Съвет за климатроник Е36 318i М43 97г
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
Съвет за климатроник Е36 318i М43 97г
Здравейте. Оригинално колата ми нямаше климатик, карам я вече 2 години и единственото нещо което ми липсваше беше точно това. Та преди месец ми изпадна изгодно дигитален климатроник от 318 is 96г, който вече е в колата ми. След намесата Виското ми беше заменено от Ел. перка, на която работи само втората степен. . Въпросът ми е - кое е по- удачно да си върна виското и да си сложа ел перка пред климатичния радиатор (която в момента нямам) или да си купя нов воден радиатор и да сменя реостата на Ел. перката, за да може да й работи и 1-та степен. Благодаря ви предварително......
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
само да ви попитам компакт м43 мотор как е ???
купе м44 мотор как е ???
май с една ел перка отзад и това е защо пък да връща виското оправя си първата степен и това е и ще си е екстра не мисля че нещо измислено заводско да се произвежда е по зле отколкото вие знает и "разбирате" не се засягайте но ....
купе м44 мотор как е ???
май с една ел перка отзад и това е защо пък да връща виското оправя си първата степен и това е и ще си е екстра не мисля че нещо измислено заводско да се произвежда е по зле отколкото вие знает и "разбирате" не се засягайте но ....
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
PNR написа:само да ви попитам компакт м43 мотор как е ???
купе м44 мотор как е ???
май с една ел перка отзад и това е защо пък да връща виското оправя си първата степен и това е и ще си е екстра не мисля че нещо измислено заводско да се произвежда е по зле отколкото вие знает и "разбирате" не се засягайте но ....


Ето 2 снимки които са от официалния retrofit manual на М42, М43, М44 моторите. Ако някой го иска, пращам на мейл, че нямам FTP да го метна


Taкааа... на картинка 64 се вижда рамката на 4цил. перка, която Павка, не можах да намеря и затова свалихме гредата. Ако намеря по-нататък, ще върна гредата обратно.
Картинка 66... перката монтирана.
Картинка 67... ел.перката отзад.
И кво излиза, хората са сложили перки и от двете страни в упътването.
Иначе съм съгласен, че на някои им слагат само перка отзад.
Както вероятно и друг път съм писал: Махането на виското на 4 цил. мотори след 1995г. е породена от cost savings/икономии или каквато друга дума ви дойде наум. Погледнете 6 цил. и т.н. Всички са с виско. Дали са го махнали от производство, защото е ненадеждно... Май просто им идва скъпо и са решили да икономисат, както са единичните дискове на спирачките. Просто са ниския клас 4цил-овите и не ги купуват хора маниаци. Масово 6цил са и с повече екстри и т.н. Но от БМВ са искали да могат да напишат гордо... "Е36 с начална цена от............"
Ако сложиш на 6така една ел.перка пак няма да има проблеми. Само че ще й изгърми резистора по някое време и ще й изтекат водите (в най-добрия случай). А виското не умира изведнъж... Мисля сте забелязали.
Да не изпадаме в подробности. За мен ел.перката е компромис, поради икономии. Виското излиза на производителя бая скъпичко, в сравнение с една ел.перка, която да му излиза макс. 15$ с пластмасите и кабелите в техните производствени мащаби.
Така че колега, ако имаш здраво и работещо виско, по-добре го върни на колата. Няма да навреди по никакъв начин

От финансова страна, и двете ще ти струват еднакво. Успех в преценката

При колите, икономиите са в особено големи размери. Ако вдигнете капака на Dacia Logan и сравните гледката с Opel Kadett от 1980-те год., сигурен съм, че ще предпочетете Kadett-а.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Само незнам защо си мислиш, че виското е много надеждно
А по темата щом имаш налична перка за отзад, оправи и резистора и си смени водния радятор с такъв за климатик.
А щом ще сваляш перката, смени и лагера за да си 100%, че няма да те предаде.

А по темата щом имаш налична перка за отзад, оправи и резистора и си смени водния радятор с такъв за климатик.
А щом ще сваляш перката, смени и лагера за да си 100%, че няма да те предаде.

Благодаря много за разясненията относно проблема ми. Надявам се скоро да го реша. На първо време ще сменя водния радиатор с по- голям. А после...... Незнам, като цяло виското ми изглежда по- надежно. Но пък от друга страна с виско и ел перка отпред си мисля че ще му дойде в повече на двигателя. Просто незнам и аз....... Още веднъж благодаря!!!
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани