За или против оригинална водна помпа на е 36

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 31.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39 520i

За или против оригинална водна помпа на е 36

Мнение от onicks » 01 Юли 2009, 9:42

За или против оригинална водна помпа на е 36(тази която се слага при първоначaлно вграждане на колата)знам веднага щe ме нападнете чe е с пласмасови перки (те са бакелитени или неква сплав)но горе долу искарват 10-12 години, въпроса в мен се породи когато говорих с едни специалисти в дару кар и те ми казаха,че е важен дебита на помпата,а при оригиналната тои е оптимален,а разликата в цените на помпите е някъде около 65лв.правя сравнвние между HEPU и оригинална.Колеги интересува ме вашeто мнение,като имате в предвид,че напоследък са пуснали някакви кашкавалени,но с метални перки.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 01 Юли 2009, 9:52

На 3 машини съм монтирал HEPU, включително и мойта и няма проблем.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Мнение от Smoocki » 01 Юли 2009, 17:13

Като се замислиш ,че издържат 11-12 години е добре друг е въпроса как са ги правили едно време ...и как ги правят сега?Пазарната икономика като гледам е станало "да правиме стоки с по-малко материял,за да карат по кратко време,съответно и да се продават по-често"
Най-добре с метална турбина съмнявам се ,че поне ще ти се счупят пърчеенца от нея
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Мнение от Smoocki » 01 Юли 2009, 17:14

Като се замислиш ,че издържат 11-12 години е добре друг е въпроса как са ги правили едно време ...и как ги правят сега?Пазарната икономика като гледам е станало "да правиме стоки с по-малко материял,за да карат по кратко време,съответно и да се продават по-често"
Най-добре с метална турбина съмнявам се ,че поне ще ти се счупят пърчеенца от нея
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 01 Юли 2009, 17:28

Дарукарските приказки са ясни. Хората се застраховат като ти казват това.
Защото има 1000 вида водни помпи, единственото важно е лопатката и отворите в корпуса. Докато изглеждат еднакво с оригиналната, то дебита й не може да е различен. Разбира се, можеш да вземеш най-отявлено менте и да се вкараш в ебати филма, ако няма общо като корпус и проплер и съответно може да псуваш света после.

До колко има логика да купиш оригинална... има! Аз вероятно щях да си взема оригинална, но не ми се даваше безумната цифра, която искат за нея. После Denev мисля беше пуснал една на народна цена, но "разбирачите" тука му изядоха ушите на човека и май я свали от продажба...

Та... да, има логика. Едва ли ще караш колата още 10г., а ако я караш, то няма да ти пука че пак ще я смениш тогава. Другото което беше за частите. Колеги не знам дали сте наясно, но частите които купуваме за тези автомобили са вече произведени. При производството на нов продукт се калкулира марж за резервни части и това колко ще струват на компанията да бъдат произведени през жизнения цикъл на продукта. Т.е. те вероятно са произведени най-късно 2000г., когато се сваля от производство. Това е и една ор причините някои автомобилни производители да закъсват толкова силно след извеждане на пазара на кофти автомобил... Не е толкова просто да спрат продуктовата линия.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мнение от Владо » 01 Юли 2009, 17:45

liloff написа:... Докато изглеждат еднакво с оригиналната, то дебита й не може да е различен...


какво имаш в предвид преди запетайката... и на какво се обзалагаш в твърдението след запетайката :?:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 01 Юли 2009, 18:28

:)
Не изглежда много сложно помпата нали?
Има корпус с отвори, който е лесно да бъде сравнен с афтърмаркет такъв по форма, размер на отворите и вътрешната част. Има и перка, за която важи същото.
Ако изглеждат видимо еднакво 2 детайла, как може да имат различен дебит?
И как може да се докаже?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Мнение от Nukem » 01 Юли 2009, 18:58

M44 не беше ли с метални перки на водната помпа?нещо такова ми се върти в главата?
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 748
Регистриран на: 7.09.2008
Кара: бавара

Re: За или против оригинална водна помпа на е 36

Мнение от Игнатов » 01 Юли 2009, 20:46

onicks написа:..... въпроса в мен се породи когато говорих с едни специалисти в дару кар и те ми казаха,че е важен дебита на помпата,а при оригиналната тои е оптимален ....


това с дебита е вярно, т.е. при металните той е с една идея по-малък ..... разликата не е голяма, но ако огледаш добре една помпа с пластмасова и една с метална (или по-точно от някава сплав) турбинка ще видиш за какво става въпрос (.... не ща да се впускам в някакви обяснения..) ............. иначе от Дарукар също можеш да си поръчаш оригинална с мет.турбинка!

П.П. При всички положения помпата с мет.турбинка е по-добрия избор, обаче повечето негативни мнения за ориг. с пластмасови турб. са малко пресилени - при правилна и редовна поддръжка нищо не може да и стане на тая помпа....... повредите в тея помпи се дължат по-скоро на това, че повечето хора като си купуват BMW, не го вземат да карат полека и икономично 8) ...... поради тези причини доста често явление са и прогоролите гарнитури и спукани глави!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Мнение от Nasko_325TD » 01 Юли 2009, 21:51

Smoocki написа:Като се замислиш ,че издържат 11-12 години е добре друг е въпроса как са ги правили едно време ...и как ги правят сега?Пазарната икономика като гледам е станало "да правиме стоки с по-малко материял,за да карат по кратко време,съответно и да се продават по-често"
Най-добре с метална турбина съмнявам се ,че поне ще ти се счупят пърчеенца от нея

А корозията!? ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 316
Регистриран на: 14.04.2004
Местоположение: Пловдив

Мнение от BAVARIA » 01 Юли 2009, 21:59

Nasko_325TD написа:
Smoocki написа:Като се замислиш ,че издържат 11-12 години е добре друг е въпроса как са ги правили едно време ...и как ги правят сега?Пазарната икономика като гледам е станало "да правиме стоки с по-малко материял,за да карат по кратко време,съответно и да се продават по-често"
Най-добре с метална турбина съмнявам се ,че поне ще ти се счупят пърчеенца от нея

А корозията!? ;)


че нали хората са измислили антифриза ,освен против замръзване действа и против корозия ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Мнение от Nukem » 01 Юли 2009, 21:59

Аз друго не мога да разбера с пласмасовите перки е изкарала 12 години ако смените пак с такава ще изкара пак някаде там защо се хвърляте на тези неоригиналните да няма да ги карате вечно тези коли аз моята кочина до година две мисля да я разкарвам че влиза в пенсьонна възраст прдполагам и повечето от вас ще направят същото!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 01 Юли 2009, 23:29

BAVARIA написа:...че нали хората са измислили антифриза ,освен против замръзване действа и против корозия ;)

:D Не разчитай на това :!:
. . .
От Дару каквото съм вземал - винаги е било перфектно...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 01 Юли 2009, 23:41

голяма роля играе самата турбина! може на пръв поглед да е еднаква, но на дебит едва ли ;) извивката на лопатата, броят им, дълбочината на потъване... всичко играе роля. при водните помпи аз залагам на Kolbenschmidt и винаги съм бил доволен.
и това е интересно: http://www.stewartcomponents.net/Merchant2/merchant.mvc?Screen=CTGY&Category_Code=BMWHPWP
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 31.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39 520i

помпа

Мнение от onicks » 02 Юли 2009, 0:17

Здравейте колеги,виждам чe сте писали за оригинална водна помпа с метални торбинки,има ли такава наистина в дару кар на каква цена и ако може някакъв линк и орентировачна цена-пласмасовата е 185лвс о-ринг пръстена,аз си поръчвам части от вари че ми е по близо но там не ми казаха за существуващa такава

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook