Често срещани проблеми при Е36
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- ръб
- младши ентусиаст
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: Често срещани проблеми при Е36
Гуменото "каре" (по-скоро гъвкава карданна връзка), което свързва скоростната кутия и кардана.
Това не е проблем, по-скоро консуматив, но предполагам доста хора не са се сещали да го погледнат, така че пиша тука нещо като напомняне.
Качвате колата на нещо (подемник, канал, крик...) и гледате веднага след ск.кутия има кръгло (повече прилича на шестостен) гумено (с оплетка) съединение към кардана. С времето се износва понеже трябва да държи на усукване, а и предава движението от кутията към кардана.
Пиша защото моята кола е на 252 000км по километраж и ходих да сменям масло та случайно забелязах, че карето е...разпиляно! Отворите за болтовете (6 - 3 на кутията и 3 на кардана) се държаха един друг на по 6-7 конеца останали!
При неговото скъсване в движение кардана ако има повече изсилка и късмет може и да ви изкриви тунела, а и лостовата система на ск. лост се намира точно над това каре, та евентуално и тя може да пострада. Цените варират между 50 и 100 лв в повечето случаи (намират се и по 25лв само от гума - т.е. по добре не). Аз сложих Birth (английско) за 50 лв и на кутията пише че е за Е39 Предлагаха ми и Лемфьордер за 90лв. Аз смятам да му хвърлям по 1 поглед от време на време да съм по-спокоен.
Най-интересното от цялата история е, че на карето, което свалих има щампа на BMW
Ако някой се интересува как се сменя на 318ис 93' набор да пише л.с. - ще обясня от-до
Това не е проблем, по-скоро консуматив, но предполагам доста хора не са се сещали да го погледнат, така че пиша тука нещо като напомняне.
Качвате колата на нещо (подемник, канал, крик...) и гледате веднага след ск.кутия има кръгло (повече прилича на шестостен) гумено (с оплетка) съединение към кардана. С времето се износва понеже трябва да държи на усукване, а и предава движението от кутията към кардана.
Пиша защото моята кола е на 252 000км по километраж и ходих да сменям масло та случайно забелязах, че карето е...разпиляно! Отворите за болтовете (6 - 3 на кутията и 3 на кардана) се държаха един друг на по 6-7 конеца останали!
При неговото скъсване в движение кардана ако има повече изсилка и късмет може и да ви изкриви тунела, а и лостовата система на ск. лост се намира точно над това каре, та евентуално и тя може да пострада. Цените варират между 50 и 100 лв в повечето случаи (намират се и по 25лв само от гума - т.е. по добре не). Аз сложих Birth (английско) за 50 лв и на кутията пише че е за Е39 Предлагаха ми и Лемфьордер за 90лв. Аз смятам да му хвърлям по 1 поглед от време на време да съм по-спокоен.
Най-интересното от цялата история е, че на карето, което свалих има щампа на BMW
Ако някой се интересува как се сменя на 318ис 93' набор да пише л.с. - ще обясня от-до
Re:
gani76 написа:Искам да добавя нещо за резистора за степените на парното.По принцип изложеното по-горе е вярно,но не винаги(70%) то е за смяна.В него има интегриран термоизкл. с биметална пластина.При често прегряване тя се деформира и прекъсва ел.верига.Достатъщно е неподвижният контакт да се повдигне на горе с отверка(но все пак умерено) и всичко е както трябва.
къде точно се намира резистора за парното и аз имам същиа проблем
- maglata2002
- Потребител
- Мнения: 14
- Регистриран на: 23.05.2010
- Кара: E36 sedan
- Мечтае да кара: MAYBAH
- Детайли за колата: http://www.album.bg/maglata2002/albums/170883
Re: Често срещани проблеми при Е36
Здравеите на всички.Тази есен си внесах една е36 от Германия,всичко беше наред с управлението докато не се прибрах.Колата започна ме изхвърля от пътя и да ми затруднява управлението.Ходих в сервиз,смениха ми някакъв тампон и кобилица,но без резултат.И когато отидох при едни мои приятели гумаджий ми казаха че трябва да спеня предните гуми.Е смених гумите и всичко беше ok.Така че ако имате такъв проблемробърнете внимание с какви гуми карате
Re: Често срещани проблеми при Е36
Някой разбра ли от какво вентилатора на парното спира и тръгва сам / дигиталния клима. / и също така за парното когато духа топло само над 1500 об / мин. Гледам че има по няколко теми за тези проблеми без конкретно решение.
- gogoferrari
- Потребител
- Мнения: 47
- Регистриран на: 12.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e46 330d touring
- Мечтае да кара: f30
Re: Често срещани проблеми при Е36
ако някой знае нещо по въпроса за парното моля да споделя!
- angrymob
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 62
- Регистриран на: 6.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: стоковица
- Мечтае да кара: Трабант
- Детайли за колата: 13ти БМВ Събор - 1 място
14ти БМВ Събор - 2 място
15ти БМВ Събор - 2 място
Re: Често срещани проблеми при Е36
Здравейте,
Ще задам въпроса си тук, защото проблем със ел стъклата на е36 купе е повече от често срещан. Задавал съм си и друг път въпроса, но е оставал без отговор. Стъклата са се побъркали... при натискане на бутона сваля/качва по малко (колко автоматично при отваряне и затваряне на вратата). Като пък е отворена вратата само сваля и не качва изобщо. Машинките си работят, не е и от копчетата, пробвал съм с други.
Конкретно въпроса ми е възможно ли е да е от комфорт модула (ако изобщо го има 92г), ако да къде е...? И изобщо... не съм много запознат с устройството на тези стъкла, виждат ми се сложни поне като функции и би трябвало да има някакво управление... Шибидаха явно не се влияе, въпреки че той има други проблеми...
Ще съм благодарен ако някой изкаже мнение и поне даде методика за намиране на проблема...
Ще задам въпроса си тук, защото проблем със ел стъклата на е36 купе е повече от често срещан. Задавал съм си и друг път въпроса, но е оставал без отговор. Стъклата са се побъркали... при натискане на бутона сваля/качва по малко (колко автоматично при отваряне и затваряне на вратата). Като пък е отворена вратата само сваля и не качва изобщо. Машинките си работят, не е и от копчетата, пробвал съм с други.
Конкретно въпроса ми е възможно ли е да е от комфорт модула (ако изобщо го има 92г), ако да къде е...? И изобщо... не съм много запознат с устройството на тези стъкла, виждат ми се сложни поне като функции и би трябвало да има някакво управление... Шибидаха явно не се влияе, въпреки че той има други проблеми...
Ще съм благодарен ако някой изкаже мнение и поне даде методика за намиране на проблема...
- Plamen_Shopov_BMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 614
- Регистриран на: 3.12.2009
- Местоположение: Тополовград
- Пол: Мъж
- Кара: e60 530d 04'/e60 530i 06'/e36 318i
- Мечтае да кара: цял живот BMW
- Детайли за колата: Е60 М57D30N
E60 N52B30
Е46 M43B19TU
E36 M43B18
Re: Често срещани проблеми при Е36
angrymob написа:Здравейте,
Ще задам въпроса си тук, защото проблем със ел стъклата на е36 купе е повече от често срещан. Задавал съм си и друг път въпроса, но е оставал без отговор. Стъклата са се побъркали... при натискане на бутона сваля/качва по малко (колко автоматично при отваряне и затваряне на вратата). Като пък е отворена вратата само сваля и не качва изобщо. Машинките си работят, не е и от копчетата, пробвал съм с други.
Конкретно въпроса ми е възможно ли е да е от комфорт модула (ако изобщо го има 92г), ако да къде е...? И изобщо... не съм много запознат с устройството на тези стъкла, виждат ми се сложни поне като функции и би трябвало да има някакво управление... Шибидаха явно не се влияе, въпреки че той има други проблеми...
Ще съм благодарен ако някой изкаже мнение и поне даде методика за намиране на проблема...
По принцип стъклата понякога се свалят сами при вдигане, вместо да се затворят те се свалят надолу, това се случва когато усетят някакво затруднение. Също както когато ги натиснеш с ръка при затваряне, това е един вид някаква защита, понякога ако нещо пречи на стъклото да се вдига свободно и за това се връща. На мен ми е се е случвало при голям студ и когато уплътненията са замръзнали, правило ми го е много пъти, едва съм вдигал стъклото. Не е от копчетата или от машинката. Провери за нещо което възпрепятства свободния ход на стъклото.
Надявам се да съм бил полезен
- angrymob
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 62
- Регистриран на: 6.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: стоковица
- Мечтае да кара: Трабант
- Детайли за колата: 13ти БМВ Събор - 1 място
14ти БМВ Събор - 2 място
15ти БМВ Събор - 2 място
Re: Често срещани проблеми при Е36
Благодаря, колега, но мисля, че не е това. Нищо не им пречи а и тази защитна функция явно не им работи. Интересува ме къде им е "мозъка", за да го разглобя, евентуално да пробвам с резервен. Освен това си се вдигат и свалят автоматично както трябва, но например на вече свалено стъкло не би трябвало да реагират на отваряне/затваряне, а това не е така. Пак си се местят. Проблема е че "прекъсват" на равни импулси, което ми говори за проблем по електрониката (управлението) а не истинско прекъсване, да речем защитно или друго... Вече не знам как да се изряза, може би ако някой разбира и има време да му го покажа...
Re: Често срещани проблеми при Е36
ЗДР колега и аз имам същия проблем покрай мен всички твърдяха че е "Комфорт модул" който управявал това смених го за проба и ефека е никакъв пак си остана така търся схема за тия ЕЛ. Стъкла. Ако някой има ще направим тъпия проблем ....
- Junkie
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 88
- Регистриран на: 22.02.2010
- Местоположение: Майнатаун
- Пол: Мъж
- Кара: Е36
Re: Често срещани проблеми при Е36
Колеги, огледайте добре шините и уплътненията на прозорците!! и аз залагам на това че нещо пречи/стяга, и прозореца е "възпрепястван"!!
- angrymob
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 62
- Регистриран на: 6.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: стоковица
- Мечтае да кара: Трабант
- Детайли за колата: 13ти БМВ Събор - 1 място
14ти БМВ Събор - 2 място
15ти БМВ Събор - 2 място
Re: Често срещани проблеми при Е36
Колеги, днес отворих вратата (кората де), направих си някой експерименти, но ефект - 0. Видимо нищо не възпрепятства прозореца, още повече, че на отворена врата няма как. Буксите и пиновете им са ок. Извадих буксата на модула, който следи отворена или затворена е вратата. Единствената разлика с и без него е че може да се вдига джама на отворена врата (когато е отворена и го свържа смъква малко стъклото и не реагира на вдигане). Тъна в пълно неведение... още повече, че 2-те врати дават точно един и същи проблем. В този пост ще се обърна и с молба - ако някой разбира от тези неща, от електроника като цяло или е оправил такъв проблем - нека сподели или ми пише ЛС... колкото и да съм скъсан ще почерпя нещо, само и само да го оправим, че не мога да спя вече
Re: Често срещани проблеми при Е36
Друг проблем е и помпата в резервоара. Най-вече ако колата е дизел
- bruter
- Потребител
- Мнения: 41
- Регистриран на: 17.04.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 320i Touring
Re: Често срещани проблеми при Е36
Rushe написа:някой може ли да ми каже къде се намира резистора на парното
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 8&t=208722
Човек се учи докато е прост.
- benzinjiata
- Потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 12.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 318 ti Compact
Re:
quixzole написа:Колата ми започна да прекъсва и да гасне....един месец неупях да рабера от къде е проблема...смених бензинов филтър, смених свещи, носих да ми чистят моторчето за празния ход с ултразвук и пак нищо.....гасне, пуши, прекъсва....се едно москвич карах
Накрая отидох на компютърна диагностика и се оказа че ми се извадило релето за подгряването на ламбда сондата....само го щракнахме и всичко се оправи.....Та идеята ми е ако имате някви такива симптоми първо проверявайте по електрониката, че нали колите са ни с windows
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани