Въпрос за резервуара-НАДУВА ПРОБЛЕМ ЛИ Е ?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- delas_328
- ентусиаст
-
- Мнения: 1044
- Регистриран на: 27.08.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 24 Клапанова гад!!!
- Мечтае да кара: М3 Е36 3.2
Въпрос за резервуара-НАДУВА ПРОБЛЕМ ЛИ Е ?

Здравеите момчета,днес отивам да сипвам бензин

От какво може да е това и да ви попитам дали е някъкъв проблем и дали трябва да му се обръща внимание на това?

По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!
- guns3
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 355
- Регистриран на: 16.04.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 318ис
- Мечтае да кара: //М-Без Значение
Re: Въпрос за резервуара-НАДУВА ПРОБЛЕМ ЛИ Е ?
gen4o написа:запушен отдушник на резевоара

- ned_gm28
- ентусиаст
-
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003
Re: Въпрос за резервуара-НАДУВА ПРОБЛЕМ ЛИ Е ?
Колегите са те посъветвали правилно.Само да уточня,че като си отвиеш капачката,резервоарът ти засмуква въздух!Създава се разреждане,налягане няма как и от къде 

- delas_328
- ентусиаст
-
- Мнения: 1044
- Регистриран на: 27.08.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 24 Клапанова гад!!!
- Мечтае да кара: М3 Е36 3.2
Re: Въпрос за резервуара-НАДУВА ПРОБЛЕМ ЛИ Е ?
gen4o написа:запушен отдушник на резевоара

По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
- Изрода
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 523
- Регистриран на: 26.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: На криво
- Мечтае да кара: Още по-на криво
Re: Въпрос за резервуара-НАДУВА ПРОБЛЕМ ЛИ Е ?
Абе пичове що лъжете момчето бе
Винаги когато се отвори капачката на резервоара изсъсква въздух и то от налягане вътре.В никакъв случаи вакум.
Бензина при калатене създава налягане(незнам защо но е факт) и по системата има клапани за бензиновите пари които поддържат някакво постоянно налягане в системата
Така че колега всичко си е наред, караи си спокоино.
А стане ли вакум - тогава вече е проблем и почват да горят бензинови помпи и да не работи колата като хората

Винаги когато се отвори капачката на резервоара изсъсква въздух и то от налягане вътре.В никакъв случаи вакум.
Бензина при калатене създава налягане(незнам защо но е факт) и по системата има клапани за бензиновите пари които поддържат някакво постоянно налягане в системата

Така че колега всичко си е наред, караи си спокоино.
А стане ли вакум - тогава вече е проблем и почват да горят бензинови помпи и да не работи колата като хората

- ned_gm28
- ентусиаст
-
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003
Re: Въпрос за резервуара-НАДУВА ПРОБЛЕМ ЛИ Е ?
Изрода написа:Абе пичове що лъжете момчето бе![]()
Винаги когато се отвори капачката на резервоара изсъсква въздух и то от налягане вътре.В никакъв случаи вакум.
Бензина при калатене създава налягане(незнам защо но е факт) и по системата има клапани за бензиновите пари които поддържат някакво постоянно налягане в системата![]()
Така че колега всичко си е наред, караи си спокоино.
А стане ли вакум - тогава вече е проблем и почват да горят бензинови помпи и да не работи колата като хората
Интересно изказване,но:
1.Не ми е изсъсквало с нито една от колите,които съм карал
2.До колкото съм информиран,идеята на с/мата с клапана и карбоновия филтър е да вкарва в горивната система и бензиновите пари от резервоара,същевременно осигурявайки отдушник (може да ме поправите,но с изчерпателни аргументи)
3.Ако въпросният клапан се запуши,то ще се получи точно разреждане и колата ще започне да се пъне и глъхне,като при запушен горивен филтър (недостиг на гориво)
- Изрода
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 523
- Регистриран на: 26.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: На криво
- Мечтае да кара: Още по-на криво
Re: Въпрос за резервуара-НАДУВА ПРОБЛЕМ ЛИ Е ?
- В ГРЕШКА СИ- ТОВА СЕ СЛУЧВА АКО СЕ ЗАПУШИ ОТДУШНИКА ПРЕЗ КОИТО СЕ ЗАСМУКВА ВЪЗДУХ ПРИ НАМАЛЯВАНЕТО НА ГОРИВОТО В РЕЗЕРВОАРАned_gm28 написа:Изрода написа:Абе пичове що лъжете момчето бе![]()
Винаги когато се отвори капачката на резервоара изсъсква въздух и то от налягане вътре.В никакъв случаи вакум.
Бензина при калатене създава налягане(незнам защо но е факт) и по системата има клапани за бензиновите пари които поддържат някакво постоянно налягане в системата![]()
Така че колега всичко си е наред, караи си спокоино.
А стане ли вакум - тогава вече е проблем и почват да горят бензинови помпи и да не работи колата като хората
Интересно изказване,но:
1.Не ми е изсъсквало с нито една от колите,които съм карал - ЯВНО НЕ СИ КАРАЛ БМВ ИЛИ МЕРЦЕДЕС ДО СЕГА, ИЛИ НЕ ЗАРЕЖДАШ ТИ ПО БЕНЗИНОСТАНЦИИТЕ![]()
2.До колкото съм информиран,идеята на с/мата с клапана и карбоновия филтър е да вкарва в горивната система и бензиновите пари от резервоара,същевременно осигурявайки отдушник (може да ме поправите,но с изчерпателни аргументи) - ЗА ДА ГИ ВКАРВА ВСЕ ПАК ТРЯБВА ДА ИМА НЯКВО МИНИМАЛНО НАЛЯГАНЕ НА ТЕЯ ПАРИ, ИНАЧЕ НЯМА КВО ДА ГИ ЗАСМУКВА- И ТОЧНО ТОЗИ КЛАПАН ПОДДЪРЖА НЯКВО МИНИМАЛНО НАЛЯГАНЕ
3.Ако въпросният клапан се запуши,то ще се получи точно разреждане и колата ще започне да се пъне и глъхне,като при запушен горивен филтър (недостиг на гориво)

- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Въпрос за резервуара-НАДУВА ПРОБЛЕМ ЛИ Е ?
Сега да уточним по научному
. Бензинът е лесноизпаряема течност и в достъп до въздуха отделя пари, особено когато непрекъснато се разклаща в затворен съд (резервоара) на автомобила когато е в движение. Допълнително обратния бензин, който се връща в резервоара е предпоставка за образуване на пари. Това създава известно налягане подобно на газирана напитка в затворена бутилка. В една херметически затворена система логично ще има повишаване на налягането. Но нали същевременно нивото на бензина намалява когато е в движение. Тогава ще има подналягане. И вследствие на това би трябвало с изпразване на резервоара налягането да намалява. За предотвратяване на пожар след отвиване капачката на резервоара на нашите автомобили се слага система за вентилация, която включва: маркуч за бензиновите изпарения, двойнодействащ ел. клапан и цилиндър с активен въглен за неутрализиране на вредните изпарения. Цилиндърът е двусекционен, като първата секция е свързана с атмосферен въздух, а втората- с резервоара. Межде двете секции има филтър с активен въглен и специален филтриращ слой, който има свойството да абсорбира бензиновите изпарения. Когато автомобила не е в движение (изключен двигател), електромагнитния клапан, свързан в единия край с маркуч към цилиндъра, а с другия- към вакуума е отворен, част от бензиновите пари преминава в смукателния колектор, останалата част- в цилиндъра, като е предвиден и отвор в самия цилиндър за изпускане на излишния въздух (парите се абсорбират от полиестерното влакнесто покритие, свързващо двете секции). През същия отвор с провиснал свободно от него къс маркуч, влиза въздух за изравняване налягането в системата. Налягането в резервоара е също като атмосферното. Ел. клапана е комбиниран с механично устройство за пропускане на въздуха само в една посока- към вакуума от колектора и в никакъв случай към цилиндъра с активен въглен. Направено е с цел ако има евентуални гърмежи в смукателя, да не се възпламенят парите в цилиндъра и оттам е ясно. Когато се стартира двигателя за секунди засмуква изпаренията в колектора и цилиндъра, след това от подналягането и ел. магнита клапана затваря отвора напълно. С това се предотвратява засмукване на въздух през цилиндъра и некоректно отчитане количеството на въздуха от дебитомера. Системата за вентилация е отворена- нито има повишено налягане, нито вакуум, при спадане нивото на горивото, влиза въздух през цилиндъра с активен въглен, излишното налагяне излиза навън. Към автора на темата- има запушване на някой маркуч, или по-вероятно на цилиндъра. Изобщо не е нормално както да засмуква, така и да изпуска, след развъртане на капачката. Както изрода отбеляза лошо е когато има вакуум. Останалото са бели кахъри. 


- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Въпрос за резервуара-НАДУВА ПРОБЛЕМ ЛИ Е ?
ивчо3 написа:...Изобщо не е нормално както да засмуква, така и да изпуска, след развъртане на капачката...


- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- ned_gm28
- ентусиаст
-
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003
Re: Въпрос за резервуара-НАДУВА ПРОБЛЕМ ЛИ Е ?
ивчо3 написа:Сега да уточним по научному. Бензинът е лесноизпаряема течност и в достъп до въздуха отделя пари, особено когато непрекъснато се разклаща в затворен съд (резервоара) на автомобила когато е в движение. Допълнително обратния бензин, който се връща в резервоара е предпоставка за образуване на пари. Това създава известно налягане подобно на газирана напитка в затворена бутилка. В една херметически затворена система логично ще има повишаване на налягането. Но нали същевременно нивото на бензина намалява когато е в движение. Тогава ще има подналягане. И вследствие на това би трябвало с изпразване на резервоара налягането да намалява. За предотвратяване на пожар след отвиване капачката на резервоара на нашите автомобили се слага система за вентилация, която включва: маркуч за бензиновите изпарения, двойнодействащ ел. клапан и цилиндър с активен въглен за неутрализиране на вредните изпарения. Цилиндърът е двусекционен, като първата секция е свързана с атмосферен въздух, а втората- с резервоара. Межде двете секции има филтър с активен въглен и специален филтриращ слой, който има свойството да абсорбира бензиновите изпарения. Когато автомобила не е в движение (изключен двигател), електромагнитния клапан, свързан в единия край с маркуч към цилиндъра, а с другия- към вакуума е отворен, част от бензиновите пари преминава в смукателния колектор, останалата част- в цилиндъра, като е предвиден и отвор в самия цилиндър за изпускане на излишния въздух (парите се абсорбират от полиестерното влакнесто покритие, свързващо двете секции). През същия отвор с провиснал свободно от него къс маркуч, влиза въздух за изравняване налягането в системата. Налягането в резервоара е също като атмосферното. Ел. клапана е комбиниран с механично устройство за пропускане на въздуха само в една посока- към вакуума от колектора и в никакъв случай към цилиндъра с активен въглен. Направено е с цел ако има евентуални гърмежи в смукателя, да не се възпламенят парите в цилиндъра и оттам е ясно. Когато се стартира двигателя за секунди засмуква изпаренията в колектора и цилиндъра, след това от подналягането и ел. магнита клапана затваря отвора напълно. С това се предотвратява засмукване на въздух през цилиндъра и некоректно отчитане количеството на въздуха от дебитомера. Системата за вентилация е отворена- нито има повишено налягане, нито вакуум, при спадане нивото на горивото, влиза въздух през цилиндъра с активен въглен, излишното налагяне излиза навън. Към автора на темата- има запушване на някой маркуч, или по-вероятно на цилиндъра. Изобщо не е нормално както да засмуква, така и да изпуска, след развъртане на капачката. Както изрода отбеляза лошо е когато има вакуум. Останалото са бели кахъри.
Благодаря,че ми доизясни действието на системата с клапана и карбоновия филтър


- ned_gm28
- ентусиаст
-
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003
Re: Въпрос за резервуара-НАДУВА ПРОБЛЕМ ЛИ Е ?
Изрода написа:- В ГРЕШКА СИ- ТОВА СЕ СЛУЧВА АКО СЕ ЗАПУШИ ОТДУШНИКА ПРЕЗ КОИТО СЕ ЗАСМУКВА ВЪЗДУХ ПРИ НАМАЛЯВАНЕТО НА ГОРИВОТО В РЕЗЕРВОАРАned_gm28 написа:Изрода написа:Абе пичове що лъжете момчето бе![]()
Винаги когато се отвори капачката на резервоара изсъсква въздух и то от налягане вътре.В никакъв случаи вакум.
Бензина при калатене създава налягане(незнам защо но е факт) и по системата има клапани за бензиновите пари които поддържат някакво постоянно налягане в системата![]()
Така че колега всичко си е наред, караи си спокоино.
А стане ли вакум - тогава вече е проблем и почват да горят бензинови помпи и да не работи колата като хората
Интересно изказване,но:
1.Не ми е изсъсквало с нито една от колите,които съм карал - ЯВНО НЕ СИ КАРАЛ БМВ ИЛИ МЕРЦЕДЕС ДО СЕГА, ИЛИ НЕ ЗАРЕЖДАШ ТИ ПО БЕНЗИНОСТАНЦИИТЕ![]()
2.До колкото съм информиран,идеята на с/мата с клапана и карбоновия филтър е да вкарва в горивната система и бензиновите пари от резервоара,същевременно осигурявайки отдушник (може да ме поправите,но с изчерпателни аргументи) - ЗА ДА ГИ ВКАРВА ВСЕ ПАК ТРЯБВА ДА ИМА НЯКВО МИНИМАЛНО НАЛЯГАНЕ НА ТЕЯ ПАРИ, ИНАЧЕ НЯМА КВО ДА ГИ ЗАСМУКВА- И ТОЧНО ТОЗИ КЛАПАН ПОДДЪРЖА НЯКВО МИНИМАЛНО НАЛЯГАНЕ
3.Ако въпросният клапан се запуши,то ще се получи точно разреждане и колата ще започне да се пъне и глъхне,като при запушен горивен филтър (недостиг на гориво)![]()



- delas_328
- ентусиаст
-
- Мнения: 1044
- Регистриран на: 27.08.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 24 Клапанова гад!!!
- Мечтае да кара: М3 Е36 3.2
Re: Въпрос за резервуара-НАДУВА ПРОБЛЕМ ЛИ Е ?

И засега мисля да не пипам нищо ще видя по жегите дали ще го направи пак

По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!
- delas_328
- ентусиаст
-
- Мнения: 1044
- Регистриран на: 27.08.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 24 Клапанова гад!!!
- Мечтае да кара: М3 Е36 3.2
Re: Въпрос за резервуара-НАДУВА ПРОБЛЕМ ЛИ Е ?
Установих,че това става само когато има супер малко бензин от порядъка на 4-5 л и не издиша ами засмуква навътре въздуха.


По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани