колектора ( отдолу дет е включено ) в добро здраве ли е и ако не сменяш ( като тинейджърка от английската гаджето на три дена :mhihi: ) и после тоя въпросния мъркуч в другия си край ще ти покажв кое е мапа и него му гледаш буксата и го вадиш и почистваш с контактен спрей през дупчицата и така вече си почти половин ТДС маниак :mhihi: . И кат се случи това с падането на мощностт пушеше ли много отзад пущината или ти си се шашнал и не си забелязал кво става около теб. За играенето на температурата да наистина иматрадиция да се обвинява термостата и предвид не голяма загуба при закупуването му дори и във валута направо си го смени ама както е казал колегата направи си с това и профилактика на охладителната система щото само ни се подиграват с тва прегряване :mhihi: . За автоматика ам хич нищо не знам тъй че успех и енжой с ТДС-ката голяма забава е :yes: .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 683
Регистриран на: 8.01.2008
Местоположение: 30 метра над земята
Пол: Мъж
Кара: й, и утре е ден.
Мечтае да кара: Active Autowerke.

Re: Много проблеми накуп - 325тдс

Мнение от arr0gance » 06 Фев 2011, 0:39

ShibinG написа:щом пада температурата при спускане под 12 часа, 100% си за термостат, аз бих препоръчал и смяна на антифриза и водната помпа и стискаш палци да не грее отново :yes:


Колегата е напълно прав за термостата,но го има и момента с виското,щом е загряла на горе, следва и проверката му.А именно тествай я като е в добра кондиция на някой баир,ако пак започне да дига имаш пре*бан термостат и пре*бано виско.За губенето на мощност да питам колко нафта имаше в резервоара?! :mhihi:
Някой остаряхме, някой си станахте направо дърти.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 12.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 325TDS Touring Automatik
Мечтае да кара: много коне
Детайли за колата: С много гъдели :)

Re: Много проблеми накуп - 325тдс

Мнение от pazo02 » 06 Фев 2011, 8:46

[/quote]Колегата е напълно прав за термостата,но го има и момента с виското,щом е загряла на горе, следва и проверката му.А именно тествай я като е в добра кондиция на някой баир,ако пак започне да дига имаш пре*бан термостат и пре*бано виско.За губенето на мощност да питам колко нафта имаше в резервоара?! :mhihi:[/quote]

Нафтата беше между 1/4 и 1/2. Би трябвало помпата в резервоара да е ок, тъй като след интервенцията по свещите я пробвахме при откачен маркуч от дизеловия филтър към гнп на контакт и шурна дизел...

vladobate написа:Мапа колега не е датчика във всмукателния колектор , а там е датчика за температурата на постъпващия въздух и е важен за мощността. Обикновено при такива интервенции свързани със махането на всмукателните колектори 9 нали си сменял дюзи ) при сглобяването или при врътнята се засягат "жизненоважни" елементи като датчици, кабели и мъркучлета вследствие на което се получават подобни аномалии. Та проверяваш ама с двете си очички и двете си ръчички лично :mhihi: ( да няма после ама майстора каза че всичко е ток и жици ) буксата на датчика на колектора ( тоя дет си чистил) добре ли е и на мястото ли си е , кабелчетата от нея също , мъркучлето от колектора ( отдолу дет е включено ) в добро здраве ли е и ако не сменяш ( като тинейджърка от английската гаджето на три дена :mhihi: ) и после тоя въпросния мъркуч в другия си край ще ти покажв кое е мапа и него му гледаш буксата и го вадиш и почистваш с контактен спрей през дупчицата и така вече си почти половин ТДС маниак :mhihi: . И кат се случи това с падането на мощностт пушеше ли много отзад пущината или ти си се шашнал и не си забелязал кво става около теб. За играенето на температурата да наистина иматрадиция да се обвинява термостата и предвид не голяма загуба при закупуването му дори и във валута направо си го смени ама както е казал колегата направи си с това и профилактика на охладителната система щото само ни се подиграват с тва прегряване :mhihi: . За автоматика ам хич нищо не знам тъй че успех и енжой с ТДС-ката голяма забава е :yes: .


Аз за момента тая кола не съм я виждал да пуши, в смисъл като я паля студена излиза бял пушек, като позагрее вече не излиза нищо. Не съм карал зад себе си да видя при сваляне на предавка дали не припушва, но като цяло за мое учудване черен дим още не съм виждал... В конкретната ситуация въобще не ми е и дошло на акъла да гледам пуши ли отзад или не, но ако пушеше много би трябвало да ми направи впечатление в огледалото, ма де да знам...
нтересното е че в четвъртък покрай регистрация застраховки и тн обиколих София и колата не е гасена ок 5 ч (айде тук, айде там, не я гасих че беше много студено, приятелката ми беше вътре а за капак акумулатора искаше малко да се позареди) и стрелката не е мръднала.
Днес отивам и се гмуркам в маркучите хехе

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Много проблеми накуп - 325тдс

Мнение от Nasko_325TD » 06 Фев 2011, 12:02

Пич слушай ме сега много внимателно.
Значи свали МАП-а и го почисти.Смени му и мъркуча.Сваляш колекторите и ги почистваш и тях.После кулера.След това сваляш термостата,сменяш и него.
Свали радятора.исмий го на водоструйка на не много високо налягане.Ще се учудиш какви мизерий има вътре(личен опит).Почистваи и исмиваш радиятора и отвън,ще има много боклуци между пластините.Точно от това може да нямаш приток на достатъчно студен въздух който да охлажда течноста.
Така,сваляш датчика за топлия въздух,почистваш и него-мериш го.Тука във форума има стойности за него при еазличните температури колко ома трябва де.Ако е фера сменяй го.
Горивен филтър си сменял,нали? :roll: :mhihi:
Дюзите,чистил ли си ги?Ако не иди да ти ги проверят,коя на колко отваря.
И МАП-а не е датчика за топлия въздух,а е устройството в което взлиза един мъркуч от под смукателните колектори-3мм мисля ,че е дебел.Продухай го с уста,ако няма струя и усещаш ,че е запушен -по-нагоре съм ти писал какво трябва да направиш.
Когато нямаше мощност колата,светна ли ти една лампичка с нещо като дюза на нея? ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 6.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 98 325 tds M пакет touring
Мечтае да кара: M6
Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...

Re: Много проблеми накуп - 325тдс

Мнение от vanci88 » 06 Фев 2011, 13:38

От личен опит - колата губи мощност щом тръгне да прегрява. Стрелката седи на 12 часа, но температурата е над нормалната и колата умира от към мощност. При автоматик сигурно нещата се усещат повече.
Съветвам те да си смениш :
-водна помпа
-термостат
-антифриз

Виж си маркуча от колекторите,който отива в букса до горивния филтър. Да не е скъсан или изваден.
В колектора е нормално да има малко масло.
Хората с автоматик да си кажат мнението, но е хубаво да го обслужиш.
Топлият старт се оправя със смяна на ангренажна верига/най-честия виновник/ или с една центровка на помпата.
36436
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Много проблеми накуп - 325тдс

Мнение от vladobate » 06 Фев 2011, 19:06

Ий ма вие го попиляхте човечеца бе , я сега кажете кой го е направил всичкото това още на третия ден след като си е купил кобилката. И тва с топлия старт не злоупотребявайте с тези вериги , наистина с времето се износват ( разтягат ) и се промена центровката при което е необходимо корекция на момента на запалване или врътване на помпата лекичко и чак когато и тоя ресурс се изразходи се мисли за вериги ( макар че има и други причини за недобър топъл старт ). Та чоляка има доста да чете и то по два пъти , а то писано бол и най-вече да се чете във форум Е34 щот там е каймака и всичко е разнищено. :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Много проблеми накуп - 325тдс

Мнение от Nasko_325TD » 06 Фев 2011, 19:27

vladobate написа:Ий ма вие го попиляхте човечеца бе , я сега кажете кой го е направил всичкото това още на третия ден след като си е купил кобилката. И тва с топлия старт не злоупотребявайте с тези вериги , наистина с времето се износват ( разтягат ) и се промена центровката при което е необходимо корекция на момента на запалване или врътване на помпата лекичко и чак когато и тоя ресурс се изразходи се мисли за вериги ( макар че има и други причини за недобър топъл старт ). Та чоляка има доста да чете и то по два пъти , а то писано бол и най-вече да се чете във форум Е34 щот там е каймака и всичко е разнищено. :yes:

Значи ,то че никой-никой,и аз така с профилактиката,ама чак сле д 1-та година.
Относно топлия старт,задължително първо акомулатор и стартер.Ако нещо не е в ред по тях-жална ти майка.
За прегряването,вече казах какво да направи-мисля,че проблема няма да го има дълги години след това! :ok:
Ако не се оправи и след профилактика на стартера-помпата към мотора.Ако и след това не се оправи,една кофа вода на помпата да се охлади.Ако запли значи е елемнта на помпата.
А не както аз ,сменяй вериги,после елемнта,после цяла помпа,после пак помпа с управление,умна дюза и т.н. и т.н :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Много проблеми накуп - 325тдс

Мнение от Пресиян Василев » 06 Фев 2011, 20:01

Ако е TU мотора ,с пластмасовия колектор ,дебитомера може да се ебава и да я забива колата.
Казвам го насочено ,и всичко има врьзка с температаурата.
Прегряла малко или не стрелката все в средата стои.Затова хората викат прегря изведньж
От 80 и няколко гр.до 112 гр. е все в средата
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 25.07.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е53

Re: Много проблеми накуп - 325тдс

Мнение от sa_hellrot » 06 Фев 2011, 23:57

Ся за 3 сек. въртене на топъл старт чак да сваля стартери, да сменя вериги .... малко пресилено ми се вижда...
Загряването си е проблем, да, ама другото....
И кво му чистите на тоя МАП, като се пръсне в дупчицата ...ако се е прецакал как 6е се оправи като се напръска?
освен ако не е нещо проблем с буксата, мап-а или работи или не...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Много проблеми накуп - 325тдс

Мнение от Nasko_325TD » 07 Фев 2011, 7:22

sa_hellrot написа:Ся за 3 сек. въртене на топъл старт чак да сваля стартери, да сменя вериги .... малко пресилено ми се вижда...
Загряването си е проблем, да, ама другото....
И кво му чистите на тоя МАП, като се пръсне в дупчицата ...ако се е прецакал как 6е се оправи като се напръска?
освен ако не е нещо проблем с буксата, мап-а или работи или не...

Ами може да е насъбрал мизерий щом турбината му хвърля малко масло(и при мен е така-споко).Моя като го свалих беше пълен с мизерий.Изчистих го и досега си е 6. :dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 12.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 325TDS Touring Automatik
Мечтае да кара: много коне
Детайли за колата: С много гъдели :)

Re: Много проблеми накуп - 325тдс

Мнение от pazo02 » 07 Фев 2011, 8:36

Нищо не е светело по таблото, колата просто заби нос. Един приятел ми пусна мухата че автоматикът е прегрял и за това е загубила мощност, но пък лампата на кутията не светеше. От друга страна да опиташ да катериш Витиня с 60 на 5 ми звучи като доста добър начин моторът да вдигне температура. Вчера щях да чистя тия маркучета, но се хвърлих в тъча с тоците и не остана време. Първо не се отваряше багажникът. Еле отворих го отвътре, свалих клячалките, почистих мизерията, всичко се оправи. Хубаво, ама като заключа колата почна да се включва осветлението на номера :mhihi: Там откачих буксата за плафончето отзад и го оправих това. Поне временно. В следващия момент смених лостчето на чистачките(бях с лостче от купе) и сложих от комби и оттам като се включиха тия чистачки и предна и задна и не спират. Купих още 1 лостче, сложих и него, няма ефект. Е сега отивам да разглабям жабка и да търся комфорт модула и другите глупости по него и да видим какво ще излезе. А между другото и акумулатора се гътна. Така че... :banghead:
Но за утре ако смогна ще гледам да видя МАПа там маркучи и тн и ще ви държа в течение :dummy: :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Много проблеми накуп - 325тдс

Мнение от bmw325tds » 07 Фев 2011, 9:02

vanci88 написа:...Стрелката седи на 12 часа, но температурата е над нормалната и колата умира от към мощност...
Абсолютно вярно! Аз препоръчвам датчик за температурата, който да е тип термометър, а не такъв със зони.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook