Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: варна
Пол: Мъж
Кара: Е91 2.0d

Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY

Мнение от mitaka333 » 02 Май 2010, 12:00

Браво колега много точно си описал всичко :bchug:
Е91 320d 177к.с

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 27.08.2009
Местоположение: София

Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY

Мнение от MaNiNC » 02 Май 2010, 15:44

Много добра и полезна тема, браво :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2040
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY

Мнение от michev » 05 Май 2010, 7:58

Методи, кажи наред ли е всичко, че вчера и аз накиснах едни повдигачи :D
only rear wheel drive

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY

Мнение от metodi80 » 05 Май 2010, 12:28

michev написа:Методи, кажи наред ли е всичко, че вчера и аз накиснах едни повдигачи :D


Виж на първа страница на темата към края .... меко казано съм се олял с възклицанията и с емотиконките ,заради страхотния резултат ... ! :D
Да всичко е "наред" , направо е бомба ... :yes:
Мернах повдигачите като диаметър и като височина , понеже ме питаха колеги за размерите на повдигачите ....
Диаметъра е 1.6 см , а височината на моите е 4.87см. Подозирам , че когато повдигача е нов височината му е или 4.9 или 5 см , демек с годините работа пружинките на моите повдигачи са "слегнали" или с 0.3 мм (ако фабрично височината е 4.9см) , или с 1.3 мм (ако фабрично височината е 5см). Това означава (ако съм прав) , че рано или късно ще се разтропат пак (заради физическата деформация на пружинките...) , поне така си мисля де , ще споделя ако се разтракат , за сега всичко е 6 ... С Мишо коментирахме вариянт да се подлагат тарелки под повдигачите , които да компенсират "слягането" на пружинките.... Добре ще е ако някой има възможност да премери нов повдигач колко е като височина .... , тук можеби колегата laviatan ще подаде едно рамо , понеже предполагам , че разполага с такива .... Върпеки , че ако моите се разтракат пак директно ще ги сменя с нови ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2040
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY

Мнение от michev » 05 Май 2010, 16:47

Имах предвид след като си покарал наред ли е всичко, дължината на нов и стар повдигач е еднаква, мерих като сменях моите. С подлагане отдолу на повдигачите нищо не се променя, подложих за експиримент шайби с дебелина 0.15 мм. и разлика няма никаква. Между другото ми направи впечатление че твоите повдигачи са различни от тези, които свалих от моята кола /1996 март по ВИН/. На практика моите са неразглобяеми защото в горната част на по-големия цилиндър има ламаринена окантовка, която фактически фиксира осово вътрешния подвижен цилиндър. Тези които смених преди време /ИНА/ са точно като твоите.
only rear wheel drive

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 11.06.2008
Пол: Мъж
Кара: М-43Б-18,318i

Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY

Мнение от emes691 » 05 Май 2010, 18:16

michev написа:Имах предвид след като си покарал наред ли е всичко, дължината на нов и стар повдигач е еднаква, мерих като сменях моите. С подлагане отдолу на повдигачите нищо не се променя, подложих за експиримент шайби с дебелина 0.15 мм. и разлика няма никаква. Между другото ми направи впечатление че твоите повдигачи са различни от тези, които свалих от моята кола /1996 март по ВИН/. На практика моите са неразглобяеми защото в горната част на по-големия цилиндър има ламаринена окантовка, която фактически фиксира осово вътрешния подвижен цилиндър. Тези които смених преди време /ИНА/ са точно като твоите.

Точно така,повдигачите на М43 са два модела,тези които ви показвам ги извадих от мотора,те са точно тия с вложката отгоре,а тази кутия е от тези с които съм сега,само че ми ги слага майстор незнам двата модела дали са съвместими,и тези се разглабят,забележи на снимката ,има четири отваряни,личи горе на ламаринката...
Изображение
Изображение
Изображение


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY

Мнение от sonny » 05 Май 2010, 21:07

Имам само две забележки, едната е, че с газ нищо не правиш,миене с бензин и после със спрей с етанол,това е чистене и другото е, че предварителното пълнене е нож с две остриета и аз спрях да ги пълня предварително, защото ако е напълнен повече от необходимото,а ние това не го знаем, може да удари клапана, затова по-добре да почука половин час и да си ги напълни сам мотора. ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 16.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Квото намери

Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY

Мнение от kalobrana » 06 Май 2010, 0:11

Хубава и полезна тема на коегата евала за ентусиазма!
Само ще допълня,че ако има проблем в малкия цилиндър със сачмата(а той държи маслото вътре да не чука)износване или др механични пробеми цялата операция ще се повтори
От опит :bchug:
Бирата е доказателство че Бог съществува!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY

Мнение от metodi80 » 06 Май 2010, 9:34

sonny написа:Имам само две забележки, едната е, че с газ нищо не правиш,миене с бензин и после със спрей с етанол,това е чистене и другото е, че предварителното пълнене е нож с две остриета и аз спрях да ги пълня предварително, защото ако е напълнен повече от необходимото,а ние това не го знаем, може да удари клапана, затова по-добре да почука половин час и да си ги напълни сам мотора. ;)


По принцип знам , че газта разтваря всякаква "гняс" , ама щом казваш , че не е баш подходяща за случая (все пак имаш повече опит .....) При мен повдигачите "светнаха" (след около 12 часа киснене в газ и след това старателно изтриване ...). По въпроса за пълненето .... , щом свивам повдигача на ръка , значи не е 100% пълен (а и честно казано се съмнявам , че на ръка може да се напълни 100%).



kalobrana написа:Само ще допълня,че ако има проблем в малкия цилиндър със сачмата(а той държи маслото вътре да не чука)износване или др механични пробеми цялата операция ще се повтори
От опит :bchug:


Така е .... (за съжаление)


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY

Мнение от sonny » 06 Май 2010, 19:15

със седене може и да стане, ама аз като го правя имам на разположение макс един ден да разглобя, изчистя и сглобя, нали се сещаш, еч не мога да си позволя да седи и да кисне. Затова открих спрея за карбуратори или за обезмасляване на дискове, зверско нещо е, гледаш го повдигача чист, свети да си мамата, а като го пръснеш със спрея, пада още :shock: има в него некви гадории, етаноли, метаноли и други много летливи работи и разтварят и почистват много по-бързо, а и за една такава операция ще идат макс два спрея а са по 8-10лв, така, че си струва :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: варна
Детайли за колата: 318i m43,97г.

Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY

Мнение от yuzie » 07 Май 2010, 11:34

Впечатлен от инструмената на Мишо и вдъхновен от темата на Методи реших и аз да деиствам след отварянето на капака няма как да не споделя с вас :shock: тия италианци за смяна на масло не са чували ,голяма кал имаше почти гаиките не могат да се разпознаят.Изкарах повдигачите и падна едно почистване два от тях с запушени отвори,след монтажа ще споделя замислям се дали да ги пълня с масло или да оставя мотора сам да ги напълни!?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY

Мнение от sonny » 07 Май 2010, 12:02

yuzie написа:Впечатлен от инструмената на Мишо и вдъхновен от темата на Методи реших и аз да деиствам след отварянето на капака няма как да не споделя с вас :shock: тия италианци за смяна на масло не са чували ,голяма кал имаше почти гаиките не могат да се разпознаят.Изкарах повдигачите и падна едно почистване два от тях с запушени отвори,след монтажа ще споделя замислям се дали да ги пълня с масло или да оставя мотора сам да ги напълни!?

много нещо има в тоа мотор, изчисти я тая гняс с нещо, сложи си или масло което доказано мисти таа гняс или добавки, има некви добавки дето колата треа седи 8 часа да работи и изчиствало всичко, проверени са ама още не ги дзнам кви са.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: варна
Детайли за колата: 318i m43,97г.

Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY

Мнение от yuzie » 07 Май 2010, 12:10

благодаря колега ще разпитам за тези добавки ,но не знам дали ще свършат работа много е мръсен мотора да не запуши някои маслопровод
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY

Мнение от metodi80 » 07 Май 2010, 12:25

yuzie написа:благодаря колега ще разпитам за тези добавки ,но не знам дали ще свършат работа много е мръсен мотора да не запуши някои маслопровод


При мене имаше много смрад само на капака , в мотора неямаше много , ама като гледам при тебе ... :confused:
Вземи едно памуче леко напоено с бензин (газ , короселин) и леко , леко обери от стените (с много търпение ще стане ....) Отворите през които маслото се оттича ги затапи или с памук или с нещо друго подходящо , за да не се стече разтворената "гняс" в картера .... След това както Сони каза сложи някакви разтварящи добавки , но според мен е хубаво първо "грубото" да обереш на ръка , че като гледам доста кал има в моторчето ... :confused:
А по въпроса за повдигачите , капни им малко масълце със спринцовчицата , не се притеснявай няма как да ги напълниш толкова , че да стане проблем , вярвай ми .... , пробвах да ги напълня така , че да се "втъврдят" , но колкото и да пълнех , можех да ги стисна на ръка , което означава , че не е пълен .....Когато повдигача е пълен , няма шанс да го свиеш на ръка ...! Както казах и в темата , повдигачите тропнаха за много кратко и след това всичко 6 .... Въртиш на стартер без да палиш , след това палиш , гасиш , палиш , гасиш и си 6 ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY

Мнение от tsb_bg » 07 Май 2010, 12:48

metodi80 написа:...Вземи едно памуче леко напоено ....

Само НЕ памук или каквото и да е от което остават влакна !!!
Парцал и то ако е рязано парче което се разнищва по края го сгъвате така, че крайщата да останат скрити отвътре и да се бърше със здравата част

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook