проблем след поставяне на ксенон

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: проблем след поставяне на ксенон

Мнение от Boyadjiev » 08 Яну 2011, 13:01

Баласта е един вид консуматор на ток също. Няма как да се да не черпи ток просто... Конкретизираш само напрежението, то се изменя, но тока също се променя... С други думи казано -> необходимо е определен ТОК за да се запали ксеноновата крушка ( цялата система от баласт + лампа ) черпи определено количество, което е така наречения стартов ток, а цялата система черпи друго количество ТОК за поддържане на светенето на лампата. За това и се предпочитат ксеноновите системи за енергоспестяване, тъй като газоразрядната лампа черпи много малко ток за да се поддържа включена ( поради спецификата на самата лампа -> както се подразбира от самото й наименование, излъчването на фотони става след като електрично поле минава през газ (аргон, неон, ксенон) като в такава среда съпротивлението което трябва да преодолее насочения поток от електрони (ток) е много по-малко => се изразходва много по-малко ток за да се поддържа йонизирането на газа => той свети ), но иска доста повече ток {A} за да заработи системата.
И за да не съм голословен, това е част от спецификацията, приложена към ксенонова система за монтаж в лек автомобил:
Voltage: 9-16 V Start Currency 9A
Option Temperature Color: 3000K-32000k Working Currency 3.2 A

Таблицата се чете: При напрежение в рамките на 9-16 V (волта) и ток 9А (ампера) => ксеноновата система сработва и фаровете светват. След това системата работи (свети) на предварително определената температура 3000К (келвина) /6000К /12000к като работи на напрежение U=12V и черпи ток A=3.2A.

Очевидно разликите в стойностите на пусков ток и на ток, необходим за работата на системата, са доста големи ! 3 пъти е почти разликата в тока, който е необходим за нормална работа на системата и за първоначалното й привеждане в действие.

Така, понеже колегата е с дизел => всяка подгревна свещ консумира някъде между 15-20 А, => 6x20=120A , като прибавим и тока който черпи стартера ~100-150A и какво става ? А борд комп, радио, табло, вентилатор... ?
Е да акумулатора по принцип трябва да доставя по 85 А/h (ампера / час), тоест 1 час трябва да може да поддържа този ток. Да ако е чисто нов, няма да има проблеми, но ако е поостарял, недозареден (както обикновено се получава като се кара на кратки дистанции), като се подгрее 2 пъти и просто "издъхва".

И накрая -> колко китайските ксенони ти гарантират 9А пусков ток ? Отговора е николко. Тези данни са от скъпа система. При китайските ксенонови системи със сигурност пусковия ток е далеч над споменатата стойност.
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 25.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39tdsA "97
Мечтае да кара: c63amg

Re: проблем след поставяне на ксенон

Мнение от ShibinG » 10 Фев 2011, 13:02

сложих чисто нов акумулатор 75амперчаса увих баластите и кабелите в домакинско фолио и пак на 5-6 паления на фаровете 1 път се рестартира борда,май остана единственно варианта да сменя баластите са по - хубави
6>4

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 12.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e46 330d touring
Мечтае да кара: f30

Re: проблем след поставяне на ксенон

Мнение от gogoferrari » 05 Авг 2013, 20:58

Имам следният проблем с ксенона - като го запаля левият или не пали или пали а след това премигва или си изгасва. Същото става и като го изключа и пак включа късите. Моля за помощ за 325 тдс варна става въпрос.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10391
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: проблем след поставяне на ксенон

Мнение от Leon » 07 Авг 2013, 10:46

Размени крушките (или баластите - което е по-лесно) на двата фара, за да се ориентираш дали е от крушка или баласт. После купуваш разваленото и сменяш, не е сложно.
Never mistake motion for action...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: проблем след поставяне на ксенон

Мнение от baitun » 15 Авг 2013, 7:37

И аз го имам този проблем, размених баластите и спряха да светят и двете крушки, увих баластите с фолио и първоначално всичко беше ок. След известно време проблема се възобнови-вкл. фаровете/късите/ и светва само едната крушка, изкл. и пак вкл. и всичко е ок-светят и двете крушки. След няколко минути едната пак гасне и отново изключвам и включвам и пак светват и двете. Понякога обаче не става от първия път и се налага неколкократно да повтарям процедурата.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: проблем след поставяне на ксенон

Мнение от vld » 15 Авг 2013, 8:53

baitun написа:И аз го имам този проблем, размених баластите и спряха да светят и двете крушки, увих баластите с фолио и първоначално всичко беше ок. След известно време проблема се възобнови-вкл. фаровете/късите/ и светва само едната крушка, изкл. и пак вкл. и всичко е ок-светят и двете крушки. След няколко минути едната пак гасне и отново изключвам и включвам и пак светват и двете. Понякога обаче не става от първия път и се налага неколкократно да повтарям процедурата.

Просто си купи някакъв по истински ксенон.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: E-39 530d touring-full ///Mпакет, ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Re: проблем след поставяне на ксенон

Мнение от Борис_Малинов » 15 Авг 2013, 9:19

Не рядко подобен проблем се решава, като се отвори баласта и включвайки и изключвайки захранване то към него се вижда идеално къде има студена спойка. Лошото е, че са заляти със силикон и трябва малко търпение за да се отстрани, за да можа да се локализира проблемното място.
ИзображениеИзображение
Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: проблем след поставяне на ксенон

Мнение от baitun » 18 Авг 2013, 17:49

Дано проблема да е в студена спойка. Амбицира ме-утре свалям баласта на ОЕМ китайския ксенон и започвам проследяване. При мен баласта не е залят със силикон а с нещо между гума и дунапрен, но сега като се замисля под него може и да е залята платката със силикон или друга гадост. Утре го почвам, и без това трябва да вземам нов ксенон, че ще сменям рефлекторните фарове с лупи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10391
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: проблем след поставяне на ксенон

Мнение от Leon » 19 Авг 2013, 8:47

Един баласт струва 10-20 лв, струва ли си разправията да отделиш цял ден да го ровиш с доста съмнителен изглед за успех...? Моите ксенони от Babuna изкараха 5 години без абсолютно никакъв проблем или намек за такъв, без да струват една шапка с пари, но отидох да ми ги монтира грамотен човек. Според мен, ако не е дефектен баласт, проблемът е от лош монтаж. Или нещо е изменяно по инсталацията и дори правилният монтаж се е превърнал в неправилен.
Never mistake motion for action...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: проблем след поставяне на ксенон

Мнение от baitun » 19 Авг 2013, 17:24

Мисля, че съм достатъчно грамотен да си монтирам ксенона. Голяма наука е ей :mhihi: . Днес разкостих проблемния баласт, не видях студени спойки, но за всеки случай презапоих 7-8 спойки. Струва ми се обаче, че има една платка с елементи/господ ги знае какви са, защото елементите са заляти предполагам със силикон/, вертикално запоена на основната, на която някои от крачетата едвам се захващат за нея-доколкото можах презапоих 2 от тях, но не ми харесва как са я монтирали. За сега всичко е ок- не ми е изгасвала крушката, но съм карал само 10-15 мин на фарове. След по дълъг пробег ще пиша дали съм успял да ги оправя.

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 12.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e46 330d touring
Мечтае да кара: f30

Re: проблем след поставяне на ксенон

Мнение от gogoferrari » 23 Авг 2013, 16:41

Проблема е решен оказа се лоша връзка на един от кабелите. Благодаря за помоща на всички отзовали се!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: проблем след поставяне на ксенон

Мнение от baitun » 28 Авг 2013, 7:43

При мен проблема явно е бил студена спойка-от около една седмица не ми е правил проблем

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 1.06.2016

Re: проблем след поставяне на ксенон

Мнение от swetlioo » 24 Юли 2021, 21:04

Колеги да повдигна темата. Аз съм с Е46 и при мен прави проблем с ксенона, както са описали колегите в последната страница. Понякога пали, понякога не пали, понякога пали само едната крушка, на следващия път пали другата или пък едната гасне по време на каране после светне пък изгасне другата и т.н. Забелязвам, че при включване на фаровете от ключа на таблото, ми премигва борда или пък ми показва, че някоя врата е отворена.
Ксенона е 55 вата менте китаец, колата оригинално е с рефлектори, на които съм монтирал лупи с бленда за къси и дълги. Лупи имам и на рефлектора за дългите, като с реле съм направил при пускане на късите, да светват реално 4-те лупи. При включване на дългите, блендите на 4-те лупи сработват. Пробвал съм със закачени и разкачени релета, но същата работа.

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook