Темпомат DIESEL (cruise control)
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Темпомат DIESEL (cruise control)
raptorxbg написа:При мен от както паднаха температурите темпомата се задейства от 2-3 опит (е36 318тдс с бензинов лост преправян за дизел).
Този, който го е правил да провери спойките и да ги презапои.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- BMW дизайн
- ентусиаст
- Мнения: 827
- Регистриран на: 18.03.2007
- Местоположение: Някъде по света
- Пол: Мъж
- Кара: икономично
- Мечтае да кара: на 1.2лв/л бензин
Re: Темпомат DIESEL (cruise control)
Преди повече от една година си постваих темпомата на компакта. Бях много доволен до преди няколко дена.
Свалям си аз таблото да поразгледам сервизните лампи и се натъквам на нещо много интресно. По рано в темата въпроса беше дискутиран и беше заявено, че няма как да се пусне лампа за CRUIZE CONTROL понеже на Е36 темпомата е винаги активен и нямало лампа. Тук обаче не съм съгласен.
Първо да кажа за колата. Е36 1.8 тдс компакт 6.1998г
Колата е с оригиналното си табло и намястото на инспекцията на инжекторите което го има на по старият модел табла (дизелови) имам инфо лампа за круиза. НО взех един мултицет и почанх едно яко мерене по крушките и кръчетата на буксите. На практика изкарах само няколко различни видове лампи но повечето комуникират по Дата линк на клема 15 и 30 тоест информационна линия. Лошото е че няма конретен пин на които да се пусне кабел от темпомата до таблото и да светне проклетата лампа........
.....после нещо си ръчках с Инпата и викам да пусна един тест на таблото. Тогава всичко светна като коледна елха даже и лампата за круиза, до този момент това никога не е ставало (защото нямаше и крушка там )
А сега можели някои да ми каже как да пусна проклетата лампа да работи, дали трябва да разбазикам таблото с някоя диагностика или да търся пак схеми....п.с. да кажа, че има доста такива примери за това в youtube.com но пак немога да си обясня как е станало факт. Има го и на клип дори само с лостче, но колите са бензинки и незнам дали там не е по различно заради модула....ако има някои идея нека я сподели.
п.с. А ако намеря решение на проблема ще го покажа или разкажа за да могат и другите колеги да се радват на подобни светлинни индикатори на таболото (стига да ги имат)
Свалям си аз таблото да поразгледам сервизните лампи и се натъквам на нещо много интресно. По рано в темата въпроса беше дискутиран и беше заявено, че няма как да се пусне лампа за CRUIZE CONTROL понеже на Е36 темпомата е винаги активен и нямало лампа. Тук обаче не съм съгласен.
Първо да кажа за колата. Е36 1.8 тдс компакт 6.1998г
Колата е с оригиналното си табло и намястото на инспекцията на инжекторите което го има на по старият модел табла (дизелови) имам инфо лампа за круиза. НО взех един мултицет и почанх едно яко мерене по крушките и кръчетата на буксите. На практика изкарах само няколко различни видове лампи но повечето комуникират по Дата линк на клема 15 и 30 тоест информационна линия. Лошото е че няма конретен пин на които да се пусне кабел от темпомата до таблото и да светне проклетата лампа........
.....после нещо си ръчках с Инпата и викам да пусна един тест на таблото. Тогава всичко светна като коледна елха даже и лампата за круиза, до този момент това никога не е ставало (защото нямаше и крушка там )
А сега можели някои да ми каже как да пусна проклетата лампа да работи, дали трябва да разбазикам таблото с някоя диагностика или да търся пак схеми....п.с. да кажа, че има доста такива примери за това в youtube.com но пак немога да си обясня как е станало факт. Има го и на клип дори само с лостче, но колите са бензинки и незнам дали там не е по различно заради модула....ако има някои идея нека я сподели.
п.с. А ако намеря решение на проблема ще го покажа или разкажа за да могат и другите колеги да се радват на подобни светлинни индикатори на таболото (стига да ги имат)
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Темпомат DIESEL (cruise control)
BMW дизайн написа:Преди повече от една година си постваих темпомата на компакта. Бях много доволен до преди няколко дена.
Свалям си аз таблото да поразгледам сервизните лампи и се натъквам на нещо много интресно. По рано в темата въпроса беше дискутиран и беше заявено, че няма как да се пусне лампа за CRUIZE CONTROL понеже на Е36 темпомата е винаги активен и нямало лампа. Тук обаче не съм съгласен....
Добре е да се съгласиш колега. При всяко едно дизелово Е36, което има монтирано лостче за темпомата между 20 пин ан DDE и маса има постоянно съпротивление 333 ома. Това поддържа темпомата постоявно активен.
При бензиновите Е36 има CCM круиз контрол модул, който получва информация от датчиците на колата и в зависимост от положението на лостчето на темпомата, той подава сигнал на актуатора.
Относно индикаторната лампа на таблото в Е36 заводски няма такава, но в Z3 има. Таблата им са еднакви и ако се вземе слюдата с нанесените на нея идикаторни символи от Z3, може лесно да се постави на което и да е табло на Е36. Относно "инспекцията на инжекторите" няма представа, кое точно визираш, но ако става дума за т.н. символ за умната дюза, което също е неточно, то това е символът за проблем или грешки в DDE. Този символ го има на всички дизелови Е36 табла.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- BMW дизайн
- ентусиаст
- Мнения: 827
- Регистриран на: 18.03.2007
- Местоположение: Някъде по света
- Пол: Мъж
- Кара: икономично
- Мечтае да кара: на 1.2лв/л бензин
Re: Темпомат DIESEL (cruise control)
т.е. това което изкаш да кажеш, че от бмв са ми сложили табло с индикатор за автопилот и неможе да се върже по никакъв начин, още повече, че на тест със задържане на бутона и даване на първи контакт пак светва....? защо така?
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Темпомат DIESEL (cruise control)
Искам да кажа, че тази лампа няма как да се активира с използването на темпомата, а дали от БМВ са ти сложили такова табло или предишния собственик е правил нещо нямам идея. Ако искаш да напеавиш лампата да свети ще трябва да си монтираш бутон, с който да я включваш лампата.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- BMW дизайн
- ентусиаст
- Мнения: 827
- Регистриран на: 18.03.2007
- Местоположение: Някъде по света
- Пол: Мъж
- Кара: икономично
- Мечтае да кара: на 1.2лв/л бензин
Re: Темпомат DIESEL (cruise control)
Възможно е и да е така, нямам идея. Този бутон как се свързва. Би ли ми дал някъква схема.
- E39 Rider
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 177
- Регистриран на: 21.05.2011
- Местоположение: г.Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520 TU 1999г.
- Мечтае да кара: BMW М 5
Re: Темпомат DIESEL (cruise control)
- bat sashko
- Потребител
- Мнения: 12
- Регистриран на: 29.08.2012
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: Е-36/2.5TDS
- Мечтае да кара: MUSTANG/SHELBI COBRA GT520
Re: Темпомат DIESEL (cruise control)
здравей те колеги,наскоро и аз се сдобих с лостче за темпомат.въпроса ми е имали свободна букса за включване и къде се намира.имам325TDS''97комби и лостчето е за дизел но е с двата кабела а не с 4
Re: Темпомат DIESEL (cruise control)
И двамата вземете прочетете темата и ще си отговорите на въпросите.bat sashko написа:здравей те колеги,наскоро и аз се сдобих с лостче за темпомат.въпроса ми е имали свободна букса за включване и къде се намира.имам325TDS''97комби и лостчето е за дизел но е с двата кабела а не с 4
- MartinGPower
- Потребител
- Мнения: 19
- Регистриран на: 28.04.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 325 тд
- Детайли за колата: Със зелени "очи". ;]
Re: Темпомат DIESEL (cruise control)
Здравейте колеги и аз се опитвам да си направя темпомат, но без успех... Изпълних схемата с резисторите както е описана, но неще да се задейства. Въпроса ми е: при режим на покой трябва да дава около 1550-1600 ома, при ускорение трябва да праща около 65-68 ома а при намаляне 445-450, така ли е? Поне при мен след сглобяването се получава така.
Re: Темпомат DIESEL (cruise control)
Ако си сглобил правилно схемата и си запоил всичко без сухи спойки трябва да работи. Провери и къде си го закачил, дали има маса и дали е на правилния пин в кръглата букса. Истината е някъде там.MartinGPower написа:Здравейте колеги и аз се опитвам да си направя темпомат, но без успех... Изпълних схемата с резисторите както е описана, но неще да се задейства. Въпроса ми е: при режим на покой трябва да дава около 1550-1600 ома, при ускорение трябва да праща около 65-68 ома а при намаляне 445-450, така ли е? Поне при мен след сглобяването се получава така.
Нали на tds си го монтирал?!
- Станко325тдс
- Потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 19.04.2017
- Пол: Мъж
Re: Темпомат DIESEL (cruise control)
Колега bmw325tds искам само да те попитам на долната букса трябва ли да имам на 2ри пин пак зелено кабелче или трябва да го вържа само на горната букса и на маса?
- smokar
- Потребител
- Мнения: 14
- Регистриран на: 11.01.2007
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 325TDS
- Мечтае да кара: BMW M6
Re: Темпомат DIESEL (cruise control)
Здравейте, Христос Воскресе. Имам едно питане имам 2.5тдс и лостче с двата кабела син и жълт. Синият го вързах на маса обаче нещо не разбирам жълтият къде трябва да се свърже? И коя е тази зелена жичка дето я споменавате? Ще съм благодарен на някоя ако може да качи снимка коя е тази жичка или на свързано вече? Благодаря предварително. Весел празник.
- raptorxbg
- младши ентусиаст
- Мнения: 387
- Регистриран на: 29.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше BMW E36 318tds Touring
- Мечтае да кара: BMW E26
- Детайли за колата: Бавно комби с черни облаци
Re: Темпомат DIESEL (cruise control)
Изчезнали са снимките и за това не ти става ясно, ще обясня.
Единия кабел го връзваш за маса както си направил, а другия го удължаваш с какъвто кабел имаш под ръка като целта е да стигнеш до кръглите букси в двигателния отсек до кутията с предпазители. Най-лесно става като минеш през снопа с кабели който води от краката на шофьора към кутията с предпазители. Ето на тази снимка дясната кръгла букса е тази която ти трябва http://media.snimka.bg/s1/2578/031400869.jpg?r=0 .
Като я отвориш вътре пиновете са надписани, на теб ти трябва 2-ри пин който е празен. Най-добре е да си намериш подобен кръгъл пин и да го сложиш него. Ето и тема от руснаците със снимки https://www.drive2.ru/l/480176520132821063/
Единия кабел го връзваш за маса както си направил, а другия го удължаваш с какъвто кабел имаш под ръка като целта е да стигнеш до кръглите букси в двигателния отсек до кутията с предпазители. Най-лесно става като минеш през снопа с кабели който води от краката на шофьора към кутията с предпазители. Ето на тази снимка дясната кръгла букса е тази която ти трябва http://media.snimka.bg/s1/2578/031400869.jpg?r=0 .
Като я отвориш вътре пиновете са надписани, на теб ти трябва 2-ри пин който е празен. Най-добре е да си намериш подобен кръгъл пин и да го сложиш него. Ето и тема от руснаците със снимки https://www.drive2.ru/l/480176520132821063/
Re: Темпомат DIESEL (cruise control)
Здравейте, някой да има схемата със резисторите и стойностите на съпротивленията за свързване на бензиново лостче с 6 пина, понеже снимките от първите постове за изчезнали.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани