Окачване-тампони, шарнири
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Mpower84
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 25.08.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '03 330xd M57N Sedan
Окачване-тампони, шарнири
Предницата на колата тропка леко и се оказа, че тампоните на носачите са заминали, а покрай тях и външните шарнири.Реших да сложа плътни тампони с изместен център и усилени шарнири.По какъв начин ще се промени управлението на колата с тези части и ще се промени ли въобще?М-ковите тампони имат ли някаква тънкост по монтирането или само избивам старите и набивам новите?Също и за шарнирите.Разбрах, че тампоните трябва да се набият по определен начин иначе се късали бързо.Междудругото преди няколко месеца ми се наложи да сменям единия външен шарнир и си купих нов такъв от Дарукар за приличната сума от 56 лева.Сега и той е за смяна.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Окачване-тампони, шарнири
Само да вметна колега за другите, ако не искате да чакате докато се разтропа от тампоните, на канал е най-лесно да се видят тия тампони. Гледат се дали са напукани тампоните, като се разклати яко носача не трябва да мърда със тампона и още по-лесно е да оставите някой да гледа колата отстрани докато минавате с предните колела през неравности дали гумата се движи по абцисната ос, ако е така и не тропа, то тампоните са тръгнали и е хубаво да се сменят.
Опа и още нещо в тая връзка - волана по неравности също е неспокоен и трепери, понеже преди време се чудих от какво е на една друга е36-тица, се оказа това, а именно тампони на носачите
Опа и още нещо в тая връзка - волана по неравности също е неспокоен и трепери, понеже преди време се чудих от какво е на една друга е36-тица, се оказа това, а именно тампони на носачите




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Mpower84
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 25.08.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '03 330xd M57N Sedan
Re: Окачване-тампони, шарнири
Аре бе колеги колата съвсем се разтропа.
Дайте някое мнение и да запретвам ръкави.

- laviatan
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3206
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: Окачване-тампони, шарнири
Обяснил съм ти на лична подробно 

AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Окачване-тампони, шарнири
Така, промяна в поведението на колата ще има и то осезаема.
Първо ще стане по директна заради плътните тампони и шарнирите без тампон, като казвам по директна имам в предвид, че ще усещаш всяка неравност по асвалта, ще ти дърпа волана наляво или надясно когато има кривини коловози и гърбици, дори минималнми!
Второ, ще се подразниш от леките шумове които ще се появят вследствие на твърдостта.
Това е в общи линии.
Първо ще стане по директна заради плътните тампони и шарнирите без тампон, като казвам по директна имам в предвид, че ще усещаш всяка неравност по асвалта, ще ти дърпа волана наляво или надясно когато има кривини коловози и гърбици, дори минималнми!
Второ, ще се подразниш от леките шумове които ще се появят вследствие на твърдостта.
Това е в общи линии.

- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Re: Окачване-тампони, шарнири
Още нещо, като сложиш тампони с изместен център, цялото колело се измества малко напред, щото целия носач се завърта леко. В резултат на това се увеличава тоя ъгъл, под който седи амротисьора спрямо верикалата, не знам как се казва. Ефекта е, че колата държи по-добре правата посока, но затова пък усилията от страна на шофьора при управление се увеличават. Слагай смело, в завой се усеща много яко 


Re: Окачване-тампони, шарнири
[quote="Митко Ганчев"]Още нещо, като сложиш тампони с изместен център, цялото колело се измества малко напред, щото целия носач се завърта леко. В резултат на това се увеличава тоя ъгъл, под който седи амротисьора спрямо верикалата, не знам как се казва. Ефекта е, че колата държи по-добре правата посока, но затова пък усилията от страна на шофьора при управление се увеличават. Слагай смело, в завой се усеща много яко
[/quote Колега ъгъла за който казваш се нарича надлъжен наклон и улеснява управлението на автомобила ,като поведение и по-лесно въртене на волана, и по -бързо изправяне на волана след завои с леко освобождаване

- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Re: Окачване-тампони, шарнири
cougar316 написа:Митко Ганчев написа:Още нещо, като сложиш тампони с изместен център, цялото колело се измества малко напред, щото целия носач се завърта леко. В резултат на това се увеличава тоя ъгъл, под който седи амротисьора спрямо верикалата, не знам как се казва. Ефекта е, че колата държи по-добре правата посока, но затова пък усилията от страна на шофьора при управление се увеличават. Слагай смело, в завой се усеща много яко[/quote Колега ъгъла за който казваш се нарича надлъжен наклон и улеснява управлението на автомобила ,като поведение и по-лесно въртене на волана, и по -бързо изправяне на волана след завои с леко освобождаване
За по-бързото връщане съм съгласен, но за това че се върти по-лесно, пробвал ли си?

- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: Окачване-тампони, шарнири
Митко Ганчев написа:cougar316 написа:Митко Ганчев написа:Още нещо, като сложиш тампони с изместен център, цялото колело се измества малко напред, щото целия носач се завърта леко. В резултат на това се увеличава тоя ъгъл, под който седи амротисьора спрямо верикалата, не знам как се казва. Ефекта е, че колата държи по-добре правата посока, но затова пък усилията от страна на шофьора при управление се увеличават. Слагай смело, в завой се усеща много яко[/quote Колега ъгъла за който казваш се нарича надлъжен наклон и улеснява управлението на автомобила ,като поведение и по-лесно въртене на волана, и по -бързо изправяне на волана след завои с леко освобождаване
За по-бързото връщане съм съгласен, но за това че се върти по-лесно, пробвал ли си?
върти се по-леко , намалява контактната площ и това улеснява волана

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Окачване-тампони, шарнири
///M Power написа:върти се по-леко , намалява контактната площ и това улеснява волана
Колега , къде намалява контактната площ ? Ако говориш за контакта на гумата с пътя при завиване , то е точно обратното увеличава се контактна площ, за да е по стабилна колата... А за това дали волана се върти или не по -леко ...,честно казано не съм забелязал особена разлика ( и преди с обикновените тампони и сега със плътните с изместен център , май тежестта на волана е почти еднаква ...)
- laviatan
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3206
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: Окачване-тампони, шарнири
Най-важния резултат е че стоковия тампон даже да не е скъсана гумата му, но омеква и не го виждат майсторите/те гледат само дали е скъсан/ и колата става нестабилна-моята почна да носи....
Сменях ги всяка година- после минах на полиуретан- почна да ми скърца като трамвай
сега М-ковите вече минаха 2-рата си година нез никакви проблеми
Сменях ги всяка година- после минах на полиуретан- почна да ми скърца като трамвай

сега М-ковите вече минаха 2-рата си година нез никакви проблеми

Последна промяна laviatan на 26 Сеп 2009, 10:05, променена общо 1 път
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: Окачване-тампони, шарнири
metodi80 написа:///M Power написа:върти се по-леко , намалява контактната площ и това улеснява волана
Колега , къде намалява контактната площ ? Ако говориш за контакта на гумата с пътя при завиване , то е точно обратното увеличава се контактна площ, за да е по стабилна колата... А за това дали волана се върти или не по -леко ...,честно казано не съм забелязал особена разлика ( и преди с обикновените тампони и сега със плътните с изместен център , май тежестта на волана е почти еднаква ...)
да тръгна малко по-отдалече , волана като твърдост най-добре се усеща при въртене на място или с малка скорост , контактната площ намалява когато караш направо и когато завиваш с малка скорост ( говориме за завой с 20-30 до 50 някъде , когато тежесте не се е пренесла от външната страна на завоя) , и точно тогава волана е по-лек ..... незнам дали ме разбра ,ама в момента нещо не ми идват думите



"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Окачване-тампони, шарнири
///M Power написа:metodi80 написа:///M Power написа:върти се по-леко , намалява контактната площ и това улеснява волана
Колега , къде намалява контактната площ ? Ако говориш за контакта на гумата с пътя при завиване , то е точно обратното увеличава се контактна площ, за да е по стабилна колата... А за това дали волана се върти или не по -леко ...,честно казано не съм забелязал особена разлика ( и преди с обикновените тампони и сега със плътните с изместен център , май тежестта на волана е почти еднаква ...)
да тръгна малко по-отдалече , волана като твърдост най-добре се усеща при въртене на място или с малка скорост , контактната площ намалява когато караш направо и когато завиваш с малка скорост ( говориме за завой с 20-30 до 50 някъде , когато тежесте не се е пренесла от външната страна на завоя) , и точно тогава волана е по-лек ..... незнам дали ме разбра ,ама в момента нещо не ми идват думите![]()
иначе да вече при голяма скорост и завой колата е по-стабилна с по-голяма контактна площ , но пък и тогава волана се върти толкова малко че няма как да усетиш дали е по-лек
Разбрах какво имаш предвид ....

- Тонката
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 366
- Регистриран на: 17.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Volvo S60 ‘18, D4, e91 320dA
Re: Окачване-тампони, шарнири
vld написа:Така, промяна в поведението на колата ще има и то осезаема.
Първо ще стане по директна заради плътните тампони и шарнирите без тампон, като казвам по директна имам в предвид, че ще усещаш всяка неравност по асвалта, ще ти дърпа волана наляво или надясно когато има кривини коловози и гърбици, дори минималнми!
Второ, ще се подразниш от леките шумове които ще се появят вследствие на твърдостта.
Това е в общи линии.
Много вярно! Ако в момента ми предстоеше смяна, щях да се замисля, дали да си взема усилени шарнири. Въпреки че смених почти всичко по окачването + 4 амортисьора Monroe Reflex, колата ми по неравности вози като каруца




е36 318is M pack 96` -> e39 530d M pack sedan 01` -> e38 740i M60 96` -> e46 318d 03`-> e46 320d 04`-> e39 530dA M pack touring 02`
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани