черна каша по капака на разпределителния вал.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

черна каша по капака на разпределителния вал.

Мнение от jakson » 04 Яну 2011, 17:34

Вече 2 пъти свалям капака на главата и всеки път от вътрешната му страна има черна каша която прилича на пясък с масло . Като я разтъркам с пръсти се стапя . Някой има ли идея от какво се получава ? Карам с 5В-40 . Дали някой не е месил маслата ? Кашата е твърда на допир , все 1 пипаш пясък .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 25.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39tdsA "97
Мечтае да кара: c63amg

Re: черна каша по капака на разпределителния вал.

Мнение от ShibinG » 04 Яну 2011, 17:53

моят съвет е когато си меняш следващия път маслото да сипеш промивна добавка да поработи колата 5-6 мин. и точиш маслото при мен имаше ефект
6>4

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: черна каша по капака на разпределителния вал.

Мнение от jakson » 04 Яну 2011, 18:07

ShibinG написа:моят съвет е когато си меняш следващия път маслото да сипеш промивна добавка да поработи колата 5-6 мин. и точиш маслото при мен имаше ефект

Значи аз сложих такава добавка в двигателя и той работи около 10 мин , обаче ми се стори , че двиагтела започна да тресе и се изплаших да не задере и го загасих . Аз откакто съм купил колата само 1 път съм сменял масло . В Италия го бяха сменили . Масления филтър обаче небеше смянян незнам от колко време .... уж пишеше че е сменен . Беше много заталачен , и не си беше на мястото , гумичките му плуваха в чашката ....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 25.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39tdsA "97
Мечтае да кара: c63amg

Re: черна каша по капака на разпределителния вал.

Мнение от ShibinG » 04 Яну 2011, 18:09

и при мен като я взех имаше малко такава "гняз" казаха ми че е от кофти масло или че е карано много над допустимия пробег /също италянка/
6>4

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 453
Регистриран на: 26.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW850 5,7 ALPINA

Re: черна каша по капака на разпределителния вал.

Мнение от pgv64 » 04 Яну 2011, 18:26

ShibinG написа:и при мен като я взех имаше малко такава "гняз" казаха ми че е от кофти масло или че е карано много над допустимия пробег /също италянка/

:D Това италанците са бетер арабите и циганите като отношение към колите си!Едно приятелче си купи италанка е то нямаше масло а нещо като рядка грес...! Видя се в приключения!Вкара сума ти пари да я оправи и накрая му писна и я продаде!Тия само карат и...
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 22.12.2010
Пол: Мъж

Re: черна каша по капака на разпределителния вал.

Мнение от Murati5x6sk » 04 Яну 2011, 19:34

Колега,това е от нередовна смяна на масло,т.е. даже може и да не е сменяно а само доливано..... :!: :?: И последствията ги виждаш... :!: :!: :!:
Така,че слагай добавка за промиване и да е при загрял двг,и поне 15-20мин. да работи и след това го източи и вече с 10w40..... :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.08.2008
Местоположение: Пловдив, Backnang [DE]
Пол: Мъж
Кара: Compact m43tu
Мечтае да кара: E28

Re: черна каша по капака на разпределителния вал.

Мнение от sobiss » 04 Яну 2011, 19:38

Не е така. Зависи от жабаря който е карал. Аз моята е взех с ново масло, нови гуми и нов акумулатор :kuku:
Колега, свали капака на клапаните и го изисти и там отгоре каквото още можеш да изчистиш. Принципно това се получава от кофти масло, каране на къси разстояния когато колата неможе да загрее добре. При мен се образува толкова много гняс, когато карам с Кастрол купен от бг., от други масла също се получава, но не в такива количества.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: черна каша по капака на разпределителния вал.

Мнение от ares2 » 04 Яну 2011, 19:55

колега :)
разглоби малко това М40 и го почисти..
визирам магистралите на маслото , мястото където е маслената ти помпа под филтера и тн
промии мотора
и си сипи качествено 10в40
Изображение

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: черна каша по капака на разпределителния вал.

Мнение от vladi_a_i » 04 Яну 2011, 20:02

ares2 написа:колега :)
разглоби малко това М40 и го почисти..
визирам магистралите на маслото , масото където е масленат ати помпа под филтера и тн
промии мотора
и си сипи качествено 10в40

Адаш отде разбра,че е м40.Колега вярно го промии този мотор,карай найстина с 10в40.Мойта също е от Италия и няма такива мочурища в нея :yes:
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: черна каша по капака на разпределителния вал.

Мнение от bum_bum » 04 Яну 2011, 20:15

Код: Избери целия код
Черната смърт на 21-ви век.

Отлагания,това е аналога на черната смърт от 80-те години днес. Химическите съставки на маслата се разлагат при продължително излагане на високи температури.Основна причина за това е лошата поддръжка и ненавременната смяна на маслото. Когато маслото оксидира присадките се разделят от маслото,втвърдяват се и се отлагат в двигателя във вид на пихтиеста маса изглеждаща като черно кисело мляко. Съвременните автомобили поради необходимостта да са компактни имат малки картери и събират по-малко масло.Така по-малкото количество масло не може да понесе такова замърсяване и химическото разграждане се случва по-рано.

Основната причина за образуване на отлагания е използването на минерално масло,рядка смяна на маслото и сурови условия в които се кара автомобила. Това не е валидно във всички случаи обаче. През 2005 са докладвани случаи за двигатели на Ауди,Крайслер,Сааб,Тойота и Фолксваген,които са склонни към маслени отлагания без значение колко често е сменяно маслото.

Как изглеждат отлаганията?


При закупуване на автомобил обърнете сериозно внимание на маслото. Ето някои примери за такова,което не е било сменяно повече от 30 000 километра и множество студени стартове и градско шофиране.

Премахване на отлаганията.

Няма общовалидни правила за премахване на отлаганията. Ако са наистина сериозни само промивка на двигателя би решила проблема,но това може да доведе и до още по-големи проблеми защото отлаганията биха могли да се задържат по места от където още по-трудно ще се премахнат.

Интересно е,че има случаи на състезателни мотори,които имат отлагания причинени от добавки за масло,които са били използвани заедно с маслото. Явно композицията на добавките не е толкова неутрална към маслото,колкото производителите се опитват да ни убедят и комбинирани с точно определени масла и условия на шофиране могат да доведат до разлагане на маслото и отлаганията.Поуката тук е “не използвайте добавки за масла”. Самите висококачествени масла са вече “облагородени” с достатъчно такива добавки и използването на допълнителни само би влошило техните качества.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1044
Регистриран на: 27.08.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 24 Клапанова гад!!!
Мечтае да кара: М3 Е36 3.2

Re: черна каша по капака на разпределителния вал.

Мнение от delas_328 » 04 Яну 2011, 21:27

:bowdown: Колега много полезно да дам съвет на всички който търсят отговор на някой въпрос да търсят и в www.beemasport.com


because we don't care how they do it in Japan :mhihi:
По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: черна каша по капака на разпределителния вал.

Мнение от jakson » 04 Яну 2011, 22:02

Много добър пост е направил колегата Bum_Bum , благодаря и на всички които са писали в темата .
Явно ще трябва да си поиграя за да го прочистя този двигател . Иначе забравих да пиша , че става въпрос за М40б16 .
Тя колата дойде с нов акумолатор , сменено масло и ''филтър'' , прилични гуми .
Уж човека я е подържал . Ама ме съмнява , че в автосалона в Италия са сменили маслото защото е било леш . Когато купувах колата проверих маслото и то беше с цвят на мед .
Беше на около 2 000 км . Викам си , гледана кола . Ама когато свалих капака на главата , зяпнах . В първия момент реших , че е пясък .
На допир е твърдо като пясък , но след добро разтриване м/у пръстите , започва да се стапя .
Прави ми впечатление , че маслото след смяната сравнително бързо почерня и замириса на бензин . Незнам дали има някаква връзка .
Сега колата я карам с 5W-40 Esso Ultron , тя колата дойде със същото от Италия .
Питах на няколко места и ми казаха , че М40 е претенцизен двигател от към масло .
По-гъсто масло би запушило маслените магистрали и това ще доведе до .....
Тръбичката която е върху разп. вал била изчислена за 5В и по-гъсто масло би я запушило и от там , вала ..... Какво ще кажете вие ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1044
Регистриран на: 27.08.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 24 Клапанова гад!!!
Мечтае да кара: М3 Е36 3.2

Re: черна каша по капака на разпределителния вал.

Мнение от delas_328 » 04 Яну 2011, 22:16

http://www.beemasport.com/2010/12/ Прочети го внимателно и си направи сметката
Лично според мен първо сипи добавка за промивка с това масло,после отвори и ако има нещо го изчисти ръчно, може да си вземеш и промиваща течност която е колкото маслото и кат го източиш,ако ти се занимава да свалиш картера,капака на клапаните и цедката на маслената помпа и ги изчистиш хубаво с нафтичка :yes: тва ти е играта !
По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: черна каша по капака на разпределителния вал.

Мнение от bum_bum » 04 Яну 2011, 22:28

Той джамбазина може да го е сменил, но явно жабаря не е обичал да го сменя често. Най-добре обери каквото се вижда там и смени маслото, ако не е почерняло много го покарай още малко да събере още малко мръсотия и тогава го смени. След това още 1-2 смени на 3-4к км и ще се изчисти. Не е нещо кой знае колко страшно, кофтито е, че ако ползваш добавки може да ти откърти големи парчета от тая гняс и да запуши маслена магистрала и тогава вече става кофти.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: черна каша по капака на разпределителния вал.

Мнение от ares2 » 04 Яну 2011, 23:14

vladi_a_i написа:
ares2 написа:колега :)
разглоби малко това М40 и го почисти..
визирам магистралите на маслото , масото където е масленат ати помпа под филтера и тн
промии мотора
и си сипи качествено 10в40

Адаш отде разбра,че е м40.Колега вярно го промии този мотор,карай найстина с 10в40.Мойта също е от Италия и няма такива мочурища в нея :yes:


:) отдавна коментираме някои болежки на М40 ката на колегата. запомнил съм :)
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: ReSpAwN

Последни теми
Facebook