Проблем със съединитела на 325 тдс

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 30.10.2008
Местоположение: Сливен
Кара: 730d

Проблем със съединитела на 325 тдс

Мнение от vlaikov44 » 17 Яну 2010, 19:33

Колеги проблема е следния когато е студен мотора се чува нещо като тупане и като натисна съединитела спира и при топал мотор се чува ама по леко,а другото което е че педала скърца иначе не боксува и си отделя добре.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Проблем със съединитела на 325 тдс

Мнение от Пресиян Василев » 17 Яну 2010, 21:01

Маховик
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Проблем със съединитела на 325 тдс

Мнение от bmw325tds » 17 Яну 2010, 21:24

presko79 написа:Маховик


Я тоя маховик като струва над 1000лв. какво правим?
Някой пробвал ли е да сложи на tds обикновен маховик и съответно феродов диск с пружини?
Има такава тема в tunning раздела. Но никой не казва да го е правил.
А дали има разлика между обикновените маховиците на 318tds и 325tds?
Моля който знае да каже, че и при мен трака и някой ден ще се изтрака.
Интересното е че колата върви сякаш няма проблем със съединителя.
Тръгва и празна и пълна без тресене. Не боксува...
:dunno: :dunno: :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Проблем със съединитела на 325 тдс

Мнение от Пресиян Василев » 17 Яну 2010, 22:40

Значи мои клиент беше с 525 тдс автомат,По много причини се наложи автомата да слезе от колата.Ходил е в други сервизи и му качили кутия от бензиново с обикновен маховик и все боклуци назад.Имаше проблем сьс стартера.но тои смени целия и този проблем изчезна.
Аз работих по ГНП,пьрвопричината да се свали автомата.Какво е станало по нататьк нямам инфо,защото клиента не е от моя град.
Вьзможно е слагането на обикновен маховик,но има ли странични ефекти които да са поносими,не е много ясно.
За колегата bmw325tds,не е гаранция че ще се скьса твоя.Познавам човек на които му трака маховика от години и вьпреки това пада такава яка рьчка на пистата че идея си нямаш
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 691
Регистриран на: 1.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше 325tds
Мечтае да кара: e46 330xd

Re: Проблем със съединитела на 325 тдс

Мнение от Coulthard » 17 Яну 2010, 23:28

ако си сигурен че от там идва шума е маховик
имам подобен шум и се оказа че идва от номер 1, в момента в които настъпя съединителя и изчезва
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=18
а за педала ако скърца вътре при теб има много обяснения
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Проблем със съединитела на 325 тдс

Мнение от bmw325tds » 18 Яну 2010, 12:00

Coulthard написа:ако си сигурен че от там идва шума е маховик
имам подобен шум и се оказа че идва от номер 1, в момента в които настъпя съединителя и изчезва
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=18
а за педала ако скърца вътре при теб има много обяснения


Много странно. Шум от елемент 1 и като настъпиш съединителя да изчезва.
И аз си помислих първоначално, че шума може да е от обтяжната кобилица, защото ремъка ми е на 25 000км, но защо като натисна съединителя и спира да тропа? :dunno:
Като сменя ремъка ще пиша, но се съмнявам шума да изчезне.
Единственото нещо за което се сещам е че на свободни обороти, макар и изключена от скорос в скоростната кутия всички елемнти се въртят и товарят двигателя. Това може да доведе до неравномерни обороти в малки граници и от там да притраква обтяжната кобилица. При натиснат съединител движещите се елементи на скоростната кутия спират да се движат. Затова от BMW препоръчват при много студено време да се натиска съединителя при запалване на мотора. Но това е само теория.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 691
Регистриран на: 1.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше 325tds
Мечтае да кара: e46 330xd

Re: Проблем със съединитела на 325 тдс

Мнение от Coulthard » 18 Яну 2010, 13:09

честно казано и аз не мога да си го обясня защо когато натисна съединителя спира, но иначе трака защото кобилицата е алуминиева основата на която се държи е стомана и с годинките алуминия се е деформирал от вибрациите :) има съвсем лек луфт който за съжаление не може да се оправи освен с подмяна :)
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Проблем със съединитела на 325 тдс

Мнение от vld » 18 Яну 2010, 13:47

Аз се съмнявам изобщо да е от маховика този шум за който говорите :idea:
Много пъти е повдиган въпроса и на няколко места компетентни колеги обяснява какво точно се случва когато е натиснат съединителя.
Доколкото помня ставаше дума за аксиалния лагер и за лагера на първичния вал на кътията.
И според мен има логика, защото като натиснете съединителя, маховика продължава да се върти и ако е в него шума би трябвало да се запази :idea:
А при закъсал се дмпфери на маховика вибрациите при потегляне са ци доста силни и забележими, това му се поврежда на него.
Така като се замисля в маховика няма какво да потропва-причуква.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 11.01.2008
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330xd

Re: Проблем със съединитела на 325 тдс

Мнение от jivko86 » 19 Яну 2010, 19:51

лагер
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 475
Регистриран на: 19.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e36 325 tds Touring
Детайли за колата: < Дълга печка със собствено мнение >

Re: Проблем със съединитела на 325 тдс

Мнение от Любо /ba1_hu1/ » 21 Яну 2010, 7:06

vld написа:Аз се съмнявам изобщо да е от маховика този шум за който говорите :idea:
Много пъти е повдиган въпроса и на няколко места компетентни колеги обяснява какво точно се случва когато е натиснат съединителя.
Доколкото помня ставаше дума за аксиалния лагер и за лагера на първичния вал на кътията.
И според мен има логика, защото като натиснете съединителя, маховика продължава да се върти и ако е в него шума би трябвало да се запази :idea:
А при закъсал се дмпфери на маховика вибрациите при потегляне са ци доста силни и забележими, това му се поврежда на него.
Така като се замисля в маховика няма какво да потропва-причуква.


Направо ми взе думите от клавиетурата :yes: По-вероятно е точно от този аксиален лагер да идва въпросния проблем. На много коли сме сменяли този лагер точно със същите "симптоми"... Цената на лагера не е крупна, но за работа ще те удрусат като за смяна на съединител, и за това най-добре да изчакаш да ти дойде времето за смяна на феродов да речем и да ги комбинираш ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 691
Регистриран на: 1.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше 325tds
Мечтае да кара: e46 330xd

Re: Проблем със съединитела на 325 тдс

Мнение от Coulthard » 21 Яну 2010, 7:54

vlaikov44 написа:Колеги проблема е следния когато е студен мотора се чува нещо като тупане и като натисна съединитела спира и при топал мотор се чува ама по леко,а другото което е че педала скърца иначе не боксува и си отделя добре.

при този симптом и ако шума идва от кутия/съединител е лагер на скоростната кутия .. вече ако си натисне съединителя и зачука е аксиален :) написах това за кобилицата защото и аз имам същото чукане и се бях впуснал да търся кутия когато разбрах от каде и поради каква причина идва шума ...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Проблем със съединитела на 325 тдс

Мнение от bmw325tds » 21 Яну 2010, 12:05

Coulthard написа:
vlaikov44 написа:Колеги проблема е следния когато е студен мотора се чува нещо като тупане и като натисна съединитела спира и при топал мотор се чува ама по леко,а другото което е че педала скърца иначе не боксува и си отделя добре.

при този симптом и ако шума идва от кутия/съединител е лагер на скоростната кутия .. вече ако си натисне съединителя и зачука е аксиален :) написах това за кобилицата защото и аз имам същото чукане и се бях впуснал да търся кутия когато разбрах от каде и поради каква причина идва шума ...


В тоя ред на мисли кажете лагерите в скоростната кутия какви са. Стандартни DIN/ISO или като се износят и се сменя кутията?
И маслото в скоростната кутия кога се сменя, с какво се сменя и колко събира кутията на tds-а.

П.С. Какво се случи с броя на мненията ми? От 160 станаха на 2. Но като гледам май на всички са им отнети точки :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 10.11.2013
Пол: Мъж

Re: Проблем със съединитела на 325 тдс

Мнение от auditos » 19 Яну 2015, 22:32

Колеги имам от скоро 325 тдс и имам същия проблем с клопането само че при мен клопа и на топъл и на студен двигател...Клопа когато е изключена от скорост без значение дали се движи колата или седи на място и същевременно усилва се и се намаля само когато си иска ....при натискане на съединител изчезва,при движение на независимо на коя скорост 1,2,3... проблема го няма...
обиколих сто майстора и всеки различно казва... един вика маховик друг аксиален лагер трети кутия,лагер на вала на слушах се на какво ли не и в чудо се видях вече не знам какво да правя,ако в крайна сметка се е разбрало от какво е проблема ще съм благодарен някой да каже какво точно чука :bowdown:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 209
Регистриран на: 2.07.2009
Местоположение: Кърджали
Пол: Мъж
Кара: 728
Мечтае да кара: Алпина

Re: Проблем със съединитела на 325 тдс

Мнение от denises26 » 20 Яну 2015, 10:39

Имах подобен проблем с 318тдс. Дрънчеше яко на свободна, при натиснат съединител спираше. Правеше го на топла и на студена кола и имаше моменти, в които звука изчезваше в небитието. Примерно 1 ден го няма и после пак се завръща с пълна сила. И аз мислех, че е маховик и събирах пари да го сменя. 2-3 месеца карах така, като даже ме беше срам колата да работи на място някъде. Накрая събрах парите и един ден просто ей така отидох на канал да я разгледам отодолу докато мотора работеше. Забелязах, че ремка се тресе страшно много. Последва проверка в сервиз и се оказа, че люлката на обтяжната ролка е счупена и там разни работи опират. :mhihi: Майстора направи много прост тест, поля ремъка с вода откъм обтяжното амортисьорче и о чудо, звука замлъкна. Струва си да огледате и вие тези неща доста по евтино излиза от маховик :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 10.11.2013
Пол: Мъж

Re: Проблем със съединитела на 325 тдс

Мнение от auditos » 20 Яну 2015, 14:40

ама в крайна сметка аз не виждам какво може да му е на този маховик че да клопа просто няма какво да е по него..най много да има изронени зъбци ,то тогава няма да иска да пали според мен е кутия или някой лагер .... :confused:

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook