Окачване-тампони, шарнири

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 25.08.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: '03 330xd M57N Sedan

Окачване-тампони, шарнири

Мнение от Mpower84 » 24 Сеп 2009, 20:43

Предницата на колата тропка леко и се оказа, че тампоните на носачите са заминали, а покрай тях и външните шарнири.Реших да сложа плътни тампони с изместен център и усилени шарнири.По какъв начин ще се промени управлението на колата с тези части и ще се промени ли въобще?М-ковите тампони имат ли някаква тънкост по монтирането или само избивам старите и набивам новите?Също и за шарнирите.Разбрах, че тампоните трябва да се набият по определен начин иначе се късали бързо.Междудругото преди няколко месеца ми се наложи да сменям единия външен шарнир и си купих нов такъв от Дарукар за приличната сума от 56 лева.Сега и той е за смяна.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Окачване-тампони, шарнири

Мнение от Boyadjiev » 24 Сеп 2009, 21:51

Само да вметна колега за другите, ако не искате да чакате докато се разтропа от тампоните, на канал е най-лесно да се видят тия тампони. Гледат се дали са напукани тампоните, като се разклати яко носача не трябва да мърда със тампона и още по-лесно е да оставите някой да гледа колата отстрани докато минавате с предните колела през неравности дали гумата се движи по абцисната ос, ако е така и не тропа, то тампоните са тръгнали и е хубаво да се сменят.
Опа и още нещо в тая връзка - волана по неравности също е неспокоен и трепери, понеже преди време се чудих от какво е на една друга е36-тица, се оказа това, а именно тампони на носачите :yes:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 25.08.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: '03 330xd M57N Sedan

Re: Окачване-тампони, шарнири

Мнение от Mpower84 » 25 Сеп 2009, 17:05

Аре бе колеги колата съвсем се разтропа. :lol: Дайте някое мнение и да запретвам ръкави.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3206
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
Пол: Мъж
Кара: Всичко що е BMW , баничарки
Мечтае да кара: M1

Re: Окачване-тампони, шарнири

Мнение от laviatan » 25 Сеп 2009, 17:09

Обяснил съм ти на лична подробно ;)
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !

Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Окачване-тампони, шарнири

Мнение от vld » 25 Сеп 2009, 17:30

Така, промяна в поведението на колата ще има и то осезаема.
Първо ще стане по директна заради плътните тампони и шарнирите без тампон, като казвам по директна имам в предвид, че ще усещаш всяка неравност по асвалта, ще ти дърпа волана наляво или надясно когато има кривини коловози и гърбици, дори минималнми!
Второ, ще се подразниш от леките шумове които ще се появят вследствие на твърдостта.
Това е в общи линии.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Re: Окачване-тампони, шарнири

Мнение от Митко Ганчев » 25 Сеп 2009, 23:12

Още нещо, като сложиш тампони с изместен център, цялото колело се измества малко напред, щото целия носач се завърта леко. В резултат на това се увеличава тоя ъгъл, под който седи амротисьора спрямо верикалата, не знам как се казва. Ефекта е, че колата държи по-добре правата посока, но затова пък усилията от страна на шофьора при управление се увеличават. Слагай смело, в завой се усеща много яко :winky:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 26.05.2009

Re: Окачване-тампони, шарнири

Мнение от cougar316 » 25 Сеп 2009, 23:28

[quote="Митко Ганчев"]Още нещо, като сложиш тампони с изместен център, цялото колело се измества малко напред, щото целия носач се завърта леко. В резултат на това се увеличава тоя ъгъл, под който седи амротисьора спрямо верикалата, не знам как се казва. Ефекта е, че колата държи по-добре правата посока, но затова пък усилията от страна на шофьора при управление се увеличават. Слагай смело, в завой се усеща много яко :winky:[/quote Колега ъгъла за който казваш се нарича надлъжен наклон и улеснява управлението на автомобила ,като поведение и по-лесно въртене на волана, и по -бързо изправяне на волана след завои с леко освобождаване

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Re: Окачване-тампони, шарнири

Мнение от Митко Ганчев » 25 Сеп 2009, 23:53

cougar316 написа:
Митко Ганчев написа:Още нещо, като сложиш тампони с изместен център, цялото колело се измества малко напред, щото целия носач се завърта леко. В резултат на това се увеличава тоя ъгъл, под който седи амротисьора спрямо верикалата, не знам как се казва. Ефекта е, че колата държи по-добре правата посока, но затова пък усилията от страна на шофьора при управление се увеличават. Слагай смело, в завой се усеща много яко :winky:[/quote Колега ъгъла за който казваш се нарича надлъжен наклон и улеснява управлението на автомобила ,като поведение и по-лесно въртене на волана, и по -бързо изправяне на волана след завои с леко освобождаване

За по-бързото връщане съм съгласен, но за това че се върти по-лесно, пробвал ли си?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Окачване-тампони, шарнири

Мнение от ///M Power » 26 Сеп 2009, 9:29

Митко Ганчев написа:
cougar316 написа:
Митко Ганчев написа:Още нещо, като сложиш тампони с изместен център, цялото колело се измества малко напред, щото целия носач се завърта леко. В резултат на това се увеличава тоя ъгъл, под който седи амротисьора спрямо верикалата, не знам как се казва. Ефекта е, че колата държи по-добре правата посока, но затова пък усилията от страна на шофьора при управление се увеличават. Слагай смело, в завой се усеща много яко :winky:[/quote Колега ъгъла за който казваш се нарича надлъжен наклон и улеснява управлението на автомобила ,като поведение и по-лесно въртене на волана, и по -бързо изправяне на волана след завои с леко освобождаване

За по-бързото връщане съм съгласен, но за това че се върти по-лесно, пробвал ли си?


върти се по-леко , намалява контактната площ и това улеснява волана :)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Окачване-тампони, шарнири

Мнение от metodi80 » 26 Сеп 2009, 9:50

///M Power написа:върти се по-леко , намалява контактната площ и това улеснява волана :)


Колега , къде намалява контактната площ ? Ако говориш за контакта на гумата с пътя при завиване , то е точно обратното увеличава се контактна площ, за да е по стабилна колата... А за това дали волана се върти или не по -леко ...,честно казано не съм забелязал особена разлика ( и преди с обикновените тампони и сега със плътните с изместен център , май тежестта на волана е почти еднаква ...)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3206
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
Пол: Мъж
Кара: Всичко що е BMW , баничарки
Мечтае да кара: M1

Re: Окачване-тампони, шарнири

Мнение от laviatan » 26 Сеп 2009, 10:00

Най-важния резултат е че стоковия тампон даже да не е скъсана гумата му, но омеква и не го виждат майсторите/те гледат само дали е скъсан/ и колата става нестабилна-моята почна да носи....
Сменях ги всяка година- после минах на полиуретан- почна да ми скърца като трамвай :dunno:
сега М-ковите вече минаха 2-рата си година нез никакви проблеми ;)
Последна промяна laviatan на 26 Сеп 2009, 10:05, променена общо 1 път
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !

Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Окачване-тампони, шарнири

Мнение от vld » 26 Сеп 2009, 10:01

Aз не намирам разлика в тежестта на волана 8)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Окачване-тампони, шарнири

Мнение от ///M Power » 26 Сеп 2009, 11:28

metodi80 написа:
///M Power написа:върти се по-леко , намалява контактната площ и това улеснява волана :)


Колега , къде намалява контактната площ ? Ако говориш за контакта на гумата с пътя при завиване , то е точно обратното увеличава се контактна площ, за да е по стабилна колата... А за това дали волана се върти или не по -леко ...,честно казано не съм забелязал особена разлика ( и преди с обикновените тампони и сега със плътните с изместен център , май тежестта на волана е почти еднаква ...)


да тръгна малко по-отдалече , волана като твърдост най-добре се усеща при въртене на място или с малка скорост , контактната площ намалява когато караш направо и когато завиваш с малка скорост ( говориме за завой с 20-30 до 50 някъде , когато тежесте не се е пренесла от външната страна на завоя) , и точно тогава волана е по-лек ..... незнам дали ме разбра ,ама в момента нещо не ми идват думите :oops: :oops: иначе да вече при голяма скорост и завой колата е по-стабилна с по-голяма контактна площ , но пък и тогава волана се върти толкова малко че няма как да усетиш дали е по-лек :)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Окачване-тампони, шарнири

Мнение от metodi80 » 26 Сеп 2009, 11:32

///M Power написа:
metodi80 написа:
///M Power написа:върти се по-леко , намалява контактната площ и това улеснява волана :)


Колега , къде намалява контактната площ ? Ако говориш за контакта на гумата с пътя при завиване , то е точно обратното увеличава се контактна площ, за да е по стабилна колата... А за това дали волана се върти или не по -леко ...,честно казано не съм забелязал особена разлика ( и преди с обикновените тампони и сега със плътните с изместен център , май тежестта на волана е почти еднаква ...)


да тръгна малко по-отдалече , волана като твърдост най-добре се усеща при въртене на място или с малка скорост , контактната площ намалява когато караш направо и когато завиваш с малка скорост ( говориме за завой с 20-30 до 50 някъде , когато тежесте не се е пренесла от външната страна на завоя) , и точно тогава волана е по-лек ..... незнам дали ме разбра ,ама в момента нещо не ми идват думите :oops: :oops: иначе да вече при голяма скорост и завой колата е по-стабилна с по-голяма контактна площ , но пък и тогава волана се върти толкова малко че няма как да усетиш дали е по-лек :)


Разбрах какво имаш предвид .... :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 17.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Volvo S60 ‘18, D4, e91 320dA

Re: Окачване-тампони, шарнири

Мнение от Тонката » 16 Окт 2009, 21:14

vld написа:Така, промяна в поведението на колата ще има и то осезаема.
Първо ще стане по директна заради плътните тампони и шарнирите без тампон, като казвам по директна имам в предвид, че ще усещаш всяка неравност по асвалта, ще ти дърпа волана наляво или надясно когато има кривини коловози и гърбици, дори минималнми!
Второ, ще се подразниш от леките шумове които ще се появят вследствие на твърдостта.
Това е в общи линии.

Много вярно! Ако в момента ми предстоеше смяна, щях да се замисля, дали да си взема усилени шарнири. Въпреки че смених почти всичко по окачването + 4 амортисьора Monroe Reflex, колата ми по неравности вози като каруца :(
ИзображениеИзображениеИзображение
е36 318is M pack 96` -> e39 530d M pack sedan 01` -> e38 740i M60 96` -> e46 318d 03`-> e46 320d 04`-> e39 530dA M pack touring 02`

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook