Спирачни системи на Е36
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Спирачни системи на Е36
Съвсем скоро имам намерение да сложа на 318-ката лети джанти, но имам един проблем. Ужасно ме дразнят тези барабани отзад. Наскоро четох, че някой беше сложил отзад спирачни системи от 320 и станало. Къде може да стане това и срещу каква сума. Още един въпрос. Тези които са отпред могат ли да се поставят отзад и евентуално отпред да се поставят системи с вентилирани дискове (четох че не може да смениш само дисковете, защото били по-дебели). А, и още нещо колко широки гуми могат да се поставят отпред, за отзад предполагам 225 няма да е проблем. Оф, още нещо
, ако се промени височината на гумите има ли шанс скоростомера да не отговаря. Ако е така какви трябва да са размерите на гумите при 17" джанти?

- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Re: Спирачни системи на Е36
Indiana написа:Съвсем скоро имам намерение да сложа на 318-ката лети джанти, но имам един проблем. Ужасно ме дразнят тези барабани отзад. Наскоро четох, че някой беше сложил отзад спирачни системи от 320 и станало. Къде може да стане това и срещу каква сума. Още един въпрос. Тези които са отпред могат ли да се поставят отзад и евентуално отпред да се поставят системи с вентилирани дискове (четох че не може да смениш само дисковете, защото били по-дебели). А, и още нещо колко широки гуми могат да се поставят отпред, за отзад предполагам 225 няма да е проблем. Оф, още нещо, ако се промени височината на гумите има ли шанс скоростомера да не отговаря. Ако е така какви трябва да са размерите на гумите при 17" джанти?
Трябва да смениш задните носачи с такива от Е36 с дискови спирачки. Просто е, само трябва да намериш частите.
Предните не стават за отзад. Обикновено задните на Е36 са солидни дискове и не са вентилирани. Ако искаш да минеш на вентилирани ти трябват нови спирачни апарати и скоби за накладките, освен самите дискове - стандартните спирачни апарати са прекалено малки за по-дебелите вентилирани дискове.
За 17" джанти правилните гуми са 225/45 или 235/40. При тези профили няма промяна в диаметъра на колелото и скоростомера ще си показва точно както е в момента (т.е. около 10% над реалната скорост).
Максималните размери за Е36 без да раздуваш калници са отпред 245/40 Р17 и отзад 255/35 Р17. С правилния офсет джанти няма да има триене - може да се наложи да сложиш спейсър, ако офсета ти е много малък.
- Hristo
- ентусиаст
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 30.04.2004
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
- Мечтае да кара: М5
- Детайли за колата: много синя и много черна
kay написа:За 17" джанти правилните гуми са 225/45 или 235/40. При тези профили няма промяна в диаметъра на колелото и скоростомера ще си показва точно както е в момента (т.е. около 10% над реалната скорост)
това значи ли че оригинално на е36 скоростомра показва грешна скорост-10% на 200км са 20---> 220км, а се движиш със 200, много кофти, сигурен ли си?
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Абсолютно съм сигурен че показва малко над, а това за 10% е грубо казано. Моят километраж показва 120 при реална скорост 108 или нещо такова, и около 135 при реална скорост 120. По-нагоре не съм следил внимателно, но ако имаш GPS може да се убедиш сам.
А аз мога ли да задам един малко тъп въпрос: Аз карам 316и, но имам дискове и отпред, и отзад. Зна4и ли това, 4е някой се е наел да ги сменя преди мен или така си е излязла от завода?
ПП: Според мен скоростомера си показва съвсем реалната скорост или поне при мен си мисля, 4е е така. Защо? Преди време и аз се съмнявах за реалността на прословутия показател, но ведъж го засекох на дълъг път с друг автомобил на мой приятел и смея да кажа, 4е при скорост 160 км/ч и на двамата ни показва6е тази скорост. И нещо друго - спряха ме на радар преди време със скорост 146км/ч, а стрелката си бе6е на около 150. Може би има някаква разлика в реалността след 180-200км/ч. Поне аз така си мисля, а и така съм чувал.

ПП: Според мен скоростомера си показва съвсем реалната скорост или поне при мен си мисля, 4е е така. Защо? Преди време и аз се съмнявах за реалността на прословутия показател, но ведъж го засекох на дълъг път с друг автомобил на мой приятел и смея да кажа, 4е при скорост 160 км/ч и на двамата ни показва6е тази скорост. И нещо друго - спряха ме на радар преди време със скорост 146км/ч, а стрелката си бе6е на около 150. Може би има някаква разлика в реалността след 180-200км/ч. Поне аз така си мисля, а и така съм чувал.



- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
99 на 100 колата така е излязла от завода, много малко хора сменят спирачки защото голяма файда няма, освен ако не се състезаваш. Ама има такава вероятност - особено ако наистина е от 1992г. както пише в профила ти.
А за километражите. Всички коли лъжат, ако не са модифицирани другояче (дали е променен диф, дали с променен профил на гумите, или пък рекалибриран скоростомер). Стандартно е, всички производители го правят. Само GPS ще ти каже точната скорост вътре в колата.
А за километражите. Всички коли лъжат, ако не са модифицирани другояче (дали е променен диф, дали с променен профил на гумите, или пък рекалибриран скоростомер). Стандартно е, всички производители го правят. Само GPS ще ти каже точната скорост вътре в колата.
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
Абе разправят ми тука разни работи, които не ми се иска да са верни, но чакам вие да ми кажете. Та....вярно ли е, че ако сложа по-широки гуми колата ще почне да върви по-малко и разходът ще се качи. За разхода съм склонен да вярвам, но не ми се иска това за вървенето да е вярно. В момента количката е със 185 гуми и си върви супер за 1.8 Колко калибри....
Относно разхода.... 6-7 извънградско. Какво повече?!?
Каква ще бъде разниката ако мина от 185 на 225 по отношение на разход и вървеж?

Каква ще бъде разниката ако мина от 185 на 225 по отношение на разход и вървеж?
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Indiana написа:Абе разправят ми тука разни работи, които не ми се иска да са верни, но чакам вие да ми кажете. Та....вярно ли е, че ако сложа по-широки гуми колата ще почне да върви по-малко и разходът ще се качи. За разхода съм склонен да вярвам, но не ми се иска това за вървенето да е вярно. В момента количката е със 185 гуми и си върви супер за 1.8 Колко калибри....Относно разхода.... 6-7 извънградско. Какво повече?!?
Каква ще бъде разниката ако мина от 185 на 225 по отношение на разход и вървеж?
Минимална ще е разликата, стига да запазиш диаметъра същия. 225/50 Р16 са перфектни. Има някакво увеличение в разхода на градско, и леко намаляване в разхода на дълъг път. Разхода във вървежа няма да се усети ако минеш от 15" на 16". Ако сложиш някакви менте джанти 18" и нагоре дето са направени само за показ - ще усетиш веднага голяма разлика към по-лошо.
- Cobra
- Turbo Pilot
-
- Мнения: 1628
- Регистриран на: 8.07.2004
- Местоположение: www.srautobg.com
- Пол: Мъж
- Кара: X5 F15 m50d,E30 TURBO
- Мечтае да кара: Това което си карам
1. Клега един добър сърч във форума ще ти даде отговор на всичко което питаш-аз самият научих така доста неща!
2.При оригинални/маркови джанти-строго от мои опит твърдя-друса ДОСТА повече,НО върви пак толкова, а за хандлинга да не говорим-СМЕЛО на 225/45/17" за мен поне това е перфектния избор!Разхода-?!?!?! може и да има-но нека некои ми каже как засича промяна от около 0.3-0.8 литра?
Аз лично дори и със Е39ката немога по простата причина че неможеш да краш по един и същи начин винаги?Едно натискане на педала повече и вече решаваш че гориш повече
3. За спирачките няма много ефект поне при мен беше така когато на Аудито ги сменях-стои си така-не са толкова грозни барабаните!
Успех
2.При оригинални/маркови джанти-строго от мои опит твърдя-друса ДОСТА повече,НО върви пак толкова, а за хандлинга да не говорим-СМЕЛО на 225/45/17" за мен поне това е перфектния избор!Разхода-?!?!?! може и да има-но нека некои ми каже как засича промяна от около 0.3-0.8 литра?


3. За спирачките няма много ефект поне при мен беше така когато на Аудито ги сменях-стои си така-не са толкова грозни барабаните!
Успех
- Cobra
- Turbo Pilot
-
- Мнения: 1628
- Регистриран на: 8.07.2004
- Местоположение: www.srautobg.com
- Пол: Мъж
- Кара: X5 F15 m50d,E30 TURBO
- Мечтае да кара: Това което си карам
Стана вече
ама все пак ти казвам че си супер при мен-а при нормално окачване сигурно дори е и комфортно 


- Engi
-
Нощния ездач
-
- Мнения: 3522
- Регистриран на: 13.07.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: дългия по таван
въпрос на вкус, много е яко да чустваш как усеща всичко по пътя, колата е супер стабилна с ниските гуми, дава ти съвсем друг вит усещане, обаче трябва да пазиш повече дупките;) а за пломбите, ходя по-често на зъболекар и така:)

- rtzankov
- Ценко изложбения
-
- Мнения: 3813
- Регистриран на: 26.11.2003
- Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
- Пол: Мъж
- Кара: дългия да си плати входа !!!
Твърдото окачване за динамично каране е много яко ! Твърдо окачване + ниски гуми = лагерна количка = невероятно готино усещане за стабилност !
П.С. Баща ми псува на ляво и на дясно как може да вози толкова твърдо !
П.С. Баща ми псува на ляво и на дясно как може да вози толкова твърдо !



R.I.P Landikar
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани