318tds доста проблемчета помогнете :(

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 16.12.2007
Местоположение: Варна

318tds доста проблемчета помогнете :(

Мнение от drmirchev » 14 Ное 2009, 13:58

Значи взех я преди няколко дена като бях на ясно със състоянието на колата и решен да я постегна малко.
1-вия и основен проблем е паленето сутрин.
Единствено и само сутрин не иска да запали дори и след 1 мин въртене, ако ще цял ден да седи след като е карана колата пали от половин оборот. Та след като не запали една сутрин и трябваше да си остана в къщи много се ядосах и разглобих всичко което можах отпред с идея да видя за какво става въпрос извадих свещите почистих ги, тествах ги работят идеално, в смукателния колектор беше като кюнец от сажди, беше мазна топка и един дачик който седи забит в него. Почистих това което можах, забелязах че в първия цилиндър от страната на радиатора имаше масло т.е свеща беше мазна, като огледах останалото видях че тръбата от интерколера към смукателния колектор има масло по дъното от там мисля че се е напълнил цилиндъра поправете ме ако греша. От същата тръба ми се струва че пръска въпросното масло и цапя яко горивния филтър. Тествах дали подава ток на свещите при подгряване всичко там е наред. изкарах едно по едно маркучетата за обратно гориво от дюзите при всяко вадене се чуваше как цвърчи и като го запушех с пръст си правеше вакум (това след 2 дена непалене) следователно въздух не взема. Зглобих после всичко и с голям песимизъм реших да врътна ключа и се оказа че с едно подгряване колата запали от половин оборот :shock: . Компресията е мерена и е такава каквато трябва. Съмненията са ми следните, тъй като явно може да запали от раз дори и студена дали проблема не е в турбото което да пуска прекалено много масло в смукателния колектор и от там в цилиндрите и така да се дави в масло при палене. :help: моля помагайте

2-рия проблем е че пуши доста при форсиране и при самото палене (като казвам доста става въпрос за огромни миризливи облаци) това само стъдена го прави като е топла пушека е по малко

3-ти проблем мисля че не върви добре но за това не съм сигурен защото ми е първия дизел и не съм я сравнявал с друга

Благодаря предварително на всички за вниманието което сте обърнали на темата ми надявам се да се намери някой който да помогне.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1986
Регистриран на: 24.10.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Bmw x5 4.4
Мечтае да кара: Муха

Re: 318tds доста проблемчета помогнете :(

Мнение от ditko1 » 14 Ное 2009, 14:43

колега усешташ ли че работи турбото? Виж си EGR клапата да не ти се е развалила и да е постоянно отворена и от там да ти пълни със масло и сажди. Следи си нивото на маслото и ще разбереш дали ти изчезва. И при мен се появи проблемът със палене сутрин, но паля всеки път със 2-3 оборота. Първо щв почна със акумулатор, защото ми е под 65а. А иначе след палене имам леко претрисане и се съмнявам да не са свещите.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 1.01.2008
Кара: E60 525dA

Re: 318tds доста проблемчета помогнете :(

Мнение от Amorphis » 14 Ное 2009, 16:26

Колега, загледал ли си дали капе ГНПто, при мен така се получаваше и смених гарнитурите на ГНПто и се оправи,след това го и регулираха, оказва се че ако е твърде богата сместа не върви колата, другото което е виж има една тема в полезни, как да пали по добре дизела, колегите са обяснили как слагат една клапа, да не се връща нафтата.След години употреба е почти задължително , защото ГНПтата почват да не "смогват".
Ако се съмняваш също може да провериш дали ти губи масло от някъде или дали омаслява турбината, също често срещан проблем.
За студеното палене може също да е и датчик някъде....затова добре е да ходиш и на диагностика и един по един да елиминираш възможните проблеми.
E36 325TD
E36 M3 Evo
E39 525TDSt
E39 525TDStA
сега
E36 318i
Е60 525dA Sedan
E53 X5 3.0d SportPack

Изображение


Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 3.08.2009
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: BMW 318 tds
Мечтае да кара: 730D
Детайли за колата: 318 пе4ка стига толкоз......

Re: 318tds доста проблемчета помогнете :(

Мнение от iv4ooo89 » 14 Ное 2009, 19:02

Колеги аз имам същия проблем с тдс-а 318 не пали на студено....сичко ми е наред свещи релета не пада горивото?само несам мерил компресията от което ме навежда на мисълта че не пали? А за тоя клапан за гориво си мисла че той ако нети пали на топло начи тогава е за тоя клапан,я мойта си пали на топло,и на студено пали ама от 7-8 въртене.... Ако някой може да ми каже колко трява да е компресията на тоя мотор ?
Изображение
Моля, повече не използвай подписа си за реклама, ще получиш БАН!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 16.12.2007
Местоположение: Варна

Re: 318tds доста проблемчета помогнете :(

Мнение от drmirchev » 14 Ное 2009, 20:25

Кажете ми повече за тази ЕГР клапа това преди смукателния колектор ли е в което влиза една метална тръбичка идваща някъде от изпускателите ли е и как да разбера дали е отворено или затворено там. За нивото на маслото не мога да кажа много понеже колата я имам от дни но като я запаля определено ще се следи, като я вземах беше на минимум, което събрано с наличието на масло в тръбата след колера ме навежда на мисълта че го губи през турбото в смукателите. (Външно турбината не е омаслена)
От възвратен клапан няма нужда за сега тъй като не се връша горивото проверено е няма въздух(по нататък ще сложа такъв просто не е от него проблема) помпата няма течове обаче съм сигурен че дава повече гориво.
Нещо което забелязах преди малко в гаража в опити да я запаля: в началото при въртене иска да запали обаче истърве ли момента не трепва колкото и да въртя, друго ако продължа да въртя отзаде става адската димилка без да пали. Възможно ли е от маслото в цилиндър да се одавя колата при първоначалните завъртания и после поради пускането на повече гориво да не може да го възпламени и да го изтлачва назад. Пушека е белезникаво-сив и остава такъв докато не поработи малко посля се оправя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 16.12.2007
Местоположение: Варна

Re: 318tds доста проблемчета помогнете :(

Мнение от drmirchev » 14 Ное 2009, 20:29

Пропуснах да отбележа че турбото се включва на 2200об

Благодаря за бързите отговори надявам се да отстраня проблема до понеделник че колата ми трябва спешно :help:
Последна промяна drmirchev на 14 Ное 2009, 20:37, променена общо 1 път


Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 3.08.2009
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: BMW 318 tds
Мечтае да кара: 730D
Детайли за колата: 318 пе4ка стига толкоз......

Re: 318tds доста проблемчета помогнете :(

Мнение от iv4ooo89 » 14 Ное 2009, 20:31

мхм мерси много колега сега и аз ще мера ако няма компресия много лошо или ше я продам или ще се прави ама бая пари ше идат :(
Изображение
Моля, повече не използвай подписа си за реклама, ще получиш БАН!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 16.12.2007
Местоположение: Варна

Re: 318tds доста проблемчета помогнете :(

Мнение от drmirchev » 14 Ное 2009, 23:36

Айде бе хора кажете тоя ЕГР за какво е.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1986
Регистриран на: 24.10.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Bmw x5 4.4
Мечтае да кара: Муха

Re: 318tds доста проблемчета помогнете :(

Мнение от ditko1 » 14 Ное 2009, 23:42

това е клапан който пропуска изгорелите газове пак към смукателният колектор, демек пропуска част от изгорелите газове още веднъж със цел екология и ако ти е блокирал на отворено положение заедно със чистият въздух навлиза и изгорелия и от там няма мощност и пуши. Виж във търсачката има го и по добре обяснено.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 16.12.2007
Местоположение: Варна

Re: 318tds доста проблемчета помогнете :(

Мнение от drmirchev » 14 Ное 2009, 23:50

Това значи че ако го запуша не е фатално, още утре ще опитам.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1986
Регистриран на: 24.10.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Bmw x5 4.4
Мечтае да кара: Муха

Re: 318tds доста проблемчета помогнете :(

Мнение от ditko1 » 15 Ное 2009, 2:44

да аз си я изолирах клапата :)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1293
Регистриран на: 4.07.2005
Местоположение: Сливен О.С :))
Пол: Мъж
Кара: дизелaка да пропушва
Мечтае да кара: НА БАБА ЯГА МЕТЛАТА :D:D

Re: 318tds доста проблемчета помогнете :(

Мнение от LAST RIDE » 15 Ное 2009, 9:38

колега пишиш че пу6и на големи облаци провери си дюзите на стед при някоя нереголирана или не фунционира6та както трябва може да пуши особенно докато позагрее,така на посоки малко трудно да се даде то4ен отговор на проблема ти или 6те деистваш по метода на исключването.
А за маслото в въздуховодите и кулера е нормално на почето е така все пак турбото има износване
Заменям си усилвателя!!

viewtopic.php?f=64&t=228928

коментар:
исках BMW,но татко каза не.......по добре да си взема SUZUKI IGNIS пък и те BMW нестават... :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 16.12.2007
Местоположение: Варна

Re: 318tds доста проблемчета помогнете :(

Мнение от drmirchev » 15 Ное 2009, 11:38

Ами знам че е трудно и при положение че проблема не е един, а няколко. Трябва да оправя това палене като за начало пък после всичко останало. Преди малко станах и отивам да се ровя под капака да видим какво ще излезе след изолирането на въпросната клапа. Правеше ми впечатление че от смукателя излизаха изгорели газове когато го отворих веднага след проба да запаля и при въртене в отворено положение ама разбира ли ти някой от дизели.

Може някой да каже как се регулира помпата ако знае, кранче ли има някъде или нещо да се върти?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 16.12.2007
Местоположение: Варна

Re: 318tds доста проблемчета помогнете :(

Мнение от drmirchev » 15 Ное 2009, 15:27

запуших ЕГР-а пак не ще да запали мама и мръсна да е@а В п@@@а да е@а. Падна акумулатора ся го зареждам.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: 318tds доста проблемчета помогнете :(

Мнение от ~Мишо~ » 15 Ное 2009, 17:50

Ти прочете ли за EGR :?: Някой да ти каза че има отношение към паленето :?: Не може с пипане тука-там и да станат чудеса :arrow: има теми за паленето бол. Помпата не я пипай,по-добре отиди в добър сервиз отколкото да се надяваш на късмет.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook