Фреон ???

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 706
Регистриран на: 11.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Фреон ???

Мнение от vankata™ » 17 Май 2005, 21:53

Колеги, четох тука теми за климатици, но реших да пусна тая тема за да ми се изяснят нещата:

Моето БМВ има климатроник, но не охлажда, духа студено, на много слабо и въобще не се усеща че колата има климатик!Явно трябва да се долива фреон, дайте ми съвет къде да я закарам колата и как вървят цените горе - долу!

Благодаря ви предварително!
::: vankata™ :::

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 356
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: Стара Загора

Мнение от The Tiger » 17 Май 2005, 22:07

при мен ми я заредиха до горе за 90лв(беше празно) и още 10 за няква боя,в сличай че изтече,да се вижда от къде е изтекло ;)
100лв и те оправят ;)

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 17 Май 2005, 22:56

аз от три години не съм го допълвал, и още работи
последният път беше в дару :mhihi:
цената беше четирицифрена :confused:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Re: Фреон ???

Мнение от Dimitar » 18 Май 2005, 0:27

vankata™ написа:...Явно трябва да се долива фреон...

Май няма точен метод да се определи колко трябва да се долее. Затова ако се установи, че фреона е по-малко от колкото трябва се изтака стария и се "налива" новия - в зависимост от климатика между 1 и 1.2 кг. Заедно със фреона се вкарва и специално масло за смазване на компресора. Ако има някакви съмнения за течове е добре и да се вкара боя (специална е и се вижда само с ултравиолетова лампа). Колите до 92 г. вкл. са с фреон R12 (някъде отпред над фаровете трябва да има черна лепенка), след 92 г. са с фреон R134a (зелена лепенка). Някъде слагат и едни измислици дето започваха с М (забравих точно как се означаваше), но според специалистите е боклук. Ако някога е слагано боя във фреона трябва да има и една жълта лепенка. Но нея я слагат по белите държави - тук още несъм видял някой да сложи жълтата лепенка, ако е вкарал боя.
Между другото, когато купувате кола с климатик и видите жълтата лепенка - имайте едно на ум, че теча може да не е отстранен и ще има главоболия - която и част по климатика да е сдала багажа е доста скъпа - някой са по-скъпи и от цял климатик на старо.
Нормалната цена за цялостно зареждане на климатик е около 50-70 лв. като това би трябвало да включва и маслото. Пак ви казвам - избягвайте да доливате - тъй като никой неможе да каже със сигурност колко е останало и колко трябва да се вкара - ако стане по-малко е лошо (компресора се включва по-често) ако стане повече - пак не е добре.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 12.01.2005
Местоположение: Sofia

Мнение от Boce » 18 Май 2005, 1:45

Добре де мойта незнам защо е 94' и е с R12 фреон и уж некав майсотр го допълни и провери нещо там и тогава ми се виждаше студено щото беше 15С ама сега при 25С си духа се едно съм пуснал парното също като на колегата..Та мисълта ми е дали може тоя да ме изментил нещо при пълненето и да не го е допълнил...И кажете нещо за сервиз без тоя на Бирената в Горублене щото за него не съм чул добри отзиви...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 73
Регистриран на: 17.05.2005
Местоположение: München
Кара: E39 2003 525i Touring

Re: Фреон ???

Мнение от Lexus » 18 Май 2005, 2:04

Dimitar написа:
vankata™ написа:...Явно трябва да се долива фреон...

Май няма точен метод да се определи колко трябва да се долее. Затова ако се установи, че фреона е по-малко от колкото трябва се изтака стария и се "налива" новия - в зависимост от климатика между 1 и 1.2 кг. Заедно със фреона се вкарва и специално масло за смазване на компресора. Ако има някакви съмнения за течове е добре и да се вкара боя (специална е и се вижда само с ултравиолетова лампа). Колите до 92 г. вкл. са с фреон R12 (някъде отпред над фаровете трябва да има черна лепенка), след 92 г. са с фреон R134a (зелена лепенка). Някъде слагат и едни измислици дето започваха с М (забравих точно как се означаваше), но според специалистите е боклук. Ако някога е слагано боя във фреона трябва да има и една жълта лепенка. Но нея я слагат по белите държави - тук още несъм видял някой да сложи жълтата лепенка, ако е вкарал боя.

Между другото, когато купувате кола с климатик и видите жълтата лепенка - имайте едно на ум, че теча може да не е отстранен и ще има главоболия - която и част по климатика да е сдала багажа е доста скъпа - някой са по-скъпи и от цял климатик на старо.
Нормалната цена за цялостно зареждане на климатик е около 50-70 лв. като това би трябвало да включва и маслото. Пак ви казвам - избягвайте да доливате - тъй като никой неможе да каже със сигурност колко е останало и колко трябва да се вкара - ако стане по-малко е лошо (компресора се включва по-често) ако стане повече - пак не е добре.

Колегата е прав напълно друго вярно няма ако не духа достатъчно хладно следва че има по малко газ! Тези 4цфрени числа за зареждане който ги плати е балама и в Бургас е около 70 80 лв.
A1Automobile

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 18 Май 2005, 2:23

духа студено, на много слабо

това ми прилича на филтър а не на фреон ... имах същия проблем и след смена на филтъра вътре не се живее вече ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 18 Май 2005, 8:38

...може точно да се определи колко трябва да се долее ,като се мери налягането на фреона някъде по трасето и се знае колко трябва да е,при мен го мериха като доливах преди 2 години .. а масло не е нужно да се слага всеки лът ,то не се изпарява като фреона ..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1088
Регистриран на: 28.02.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 Touring 330xi
Мечтае да кара: F10 M5

Мнение от dr-who » 18 Май 2005, 8:45

може да се провери според налягането колко трябва да се долее.
обаче има един друг момент, че ако не духа студено както трябва. може да не е само от фреона, при мен имаше такъв проблем духа студено и след малко спира да духа студено. Резултата беше спукан кондензатор (радиатора на климатика) и чезнеше налягането.
--
Powered by: Miller Performance
Revolutionary BMW Performance chips
--

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 706
Регистриран на: 11.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от vankata™ » 18 Май 2005, 8:58

Благодаря ви на вкички!Кажете къде да ида да я гледат тая мойта кола,но качествен сервиз, защото ми е омръзнало от майсторчета които да се учат на колата ми!
::: vankata™ :::

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 18 Май 2005, 9:15

dr-who написа:може да се провери според налягането колко трябва да се долее.

И как може точно да стане това. Налягането на фреона зависи в много голяма степен от температурата. Например за R134a (цитирам по памет) при 20 градуса е 4.7 атмосфери, а при 50 градуса е 11 атмосфери, т.е. налягането ще е различно ако се мери сутрин, обед или вечер, на студен двигател или пък на загрял. На табелката на моята кола например пише - 1000 грама +- 25 грама. Ако се премери налягането може да се добие представа горе-долу нали трябва да се долива или не, но нали фреона вътре е 600, 700 или 800 грама няма кой да ти каже. Климатика ще работи и със 300 грама фреон, но компресора ще включва/изклюва постоянно. Най-точния начин си е тегленето - или се изпуска наличния фреон и се слага колкото трябва нов, или пък сизтегля със специална станция, тегли се, връща се обратно и се долива колкото трябва. Не случайно на табелката пише колко грама трябва да е - ако с налягането беше точно, щеше да напишат - фреона трябва да е с Х налягане и нямаше да има нужда от различни станции за изтегляне и автоматични везни за пълнене. Една Х5-ца е със 440 грама фреон, а една Е34-ка със около 1900 - и при двете обаче налягането ще е горе долу еднакво при еднакви условия. Така, че този въпрос е малко сложничък - ако има някой дето е специалист по климатиците може да го обясни доста по-добре и защо е така - аз знам толкова.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 706
Регистриран на: 11.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от vankata™ » 18 Май 2005, 9:28

Колеги, при мен най-вероятно е останало малко количество фреон, защо комресора ми се влкючва и изключва доста често.
::: vankata™ :::

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Kris » 18 Май 2005, 9:45

Dimitar написа: ...при 20 градуса е 4.7 атмосфери, а при 50 градуса е 11 атмосфери...


батка сигурен съм че по някое време на деня, през някой месец от лятото под капака на колата ти става 50 градуса че и повече. Та мисълта ми е: Ти знаеш ли тези 11 атмосфери какво ще сторят под капака на колата ти и по точно с климата?

Turbo Pilot
Аватар
Мнения: 1628
Регистриран на: 8.07.2004
Местоположение: www.srautobg.com
Пол: Мъж
Кара: X5 F15 m50d,E30 TURBO
Мечтае да кара: Това което си карам

Мнение от Cobra » 18 Май 2005, 9:53

Има едно място дето за 60лв ти го пълнят и си човек!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 18 Май 2005, 10:39

Kris написа: Ти знаеш ли тези 11 атмосфери какво ще сторят под капака на колата ти и по точно с климата?

Според мен не би трябвало нищо да ми направят, освен студено и приятно в летните жеги 8) .
Сега сериозно - климатика има два тракта:
- всмукателен, който е между ТРВ-то, изпарителя и входа на компресора
- нагнетателен, който е - изхода на компресора, кондензатора, персостата за високо налягане, предпазен клапан и входа на ТРВ-то.

В първия кръг е възможно налягането да стигне 11 атмосфери (толкова сме виждали най-много на едно Чироки) - тръбите би трябвало без проблем да издържат до 13.5 атмосфери. Във втория тракт налягането може да стигне до 25-27 атмосфери, но системата е тествана на 37 - на толкова отваря и предпазния клапан. Когато налягането е под 2 и над 27 персостата за високо налягане не пуска компресора да работи, и обратно когато е в тия граници му разрешава да работи - затова и когато почти нямаш фреон компресора не се включва, както и ако поради някаква причина налягането се вдигне над 27 атмосфери. Това са малко осреднени цифри - за различните коли варират, но много малко.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook