Въпрос относно управлението на клапаните на парното ?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 19.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E36, 320i

Въпрос относно управлението на клапаните на парното ?

Мнение от NKolev » 28 Юли 2009, 20:09

Здравейте, не се издържа вече на жегата и реших да си правя климатика. Проблемът, който установих още зимата е, че не мога да си контролирам колко топло да духа от врътките на управлението на климатика, т.е. колко да отварят клапаните на парното. В моя случай са напълно отворени през цялото време. Изчетох темите за тези клапани и разбрах, че преди да ги сменя трябва да проверя дали управлението им подава коректни напрежения. Тъй като на 6-така тези клапани са наврени да не казвам къде, не успях да сваля даже буксата. За да успея да премеря напрежението набодох карфици в кабелите. Два плюса и една маса. Проблемът е, че както и да ги връткам все показва 11,42 V със съвсем леки колебания, само в едното крайно положение на шофьорската врътка напрежението падна на 0 V. Какво да правя ? Излиза, че управлението се е прецакало. Очаквам вашите съвети. Благодаря.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 12.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от IPI78 » 28 Юли 2009, 23:04

Не е прецакано,така си е,те са или отворени или затворени.Пробваи(по съшия начин с карфиците)лявата врътка по средата дясната на синьо-единия клапан трябва да има напрежение другия не(за да няма въпроси защо не ми регулира тем. от дясно ;) ) а при лявата на синьо положение спират и двата клапана..Ако всичко е така проблема ти са клапаните,сменяи и си ти!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 19.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E36, 320i

Мнение от NKolev » 29 Юли 2009, 7:18

В една стара тема бях чел, че напрежението варира плавно от 0 до 12 V и по този начин се регулира степента на отваряне на клапата и дебита на топла вода, от там и температурата. Ако е както ти казваш, тогава как ще се регулира температурата плавно и със стойности от 18 до 28 градуса примерно?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Мнение от dangerous » 29 Юли 2009, 9:28

NKolev написа:В една стара тема бях чел, че напрежението варира плавно от 0 до 12 V и по този начин се регулира степента на отваряне на клапата и дебита на топла вода, от там и температурата. Ако е както ти казваш, тогава как ще се регулира температурата плавно и със стойности от 18 до 28 градуса примерно?


чрез отварянето на клапаните на импулси които се подават от темературния датчик в купето.
клапата не се движи плавно отваря рязко и рязко затваря ;)
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 19.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E36, 320i

Мнение от NKolev » 29 Юли 2009, 10:22

По тази логика управлението ми работи нормално, т.е. при температура от 18 градуса (най-ляво положение на врътката откъм шофьора) напрежението към клапите е 0 V, напълно затворени. В останалите случаи, напрежението е ~12V и температурата се регулира чрез отварянето/затварянето им на интервали. Това е ако съм разбрал правилно. От където следва, че всичко работи както трябва освен самите клапани, които са заседнали в напълно отворено положение ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 12.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от IPI78 » 29 Юли 2009, 11:18

:yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 19.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E36, 320i

Мнение от NKolev » 29 Юли 2009, 11:32

Благодаря колеги, с ваша помощ си изясних тази мистерия !!! :bowdown:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Мнение от dangerous » 29 Юли 2009, 11:38

само да вметна и да попитам
колелцето което е за топло/студено бараш ли го защото има мн.голямо
значение
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 19.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E36, 320i

Мнение от NKolev » 29 Юли 2009, 11:41

Не го пипам, стой в крайно ляво положение, т.е. към синята чертичка. Какво влияние оказва ? Него не съм го включвал изобщо в разсъжденията !

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 19.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E36, 320i

Мнение от NKolev » 01 Авг 2009, 19:18

Така и никой не дообясни ! Каква роля играе хоризонталната врътка Синьо <-> Червено. Каква е връзката й с двете врътки на климатика? Ако клапаните са в отворено състояние, и не могат да се регулират, има ли начин да ми охлажда климатика ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 01 Авг 2009, 20:07

NKolev написа:Така и никой не дообясни ! Каква роля играе хоризонталната врътка Синьо <-> Червено. Каква е връзката й с двете врътки на климатика? Ако клапаните са в отворено състояние, и не могат да се регулират, има ли начин да ми охлажда климатика ?

Това го пише в упътването на колата , изтегли си го и го прочети :idea:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 19.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E36, 320i

Мнение от NKolev » 01 Авг 2009, 21:04

vladiverm написа:
NKolev написа:Така и никой не дообясни ! Каква роля играе хоризонталната врътка Синьо <-> Червено. Каква е връзката й с двете врътки на климатика? Ако клапаните са в отворено състояние, и не могат да се регулират, има ли начин да ми охлажда климатика ?

Това го пише в упътването на колата , изтегли си го и го прочети :idea:


Ами явно аз съм тъп и не разбирам, ако може да ми го обясниш. ето какво пише в ръководството:
Изображение

Не знам дали само на мен не ми става ясно, и не мога да си отговоря на въпросите в горния си пост.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 12.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от IPI78 » 01 Авг 2009, 23:09

С тази врътка управляваш въздушния поток за централните розетки.Когато е на синьо влиза въздух от вън,минава само през изпарителя и въздуха може да бъде само изтуден,но ако е на червено въздуха минава през изпарителя и радиатора на парното и се регулира според зададените стоиности на управлението.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 19.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E36, 320i

Мнение от NKolev » 02 Авг 2009, 7:40

T.е. ако тази хоризонтална врътка е в най-крайно ляво положение (синьо) клапаните за регулиране не играят роля. Значи мога да си ползвам климатика и без да ми работят клапаните, просто няма да мога да си регулирам температурата, а ще е на максимално студено. Хоризонталната врътка максимално синьо и шофьорската врътка също на максимално синьо и трябва да работи охлаждането на климатика. Това е ако съм разбрал правилно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 12.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от IPI78 » 02 Авг 2009, 10:54

Да,но това важи само за централните розетки.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook