Смяна на пружини?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
Смяна на пружини?
С търсачката нищо не намерих,а доста рових затова пускам тая тема и си мисля, че ще е полезна.Предварително се извинявам ако има такава тема.Искам да си сменям пружините и ме интересува как става всичко.Някой ако има снимков матерял да не се стиска.Е36 седан 320i
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Необходимо условие е да имаш скоби, иначе няма начин да почнеш и разбира се да свършиш.
Другото което е сещам е помагач, ако разбира се не си намериш скоби, които са върха в авто индустрията.

"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
- Flymen
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 82
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: Свищов
- Пол: Мъж
- Кара: e61 530D 231hP
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Скоро сменяхме на Flymen амортисьорите , но нямам снимки да стане цяла тема...
ето ги скобите...
Ееее , за малко ме е изпреварил...

Ееее , за малко ме е изпреварил...

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
Заставаш пред колата след като си дръпнал разбира се лостчето за вдигане на капака
вдигаш капака и от ляво и от дясно ще ти блеснат две бомбета там са хванати амортесиорите
вдигаш колата на крик от една страна първо примерно от шоферската сваляш джантата и от доло амортесьоре е хванат с един болт 18
и гайка 18
това е важно щото е не стандартен размер и го няма в повечето обикновенни гидорета развиваш го
после отгоре развиваш трите гайки които държат амортесьора за бомбето и натискаш надоло главината( диска,носача) и изваждаш амортесьора с пружината с лагера
После стягаш със скоби пружината и развиваш гайката с коятое стегнат лагера който притяга пружината мисля беше 17
магаш лагера отгоре изваждаш пружината и това и по опратния път монтажа елементарно е не е толкова философия но си трябват инструменти ако нямаш ще стигнеш до никъде


вдигаш колата на крик от една страна първо примерно от шоферската сваляш джантата и от доло амортесьоре е хванат с един болт 18


после отгоре развиваш трите гайки които държат амортесьора за бомбето и натискаш надоло главината( диска,носача) и изваждаш амортесьора с пружината с лагера
После стягаш със скоби пружината и развиваш гайката с коятое стегнат лагера който притяга пружината мисля беше 17

За преднитеPNR написа:Заставаш пред колата след като си дръпнал разбира се лостчето за вдигане на капакавдигаш капака и от ляво и от дясно ще ти блеснат две бомбета там са хванати амортесиорите
![]()
вдигаш колата на крик от една страна първо примерно от шоферската сваляш джантата и от доло амортесьоре е хванат с един болт 18и гайка 18
това е важно щото е не стандартен размер и го няма в повечето обикновенни гидорета развиваш го
после отгоре развиваш трите гайки които държат амортесьора за бомбето и натискаш надоло главината( диска,носача) и изваждаш амортесьора с пружината с лагера
После стягаш със скоби пружината и развиваш гайката с коятое стегнат лагера който притяга пружината мисля беше 17магаш лагера отгоре изваждаш пружината и това и по опратния път монтажа елементарно е не е толкова философия но си трябват инструменти ако нямаш ще стигнеш до никъде


- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
ами задните е още по лесно те не са ти на амортесьора а са леко в страни
Вдигаш колата на крик сваляш джантата откачаш амортесьора от доло честно не си спомняк с кой номер ключ беше нещо 17 ми се върти но да не объркам (поради направена корекция от един колега вече съсъ сигурност размера е 18
) а отгоре са ти две гайки 13 ще стигнеш до тях след като вдигнеш тапицерията в багажника докато видиш бомпето на колата и отгоре е набита една гумена капачка която с една отверчица леко внимавайки да не я скъсаш я изваждаш и ще видиш въпросните гайки ( ако имаш колони с кутиики трябва да свалиш и кутиите влизаш в колата махаш пластмасовите капаци отгоре и развиваш с звездовидна отверка и ги махаш)
След като си развил двете гайки 13ки амортесьора ще си излезе почти самичък
След това с няква щанга с по дълго рамо законтряш на носача и натискаш яко надоло и ще извадиш пружината ще видиш като достигнеш до там точн какво трябва да направиш и пак обратно
Вдигаш колата на крик сваляш джантата откачаш амортесьора от доло честно не си спомняк с кой номер ключ беше нещо 17 ми се върти но да не объркам (поради направена корекция от един колега вече съсъ сигурност размера е 18


След като си развил двете гайки 13ки амортесьора ще си излезе почти самичък
След това с няква щанга с по дълго рамо законтряш на носача и натискаш яко надоло и ще извадиш пружината ще видиш като достигнеш до там точн какво трябва да направиш и пак обратно

Последна промяна PNR на 13 Май 2009, 23:31, променена общо 1 път
- dangerous
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 539
- Регистриран на: 26.07.2008
- Местоположение: Ст.Загора
- Пол: Мъж
Или сваляш гумата и с въпросните скоби по горе деректно я стискаш и тя излиза 

Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!
-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?
-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
С тези скоби трудно ще удушиш задните пружини, просто носача пречи. Или с лост както написаха, или помагача стъпва на главината, а с ръцете се гепи за веждите и импровизира крик, ти съответно командваш положението и измъкваш пружините. Ако няма да сменяш задни амортесьори , няма нужда от купето да се развиват.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
- BOOKER
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: 27.02.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW Е36 318 М40
Е36 325 М50
Е30 320 М50
PNR написа:Вдигаш колата на крик сваляш джантата откачаш амортесьора от доло честно не си спомняк с кой номер ключ беше нещо 17 ми се върти но
Oтзад е 18
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани