M50 vanos

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1996
Регистриран на: 12.09.2003
Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
Пол: Мъж
Кара: 98' e36 318i
Мечтае да кара: e36 ///M3
Детайли за колата: M43B18

M50 vanos

Мнение от BMWMHartge » 25 Авг 2009, 1:39

Един приятел, занимава се с двигатели, ходи наляво на дясно и каза че вече 3-то отворено БМВ вижда М50Б20 ванос, с бутала и биели от М52 ? Има ли го заводско защото така са му казали?
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 25.08.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: '03 330xd M57N Sedan

Мнение от Mpower84 » 25 Авг 2009, 2:29

То не е ли точно това разликата между двата двигателя?М52 не е ли М50 с ванос?Нека по-запознатите да се произнесат.


Аватар
Мнения: 1818
Регистриран на: 10.05.2006
Местоположение: Плевен

Мнение от TUZara` » 25 Авг 2009, 2:32

Има м50 без ванус,м50 с ванус,а м52 без ванус мисля,че няма ..

При м52 има ли такова нещо като двоен ванус ?

Obergruppenführer
Аватар
Мнения: 1180
Регистриран на: 21.01.2008
Местоположение: Враца,България
Кара: Е 36

Мнение от MOGY » 25 Авг 2009, 2:40

М50 без ванос (мисля че са от 90 до 92) , М50TU с ванос (края на 92 до 94) , М52 с ванос (края на 94 до 98-99), M52TU с два ваноса (от 98 до 00) като заводско Е36 с М52ТУ няма,за годините не съм 100% сигурен и став на въпрос за моторите при Е36
ИзображениеИзображениеИзображение
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
100% етнически НЕ толерантен!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1996
Регистриран на: 12.09.2003
Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
Пол: Мъж
Кара: 98' e36 318i
Мечтае да кара: e36 ///M3
Детайли за колата: M43B18

Мнение от BMWMHartge » 25 Авг 2009, 19:36

аз питах съвсем друг въпрос :roll:
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 14.08.2007
Местоположение: Burgas
Пол: Мъж
Кара: бавно и спокойно

Мнение от BMW_kiler » 26 Авг 2009, 12:09

конструктивно двата мотора са почти еднакви разлики има в блока все пак единия е чогун а другия алуминиев,разлика има и във всмукателния колектор,при М50 си с отворена вентилация на картерните газове а при М52 си с затворена вентилация с мембранен клапан и връща тези газове за доизгаряне в мотора,М50 е с бошова електроника и комп. блок а при другия е сименс от там вече идва другата разлика с едната лам сонда на М50 и двете на М52,маслената помпа също е друга ма М52 иначе другите работи съм на 90% уверен че са едни и същи само при М52 има подпори на тунела на коляновия вал но това според мен е заради по слабия матерял ако някаде съм в грешка някой колега да каже :D
Последна промяна BMW_kiler на 27 Авг 2009, 9:49, променена общо 1 път
http://imageshack.com/a/img922/9764/uFw3yK.jpg

"Стана един гаф .... купувам си по каталог тампони за стабилизиращата щанга дето се захваща за носачите (с един болт и две гумички по една отгоре и отдолу от всяка страна). Лягам отдолу и .... чудо нямам такива, ти мани тампоните ами и щанга стабилизираща нямам 'бат ти сеира!" "HONDA forum"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: M50 vanos

Мнение от ивчо3 » 26 Авг 2009, 15:58

Биели комплект с лагери, болтове и т.н. стават със сигурност от М50 на М52 320i. Буталата и сегментите не ги дават да съответстват, предполагам не защото са с различен размер, или форма, а в зависимост от материала от който са направени и съответно тежестта има малки различия- М52 варират от 0.408, до 0.426 кг в зависимост от диаметъра, стандартен, или ремонтен размер, М50 е от 0.402 до 0.422 кг. Както спомена bmw_killer на М52 има подпори на коляновия вал- crank case, които са на два партидни номера и съответно различни бутала. Може би твоя приятел е попаднал на двигатели със сменени бутала, защото оригиналните на М50 стандартен размер и партиден номер 738030, под наименование borgo piston, двигател М50 без ванос, производство до септември 1992 г. са спрени от производство и са подменени с такива от М52 под номер 437147, също borgo piston. След септември 1992 г. до 1994 г. на двигатели М50 с ванос, всички размери на буталата ги има в наличност.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook