странен проблем... дали е от ламбдасондата ?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
странен проблем... дали е от ламбдасондата ?
Вече 2ри път ми се случва това . Днес си карам колицата , вървеше си супер ... По едно време обаче стадна адски мудна . Аз взех да и помпам газта естествено за да наваксам липсата на мощност . След като потеглих с много газ и почти незавъртя гуми , реших да отбия и да спра за да видя какво става под капака . В момента в които изключих от скорост видях , че стрелката на оборотомера взе да си играе качи се до 1300 падна до 1000 и така играеха оборотите няколко сек. и се оправиха . Преди време пак стана същото ... Колата стана мудна , аз обаче я карах въпреки това и когато спрях на едно място даже излезнах от колата при запален двигател и в първия момент реших , че някой е влезнал в колата и дава газ . Изфорсира се сама и ми стана много чудно . Преди време бях гледал клип в youtube как се познава развалена ламбдасонда и симптомите бяха същите с малката разлика , че там оборотите постоянно играеха . Как мислите вие ? Ако смятате , че е от ламбдасондата да я откача ли и да карам без нея ? Какви ще се резултатите ако направя така ? Ще се повиши ли разхода ( той сега си е меко казано висок защото е 29л/100км ) Ще има ли разлика в отрицателна посока във вървенето ?
П.С Това с играенето на оборотите не го прави винаги , също така невинаги колата е много мудна но в повечето случаи е . Става въпрос за М40 1.6 93та год.
П.С Това с играенето на оборотите не го прави винаги , също така невинаги колата е много мудна но в повечето случаи е . Става въпрос за М40 1.6 93та год.
Re: странен проблем... дали е от ламбдасондата ?
колата има ли газова уредба и каква е виж стапковия мотор ламбда сонда не е при махната ламбда бмв колите са направени така че вкарват бая гориво и колата полудява
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: странен проблем... дали е от ламбдасондата ?
vanko_5 написа:колата има ли газова уредба и каква е виж стапковия мотор ламбда сонда не е при махната ламбда бмв колите са направени така че вкарват бая гориво и колата полудява
Нямам газова уредба . А какво имаш напредвид , че полудяват ? Вървят много ли ? Или просто правят каквото си искат ? На диагностика ми казаха , че уж добре работила ламбдата ама то 1 път колата е като самолет имам чувството , че карам кола над 140 коня , а др път имам чувството , че карам кола с 40 коня двигател .
Re: странен проблем... дали е от ламбдасондата ?
Сигнала от Ламбда сондата е много важен за DME-то, защото по него се определя степента на изгаряне на горивото и съответно качеството на горивната смес, която се подава във всеки един момент към цилиндрите (стойностите на сигнала от сондата са динамични)
Когато липсва такъв сигнал (или е с некоректни стойности) DME-то минава в авариен режим и смесообразуването става по предварително зададени стойности.
Както се вижда от името "авариен" този режим предвижда единствено двигателя да запали и да работи "някък" без въобще да се държи сметка за натоварване, мощност, еластичност, икономичност и т.н.
При този режим двигателя хем работи по-лошо, хем харчи повече, но пък ти осигурява възможност да се предвижваш с колата докато смниш ламбдата ...
Когато липсва такъв сигнал (или е с некоректни стойности) DME-то минава в авариен режим и смесообразуването става по предварително зададени стойности.
Както се вижда от името "авариен" този режим предвижда единствено двигателя да запали и да работи "някък" без въобще да се държи сметка за натоварване, мощност, еластичност, икономичност и т.н.
При този режим двигателя хем работи по-лошо, хем харчи повече, но пък ти осигурява възможност да се предвижваш с колата докато смниш ламбдата ...
- Yanko Petrov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: 21.04.2010
- Местоположение: Αθἠνα
- Пол: Мъж
- Кара: е36 купе
Re: странен проблем... дали е от ламбдасондата ?



- IMB
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: 31.12.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 520
Re: странен проблем... дали е от ламбдасондата ?
Щом разхода ти е висок и ако пуши черно много вероятно е ламбдата да не работи коректно. Може да я изключиш от буксата и да покараш няколко дни, ако има промяна значи не е в ред. Ако ламбдата е читава и я изключиш разхода се вдига малко, но твоя е много висок и би трябвало да намалее.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: странен проблем... дали е от ламбдасондата ?
Голям разход , променливи обороти , много мощност на моменти , липса на мощност в други моменти - ЛАМБДА ! Иди на диагностика с "живи" данни , огледай си кабелите на ламбдата и буксата !
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: странен проблем... дали е от ламбдасондата ?
metodi80 написа:Голям разход , променливи обороти , много мощност на моменти , липса на мощност в други моменти - ЛАМБДА ! Иди на диагностика с "живи" данни , огледай си кабелите на ламбдата и буксата !
Ще видя кабелите у буксата . А за диагностиката майстора ми каза , че си работи сондата и ми показа как се мени волтажа на монитора . Ама то ако е от кабелите няма как да я хване , защото то невсеки път е така . Предпоследния път в който колата сама се изфорсира я бях карал в дъжд което също потвърждава тезата за кабели . Ще ги погледна .
- sobiss
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.08.2008
- Местоположение: Пловдив, Backnang [DE]
- Пол: Мъж
- Кара: Compact m43tu
- Мечтае да кара: E28
Re: странен проблем... дали е от ламбдасондата ?
Джаксъне не си казал имаш ли катализатор, нямаш ли катализатор.
Защото като гледам симптомите с тва един път върви после 10 неще е възможно и да е от запушен катализатор. Не го казвам просто ей така, а защото ми е минало през главата. Симптомите бяха 1:1, изтърбуших катализатора и колата литна.
Защото като гледам симптомите с тва един път върви после 10 неще е възможно и да е от запушен катализатор. Не го казвам просто ей така, а защото ми е минало през главата. Симптомите бяха 1:1, изтърбуших катализатора и колата литна.

- kapi_88
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 7.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: ги да цирикат!!!
- Мечтае да кара: НЛО
Re: странен проблем... дали е от ламбдасондата ?
откачи ландасондата и ако не се опражи си погледни стапковото моторче
Правило №1: Никога не променяй условията на сделката. Правило №2: Не използвай имена. Правило №3: Никога не надничай в опаковката.
Re: странен проблем... дали е от ламбдасондата ?
откачи малбда сондата от буксата и виж промяна има ли
- Yanko Petrov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: 21.04.2010
- Местоположение: Αθἠνα
- Пол: Мъж
- Кара: е36 купе
Re: странен проблем... дали е от ламбдасондата ?
jakson написа: Предпоследния път в който колата сама се изфорсира я бях карал в дъжд което също потвърждава тезата за кабели . Ще ги погледна .
Май от това ще е... Всеки път,когато валеше се появяваха тия симптоми и я държеше по 2-3 дена. Докато не я вдигнах,откачих буксата,даже не вярвах,че може да влезе вода там ама имаше доста. Подсушаване с въздух и една хубава изолацийка и проблема изчезна.
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: странен проблем... дали е от ламбдасондата ?
sobiss написа:Джаксъне не си казал имаш ли катализатор, нямаш ли катализатор.
Защото като гледам симптомите с тва един път върви после 10 неще е възможно и да е от запушен катализатор. Не го казвам просто ей така, а защото ми е минало през главата. Симптомите бяха 1:1, изтърбуших катализатора и колата литна.
Имам катализатор и май си е оригиналния от завода. Когато неще да върви много я пържа във високи обороти за да наваксам и след това като спра мирише на барут ама незнам дали е от високите обороти или катализатора се е задръстрил . Гледах го на канал не ми се видя да е посинял , нали по това се познавало дали е заминал ... Досега да съм го махнал ама нали се говори за някакъв нов стандарт за изгорели газове .... Ако е на 100 % от него , ще го махна . Само да попитам някой дали незнае какво число трябва да е сапрутивлението му , тъй като разбрах , че то било от голямо значение при смяната на катализатора с резонансно гърне защото то трябвало да има същото съпротивление като на катализатора . В противен случай ламбдата неможела да измери добре изгорелите газове и колата щяла да гори още повече


13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани