Динамо въпроси?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1002
Регистриран на: 12.07.2007
Местоположение: Rousse
Пол: Мъж
Кара: E46 320d 136
Мечтае да кара: e30 m3

Динамо въпроси?

Мнение от shengi » 10 Яну 2011, 20:12

Здравейте.Скоро реших да си сменя динамото, че музиката идва много.Предното 65 амперово сегашното е 90.Динамото е бош с отделните четки с четкодържателя.Динамото зарежда перфектно до 3к оборода, но над 3500 почва да спада заряда.До 3000 зарежда на 13.8-14.2 което е в рамките на допустимото /при включени консуматори или изключени няма разлика/ Над 3500 започва да спада а над 5000 лампичката мига и пада на 11-12 волта заряда /без значение с или без консуматори.Като го слагах го гледах това 90 амперово динамо ротора не беше окопан с нови четки и четкодържател корпуса не е спукан или да има интервенции по него.Плюса е закачен както трябва минуса както и жичката за лампата на таблото.Чудя се защо до 3000-3500об/мин зарежда перфектно а над тия започва да спада.Освен статора може ли да е нещо друго?
Изображение

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Динамо въпроси?

Мнение от vladi_a_i » 10 Яну 2011, 20:15

Диодите може да са дали фира..
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1002
Регистриран на: 12.07.2007
Местоположение: Rousse
Пол: Мъж
Кара: E46 320d 136
Мечтае да кара: e30 m3

Re: Динамо въпроси?

Мнение от shengi » 10 Яну 2011, 20:21

Мога ли да използвам нещо от 65 амперовото? Имам и 3-4 динама дето са спекли ? Или трябва да си е от точно същото с същия ампераж? И какво представляват диодите /убиите ме не съм отварял динамо на бмв/ примерно на Рено Пежо и някъкви такива странни автомобили съм чупил динама и знам какво има вътре, но от тоя тип не съм разглобявал.И има ли някъква тънкост с тия динама и тия диоди или ... ? А колкото до диодите знам, че или не зарежда или презарежда динамото.Само съм чувал незнам
Изображение

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Динамо въпроси?

Мнение от vladi_a_i » 10 Яну 2011, 20:35

Там дето се слага реле регулатора,там е диодната плочка,някой са целокупни,но някой са отделни-в случая твойто.Ти така няма ли да прецакаш Акумулатора :dunno:
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1002
Регистриран на: 12.07.2007
Местоположение: Rousse
Пол: Мъж
Кара: E46 320d 136
Мечтае да кара: e30 m3

Re: Динамо въпроси?

Мнение от shengi » 10 Яну 2011, 20:47

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=12&fg=22
От тая схема кое е диодната плочка?
10 е четкодържателя и аз все си мисля, че е релерегулатор това.
Номер 16 ли е от схемата, че другите работи са ми познати.
Аз все си мисля, че 10 от схемата определя волтажите и играе ролята на четкодържател в случая.То не е ли едно и също релерегулатор - диоден блок.Простете за невежеството аз по принцип само разглобявам и продавам :winky:
Изображение

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Динамо въпроси?

Мнение от vladi_a_i » 10 Яну 2011, 20:52

Номер седем :yes: ,там се запойват и намотките :yes:
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1002
Регистриран на: 12.07.2007
Местоположение: Rousse
Пол: Мъж
Кара: E46 320d 136
Мечтае да кара: e30 m3

Re: Динамо въпроси?

Мнение от shengi » 10 Яну 2011, 20:59

Значи ще търся друго динамо на работа и тогава ако не стане поне имам 2-3 за проба грешка.А колкото до акумулатора .... спокс имам и друг.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1002
Регистриран на: 12.07.2007
Местоположение: Rousse
Пол: Мъж
Кара: E46 320d 136
Мечтае да кара: e30 m3

Re: Динамо въпроси?

Мнение от shengi » 10 Яну 2011, 21:08

А иначе възможно ли е от статора ако се е сцепил нещо и на високи обороти да изпуска към корпуса и от там да недозарежда? Това 65 амперовото го гледах ей сега има по малко от 1/2mm окопано усеща се с пръст, но няма и половин милиметър окопано.Дали да не слагам него.То на него му бяха заминали четките и смених направо динамото.То зареждаше към 13в някаде но все пак по добре се зареждаше акумулатора от колкото с сегашното 90амперово динамо.
Изображение

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Динамо въпроси?

Мнение от vladi_a_i » 10 Яну 2011, 21:13

Ти говориш за колектора,че е заминал малко-нали търкат четките там де,слагай нов реле регулатор за 15-17лв и си ти :yes:
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 110
Регистриран на: 26.11.2008
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i; Е36 318i

Re: Динамо въпроси?

Мнение от ognyan 74 » 10 Яну 2011, 21:14

Много интерсено.
10 е регулатора на възбуждането, с четките. Все едно реле регулатор, само че е транзистор най вероятно. 16 е кондензатор за изглаждане на колебанията на изправения ток. Пробвай с нов друг регулатор 10 за 90 А генератор. Като го подържиш на високи обороти и не ти зарежда бутни да видиш дали не грее нещо по динамото- диодната плочка, четкодържателя. Акомулатора ти колко амперчаса е?
???!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1002
Регистриран на: 12.07.2007
Местоположение: Rousse
Пол: Мъж
Кара: E46 320d 136
Мечтае да кара: e30 m3

Re: Динамо въпроси?

Мнение от shengi » 10 Яну 2011, 21:22

Акумулатора е 65 на има няма година.Ще проверя това още утре дали има странични греения.Ми ще взема 2-3 регулатора за пробва /имам 2-3 някаде на работа/ и ще видя какво ще е.Иначе ако това няма промяна с него и не си намеря подходящо хубаво голямо слагам другото малкото сменям му четките и те така.Искам по голямо понеже стъпалото ми дърпа доста ток баскаси говорители и прочие.Иначе нямам други натоварващи инсталацията допълнително слагани неща.Единствено музиката друго нямам.Замерването става при спряна музика /иначе има доста колебания от към зареждане +-1 в зависи и колко е усилено/.Акумулатора съм го зареждал предната седмица на 6 амперово зарядно повече от 14-15 часа.С него палих един дизел няма проблеми с акумулатора.
Изображение

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Динамо въпроси?

Мнение от vladi_a_i » 10 Яну 2011, 21:24

ognyan 74 написа:Много интерсено.
10 е регулатора на възбуждането, с четките. Все едно реле регулатор, само че е транзистор най вероятно. 16 е кондензатор за изглаждане на колебанията на изправения ток. Пробвай с нов друг регулатор 10 за 90 А генератор. Като го подържиш на високи обороти и не ти зарежда бутни да видиш дали не грее нещо по динамото- диодната плочка, четкодържателя. Акомулатора ти колко амперчаса е?

То даже този алтернатор не е ли за дизелова кола а неговата е бензинова :dunno:
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1002
Регистриран на: 12.07.2007
Местоположение: Rousse
Пол: Мъж
Кара: E46 320d 136
Мечтае да кара: e30 m3

Re: Динамо въпроси?

Мнение от shengi » 10 Яну 2011, 21:57

Моята е с м40б18 а това май трябва да е от м43б18 /имаше само разлика в изнасянето на шайбата другото е 1 към 1.Иначе съм виждал и м40 с 120 ампера динамо, но го продадох на един клиент без да се усетя :mhihi: Иначе чесно казано м40 м42 и м43 някой модификации без климатик /следователно няма оптяжна ролка, а си е като на по старите автомобили с болт с зъбци и горната стойка на динамото и тя има зъбци и чрез тях се натяга ремъка.Ще пиша какво е продължението на филма.А някак мога ли да замеря амперажите на дадено динамо.Волтажите ясни ще ги оправим динама има но ампеража как мога да го замеря?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Динамо въпроси?

Мнение от maxpower » 10 Яну 2011, 22:47

На мен ми прилича на проблем в регулатора, ако беше пробит диод или окъсила намотка щеше да е по силно изразено на празен ход , а не в обороти. Поне с тези проблеми съм се сблъскал с алтернатора на Ладата(2107), който по начин на работа и конструкция не се различава от останалите съвременни алтернатори. Виж дали можеш да му насадиш регулатор от някой от другите алтернатори.
Диодната плочка можеш да провериш за пробиви лесно с мултицет, но за целта трябва да се демонтира или другия по лесен начин е директно на колата, с осцилоскоп да се гледат осцилациите на кабела от алтернатора към акумулатора. Ако има пробиви просто ще видиш как осцилациите от изправения ток преминават рязко от + в - или към 0 ако не пропуска в никоя посока.
Пробиви по намотките ще е постоянен,т.е няма да може да генерира достатъчно ток във всичките режими,а ако е към маса въобще не би трябвало да работи.
Регулатора, не се сещам как се проверяваше, но има методика по принцип и за него.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1002
Регистриран на: 12.07.2007
Местоположение: Rousse
Пол: Мъж
Кара: E46 320d 136
Мечтае да кара: e30 m3

Re: Динамо въпроси?

Мнение от shengi » 10 Яну 2011, 23:04

Благодаря колеги.Утре ще се снабдя с 2-3 регулатора и четки и ще дерзая.Малко кофти място там да се бърка, но поне болченцата не са клеясали и не са залепнали, че да неможе да се развият.Все пак преди 3 дни сменях динамото ;) Ще пиша какво се е оказало и как съм го решил ако ще и с друго динамо да го реша проблема.
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook