М43 --> М52б25 малко въпроси, моля за помощ
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
56 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Ogi
-
Плевен тийм
-
- Мнения: 3296
- Регистриран на: 5.09.2007
- Местоположение: Плевен!
- Пол: Мъж
- Кара: 323ti
- Мечтае да кара: 332ti
- Детайли за колата: сива
М43 --> М52б25 малко въпроси, моля за помощ
Здравейте колеги, напазарувах си М52Б23 и мисля да го бодна в компотчето... моля някой просветен като за начало да ми каже какви са разликите в кутиите м/у 1.6 и 2.3 и ако забия мотора заедно с кутията ще мога ли да ползвам стария си кардан... като захващане същото ли е.. като дължини същото ли е... доколкото знам има 2 вида кутии които се монтират в Е36... едните са от 1.6 до 2.5 другите са само за 2.8 и ///М... днес обаче някой ми спомена че на 2.5-ците кутиите са като на 2.8-ците... което ме навежда на мисълта че 23-ката си е чиста 2.5-ца и е възможно кутията и да е такава и ако е от другия модел ще трябва да търся варианти за кардан...
въпрос номер 2...
вярно ли е че 2.3 и 2.5 са еднакви мотори и като карантия и всичко е еднакво... единствената разлика е че 23-ката е спъната от към ЕКУ-то и ако сложа ЕКУ от 2.5 разликата в конете си идва
въпрос номе 3...
как стои въпроса с генерацията... понеже човека е продал генерацията и кардана ще трябва да мисля нещо ново... генерация от 20-ка примерно пасва ли.. ако не дайте идеи
темата е много сериозна за това моля да отогварят сериозни хора и без излишен спам...
Благодаря
въпрос номер 2...
вярно ли е че 2.3 и 2.5 са еднакви мотори и като карантия и всичко е еднакво... единствената разлика е че 23-ката е спъната от към ЕКУ-то и ако сложа ЕКУ от 2.5 разликата в конете си идва

въпрос номе 3...
как стои въпроса с генерацията... понеже човека е продал генерацията и кардана ще трябва да мисля нещо ново... генерация от 20-ка примерно пасва ли.. ако не дайте идеи
темата е много сериозна за това моля да отогварят сериозни хора и без излишен спам...
Благодаря
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Карантията на мотора си е Б25(самоче не са баш еднакви едното е М50Б25, а това дето ти си го взел е М52Б25), а какво трябва да направиш за да стане 192кс. незнам тунерите да се изкажат, но едва ли само със смяна на ЕКУ ще стане работата, няй вероятно има и нещо друго, като всмукателен колектор дюзи...
Генерацията на 323ката е с две тръби , не като на 20ката с една, тоест ще ти трябва задно гърне от компакт 323 или някакво афтърмаркет, защото на компактите задното гърне е по късо и тия от седан и купе нестават
средното гърне пак с двойни тръби, та ще се наложи да я правиш изцяло нова щом я няма оригиналната
Пожелавам ти успех и възмоно най-безпроблемно преминаване на конверсията
Генерацията на 323ката е с две тръби , не като на 20ката с една, тоест ще ти трябва задно гърне от компакт 323 или някакво афтърмаркет, защото на компактите задното гърне е по късо и тия от седан и купе нестават


Пожелавам ти успех и възмоно най-безпроблемно преминаване на конверсията


- lambi4a
- Потребител
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 23.03.2008
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318I E36 BMW 318IS E30
Привет колега, мисля че ще има разлика в скоростния лост премери щангите на 316 и 323, за кардана на компакта не сам на ясно имали шлици като при седана ли е ако е така го буташ назад кам висящия лагер, също така премери и чашките на скоростите мисля че има разлика 232 е по голяма от 316 но можеш да ги смениш, но парво мери защото аз цяла седмица си играх с едни 25 цови скорости да ги сложа на М 40 и стават но с приправяне от мен успех 

lambicar
отг.1 - от 316 до 325 кожусите са скоростните кутии са еднакви но предавателните числа на предавките са различни
328 и М3 3.0 са с еднакви скоростни кутии
макар че в форума има М3 двигател с скорости от 316
Може да забиеш моторя с кутията при условие че позлваш лостовия механизъм за скоростите от 6 цилиндрово е36.
За кардана не мога да ти отговоря, аз досега кардан не съм сменял
отг.2 - приликите между двата мотора свършват до това, че и двата са с обем 2.5 литра
отг.3 оригиналната генерация на 323кат е от 1 тръбa, но ти препоръчвам да сложиш 2х55мм и задно гърне от 325 или 328



Може да забиеш моторя с кутията при условие че позлваш лостовия механизъм за скоростите от 6 цилиндрово е36.
За кардана не мога да ти отговоря, аз досега кардан не съм сменял
отг.2 - приликите между двата мотора свършват до това, че и двата са с обем 2.5 литра

отг.3 оригиналната генерация на 323кат е от 1 тръбa, но ти препоръчвам да сложиш 2х55мм и задно гърне от 325 или 328

- BH5482BH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 348
- Регистриран на: 15.10.2007
- Местоположение: *******
- Пол: Мъж
- Кара: с превишена скорост
Брато предавателните числа на 316i, 318i, 318is, 320 и 325i са еднакви
На автоматиците са различни предавателни числа, понеже 316i, 318i и 318is са с 4 скорости 320i и нагоре са с 5 вече, и на TDS-ите също са им различни предавателните числа на скоростите

На автоматиците са различни предавателни числа, понеже 316i, 318i и 318is са с 4 скорости 320i и нагоре са с 5 вече, и на TDS-ите също са им различни предавателните числа на скоростите

- Ogi
-
Плевен тийм
-
- Мнения: 3296
- Регистриран на: 5.09.2007
- Местоположение: Плевен!
- Пол: Мъж
- Кара: 323ti
- Мечтае да кара: 332ti
- Детайли за колата: сива
vld написа:Генерацията на 323ката е с две тръби , не като на 20ката с една, тоест ще ти трябва задно гърне от компакт 323 или някакво афтърмаркет, защото на компактите задното гърне е по късо и тия от седан и купе неставатсредното гърне пак с двойни тръби, та ще се наложи да я правиш изцяло нова щом я няма оригиналната
![]()
за сега измислихме...
понеже 23-ката има само изпускателен колектор и нищо друго след това... реших да взема двуцевка от 20-ка с малко преправяне ще пасне и след това ще наредим средно гърне и неръждавейка на 63мм, някво крайно гърне което да издържа и мисля че по този начин ще стане
Soul_Fly написа:Може да забиеш моторя с кутията при условие че позлваш лостовия механизъм за скоростите от 6 цилиндрово е36.
искаш да ми кажеш че няма да мога да ползвам моя скоростен лост ще трябва да взема и от 23-ката

П.П. кардана мисля че ще го оправим... намерихме 2-3 кардана все един ще сглобим

Благодаря на всички отзовали се

Ако нещо се запъне с карданите направо си слагай старата кутия от 16-ката с стария кардан ,както каза колегата по горе във форума има и с50 с 316 кутия ,По скоро недей сменя екото ами смени смукателните колектори би трябвало да има повече ефект поне при нас ефекта си беше добър ...М52б28 с 3.45 диф ,смукатели от м50б25 и мс високи 14-ки без никакви гуми.
- Ogi
-
Плевен тийм
-
- Мнения: 3296
- Регистриран на: 5.09.2007
- Местоположение: Плевен!
- Пол: Мъж
- Кара: 323ti
- Мечтае да кара: 332ti
- Детайли за колата: сива
- МРЪСНИЯТ_ХАРИ
- Каобой
-
- Мнения: 977
- Регистриран на: 5.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: 318
Ogi написа:някой да знае двуцевката от М20 дали пасва фланеца на изпускателния колектро на М52 ?
Не разбирам точно за кой фланец питаш, ма ако е за тези след колекторите отговора е НЕ, освен това 4,5,6-ти цилиндри са по-тясно сечение на тръбата незнам ламдите какво ще ти отчитат.Цялата генерация може да се ползва но с преправяне, така е при Е30
Така или иначе тръбите на м20б25 са с външен диаметър 42мм, от край до край, а на м52 са 50мм(1,2,3) и 45-46мм(4,5,6)това до катализатора, мисля беше така
- Ogi
-
Плевен тийм
-
- Мнения: 3296
- Регистриран на: 5.09.2007
- Местоположение: Плевен!
- Пол: Мъж
- Кара: 323ti
- Мечтае да кара: 332ti
- Детайли за колата: сива
МРЪСНИЯТ_ХАРИ написа:Ogi написа:някой да знае двуцевката от М20 дали пасва фланеца на изпускателния колектро на М52 ?
Не разбирам точно за кой фланец питаш, ма ако е за тези след колекторите отговора е НЕ, освен това 4,5,6-ти цилиндри са по-тясно сечение на тръбата незнам ламдите какво ще ти отчитат.Цялата генерация може да се ползва но с преправяне, така е при Е30
Така или иначе тръбите на м20б25 са с външен диаметър 42мм, от край до край, а на м52 са 50мм(1,2,3) и 45-46мм(4,5,6)това до катализатора, мисля беше така
Благодаря ти

поръчах вече двуцевка от М50Б20
П.П. двуцевка имам предвид това което е м/у изпускатела и катализатора...
vld написа:...
Генерацията на 323ката е с две тръби , не като на 20ката с една... средното гърне пак с двойни тръби...
2 (ДВЕ) тръби викаш????
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... st_system/

та би ли ми показал на схемата къде са тези две тръби като на м50б25??? и средното гърне с 2 тръби???
23ката е с генерация кат на двайска, то изпускатели и смукатели на М52 от 20ка до 28ца са една към едно. Смени си поне предната част на кардана, щото на твоя оригиналния има една тежест за въртящ момент. а инак се разрови има теми за трансплантации от 6 към 4 цилиндъра, това 2.3 с нищо не е повече от всеки друг 6так, така, че порови се и ще си откриеш отговорите 

- Ogi
-
Плевен тийм
-
- Мнения: 3296
- Регистриран на: 5.09.2007
- Местоположение: Плевен!
- Пол: Мъж
- Кара: 323ti
- Мечтае да кара: 332ti
- Детайли за колата: сива
sonny написа:23ката е с генерация кат на двайска, то изпускатели и смукатели на М52 от 20ка до 28ца са една към едно. Смени си поне предната част на кардана, щото на твоя оригиналния има една тежест за въртящ момент. а инак се разрови има теми за трансплантации от 6 към 4 цилиндъра, това 2.3 с нищо не е повече от всеки друг 6так, така, че порови се и ще си откриеш отговорите
я дай малко повече инфо за тая тежест за въртящия момент... плюсове и минуси... защото мисля да оставям моя кардан... доколкото разучих би трябвало да пасне перфектно...
много съм ограничен от към финанси и гледам да пазя всяка една стотинка

- Ogi
-
Плевен тийм
-
- Мнения: 3296
- Регистриран на: 5.09.2007
- Местоположение: Плевен!
- Пол: Мъж
- Кара: 323ti
- Мечтае да кара: 332ti
- Детайли за колата: сива
мотора е възпламенен
кардана пасна перфектно след като махнахме балансьора... скоростите паснаха след като използвах механизма от 23-ката
днес ще редим генерация, утре ще сгалбяме дифа и живот и здраве в петък ще ви пусна клипче
благодаря за съветите ви... ако не бяхте вие щяхме да се измъчим в опити да правим неща които не пасват

кардана пасна перфектно след като махнахме балансьора... скоростите паснаха след като използвах механизма от 23-ката
днес ще редим генерация, утре ще сгалбяме дифа и живот и здраве в петък ще ви пусна клипче

благодаря за съветите ви... ако не бяхте вие щяхме да се измъчим в опити да правим неща които не пасват
- Ogi
-
Плевен тийм
-
- Мнения: 3296
- Регистриран на: 5.09.2007
- Местоположение: Плевен!
- Пол: Мъж
- Кара: 323ti
- Мечтае да кара: 332ti
- Детайли за колата: сива
56 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани