проблем след поставяне на ксенон

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 88
Регистриран на: 1.11.2009
Местоположение: в колата
Пол: Мъж
Кара: E-65 730D

Re: проблем след поставяне на ксенон

Мнение от POYO » 03 Яну 2011, 6:47

A защо просто не умотаеш баластите във фолио за готвене :ok:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 25.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39tdsA "97
Мечтае да кара: c63amg

Re: проблем след поставяне на ксенон

Мнение от ShibinG » 03 Яну 2011, 7:48

POYO написа:A защо просто не умотаеш баластите във фолио за готвене :ok:

какъв ще е ефекта ?
6>4

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 88
Регистриран на: 1.11.2009
Местоположение: в колата
Пол: Мъж
Кара: E-65 730D

Re: проблем след поставяне на ксенон

Мнение от POYO » 04 Яну 2011, 6:55

Eфекта трябва да е това което ти трябва. Да не ти мига борда, радиото и т.н.


П.С. Сложно ми е за обяснение точно в този час, но пробвай ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 25.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39tdsA "97
Мечтае да кара: c63amg

Re: проблем след поставяне на ксенон

Мнение от ShibinG » 04 Яну 2011, 8:03

благодаря, ще пробвам задължително :yes:
6>4

Е36 Fanatic!
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 27.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 328i; E30 316i; E38 740i; E36
Детайли за колата: M52B28; M40B16; M62B44; M43B16

Re: проблем след поставяне на ксенон

Мнение от ///Leonix » 04 Яну 2011, 10:19

Изображение Изображение Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: проблем след поставяне на ксенон

Мнение от Boyadjiev » 04 Яну 2011, 11:47

Колега не си пали просто фаровете веднага при палене на колата. Запали си я, докато излезеш от паркинга и се нагласиш колани, волани ала бала и тогава си пусни ксенона. Най-вероятно няма да се ресне борда. Както бум бум каза в началото на темата (ама никой не внимава...) ксенона дърпа много ток (не напрежение U={V}, а ток I={A}) при пускане, както следва. Подгряваш(тоооок), палиш (заради висока компресия на дизеловия мотор на стартера също дърпа повече ток (от бензина примерно)), след това ти се пуска и радио най-вероятно, борд комп, уредите на таблото и в един момент какво става -> дръпнат е страшно много ток от акумулатора и като му щракнеш и фарове/стопове и к'во стана... батерията издъхва => за кратък момент от време се губи възможността да се подава минималното количество ток от акумулатора към уредите и това се усеща като ресване на борд компютъра. При бензин може да се усети като пропускане на такт ( искрата която се мята в цилиндъра е недостатъчно силна -> няма хубаво горене -> няма мощност ) рязко падане на обороти, дори може да изгасне колата (ако е скапан акумулатора).
Алтернатора зарежда, но това зареждане не е мигновено. За това палиш, оправяш се, излизаш от паркинга и тогава цъкаш ксенона. През времето от паленето до излизането от паркинга обикновено е достатъчно за да върне алтернатора достатъчно ток в акумулатора и да не се шашка нищо :yes:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 25.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39tdsA "97
Мечтае да кара: c63amg

Re: проблем след поставяне на ксенон

Мнение от ShibinG » 04 Яну 2011, 12:08

благодаря колеги ще пробвам всички варианти и ще пиша за резултат ;)
6>4

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 16.08.2009
Местоположение: Кюстендил-София
Пол: Мъж
Кара: e30 m3

Re: проблем след поставяне на ксенон

Мнение от mitko_dd » 06 Яну 2011, 21:01

проблема ти е от ксенона
мои познат искаше да спести 40 лв и си взе ксенон за 60 лв за аудито
сложи го и като го пусне му се рестартираше километража , и му правеше още мизерии
продаде го и си взе по-скъпия вариант - сложихме го и нямаше ядове
ако имаш познат с ксенон поиграите си малко и го сложете на твоита кола да видиш дали ще ти прави същите мизерии
също пробваи да сложиш баластите такаче да не се опират по купето и пробваи да видиш дали пак ще го прави

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 259
Регистриран на: 26.10.2007
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: BMW 525

Re: проблем след поставяне на ксенон

Мнение от iamatuning » 06 Яну 2011, 21:40

Вярвам че между твоите приятели не си единствения с ксенон, помоли някой за 5 мин. да пробваш неговите баласти и ще разбереш къде е проблема.
Иначе за 50-60лв. съм слагал поне 30 комплекта от които 18 са давали дефекти,а един баласт така беше дал на късо че запалил инсталацията на момчето(бил махнал бушона че му горял и сложил кламер).Абе малко страшна работа но виж това със други баласти,а ако и неговите правят така виж и крушките на ксенона че и те някой път се е....... и какъв ток са ма били не е истина.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: проблем след поставяне на ксенон

Мнение от stony1 » 06 Яну 2011, 22:39

Boyadjiev написа:Колега не си пали просто фаровете веднага при палене на колата. Запали си я, докато излезеш от паркинга и се нагласиш колани, волани ала бала и тогава си пусни ксенона. Най-вероятно няма да се ресне борда. Както бум бум каза в началото на темата (ама никой не внимава...) ксенона дърпа много ток (не напрежение U={V}, а ток I={A}) при пускане, както следва. Подгряваш(тоооок), палиш (заради висока компресия на дизеловия мотор на стартера също дърпа повече ток (от бензина примерно)), след това ти се пуска и радио най-вероятно, борд комп, уредите на таблото и в един момент какво става -> дръпнат е страшно много ток от акумулатора и като му щракнеш и фарове/стопове и к'во стана... батерията издъхва => за кратък момент от време се губи възможността да се подава минималното количество ток от акумулатора към уредите и това се усеща като ресване на борд компютъра. При бензин може да се усети като пропускане на такт ( искрата която се мята в цилиндъра е недостатъчно силна -> няма хубаво горене -> няма мощност ) рязко падане на обороти, дори може да изгасне колата (ако е скапан акумулатора).
Алтернатора зарежда, но това зареждане не е мигновено. За това палиш, оправяш се, излизаш от паркинга и тогава цъкаш ксенона. През времето от паленето до излизането от паркинга обикновено е достатъчно за да върне алтернатора достатъчно ток в акумулатора и да не се шашка нищо :yes:


Колега, моите уважения, но това което си написал е пълна глупост. Ксенона е вид газоразрядна лампа, това сме го писали и обсъждали в много теми. За запалване на газа в лампата, който в нормалното си положение е диелектрик - казано иначе не е проводник и през него не тече и нама как да протече електрически ток I={A}, е необходимо високо напрежение от порядъка на 10000 - 20000 волта {V}. Ако се загледате в баластите на ксенона (ако са от тънките) ще видите и още една малка кутийка, на която е написан волтажа. На моя пише 10000V. Нямам спомен дали при дебелите баласти го има, но съм сигурен, че е отбелязано пусковото напрежение. При запалването е неободимо високо напрежение за да се получи йонизация на газа и по този начин през него започва да протича ток, а самия газ да свети. Принципа е абсолютно същия като при луминисцентните лампи. Самите баласти са конструирани така, че да осигурят високо жапрежение за запалване на лампата и минимален ток, който в първоначалния момент е почти 0 ампера. В последствие след запалване на лампата, тока започва да нараства и баласта го ограничава до 3 ампера при 35 ватовия ксенон и до 4,2 ампера при 50 ватовия. Напрежението след запалване на лампите е 12 волта.
Я си представете какво ще се получи, ако ксенона дърпаше много ток при пускане, стои си човек в колата и двигатела не работи. Цък веднъж ксенона, цък втори път, цък трети и като реши да запали, стартера не иска да завърти, защото тока в акумулатора свършил :mhihi:

За да се рестартира някой от приборите в колата, значи му спира захранването. Това не зависи от цената на ксенона. Явно при влкючването на фаровете, захранването на борда за момент прекъсва.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: проблем след поставяне на ксенон

Мнение от Boyadjiev » 07 Яну 2011, 0:17

Мисля че не си ме разбрал точно. Имам в предвид че баласта консумира голямо количество ток, докато самата лампа (ксенонова крушка) има много малка консумация на ток, както си отбелязал. Самата консумация е малка, но тока необходим на баласта за да запали ксеноновата крушка е сравнително голям.
Замери с мултицета ако ти се занимава, почти съм убеден в това което казвам...
П.С. При първото палене на ксенона е едно, при 2ро, 3то n-то е друго ;)
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: проблем след поставяне на ксенон

Мнение от stony1 » 07 Яну 2011, 16:34

Boyadjiev написа:Мисля че не си ме разбрал точно. Имам в предвид че баласта консумира голямо количество ток, докато самата лампа (ксенонова крушка) има много малка консумация на ток, както си отбелязал. Самата консумация е малка, но тока необходим на баласта за да запали ксеноновата крушка е сравнително голям.
Замери с мултицета ако ти се занимава, почти съм убеден в това което казвам...
П.С. При първото палене на ксенона е едно, при 2ро, 3то n-то е друго ;)


Много добре те разбрах, но и това не е вярно. Баласта прави от напрежение по-високо напрежение. Ток протича когато във веригата се включи товар (консуматор). В баластите на ксенона могат да се разгледат две вериги, защото той е направен на принципа на повишаващия трансформатор.
Първичната верига (намотка) се включва към 12V, при нея тока е постоянен и няма как да се промени. Това се явява консумацията на баласта.
Вторичната верига (намотка) е тази към която се включва лампата. Ако се включи лампа тя ще се запали и ще започне да свети, като към веригата има допълнителен елемент за ограничаване на тока, защото през запаления газ, който е йонизиран, тока започва да нараства много бързо. Ако обаче във вторичната верига не се влкючи лампа, напрежението, което може да се измери ще бъде 10000-20000V. И в двата случая това няма да повличе на консумацията на първичната верига и като цяло на баласта.

Сега се замислете, какво означава голяма консумация на ток и как работят ел. компонентите в автомобила. За да протече електрически ток в една верига, то в краищата и трябва да се подаде напрежение. За да спре да тече ток в дадената верига, то трябва да се прекрати подаването на напрежение. В тази връзка каквато и консумация да има даден елемент от елекрооборудването на автомобила, за да се рестартира (времемнно спре да работи) друг елемент има няколко варианта:
1. автомобила не е запален и откачате акумулатора;
2. автомобила е запален и изгаря предпазител от веригата на захранване на елемента;
3. варианта с повреден алтернатор няма смисъл да се разглежда, защото акумулатора ще захранва консуматорите докато се изчерпи и тогава автомобила ще угасне;
4. допълнително монтиран елемент оказва влияние (смущение) върху веригата на друг елемент. В този случай дебелите баласти за ксенон (говоря за не марковите, нарочно не казвам Китайски, защото и марковите понякога се правят в Китай, а има и много добри Китайски) оказват вличние поради лошата или липсата на екранитовка.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 26.02.2007
Местоположение: Sofia

Re: проблем след поставяне на ксенон

Мнение от ivailoludia » 07 Яну 2011, 19:51

Имах абсолютно същия проблем след като сложих ксенон,самоче при мен диплея на борда спираше да свети и се оправяше само след откачане на едната клема на акумулатора.
Умотавал съм и баластрите с готварско фолио - и това не помогна.
Накрая инсталирахме някакви "залъгалки"(така им викат в магазините за аксеоари) и ги инсталирахме и от тогава нямам никакви проблеми. :yes:
Ако искаш прати едно лично и утре ще разпитам каде можеш да ги намериш и колко пари струват,по спомени 15-20лв к-та.
acho.rs написа:
ilchev написа:Здравейте, за карам Е39 първо защото ме кефи, представям си че е М5 ...

Явор написа:а аз си представям,че Мката ми е тдс :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 16.03.2006
Кара: бас Барабас

Re: проблем след поставяне на ксенон

Мнение от Яро » 07 Яну 2011, 21:26

Имах същия проблем.И аз така бях с 45А акумулатор :mhihi: И установих, че просто трябва след като запаля колата да изчакам няколко секунди и тогава да пусна фаровете. Може да опиташ да ги светнеш след като изгаснат лампичките на oil service.
Всеки шут в задника - крачка напред!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Re: проблем след поставяне на ксенон

Мнение от Le Transporteur » 08 Яну 2011, 12:40

Аз съм с Луксима (със старите дебели баласти), ползван е преди на седана и сега на купето. При седана (акум. нов Бош 70 Ач.) при пускане на ксенона се ресетваше "малкия борд", спасението дойде след замасяване на самите баласти. На купето (акум. не е нов 62 Ач.) монтирах баластите без да ги замасявам, при пускане на ксенона на моменти се получаваше пълен рестарт на токовете по борд, управление климатроник, табло с уреди, замасяването на баластите отново се оказа удачното в случая. Винаги преди да завъртя двигателя, изчаквам чекването на датчиците, след това следва и ксенона.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook