Как да проверя, дали термостата отваря!?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 17.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Volvo S60 ‘18, D4, e91 320dA

Как да проверя, дали термостата отваря!?

Мнение от Тонката » 08 Сеп 2009, 15:50

Здравейте... Вчера термостата ми задържа и в последствие ми изби водната помпа. Сигурен съм в термостата, защото все пак не минаваше вода през преливника и стрелката на t се измести съвсем малко. Продавача, какво ли не прави... Вари го, обаче не отвори. После махна очертаната от мен част Изображение и тогава почна да се мърда "пишлето". Обаче на корпуса не мърда. В магазина започнаха да ми развиват какви ли не теории, че колата е прегрявана и дуела и затова ми блокира 2-ри термостат, купен от тях :evil:

Извинявам се за малко глуповатата тема, обаче трябва да си взема парите.
ИзображениеИзображениеИзображение
е36 318is M pack 96` -> e39 530d M pack sedan 01` -> e38 740i M60 96` -> e46 318d 03`-> e46 320d 04`-> e39 530dA M pack touring 02`

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Мнение от bmw325tds » 08 Сеп 2009, 16:26

За да провериш термостата го сложи в съд с вода и го загрей.
Преди да заври водата трябва термостатат да "отвори".
Ако не отвори значи е заминал.

Тия в магазина какво ти се обясняват. Нека вземат един чисто нов и да го загреят пред теб, и ще се разбере що за стока са.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 29.01.2006
Местоположение: ELHOVO
Пол: Мъж
Кара: G30

Мнение от flober » 08 Сеп 2009, 17:34

ако загрееш термостат в съд който няма налягане както е нормално в системата на колата ,го отпиши . най лесно е да пипнеш с ръка радиатора на колата .
успех :D
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 16.03.2009
Местоположение: gr, Samokov
Кара: e39 520

Мнение от kobrata55 » 08 Сеп 2009, 20:24

колегата е прав тък наи добре е когато пипнеш долния и горния маркуч на радиатора,ако са еднакво топли всичко е ок.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мнение от Владо » 08 Сеп 2009, 20:49

че те ако са еднакво топли, за чий ти е тоз радиатор :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 943
Регистриран на: 20.05.2009
Местоположение: пловдив
Кара: всичко що е с гуми

Мнение от anton mutafchiev » 08 Сеп 2009, 22:29

като отвори големиа кръг на ДВГ-то е нормално да са топли и двата маркуча ако радиатора е студен от доло значи не отваря термостата и трябва да ти вдига температурата на място повече от нормалното

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 17.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Volvo S60 ‘18, D4, e91 320dA

Мнение от Тонката » 08 Сеп 2009, 23:25

Аз почти съм сигурен в термостата. Погледнах веднага, дали през преливника тече вода с леко газ, но отговора е отрицателен. Заради това според мен изби и водната помпа.
Ама ходи обеснявай... По едно време, дори ми каза, че сигурно е гарнитура и заради това не отворил термостата.
ИзображениеИзображениеИзображение
е36 318is M pack 96` -> e39 530d M pack sedan 01` -> e38 740i M60 96` -> e46 318d 03`-> e46 320d 04`-> e39 530dA M pack touring 02`

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 22.10.2008
Местоположение: София

Мнение от Desso » 08 Сеп 2009, 23:36

flober написа:ако загрееш термостат в съд който няма налягане както е нормално в системата на колата ,го отпиши . най лесно е да пипнеш с ръка радиатора на колата .
успех :D

Mожеш ли по подробно да обясниш какво става като го завриш във вода.Питам защото моя съм го завирал ,но сега пак си е на колата и работи

ентусиаст
Аватар
Мнения: 943
Регистриран на: 20.05.2009
Местоположение: пловдив
Кара: всичко що е с гуми

Мнение от anton mutafchiev » 09 Сеп 2009, 23:05

значи колегата май не е запознат че след завиране във вода се вижда дали функционира термостата като от топлото се свива пружината.ништо нему става на термостата със тази проба

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 9.09.2009

Мнение от pisnalo_mi_e » 09 Сеп 2009, 23:19

По принцип всеки един термостат се проверява дали отваря преди да излезе от завода.Самата проверка става като ги нагряват с горещ въздух.Ако имаш такъв пистолет спокойно можеш да го нагрееш без да се притесняваш че ще се прецака.Успех:)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1054
Регистриран на: 26.06.2006
Местоположение: Мон
Кара: e60ka

дс

Мнение от krasi_bmw » 09 Сеп 2009, 23:20

аве ако има въздох ,а не течност нема да отвори термото ,а как е избила водната помпа не разбрах :?: ,докато не отвори термостата маркуча който излиза от него е студен повече от другия ,след отварянето се затопля и стрелката не трябва да е след средата на уреда за тем.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 3.07.2009
Местоположение: България;Варна
Пол: Мъж
Кара: E36 320ci
Мечтае да кара: Е36 с F10 с turbo

Re: дс

Мнение от Бумърчето » 10 Сеп 2009, 22:06

Бумарчето написа:Много важно е охладителната ти система на двигателя да е идеално уплътнена.Ако не е системата гълта въздух.След като въздухът стане много се получава т.н. въздушна тапа и в последствие циркулацията на охлаждащата течност спира. След като спре температурата се покачва и клапана на капачката на радиатора отваря - хвърляш водата(антифриза).Има технологични отвори за обезвъздушаване на системата.Другата подробност е че трябва да ти е отворена цялата система визирам парното. Горната , долната част на радиатора трябва да се стоплят и парното(малкия радиатор) трябва да са топли.Така разбираш че антифриза циркулира в системата чрез изрядната водна помпа.Нормална температура- изряден виско съединител вместо термо датчик за включване на перката при други автомобили различни от BMW.
Термостата можеш сам да провериш като симулираш условията при които работи. Поставяш го в съд за вода на печката. Намираш термометър до 150 градуса Ц и вариш.Термостата има две гранични температури.Температура на начално отваряне и на пълно отваряне -това са каталожни данни за твоя автомобил(тех. литература за ремонт;каталог термостати за марката).Термостата е клапа която отваря големия кръг за охлаждане на мотора през радиатора -т.нар. малък кръг стопля мотора до достигане на номинална температура на мотора за поддръжка на вискозитет на масло и смесване на горивото с въздуха.
Щом при проверката остановиш истината за работата на термостата и вече си технически грамотен спори с продавачите и наложи мнението си. В противен случай трудната работа - Комисията за защита на потребителя-лесната сменяш магазина. Идва да се пусне тема от къде не трябва да пазаруваме даже във всеки град. Аз ползвам мои приатели автомонтьори за закупуване на авточасти даже и с отстъпки като услуга към мен и рекламацията ми за дефекти е по лесна, но по някога и аз се набутвам и сменям магазина.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook