Управление на празния ход в м40 - проблемът е намерен:)

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Управление на празния ход в м40 - проблемът е намерен:)

Мнение от Митко Ганчев » 04 Авг 2009, 20:21

Мъчи ме проблем с празния ход с м40-ката.
Някой да се е занимавал по-подробно с проблема?
Проблема е че го държи с малко по-ниски от нормалното обороти и мотора претриса. Може би поддържа около 600, което явно е малко ниско.

1. Проверих стъпковото моторче, движи се спокойно и пружината го затваря. На щекера му идват напрежения от рода на 7 волта при празен ход и загрял двигател. Само в момента на запалване му се подават 12 и отваря за момент напълно.
Някой има ли Еси Троник или някоя подобна джаджа, за да каже какво горе долу трябва да идва там?

2. Знае ли някой, М40 има ли потенциометър на дроселовата клапа или само копченце за затворено и отворено? При мен като пипам газта при клапата не се чува цъкане, чувал съм, че трябва да цъка.

3. Дайте някоя идея, кое друго да погледна. Кабелите, палеца и капачката са ок, пробвах и с други:) Някой има ли точно описание на това как се регулира като цяло празния ход?
Последна промяна Митко Ганчев на 20 Окт 2009, 13:52, променена общо 1 път
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мнение от Владо » 04 Авг 2009, 20:56

много хубав въпрос... сега някой ще ти постне линка с важни теми отгоре... но и така да е, дай пояснения...
и топла, и студена ли го прави... как се държи под товар /клима, фарове/ :?:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 04 Авг 2009, 21:29

В абсолютно всички условия (топла, студена, с товар и без) държи леко ниски обороти. Не мога да си го обясня това! Проблема е единствено на празен ход. Иначе си върви като за 316 и си се реже до червеното.
Единственото което забелязвам и не знам дали е нормално е следното:
Както карам да кажем да речем на 3-та и освободя, докато спра работи на малко под 1000 оборота, да речем 900. Около 5-10 секунди по късно си сваля оборотите бавничко до споменатите 600.

Някой няма ли пълна карта на тоя глупав компютър? Как аджеба пресмята колко да отвори точно проклетото моторче??? Така както си го представям, трябва да има някой параметър който се пресмята на края след всички останали, след като не се влияе от нищо друго.

Заеби линка с важните теми, изчетох половината немски форуми и де що намерих в гугъла, нищо подобно не намерих.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 04 Авг 2009, 21:35

Аз лично знам, че на пълните инжекциони оборотите се настройват от ЕКУ-то :idea:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 26.01.2008
Кара: Е30 туряга
Детайли за колата: мнооо бърза

Мнение от PaRaBoliC » 04 Авг 2009, 21:47

Колега, по думите ти предполагам че нямаш газова уредба въпреки че това щракане не разбрах точно какво означава. При мен ниски обороти държи и се получава тресене на маторя когато ощ не е загряла колата, но това като е на газ - не се отоплява хубаво изпарителя - преоогатена сме с основно с течна газ - не изпарява хубаво и сещасе ТТРртРРТТрТТРТР. като стопли самовара се оправя. Може да ти се случва ако не си обезвъздушил хубаво колцата. Поне при мен голяма част от чуденията ми се подредиха около охладителната система на мотора. СЛучвало ми се е даже да ми замръзне изпарителя на топка лед :).
Та за бензина какво знам : ако са ти позапушени дюзичките миже да ти се получава тресене и неравномерност основно в нисък оборот. Но в общия случай колата няма да ти върви добре като цяло. Ще се чуди дали да тръгва ще дърпа ще забива нос по това което слушам е наред тая работа при теб. пак може да ти се ебава заради отоплението - студена ако е би трябвало да ти държи висок въпреки всичко. Което ме навежда на следанта мисъл - погледни си термостата дали е наред! Данеби да лъже че колата е топла пък тя да е студена. То това по скоро би било от температурния датчик. А по въпроса с датчика за позиция на дросела - точно под дросела се намира. Под тръбата. Айде и другите да пишат ,че да разбера кое е вярно кое е грешно от това което съм написал.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мнение от Владо » 04 Авг 2009, 21:53

да, има го това със забавянето на падането на оборотите като излкючиш... но не чак до спиране...
щом винаги ти е с тези обороти, мисля екуто...
при мене докато е студена ок /700/, когато работи компресора ок /към 900/, когато е на фарове ок /650 :roll: , във всеки случай по-ниски/, и не винаги на празен ход загряла има някаква неравномерност в работата, обикновено когато и външната температура е висока... аз бих могъл да търся нещо /палец, свещи, кабели и т.н/ ама при тебе не ми е ясно от къде да тръгнеш :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 284
Регистриран на: 21.04.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E36 M40 1.8 metan

Мнение от buny_boy11 » 05 Авг 2009, 8:34

Да не е от бензина

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Управление на празния ход в м40 ?

Мнение от ивчо3 » 05 Авг 2009, 10:25

Митко Ганчев написа:Мъчи ме проблем с празния ход с м40-ката.
Някой да се е занимавал по-подробно с проблема?
Проблема е че го държи с малко по-ниски от нормалното обороти и мотора претриса. Може би поддържа около 600, което явно е малко ниско.

1. Проверих стъпковото моторче, движи се спокойно и пружината го затваря. На щекера му идват напрежения от рода на 7 волта при празен ход и загрял двигател. Само в момента на запалване му се подават 12 и отваря за момент напълно.
Някой има ли Еси Троник или някоя подобна джаджа, за да каже какво горе долу трябва да идва там?

2. Знае ли някой, М40 има ли потенциометър на дроселовата клапа или само копченце за затворено и отворено? При мен като пипам газта при клапата не се чува цъкане, чувал съм, че трябва да цъка.

3. Дайте някоя идея, кое друго да погледна. Кабелите, палеца и капачката са ок, пробвах и с други:) Някой има ли точно описание на това как се регулира като цяло празния ход?

На м40 няма потенциометър за положението на дроселовата клапа, а обикновен прекъсвач с 3 контакта. Когато дросела не е настроен добре, т.е. леко изместен към отваряне, прекъсвача указва режим на натоварване на двигателя и оборотите никога не могат да влязат в нормата. Става въпрос за празен ход. При правилно нагласен дросел, прекъсвача е на контакт за празен ход и оборотите се стабилизират със стъпковия мотор посредством ЕКУ-то. Лесно можеш да си настроиш дросела. Развърташ гайката и контрагайката, въртиш болта и се ослушваш в близост до прекъсвача. Щой чуеш леко цъкане оттам, значи всичко е О.К. Когато завъртиш болта в позиция към отваряне на дросела също се чува цъкане. В този случай развиваш малко болта да притвори клапата и след повторно цъкане завиваш гайката и контрагайката и си готов. Възможно е проблема ти да е в самия прекъсвач, а дросела да е настроен правилно.

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: София
Кара: 318i М40

Мнение от Totko » 05 Авг 2009, 11:55

Всъщност, на М40 има потенциометър на дроселовата клапа..))). На тези които са с Мотроник 1.7. Та такава е мойто модификация: М40, Мотроник 1.7, ЕДНА бобина..))), потенциометър на дросела ии.. моторчето за празен ход дава около 8 ома, а не2х20 както е при Мотроник 1.3...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 05 Авг 2009, 12:02

Мерси ви много zа съветите. 6те пробвам. Инсталирах някаква аутодата от 2009. Някой даима представа, zа6то zа м40 ги няма тия данни, кой дат4ик какво трябва да покаzва? Да не съм докопал някоя непълна?
Мисля, 4е при мен проблема поскоро е в прекъсва4а, дросела не е пипан никога...6те прегледам как е положението :bchug:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 384
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW Е36 330d

Мнение от vanko_5 » 05 Авг 2009, 17:00

колеги таман има тема искам и аз да я използвам ако може . Значи аз като карам на газ и си пусна колата по надолнище ако я освободя от скорост и сам дигнал над 30км колата изгасва изпарителя е словен над казанчето за хидравликата до щеката за маслото колата е е36 318 м40 1992г,също така гледам че на някои м40 с газ им е махната оназ фуния която стои пред кутията на въздушния филтар , някой ако може да помогне ще сам му много благодарен

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 384
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW Е36 330d

Мнение от vanko_5 » 05 Авг 2009, 17:02

ако ви трябва снимка да щтракна и да кача

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 06 Авг 2009, 2:07

vanko_5 написа:колеги таман има тема искам и аз да я използвам ако може . Значи аз като карам на газ и си пусна колата по надолнище ако я освободя от скорост и сам дигнал над 30км колата изгасва изпарителя е словен над казанчето за хидравликата до щеката за маслото колата е е36 318 м40 1992г,също така гледам че на някои м40 с газ им е махната оназ фуния която стои пред кутията на въздушния филтар , някой ако може да помогне ще сам му много благодарен

Тая фуния за която говориш е махната точно за това , махни твоята и ще си решиш проблема (това е при обикновенната газова).
Гасненето се получава защото при движение влиза въздух принудително.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 856
Регистриран на: 19.08.2005
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW e60 530i SMG

Мнение от PIPERKOV » 06 Авг 2009, 8:05

на стъпковото мотор4е иотдолу има един залят болт,ако ти се занимава из4оплиго и пробвай от там да коригира6 оборотите,но първо си бележи как е бил и ако няма ефект пак го върни в това положение и отново го залей с не6то като епоксидна смола,ако има ефект пака го залей след като си нагласи6 оборотите!
Ако дебитомера ти е отварян и базикан пробвай и от там да коригира6,но ако не е по добре не го отваряй

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 384
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW Е36 330d

Мнение от vanko_5 » 06 Авг 2009, 9:29

vladiverm написа:
vanko_5 написа:колеги таман има тема искам и аз да я използвам ако може . Значи аз като карам на газ и си пусна колата по надолнище ако я освободя от скорост и сам дигнал над 30км колата изгасва изпарителя е словен над казанчето за хидравликата до щеката за маслото колата е е36 318 м40 1992г,също така гледам че на някои м40 с газ им е махната оназ фуния която стои пред кутията на въздушния филтар , някой ако може да помогне ще сам му много благодарен

Тая фуния за която говориш е махната точно за това , махни твоята и ще си решиш проблема (това е при обикновенната газова).
Гасненето се получава защото при движение влиза въздух принудително.
значи като е обикновенна газста се маха таз фуния ли ще я махна и ще видя как е после а мове ли да повлияе на варвежа на колата на бензин или на газ всашност по тромава да стане колата

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook