Питане за дебита на инжекторите

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 22.08.2007
Местоположение: Казанлък

Питане за дебита на инжекторите

Мнение от SToDo » 09 Юни 2009, 14:18

Здравейте колеги,

имам едно такова питане: някой знае ли какъв е дебита на инжекторите на 1.6 и на 1.8 мотора, че за един проект ми е необходимо да знам.

Благодаря предварително

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 384
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW Е36 330d

Мнение от vanko_5 » 09 Юни 2009, 19:08

за клапана ли става дума на рейката кадето се намира
слага6 друг който отваря на по голямо налягане да бяга повече браво колега

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 22.08.2007
Местоположение: Казанлък

Мнение от SToDo » 09 Юни 2009, 19:52

vanko_5 написа:за клапана ли става дума на рейката кадето се намира
слага6 друг който отваря на по голямо налягане да бяга повече браво колега


Нещо не сме се разбрали, става дума колко кубически сантитра са самите инжектори.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: се на жена си
Мечтае да кара: нещо с шест дросела

Мнение от mladfen » 09 Юни 2009, 19:56

Виж им номерата и ги провери:
http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm
След повече секс се чувстваш далеч по-добре, отколкото след повече алкохол!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 384
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW Е36 330d

Мнение от vanko_5 » 09 Юни 2009, 20:10

извинявам се колега тогава

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Питане за дебита на инжекторите

Мнение от ивчо3 » 10 Юни 2009, 11:26

SToDo написа:Здравейте колеги,

имам едно такова питане: някой знае ли какъв е дебита на инжекторите на 1.6 и на 1.8 мотора, че за един проект ми е необходимо да знам.

Благодаря предварително

Ако това нещо може да ти помогне:
Относителната плътност на въздуха при 0 градуса по Целзий и на морското равнище в 1 куб. метър е 1.29 кг. Относителната плътност на автомобилния бензин в 1 куб. метър е 730 кг. За пълното изгаряне на 1 кг бензин, стехиометрична горивна смес, или когато ламбда е равно на 1 е необходимо 14.7 кг въздух. Превърнато от килограми в литри получаваме следното: За пълното изгаряне на 1 литър, или 0.001 куб. метра бензин са необходими 8.32 куб. метра въздух. При двигателите с ходов обем 1600 куб.см и четири цилиндъра имаме 0.0004 куб. метра обем на цилиндър. За работен такт и стехиометрична горивна смес на един цилиндър получаваме 0.00000004807 куб. метра бензин. Превърнато от куб. метри в куб. милилитри изчисляваме за един работен такт, или едно впръскване 0.048 мл. За двигатели с ходов обем 1800 куб. см излиза 0.054 милилитра на работен такт. Разбирасе тези изчисления важат само за стойности, когато ламбда е равно на 1. На празен ход двигателя работи с богата горивна смес и притворена дроселова клапа. Клапата създава силно подналягане в цилиндрите ходовия обем намалява не знам с колко точно, това само специалист може да ти каже, но е възможно теоретически да бъде изчислено. Един двигател 1800 куб.см при 800 оборота в минута на празен ход, напълно загрял, изгаря около 1300 мл бензин на час. За 4 цилиндъра имаме две впръсквания на един оборот. 1600 впръсквания на минута и 96000 за 1 час. Правим сметката и получаваме 0.0135 милилитра за едно впръскване. Приемаме ламбда равно на едно и получаваме едно намаление количеството на постъпващия въздух в цилиндрите от порядъка на 4 пъти. При степен на сгъстяване 10, без подналягане имаме около 12.5-13 атмосфери налягане. Делим на 4 и излиза 2.5 степен на сгъстяване и 3.5 атмосфери на празен ход. Както споменах двигателя на празен ход работи с обогатена горивна смес, ламбда е по-малка от 1 и има малко по-вече от 4 пъти намаляване на налягането. Силнообогатената горивна смес когато има отворена докрай дроселова клапа и двигателя развива максимална мощност, ламбда е 0.75-0.8. Значи от 14.7 куб.метра въздях за изгаряне на 1 кг бензин при ламбда равно на едно, за ламбда равно на 0.75 получаваме 11 кг въздух за 1 кг бензин. Правим всички изчисления за двигател 1600 и крайния резултат е: 0.064 мл бензин на работен такт. За 1800 е 0.072 мл. Тези сметки са само една елементарна част от цилия горивен процес, защото не вземаме под внимание триенето на бутала, сегменти, колянов вал, разпределителен вал, задвижване на спомагателни агрегати като водна помпа, компресор на климатика, алтернатор. Също така не са изчислени инерционните сили при въртенето на коляновия вал и много други неща. Не съм взел под внимание броя впръсквания на работен такт. Може да бъдат две, или повече в зависимост от дюзите, налягането и типа на двигателя.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook