Въпрос за резервуара-НАДУВА ПРОБЛЕМ ЛИ Е ?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1044
Регистриран на: 27.08.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 24 Клапанова гад!!!
Мечтае да кара: М3 Е36 3.2

Въпрос за резервуара-НАДУВА ПРОБЛЕМ ЛИ Е ?

Мнение от delas_328 » 20 Юни 2010, 0:28

:dunno:
Здравеите момчета,днес отивам да сипвам бензин :smoke: и момчето отваря капачката на резервуара и се чу някакво свистене все едно отваряте разклатена сода ама наистина доста силно. И да кажеш че да имам много бензин 4-5л,времето не беше толко топло цял ден валя дъжд.
От какво може да е това и да ви попитам дали е някъкъв проблем и дали трябва да му се обръща внимание на това? :paranoid:
По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 81
Регистриран на: 9.03.2009
Пол: Мъж

Re: Въпрос за резервуара-НАДУВА ПРОБЛЕМ ЛИ Е ?

Мнение от gen4o » 20 Юни 2010, 13:11

запушен отдушник на резевоара

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 355
Регистриран на: 16.04.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 318ис
Мечтае да кара: //М-Без Значение

Re: Въпрос за резервуара-НАДУВА ПРОБЛЕМ ЛИ Е ?

Мнение от guns3 » 20 Юни 2010, 13:22

gen4o написа:запушен отдушник на резевоара


:yes: Хубаво е да го оправиш този проблем!!!!Успех!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Re: Въпрос за резервуара-НАДУВА ПРОБЛЕМ ЛИ Е ?

Мнение от ned_gm28 » 20 Юни 2010, 17:44

Колегите са те посъветвали правилно.Само да уточня,че като си отвиеш капачката,резервоарът ти засмуква въздух!Създава се разреждане,налягане няма как и от къде :idea:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1044
Регистриран на: 27.08.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 24 Клапанова гад!!!
Мечтае да кара: М3 Е36 3.2

Re: Въпрос за резервуара-НАДУВА ПРОБЛЕМ ЛИ Е ?

Мнение от delas_328 » 21 Юни 2010, 12:43

gen4o написа:запушен отдушник на резевоара

:yes: А някои да знае каде е този отдушник и дали мога сам да си го почистя?
По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Въпрос за резервуара-НАДУВА ПРОБЛЕМ ЛИ Е ?

Мнение от ивчо3 » 22 Юни 2010, 10:02


младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 523
Регистриран на: 26.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: На криво
Мечтае да кара: Още по-на криво

Re: Въпрос за резервуара-НАДУВА ПРОБЛЕМ ЛИ Е ?

Мнение от Изрода » 22 Юни 2010, 12:01

Абе пичове що лъжете момчето бе :mhihi:
Винаги когато се отвори капачката на резервоара изсъсква въздух и то от налягане вътре.В никакъв случаи вакум.
Бензина при калатене създава налягане(незнам защо но е факт) и по системата има клапани за бензиновите пари които поддържат някакво постоянно налягане в системата ;)
Така че колега всичко си е наред, караи си спокоино.
А стане ли вакум - тогава вече е проблем и почват да горят бензинови помпи и да не работи колата като хората :yes:
Изображение Изображение Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Re: Въпрос за резервуара-НАДУВА ПРОБЛЕМ ЛИ Е ?

Мнение от ned_gm28 » 22 Юни 2010, 22:35

Изрода написа:Абе пичове що лъжете момчето бе :mhihi:
Винаги когато се отвори капачката на резервоара изсъсква въздух и то от налягане вътре.В никакъв случаи вакум.
Бензина при калатене създава налягане(незнам защо но е факт) и по системата има клапани за бензиновите пари които поддържат някакво постоянно налягане в системата ;)
Така че колега всичко си е наред, караи си спокоино.
А стане ли вакум - тогава вече е проблем и почват да горят бензинови помпи и да не работи колата като хората :yes:

Интересно изказване,но:
1.Не ми е изсъсквало с нито една от колите,които съм карал
2.До колкото съм информиран,идеята на с/мата с клапана и карбоновия филтър е да вкарва в горивната система и бензиновите пари от резервоара,същевременно осигурявайки отдушник (може да ме поправите,но с изчерпателни аргументи)
3.Ако въпросният клапан се запуши,то ще се получи точно разреждане и колата ще започне да се пъне и глъхне,като при запушен горивен филтър (недостиг на гориво)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 523
Регистриран на: 26.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: На криво
Мечтае да кара: Още по-на криво

Re: Въпрос за резервуара-НАДУВА ПРОБЛЕМ ЛИ Е ?

Мнение от Изрода » 23 Юни 2010, 1:12

ned_gm28 написа:
Изрода написа:Абе пичове що лъжете момчето бе :mhihi:
Винаги когато се отвори капачката на резервоара изсъсква въздух и то от налягане вътре.В никакъв случаи вакум.
Бензина при калатене създава налягане(незнам защо но е факт) и по системата има клапани за бензиновите пари които поддържат някакво постоянно налягане в системата ;)
Така че колега всичко си е наред, караи си спокоино.
А стане ли вакум - тогава вече е проблем и почват да горят бензинови помпи и да не работи колата като хората :yes:

Интересно изказване,но:
1.Не ми е изсъсквало с нито една от колите,които съм карал - ЯВНО НЕ СИ КАРАЛ БМВ ИЛИ МЕРЦЕДЕС ДО СЕГА, ИЛИ НЕ ЗАРЕЖДАШ ТИ ПО БЕНЗИНОСТАНЦИИТЕ :mhihi:
2.До колкото съм информиран,идеята на с/мата с клапана и карбоновия филтър е да вкарва в горивната система и бензиновите пари от резервоара,същевременно осигурявайки отдушник (може да ме поправите,но с изчерпателни аргументи) - ЗА ДА ГИ ВКАРВА ВСЕ ПАК ТРЯБВА ДА ИМА НЯКВО МИНИМАЛНО НАЛЯГАНЕ НА ТЕЯ ПАРИ, ИНАЧЕ НЯМА КВО ДА ГИ ЗАСМУКВА- И ТОЧНО ТОЗИ КЛАПАН ПОДДЪРЖА НЯКВО МИНИМАЛНО НАЛЯГАНЕ
3.Ако въпросният клапан се запуши,то ще се получи точно разреждане и колата ще започне да се пъне и глъхне,като при запушен горивен филтър (недостиг на гориво)
- В ГРЕШКА СИ- ТОВА СЕ СЛУЧВА АКО СЕ ЗАПУШИ ОТДУШНИКА ПРЕЗ КОИТО СЕ ЗАСМУКВА ВЪЗДУХ ПРИ НАМАЛЯВАНЕТО НА ГОРИВОТО В РЕЗЕРВОАРА ;)
Изображение Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Въпрос за резервуара-НАДУВА ПРОБЛЕМ ЛИ Е ?

Мнение от ивчо3 » 23 Юни 2010, 13:30

Сега да уточним по научному :lol: . Бензинът е лесноизпаряема течност и в достъп до въздуха отделя пари, особено когато непрекъснато се разклаща в затворен съд (резервоара) на автомобила когато е в движение. Допълнително обратния бензин, който се връща в резервоара е предпоставка за образуване на пари. Това създава известно налягане подобно на газирана напитка в затворена бутилка. В една херметически затворена система логично ще има повишаване на налягането. Но нали същевременно нивото на бензина намалява когато е в движение. Тогава ще има подналягане. И вследствие на това би трябвало с изпразване на резервоара налягането да намалява. За предотвратяване на пожар след отвиване капачката на резервоара на нашите автомобили се слага система за вентилация, която включва: маркуч за бензиновите изпарения, двойнодействащ ел. клапан и цилиндър с активен въглен за неутрализиране на вредните изпарения. Цилиндърът е двусекционен, като първата секция е свързана с атмосферен въздух, а втората- с резервоара. Межде двете секции има филтър с активен въглен и специален филтриращ слой, който има свойството да абсорбира бензиновите изпарения. Когато автомобила не е в движение (изключен двигател), електромагнитния клапан, свързан в единия край с маркуч към цилиндъра, а с другия- към вакуума е отворен, част от бензиновите пари преминава в смукателния колектор, останалата част- в цилиндъра, като е предвиден и отвор в самия цилиндър за изпускане на излишния въздух (парите се абсорбират от полиестерното влакнесто покритие, свързващо двете секции). През същия отвор с провиснал свободно от него къс маркуч, влиза въздух за изравняване налягането в системата. Налягането в резервоара е също като атмосферното. Ел. клапана е комбиниран с механично устройство за пропускане на въздуха само в една посока- към вакуума от колектора и в никакъв случай към цилиндъра с активен въглен. Направено е с цел ако има евентуални гърмежи в смукателя, да не се възпламенят парите в цилиндъра и оттам е ясно. Когато се стартира двигателя за секунди засмуква изпаренията в колектора и цилиндъра, след това от подналягането и ел. магнита клапана затваря отвора напълно. С това се предотвратява засмукване на въздух през цилиндъра и некоректно отчитане количеството на въздуха от дебитомера. Системата за вентилация е отворена- нито има повишено налягане, нито вакуум, при спадане нивото на горивото, влиза въздух през цилиндъра с активен въглен, излишното налагяне излиза навън. Към автора на темата- има запушване на някой маркуч, или по-вероятно на цилиндъра. Изобщо не е нормално както да засмуква, така и да изпуска, след развъртане на капачката. Както изрода отбеляза лошо е когато има вакуум. Останалото са бели кахъри. :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Въпрос за резервуара-НАДУВА ПРОБЛЕМ ЛИ Е ?

Мнение от ~Мишо~ » 23 Юни 2010, 17:05

ивчо3 написа:...Изобщо не е нормално както да засмуква, така и да изпуска, след развъртане на капачката...
:yes: Не става само с пиене на бира... :lol:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Re: Въпрос за резервуара-НАДУВА ПРОБЛЕМ ЛИ Е ?

Мнение от ned_gm28 » 23 Юни 2010, 21:40

ивчо3 написа:Сега да уточним по научному :lol: . Бензинът е лесноизпаряема течност и в достъп до въздуха отделя пари, особено когато непрекъснато се разклаща в затворен съд (резервоара) на автомобила когато е в движение. Допълнително обратния бензин, който се връща в резервоара е предпоставка за образуване на пари. Това създава известно налягане подобно на газирана напитка в затворена бутилка. В една херметически затворена система логично ще има повишаване на налягането. Но нали същевременно нивото на бензина намалява когато е в движение. Тогава ще има подналягане. И вследствие на това би трябвало с изпразване на резервоара налягането да намалява. За предотвратяване на пожар след отвиване капачката на резервоара на нашите автомобили се слага система за вентилация, която включва: маркуч за бензиновите изпарения, двойнодействащ ел. клапан и цилиндър с активен въглен за неутрализиране на вредните изпарения. Цилиндърът е двусекционен, като първата секция е свързана с атмосферен въздух, а втората- с резервоара. Межде двете секции има филтър с активен въглен и специален филтриращ слой, който има свойството да абсорбира бензиновите изпарения. Когато автомобила не е в движение (изключен двигател), електромагнитния клапан, свързан в единия край с маркуч към цилиндъра, а с другия- към вакуума е отворен, част от бензиновите пари преминава в смукателния колектор, останалата част- в цилиндъра, като е предвиден и отвор в самия цилиндър за изпускане на излишния въздух (парите се абсорбират от полиестерното влакнесто покритие, свързващо двете секции). През същия отвор с провиснал свободно от него къс маркуч, влиза въздух за изравняване налягането в системата. Налягането в резервоара е също като атмосферното. Ел. клапана е комбиниран с механично устройство за пропускане на въздуха само в една посока- към вакуума от колектора и в никакъв случай към цилиндъра с активен въглен. Направено е с цел ако има евентуални гърмежи в смукателя, да не се възпламенят парите в цилиндъра и оттам е ясно. Когато се стартира двигателя за секунди засмуква изпаренията в колектора и цилиндъра, след това от подналягането и ел. магнита клапана затваря отвора напълно. С това се предотвратява засмукване на въздух през цилиндъра и некоректно отчитане количеството на въздуха от дебитомера. Системата за вентилация е отворена- нито има повишено налягане, нито вакуум, при спадане нивото на горивото, влиза въздух през цилиндъра с активен въглен, излишното налагяне излиза навън. Към автора на темата- има запушване на някой маркуч, или по-вероятно на цилиндъра. Изобщо не е нормално както да засмуква, така и да изпуска, след развъртане на капачката. Както изрода отбеляза лошо е когато има вакуум. Останалото са бели кахъри. :lol:

Благодаря,че ми доизясни действието на системата с клапана и карбоновия филтър :!: Заради такива колеги като теб влизам в този форум :bchug:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Re: Въпрос за резервуара-НАДУВА ПРОБЛЕМ ЛИ Е ?

Мнение от ned_gm28 » 23 Юни 2010, 21:58

Изрода написа:
ned_gm28 написа:
Изрода написа:Абе пичове що лъжете момчето бе :mhihi:
Винаги когато се отвори капачката на резервоара изсъсква въздух и то от налягане вътре.В никакъв случаи вакум.
Бензина при калатене създава налягане(незнам защо но е факт) и по системата има клапани за бензиновите пари които поддържат някакво постоянно налягане в системата ;)
Така че колега всичко си е наред, караи си спокоино.
А стане ли вакум - тогава вече е проблем и почват да горят бензинови помпи и да не работи колата като хората :yes:

Интересно изказване,но:
1.Не ми е изсъсквало с нито една от колите,които съм карал - ЯВНО НЕ СИ КАРАЛ БМВ ИЛИ МЕРЦЕДЕС ДО СЕГА, ИЛИ НЕ ЗАРЕЖДАШ ТИ ПО БЕНЗИНОСТАНЦИИТЕ :mhihi:
2.До колкото съм информиран,идеята на с/мата с клапана и карбоновия филтър е да вкарва в горивната система и бензиновите пари от резервоара,същевременно осигурявайки отдушник (може да ме поправите,но с изчерпателни аргументи) - ЗА ДА ГИ ВКАРВА ВСЕ ПАК ТРЯБВА ДА ИМА НЯКВО МИНИМАЛНО НАЛЯГАНЕ НА ТЕЯ ПАРИ, ИНАЧЕ НЯМА КВО ДА ГИ ЗАСМУКВА- И ТОЧНО ТОЗИ КЛАПАН ПОДДЪРЖА НЯКВО МИНИМАЛНО НАЛЯГАНЕ
3.Ако въпросният клапан се запуши,то ще се получи точно разреждане и колата ще започне да се пъне и глъхне,като при запушен горивен филтър (недостиг на гориво)
- В ГРЕШКА СИ- ТОВА СЕ СЛУЧВА АКО СЕ ЗАПУШИ ОТДУШНИКА ПРЕЗ КОИТО СЕ ЗАСМУКВА ВЪЗДУХ ПРИ НАМАЛЯВАНЕТО НА ГОРИВОТО В РЕЗЕРВОАРА ;)

:ok: Карал съм бе колега,карал съм.А BMW ако не бях имал,първо нямаше да го пише в аватара ми,второ-дали щях да съм регистриран в този форум :?: Имам чувството,че ти си по-в грешка от мене.Не е лошо да откриеш проблема с твоят резервоар,вместо да твърдиш разни работи и то с големи букви ;)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1044
Регистриран на: 27.08.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 24 Клапанова гад!!!
Мечтае да кара: М3 Е36 3.2

Re: Въпрос за резервуара-НАДУВА ПРОБЛЕМ ЛИ Е ?

Мнение от delas_328 » 23 Юни 2010, 22:58

:dunno: А,бре пичове от тогава съм сипвал 2-3 пъти бензинец и нарочно аз ходя да отварям капачката и не го прави това!
И засега мисля да не пипам нищо ще видя по жегите дали ще го направи пак :driving:
По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1044
Регистриран на: 27.08.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 24 Клапанова гад!!!
Мечтае да кара: М3 Е36 3.2

Re: Въпрос за резервуара-НАДУВА ПРОБЛЕМ ЛИ Е ?

Мнение от delas_328 » 08 Юли 2010, 0:27

Установих,че това става само когато има супер малко бензин от порядъка на 4-5 л и не издиша ами засмуква навътре въздуха.
:smoke:
По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook