Вакуум в двигателя на 318is
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Вакуум в двигателя на 318is
Здравейте колата е с М44 1.9 двигател.Проблема е следния има един клапан така го водят №16 на схемата
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ead_cover/
Та той смуче постоянно въздух като работи колата но като му е включен маркуча в капака на мотора и започва да свисти много силно колата и прави страшен вакуум вътре не може нито щеката за маслото да се извади нито капачката за наливане на маслото
Щом изкарам маркуча свистенето спира и няма вакуум но двигателя работи нестабилно на празен ход.Та въпроса ми е имали в самия колектор някаква клапа която оправлява това нещо №16 или самия той се е прецакал и трябва да се смени.Питам щото ако не идва от него проблема да не се хвърлят напазно пари све пак е 83лв. а да се отварят колекторите и да се сменя или чисти нещо друго 
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ead_cover/
Та той смуче постоянно въздух като работи колата но като му е включен маркуча в капака на мотора и започва да свисти много силно колата и прави страшен вакуум вътре не може нито щеката за маслото да се извади нито капачката за наливане на маслото


- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
то това е клапан...
карай си без да отвърташ капачката и да дърпаш щеката в движение, и си ок... реакцията на мотора си е ок също...
карай си без да отвърташ капачката и да дърпаш щеката в движение, и си ок... реакцията на мотора си е ок също...
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
нормално е ,така трябва да е когато клапана е изправен .. капачката не е предвидено да я отваряш като работи мотора ,моя веднага загасва
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Добре а с гадното свистене какво правим щото се появи от веднъж толкова е силно че заглушава шума на двигателя
Като загася колата свисти още 2-3 секунди и спира 


- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
dinozab написа:Добре а с гадното свистене какво правим щото се появи от веднъж толкова е силно че заглушава шума на двигателяКато загася колата свисти още 2-3 секунди и спира
Смени клапана колкото е възможно по-скоро, защото може и други мизерии да ти направи. Функцията на този клапан е да не засмуква силно картерни газове при работа на двигателя /затворено положение на клапана, който има малък отвор в средата/, защото както е в твоя случай се създава голям вакуум в системата и е възможно засмукване на въздух през някои места като маслоизмерителната щека например и неустойчива работа на празен ход. От този вакуум се получава силното свистене в колектора. Възможно е от маслените изпарения клапана да блокира в затворено положение и малкия отвор да бъде запушен напълно. Тогава картерните газове създават голямо налягане в системата до такава степен, че може да избие масло от гарнитурите, вентилация липсва, може и маркуча за картерните газове да се пръсне и изобщо големи поразии да ти направи този клапан. По-старите модели като М40 и М42 до 1993 година нямат такъв клапан.
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Гарнитурата на капака на клапаните е леш вече направо тече,маркуча за картерните газове и той е сцепен на 3 места ще се сменя с нов то е ясно.И последно какво да правим с тоя клапан да го сменяме ли или не.Очаквам още мнения може ли да се изчисти за парво време само



- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
dinozab написа:Гарнитурата на капака на клапаните е леш вече направо тече,маркуча за картерните газове и той е сцепен на 3 места ще се сменя с нов то е ясно.И последно какво да правим с тоя клапан да го сменяме ли или не.Очаквам още мнения може ли да се изчисти за парво време само![]()
На първо време извади маркуча за картерните газове от капака на главате и клапана и остави системата на естествена вентилация. Запуши отвора на клапана, в който влиза маркуча с тапа, за да не засмуква въздух оттам. Пали мотора и вероятно ще изгасне, или ще има нестабилни обороти на празен ход, но след няколко стартирания компютъра ще си оправи настройките. Отиваш в камор, дару, или на друго място и си поръчваш този клапан. До като ти го доставят ще караш така, нищо няма да й стане на колата.
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
добре де.... нещо не схващам... клапана не е затворен със сигурност, щото като откачи маркуча спира да свисти...
дино , хвани някой да ти помага за един тест... откачи маркуча и го запуши или притвори с пръст...1/ свисти-клапан или нацепения маркуч, и 2/ не свисти-проблема ти е към капака на клапаните...
тъй мисля аз...
пп бавно пиша
дино , хвани някой да ти помага за един тест... откачи маркуча и го запуши или притвори с пръст...1/ свисти-клапан или нацепения маркуч, и 2/ не свисти-проблема ти е към капака на клапаните...
тъй мисля аз...
пп бавно пиша

- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Значи в момента колата работи както написа ивчо3 с затапен клапан и работи нормално мотора.Странното е че свистенето започва като включа маркуча към мотора но ако е извадена щеката за маслото пак няма свистене.Сложих един друг маркуч не оригиналния за проба който е напълно здрав и пак свисти яко.Самия клапан постоянно смуче и то не малко аз затва питам така ли трябва да бъде.Като запуша с пръст самия клапан пак няма свистене никакво.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
На 100% клапана е за смяна и винаги свистенето е от него. Клапанът не трябва да засмуква силно въздух а едва забележимо.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Смени го тоя клапан , не се опитвай да импровизираш - всички опити ще бъдат безуспешни или незадоволителни ....
Причината за силния свистящ звук е въздуха , който излиза през малкия триъгълен отвор на капачката на клапана . Когато диафрагмата на клапана се скъса , през нея излиза неконтролирано въздух под налягане , той намира път именно през малкия триъгълен отвор и от там се чува силно свистене .... На снимките по долу се вижда за какво става дума ..... Когато този клапан е повреден , двигателя работи неравномерно , а по някога започва да избива масло през всички гарнитури (където си намери по слабо място).... Освен менбранката/диафрагма се чупи и пластмасовата основа на диафрагмата , а също и пружинката може да заседне ....

Причината за силния свистящ звук е въздуха , който излиза през малкия триъгълен отвор на капачката на клапана . Когато диафрагмата на клапана се скъса , през нея излиза неконтролирано въздух под налягане , той намира път именно през малкия триъгълен отвор и от там се чува силно свистене .... На снимките по долу се вижда за какво става дума ..... Когато този клапан е повреден , двигателя работи неравномерно , а по някога започва да избива масло през всички гарнитури (където си намери по слабо място).... Освен менбранката/диафрагма се чупи и пластмасовата основа на диафрагмата , а също и пружинката може да заседне ....












Последна промяна metodi80 на 25 Авг 2009, 19:24, променена общо 1 път
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Ок благодаря ви много за отговорите явно ще се сменя тоя клапан щото бая въздух си смуче а явно не трябва да е така.Като го сменя заедно с маркуча ще пиша за резултата 

24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани