БМВ 320 М52б20

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 14.08.2007
Местоположение: Burgas
Пол: Мъж
Кара: бавно и спокойно

БМВ 320 М52б20

Мнение от BMW_kiler » 13 Май 2010, 15:16

Колата вкарва масло във всмукателния колектор през мембраната на картерната вентилация,а на колата са сменени въпросната мембрана маркучите към нея и преди 35000км беше правен ремонт на мотора.Въпроса ми е следния има ли някакъв масло уловител или някаква серпентина на самия какпак на клапаните там кадето е отвора за вентилацията на мотора или е просто дупка и възможно ли е да са ми продали мембрана която не е за тази кола,примерно да има разлика между тази за Е39 и тази за Е36 или просто сегментите са боклук и повишават налягането в картера и по този начин качват маслото от картера в тази мембрана и тя го вкарва в колектора кадето изгаря.Мотора няма течеве и свещите са идеални и напълно еднакви :dunno: :dunno: :dunno: :dunno:
http://imageshack.com/a/img922/9764/uFw3yK.jpg

"Стана един гаф .... купувам си по каталог тампони за стабилизиращата щанга дето се захваща за носачите (с един болт и две гумички по една отгоре и отдолу от всяка страна). Лягам отдолу и .... чудо нямам такива, ти мани тампоните ами и щанга стабилизираща нямам 'бат ти сеира!" "HONDA forum"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 7.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: ги да цирикат!!!
Мечтае да кара: НЛО

Re: БМВ 320 М52б20

Мнение от kapi_88 » 13 Май 2010, 21:03

мхххх вапрос с повишена трудност :banghead:
Правило №1: Никога не променяй условията на сделката. Правило №2: Не използвай имена. Правило №3: Никога не надничай в опаковката.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 68
Регистриран на: 18.05.2008

Re: БМВ 320 М52б20

Мнение от vzm » 15 Май 2010, 21:18

Колега, маслоуловитела е с номер 2 на схемата http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15. Колко е маслото в колектора и харчи ли ти много масло, защото и моята е с този мотор и също има, но е малко и е по-скоро омаслено отколкото масло. Според мен ако не ти харчи масло не се занимавай с глупости, а иначе може да провериш маркуча към пръчката за маслото дали не е задръстен.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 14.08.2007
Местоположение: Burgas
Пол: Мъж
Кара: бавно и спокойно

Re: БМВ 320 М52б20

Мнение от BMW_kiler » 13 Окт 2010, 9:04

От известно не пускам колата на скорост,например при спускане кадето по принцип колата се оставя на скорост и просто се отнема гаста,аз я включвам на неутрална и я пускам по инерция и така от известно време и вече няма пропушване и пълнене на всмукателния колектор с масло за да съм сигорен вчера я засилих малко повече пунах я без гас на скорост няколко пъти и на 5-тия, 6-тия път пропуши пак на масло въпроса ми е някой сблъсквал ли се е с такова нещо и ако не някакви предложение имате ли колеги?????????????? :dummy: :dummy: :dummy: :dummy:
http://imageshack.com/a/img922/9764/uFw3yK.jpg

"Стана един гаф .... купувам си по каталог тампони за стабилизиращата щанга дето се захваща за носачите (с един болт и две гумички по една отгоре и отдолу от всяка страна). Лягам отдолу и .... чудо нямам такива, ти мани тампоните ами и щанга стабилизираща нямам 'бат ти сеира!" "HONDA forum"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: БМВ 320 М52б20

Мнение от ивчо3 » 13 Окт 2010, 9:34

BMW_kiler написа:От известно не пускам колата на скорост,например при спускане кадето по принцип колата се оставя на скорост и просто се отнема гаста,аз я включвам на неутрална и я пускам по инерция и така от известно време и вече няма пропушване и пълнене на всмукателния колектор с масло за да съм сигорен вчера я засилих малко повече пунах я без гас на скорост няколко пъти и на 5-тия, 6-тия път пропуши пак на масло въпроса ми е някой сблъсквал ли се е с такова нещо и ако не някакви предложение имате ли колеги?????????????? :dummy: :dummy: :dummy: :dummy:

Така се тества двигател за проба на маслените сегменти- Засилваш достатъчно колата по стръмен наклон надолу, отпускаш напълно педала на газта както е на скорост караш колкото е възможно повече в режим на принудителен празен ход и подаваш газ до дупка. Изпуши ли силно на изгоряло масло, значи маслените сегменти не уплътняват добре. В режим на принудителен празен ход не се подава бензин от дюзите, влиза само въздух и евентуално масло, което вследствие високо налягане и температура се отлага по стените на цилиндрите, челото на буталото и горивната камера. В момента в който се подаде рязко газ, горивната смес изгаря и маслото. За това при друг тип режим на двигателя може и да не се вижда синкав дим от ауспуха, на всеки работен такт с бензина изгаря незначително количество масло.
Последна промяна ивчо3 на 13 Окт 2010, 10:24, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: БМВ 320 М52б20

Мнение от ивчо3 » 13 Окт 2010, 10:03

BMW_kiler написа: преди 35000км беше правен ремонт на мотора.

На мотор м52 с никасилово или алусилово покритие на цилиндрите, какъв основен ремонт е правен? Щото ако има надран, отлюспен, или изтъркан никасил смяната на сегменти и бутала с нищо не помага. Хонинговане на цилиндрите е възможно само на двигатели с цилиндрови втулки от хромова стомана. Ето една тема със снимки как изглежда цилиндър с износено никасилово покритие в горната част на цилиндъра:
viewtopic.php?f=8&t=222166

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 14.08.2007
Местоположение: Burgas
Пол: Мъж
Кара: бавно и спокойно

Re: БМВ 320 М52б20

Мнение от BMW_kiler » 13 Окт 2010, 12:57

На мотора му бяха сменени само сегменти,лагери на вала и главата беше обслужене друго не е пипано буталата бяха здрави нямаше напукано и нямаше разширени канали на сегменти,след замерване на блока се установи че няма нужда от шлайфове и така нататък.
http://imageshack.com/a/img922/9764/uFw3yK.jpg

"Стана един гаф .... купувам си по каталог тампони за стабилизиращата щанга дето се захваща за носачите (с един болт и две гумички по една отгоре и отдолу от всяка страна). Лягам отдолу и .... чудо нямам такива, ти мани тампоните ами и щанга стабилизираща нямам 'бат ти сеира!" "HONDA forum"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: БМВ 320 М52б20

Мнение от ивчо3 » 13 Окт 2010, 15:18

BMW_kiler написа:На мотора му бяха сменени само сегменти,лагери на вала и главата беше обслужене друго не е пипано буталата бяха здрави нямаше напукано и нямаше разширени канали на сегменти,след замерване на блока се установи че няма нужда от шлайфове и така нататък.

На м52 цилиндрите не се разстъргват /шлайфат/. Няма опция за шлайфане на никасилово покритие Ni-Cd-Si, или алусил Al-Si-Mg с дебелина от порядъка на микрони, а под него е алуминиевата сплав на блока. За хонинг не знам как го докарват на този тип двигатели. Между другото на снимката от темата ясно се вижда заводския хонинг, който липсва в горната част от цилиндъра, след това има две тесни ивици износен никасил и над тях бяла ивица алуминий. Изглаждането на цилиндъра в горната част влошава мазането и ускорява износването. Предимствата на никасила /алусила/ е в по-високата износоустойчивост и намалено триене, в сравнение с класическите втулки /те са с пореста структура, видимо под микроскоп/, което е предпоставка за по-ефективна работа на двигателя /по-високи обороти/ и намален разход на гориво. Недостатъците са неустойчивост на киселини /никасил/, когато бензина е с по-високо съдържание на сяра и тънкия слой, който предимно в горната част на цилиндъра и перпендикулярно на буталния болт се износва. Сегментите няма как да уплътнят и мотора гори масло. Но майсторите щом са направили ревизия и всичко е наред, проблемът е на друго място.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 14.08.2007
Местоположение: Burgas
Пол: Мъж
Кара: бавно и спокойно

Re: БМВ 320 М52б20

Мнение от BMW_kiler » 27 Сеп 2011, 7:49

Проблема се окзаха 2-ри и 4-ти цилиндри. THE END
http://imageshack.com/a/img922/9764/uFw3yK.jpg

"Стана един гаф .... купувам си по каталог тампони за стабилизиращата щанга дето се захваща за носачите (с един болт и две гумички по една отгоре и отдолу от всяка страна). Лягам отдолу и .... чудо нямам такива, ти мани тампоните ами и щанга стабилизираща нямам 'бат ти сеира!" "HONDA forum"

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook