Съвет за климатроник Е36 318i М43 97г

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 5.05.2008
Местоположение: sofia

Съвет за климатроник Е36 318i М43 97г

Мнение от foggyboo » 24 Май 2009, 15:24

Здравейте. Оригинално колата ми нямаше климатик, карам я вече 2 години и единственото нещо което ми липсваше беше точно това. Та преди месец ми изпадна изгодно дигитален климатроник от 318 is 96г, който вече е в колата ми. След намесата Виското ми беше заменено от Ел. перка, на която работи само втората степен. . Въпросът ми е - кое е по- удачно да си върна виското и да си сложа ел перка пред климатичния радиатор (която в момента нямам) или да си купя нов воден радиатор и да сменя реостата на Ел. перката, за да може да й работи и 1-та степен. Благодаря ви предварително......

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 24 Май 2009, 16:13

Връщай виското и слагай перка отпред. Аз така направих.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 5.05.2008
Местоположение: sofia

Благодаря ти за отговора.

Мнение от foggyboo » 24 Май 2009, 16:40

liloff написа:Връщай виското и слагай перка отпред. Аз така направих.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Мнение от ares2 » 24 Май 2009, 17:55

liloff написа:Връщай виското и слагай перка отпред. Аз така направих.
:yes: :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 23.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 318is COUPE M42

Мнение от PNR » 24 Май 2009, 18:05

само да ви попитам компакт м43 мотор как е ???
купе м44 мотор как е ???
май с една ел перка отзад и това е защо пък да връща виското оправя си първата степен и това е и ще си е екстра не мисля че нещо измислено заводско да се произвежда е по зле отколкото вие знает и "разбирате" не се засягайте но ....
PNR@abv.bg
София
0888779546

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 24 Май 2009, 18:21

PNR написа:само да ви попитам компакт м43 мотор как е ???
купе м44 мотор как е ???
май с една ел перка отзад и това е защо пък да връща виското оправя си първата степен и това е и ще си е екстра не мисля че нещо измислено заводско да се произвежда е по зле отколкото вие знает и "разбирате" не се засягайте но ....


:yes: Абсолютно .... аз съм точно така с ел перка и си работи без грешка и колата е точно като на колегата М43 318i 97г. (но е с фабрично инсталиран климатроник). Колега оправи си първата степен на ел перката и си 6. А и по малко работа ще се отвори - на практика само ще смениш реостата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 24 Май 2009, 19:13

:) Не можем да стигнем до едно мнение.
Ето 2 снимки които са от официалния retrofit manual на М42, М43, М44 моторите. Ако някой го иска, пращам на мейл, че нямам FTP да го метна

Изображение Изображение

Taкааа... на картинка 64 се вижда рамката на 4цил. перка, която Павка, не можах да намеря и затова свалихме гредата. Ако намеря по-нататък, ще върна гредата обратно.
Картинка 66... перката монтирана.
Картинка 67... ел.перката отзад.

И кво излиза, хората са сложили перки и от двете страни в упътването.
Иначе съм съгласен, че на някои им слагат само перка отзад.

Както вероятно и друг път съм писал: Махането на виското на 4 цил. мотори след 1995г. е породена от cost savings/икономии или каквато друга дума ви дойде наум. Погледнете 6 цил. и т.н. Всички са с виско. Дали са го махнали от производство, защото е ненадеждно... Май просто им идва скъпо и са решили да икономисат, както са единичните дискове на спирачките. Просто са ниския клас 4цил-овите и не ги купуват хора маниаци. Масово 6цил са и с повече екстри и т.н. Но от БМВ са искали да могат да напишат гордо... "Е36 с начална цена от............"

Ако сложиш на 6така една ел.перка пак няма да има проблеми. Само че ще й изгърми резистора по някое време и ще й изтекат водите (в най-добрия случай). А виското не умира изведнъж... Мисля сте забелязали.

Да не изпадаме в подробности. За мен ел.перката е компромис, поради икономии. Виското излиза на производителя бая скъпичко, в сравнение с една ел.перка, която да му излиза макс. 15$ с пластмасите и кабелите в техните производствени мащаби.

Така че колега, ако имаш здраво и работещо виско, по-добре го върни на колата. Няма да навреди по никакъв начин ;) Винаги е добре една перка да прави вятър като се забиеш в трафика дори и развалено да е виското. Ако останеш само на ел-а... не знам. Предавала ме е ел.перка веднъж и затова не си и помислям да махам виското. Ама човек докато не се опари веднъж, вятър покрай ушите му.

От финансова страна, и двете ще ти струват еднакво. Успех в преценката :) Нямам повече какво да напиша в тази тема. Ако почнем да я обсъждаме, до никъде няма да стигнем.

При колите, икономиите са в особено големи размери. Ако вдигнете капака на Dacia Logan и сравните гледката с Opel Kadett от 1980-те год., сигурен съм, че ще предпочетете Kadett-а.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 24 Май 2009, 19:42

Само незнам защо си мислиш, че виското е много надеждно :roll:

А по темата щом имаш налична перка за отзад, оправи и резистора и си смени водния радятор с такъв за климатик.
А щом ще сваляш перката, смени и лагера за да си 100%, че няма да те предаде.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 5.05.2008
Местоположение: sofia

Мнение от foggyboo » 24 Май 2009, 21:07

Благодаря много за разясненията относно проблема ми. Надявам се скоро да го реша. На първо време ще сменя водния радиатор с по- голям. А после...... Незнам, като цяло виското ми изглежда по- надежно. Но пък от друга страна с виско и ел перка отпред си мисля че ще му дойде в повече на двигателя. Просто незнам и аз....... Още веднъж благодаря!!!

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook