муден студен мотор, температурен датчк ? - РЕШЕНИЕ !!!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
50 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
муден студен мотор, температурен датчк ? - РЕШЕНИЕ !!!
Здраейте колеги,
знам, че има изписано по въпроса, но някак си не успявам да го синтезирам относно моя проблем.......
Та карам 318и М43 мотор и като е студена работи малко странно с лека газ тръгва и в момента в който настъпя повече педала да ускори, заглъхва и тръгва да ускорява ама мудно и прекъсва доста като че ли........ това го прави точно докато стрелката на водата стигне края на синия сектор от там нататъка вече се поизчиства и тръгва да си върви доволно.
Проблеми с оборотите НЯМАМ на топла и студена си държи обороти, с изключение на момента, в който стрлката на температурата е края на синия сектор тогава оборотите са малко ниски, седи на малко над 500 оборота но стабилни не ги мен, като загрее вече всичко е ок. Колата има газов инжекцион. На бензин няма грижи когато е згрял мотора е ок, така е и на газ.
Така моето опасение е в запушени бензинови дюзи, но защо само на студено да го прави.........
Второто което си мисля като по възможен вариант е температурния датчик към компютъра. Искам да измеря какво съпротивление дава той, ще съм благодарен, ако някой ми каже какви стойности трябва да дава, при какви положения и т.н. И кой е този датчик от всичките, този който е под колекторите ли ? Той ли дава инфо на компа ? За този говоря номер 13, това ли е ?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
Диагностика за момента не искам да правя, защото цените започват от 20 евро и тва само за закачане натам става страшно...........
Какво друго да проверя, тоя стъпков мотор да го гледам ли ? При мене той е малко по различен, щото мотора е след 09.95 когато стават някои промени.......
това трябва да е стария вариант(снимка от М42)

а това новия, който е и при мен, хванат директно за на дроселовата клапа е ето така

възможно ли е в случая и стъпковия мотор да прави някакъв проблем.
знам, че има изписано по въпроса, но някак си не успявам да го синтезирам относно моя проблем.......
Та карам 318и М43 мотор и като е студена работи малко странно с лека газ тръгва и в момента в който настъпя повече педала да ускори, заглъхва и тръгва да ускорява ама мудно и прекъсва доста като че ли........ това го прави точно докато стрелката на водата стигне края на синия сектор от там нататъка вече се поизчиства и тръгва да си върви доволно.
Проблеми с оборотите НЯМАМ на топла и студена си държи обороти, с изключение на момента, в който стрлката на температурата е края на синия сектор тогава оборотите са малко ниски, седи на малко над 500 оборота но стабилни не ги мен, като загрее вече всичко е ок. Колата има газов инжекцион. На бензин няма грижи когато е згрял мотора е ок, така е и на газ.
Така моето опасение е в запушени бензинови дюзи, но защо само на студено да го прави.........

Второто което си мисля като по възможен вариант е температурния датчик към компютъра. Искам да измеря какво съпротивление дава той, ще съм благодарен, ако някой ми каже какви стойности трябва да дава, при какви положения и т.н. И кой е този датчик от всичките, този който е под колекторите ли ? Той ли дава инфо на компа ? За този говоря номер 13, това ли е ?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
Диагностика за момента не искам да правя, защото цените започват от 20 евро и тва само за закачане натам става страшно...........

Какво друго да проверя, тоя стъпков мотор да го гледам ли ? При мене той е малко по различен, щото мотора е след 09.95 когато стават някои промени.......
това трябва да е стария вариант(снимка от М42)

а това новия, който е и при мен, хванат директно за на дроселовата клапа е ето така

възможно ли е в случая и стъпковия мотор да прави някакъв проблем.

Последна промяна BiTurbo на 03 Дек 2009, 17:58, променена общо 2 пъти
- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: муден студен мотор, температурен датчк ?
От диагностика няма смисъл няма да ти го хванат,пък и вместо да дадеш 40лв за диагностика си купи темп.датчик за 30лв го взех миналата седмица от Вари2000!Стъпковия мотор го има изгодно в ebay.com от store, не от човек ти идва 100$, което си е направо без пари,дебитомера ти е 65$/при теб и мен е MAF сензор/!
И вместо да пускаш тема на която ще видиш, че няма да получиш отговора който търсиш си направи план/график какво кога и ще сменяш чисто профилактично, говорим за тампони,датчици ролки и т.н което на запад го имат за консуматив а тук го сменят като останат на пътя!
Ще ти дам пример,ето при мен:
септември:
ламбда сонда.
темп.датчик.
масло,консумативи.
ролки.
октомври:
гофриран маркуч.
тампони скорости.
чистене на дорсел/дюзи.
гумено каре диференциал.
ноември:
стъпково моторче.
датчик колянов вал.
и т.н.
Ей така съм ги наредил до септември 2010!
Направи си план и действай, ако си от този тип дето само карат и се гордеят че не са пипнали нищо по гробниците си може да ми игнорораш мнението!
И вместо да пускаш тема на която ще видиш, че няма да получиш отговора който търсиш си направи план/график какво кога и ще сменяш чисто профилактично, говорим за тампони,датчици ролки и т.н което на запад го имат за консуматив а тук го сменят като останат на пътя!
Ще ти дам пример,ето при мен:
септември:
ламбда сонда.
темп.датчик.
масло,консумативи.
ролки.
октомври:
гофриран маркуч.
тампони скорости.
чистене на дорсел/дюзи.
гумено каре диференциал.
ноември:
стъпково моторче.
датчик колянов вал.
и т.н.
Ей така съм ги наредил до септември 2010!
Направи си план и действай, ако си от този тип дето само карат и се гордеят че не са пипнали нищо по гробниците си може да ми игнорораш мнението!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: муден студен мотор, температурен датчк ?
Ей така съм ги наредил до септември 2010!
Направи си план и действай, ако си от този тип дето само карат и се гордеят че не са пипнали нищо по гробниците си може да ми игнорораш мнението!
мерси за отговора колега

ми не съм изобщо от тоя тип дето само карат, даже напротив,гледам всичко винаги да ми е наред и изрядно и вече доста неща съм си направил по колата и смея да твърдя, че е в повече от отлично техническо здраве


Сега за този план не мисля че е чак толкова нужен, редовно си инспектирам колата и си знам какво съм сменял и какво предстои да се смени................. но за едно нещо беше прав, наистина не съм се поинтересувал от цената на температурния датчик ако наистина го намеря тук за 15тина евро направо ще си го сменя.........
Да де, но аз с тази тема целях да бъда насочен къде да търся проблема
П.С. Сигурен ли си, че моето М43 е с МАФ, а не с дебитомер ?? За М44 знам че е така, но за М43

- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: муден студен мотор, температурен датчк ?
според мен ти диша допълнително от някъде ...
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: муден студен мотор, температурен датчк ?
И аз имам сходен с колегата проблем. Студена трудно се изфорсирва... малко позагрее ли и тръгва отведнъж, сякаш си пуснал ръчната... проблема се появи след като смених компютъра на запалването. С М50В20 съм от първите с Bosch... ECU-то беше с номер 400, но понеже никъде не намерих такъв, сложих от Е36, като номера завършва на 402... дават го че е за този мотор... и аз ли да търся проблема в температурен датчик или може да е и другаде. Казаха ми че някои имали такъв чек за t* и може там да е проблема
също така, кой датчик по-точно - май са 3 общо...

- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: муден студен мотор, температурен датчк ?
Това е за М44!
Вари2000:

Виж за М43 какво е положението, че там май бяха два един за компа и един за таблото!
П.С:За М43 не съм сигурен дали е с МАФ или е с дебитомер, виж в realoem-a!
Иначе имам наблюдения от форума че си сериозен така, че съм сигурен че ще намериш проблема,аз от много сменяне смених DISA-та а то се оказа че трака от разбита ролка
!
07 DOUBLE TEMPERATURE SWITCH 1 13621703993 $27.25 +core
Вари2000:
Номенклатурен номер : 13621703993
Описание : превключвател
Ед. цена (с ДДС) : 30.41 BGN
* Вари 2000 ООД си запазва право за промени в цените

Виж за М43 какво е положението, че там май бяха два един за компа и един за таблото!
П.С:За М43 не съм сигурен дали е с МАФ или е с дебитомер, виж в realoem-a!
Иначе имам наблюдения от форума че си сериозен така, че съм сигурен че ще намериш проблема,аз от много сменяне смених DISA-та а то се оказа че трака от разбита ролка

Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: муден студен мотор, температурен датчк ?
Nukem написа:П.С:За М43 не съм сигурен дали е с МАФ или е с дебитомер, виж в realoem-a!
Иначе имам наблюдения от форума че си сериозен така, че съм сигурен че ще намериш проблема,аз от много сменяне смених DISA-та а то се оказа че трака от разбита ролка!
мерси колега, дано го оправя (ще пиша задълже)

иначе датчика и при мене е абсолютно същия като на твоето М44, ей сега го видях в РЕАЛ ОЕМ-а с този номер 13621703993, хм 30лв значи, сега ще потърся и направо го сменям, пък нека не е заминал, ше си имам един резервен

Владо написа:според мен ти диша допълнително от някъде ...
от къде по-точно може да е ? Гофрирания маркуч ?
А и каква е логикат да го прави само на студено, а на топло да заспива всичко, + тва, ако дърпа въздух, няма ли да се отрази и на работата на газ


- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: муден студен мотор, температурен датчк ?
две неща ще добавя...
проблемите с датчика идват на топло, щото тогава подава сигнал... с корекция на подаваното гориво...
обикновено ако взима малко въздух, като загрее, позапушва, и подобрява работата...
толкова от мене по проблема
... късмет
проблемите с датчика идват на топло, щото тогава подава сигнал... с корекция на подаваното гориво...
обикновено ако взима малко въздух, като загрее, позапушва, и подобрява работата...
толкова от мене по проблема

- Biogame
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
- Мечтае да кара: Всичко що е BMW
- Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++
Re: муден студен мотор, температурен датчк ?
Виж за М43 какво е положението, че там май бяха два един за компа и един за таблото!
П.С:За М43 не съм сигурен дали е с МАФ или е с дебитомер, виж в realoem-a!
Два са датчиците при М43,единия подава сигнал на компа,другия на таблото.
Поне при мен е така,моята кола е 01.95 .



- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: муден студен мотор, температурен датчк ?
biogame написа:
Виж за М43 какво е положението, че там май бяха два един за компа и един за таблото!
П.С:За М43 не съм сигурен дали е с МАФ или е с дебитомер, виж в realoem-a!
Два са датчиците при М43,единия подава сигнал на компа,другия на таблото.
Поне при мен е така,моята кола е 01.95 .
те че са два, два са, но този, който подава на таблото не е ли закачен на водния радиятор ? Поправете ме, ако греша....
- Biogame
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
- Мечтае да кара: Всичко що е BMW
- Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: муден студен мотор, температурен датчк ?
biogame написа:Мисля че и двата са на блока,един до друг.
мда, прав си колега, и двата са един до друг
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
номер 11 трябва да е за таблото (ENGINE COOLANT TEMP SENSOR)
а номер 13 трябва да е за компа (DOUBLE TEMPERATURE SWITCH)
- Biogame
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
- Мечтае да кара: Всичко що е BMW
- Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++
Re: муден студен мотор, температурен датчк ?
Само не знам кой за кое е??
На единия датчик,този към купето който е мисля че буксата бе синя отвътре,а на другия е черна,пак казвам от вътрешната страна.
Но кой какво отчита ??????
На единия датчик,този към купето който е мисля че буксата бе синя отвътре,а на другия е черна,пак казвам от вътрешната страна.
Но кой какво отчита ??????



- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: муден студен мотор, температурен датчк ?
...и така да продължим малко темата.........
понеже на последък нещо все не успявахме да го направим вчера се срещанахме с колегата Митко Ганчев и направихме няколко замервания на датчиците.
Та процедурата беше следната> разглобихме тоя дългия куплунг на компютъра, изпринтихме стойностите на датчиците от Аутодатата и почнахме да мерим с мултицета.
замерихме дебитомера и си даваше абсолютно перфектни стойности> на празен ход 0.77волга, при пълна газ 2.25волта
замерихме и температурния датчик, който също даваше добри стойности, по аутодата на 80 градуса на двигателя трябва да дава 280 до 360 Ома, моя даде 330 Ома при положение, че температурата на мотора си беше точно към 80 градуса
...... до ту добре
решихме да замерим и ламбда сондата и там вече се получи отклонение, аутодатата даваше, че при подаване на газ трябва да варира между 0.1 волта и 1волт, а моята даваше 0.22 до 0.28 и не мърдаше на никъде повече......... явно амбдата е поздала багажа.....
После замерихме и датчика на входящия въздух, който по аутодата трянва да дава 3.6волта при 20 градуса външна температура, е моя даваше 0.23волта и не мърдаше на никъде при запелен и при не запален двигател.
Та това което се съмняваме в крайна сметка е ламбда сондата и тоя датчик за температурата на входящия въздух и тук идват и 2та ми въпроса.
1> Ако сондата ми прави тия проблеми защо само когато е на студен мотор ? Не трябва ли да е точно обратното, щото на студен мотор до колкото знам докато излезе от синята зона работи на данни от компа, тоест не чете от ламбдата......... а при мен на загрял мотор нито мени обороти нито нищо, заковава си 850 оборота и си върви идеално.
2> Този датчик за температурата на входящия въздух някой сменял ли го е и може ли да се смени отделно от дебитомера и ако да много ли е занимавка ?
П.С. Забелязвам още едно нещо пробема на студен двигател се засилва ако в резервоара има към 15 литра бензин, като напълня до към средата нещата малко се подобряват, но проблема си остава.
понеже на последък нещо все не успявахме да го направим вчера се срещанахме с колегата Митко Ганчев и направихме няколко замервания на датчиците.
Та процедурата беше следната> разглобихме тоя дългия куплунг на компютъра, изпринтихме стойностите на датчиците от Аутодатата и почнахме да мерим с мултицета.
замерихме дебитомера и си даваше абсолютно перфектни стойности> на празен ход 0.77волга, при пълна газ 2.25волта
замерихме и температурния датчик, който също даваше добри стойности, по аутодата на 80 градуса на двигателя трябва да дава 280 до 360 Ома, моя даде 330 Ома при положение, че температурата на мотора си беше точно към 80 градуса
...... до ту добре
решихме да замерим и ламбда сондата и там вече се получи отклонение, аутодатата даваше, че при подаване на газ трябва да варира между 0.1 волта и 1волт, а моята даваше 0.22 до 0.28 и не мърдаше на никъде повече......... явно амбдата е поздала багажа.....
После замерихме и датчика на входящия въздух, който по аутодата трянва да дава 3.6волта при 20 градуса външна температура, е моя даваше 0.23волта и не мърдаше на никъде при запелен и при не запален двигател.
Та това което се съмняваме в крайна сметка е ламбда сондата и тоя датчик за температурата на входящия въздух и тук идват и 2та ми въпроса.
1> Ако сондата ми прави тия проблеми защо само когато е на студен мотор ? Не трябва ли да е точно обратното, щото на студен мотор до колкото знам докато излезе от синята зона работи на данни от компа, тоест не чете от ламбдата......... а при мен на загрял мотор нито мени обороти нито нищо, заковава си 850 оборота и си върви идеално.
2> Този датчик за температурата на входящия въздух някой сменял ли го е и може ли да се смени отделно от дебитомера и ако да много ли е занимавка ?
П.С. Забелязвам още едно нещо пробема на студен двигател се засилва ако в резервоара има към 15 литра бензин, като напълня до към средата нещата малко се подобряват, но проблема си остава.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: муден студен мотор, температурен датчк ? - РА3ВИТИЕ....
Само искам да ви поправя, че дачика за температурата при М43 е като при М44 Дубъл температур суич, демек един е и за двете неща, ако не забелязвате в риал оем 11 е болт, а 13 е датчика.
Ако има някое М43 с двата датчика то трябва да е преди 1994г., но със сигурност от края на 94 всички са с един двоен датчик.
И да доста по ефтин е за разлика от двата.
А сега по темата, аз предполагам, че щом датчука за въздуха неработи от него идва проблема.
Ламбдата няма роля до излизане на мотора от синята зона.
Ако има някое М43 с двата датчика то трябва да е преди 1994г., но със сигурност от края на 94 всички са с един двоен датчик.
И да доста по ефтин е за разлика от двата.
А сега по темата, аз предполагам, че щом датчука за въздуха неработи от него идва проблема.
Ламбдата няма роля до излизане на мотора от синята зона.

50 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани