Смяна на пружини?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 2.10.2007

Смяна на пружини?

Мнение от zigzag22 » 13 Май 2009, 15:42

С търсачката нищо не намерих,а доста рових затова пускам тая тема и си мисля, че ще е полезна.Предварително се извинявам ако има такава тема.Искам да си сменям пружините и ме интересува как става всичко.Някой ако има снимков матерял да не се стиска.Е36 седан 320i

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Мнение от Le Transporteur » 13 Май 2009, 16:26

Необходимо условие е да имаш скоби, иначе няма начин да почнеш и разбира се да свършиш. :D Другото което е сещам е помагач, ако разбира се не си намериш скоби, които са върха в авто индустрията.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: Свищов
Пол: Мъж
Кара: e61 530D 231hP

Мнение от Flymen » 13 Май 2009, 18:12

Трябват ти ей такива скоби - миналата седмица ги видях за към 50-на лева се продават!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 13 Май 2009, 18:15

Скоро сменяхме на Flymen амортисьорите , но нямам снимки да стане цяла тема... :(

Изображениеето ги скобите...ИзображениеИзображение

Ееее , за малко ме е изпреварил... :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 295
Регистриран на: 25.06.2008

Мнение от toni3d1 » 13 Май 2009, 18:22

по какво се познава кога пружините са за смяна ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 2.10.2007

Мнение от zigzag22 » 13 Май 2009, 18:34

За скобите ,помагача и инструментите е ясно ,интересува ме последователноста на действията от самото начало.Подробности и тънкости по процедурата.Заставам пред колата с инструментите и .......... :uups:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 13 Май 2009, 18:38

:mhihi: Ако не бързаш да ги сменяш сега , после ще ти опиша , сега ставам че ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 23.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 318is COUPE M42

Мнение от PNR » 13 Май 2009, 19:20

Заставаш пред колата след като си дръпнал разбира се лостчето за вдигане на капака ;) вдигаш капака и от ляво и от дясно ще ти блеснат две бомбета там са хванати амортесиорите :mhihi:
вдигаш колата на крик от една страна първо примерно от шоферската сваляш джантата и от доло амортесьоре е хванат с един болт 18 :!: и гайка 18 :!: това е важно щото е не стандартен размер и го няма в повечето обикновенни гидорета развиваш го
после отгоре развиваш трите гайки които държат амортесьора за бомбето и натискаш надоло главината( диска,носача) и изваждаш амортесьора с пружината с лагера
После стягаш със скоби пружината и развиваш гайката с коятое стегнат лагера който притяга пружината мисля беше 17 ;) магаш лагера отгоре изваждаш пружината и това и по опратния път монтажа елементарно е не е толкова философия но си трябват инструменти ако нямаш ще стигнеш до никъде
PNR@abv.bg
София
0888779546

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 2.10.2007

Мнение от zigzag22 » 13 Май 2009, 19:31

PNR написа:Заставаш пред колата след като си дръпнал разбира се лостчето за вдигане на капака ;) вдигаш капака и от ляво и от дясно ще ти блеснат две бомбета там са хванати амортесиорите :mhihi:
вдигаш колата на крик от една страна първо примерно от шоферската сваляш джантата и от доло амортесьоре е хванат с един болт 18 :!: и гайка 18 :!: това е важно щото е не стандартен размер и го няма в повечето обикновенни гидорета развиваш го
после отгоре развиваш трите гайки които държат амортесьора за бомбето и натискаш надоло главината( диска,носача) и изваждаш амортесьора с пружината с лагера
После стягаш със скоби пружината и развиваш гайката с коятое стегнат лагера който притяга пружината мисля беше 17 ;) магаш лагера отгоре изваждаш пружината и това и по опратния път монтажа елементарно е не е толкова философия но си трябват инструменти ако нямаш ще стигнеш до никъде
За предните :bowdown: а за задните :?:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 23.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 318is COUPE M42

Мнение от PNR » 13 Май 2009, 19:38

ами задните е още по лесно те не са ти на амортесьора а са леко в страни
Вдигаш колата на крик сваляш джантата откачаш амортесьора от доло честно не си спомняк с кой номер ключ беше нещо 17 ми се върти но да не объркам (поради направена корекция от един колега вече съсъ сигурност размера е 18 ;) :winky: ) а отгоре са ти две гайки 13 ще стигнеш до тях след като вдигнеш тапицерията в багажника докато видиш бомпето на колата и отгоре е набита една гумена капачка която с една отверчица леко внимавайки да не я скъсаш я изваждаш и ще видиш въпросните гайки ( ако имаш колони с кутиики трябва да свалиш и кутиите влизаш в колата махаш пластмасовите капаци отгоре и развиваш с звездовидна отверка и ги махаш)
След като си развил двете гайки 13ки амортесьора ще си излезе почти самичък
След това с няква щанга с по дълго рамо законтряш на носача и натискаш яко надоло и ще извадиш пружината ще видиш като достигнеш до там точн какво трябва да направиш и пак обратно :winky:
Последна промяна PNR на 13 Май 2009, 23:31, променена общо 1 път
PNR@abv.bg
София
0888779546

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Мнение от dangerous » 13 Май 2009, 19:45

Или сваляш гумата и с въпросните скоби по горе деректно я стискаш и тя излиза :winky:
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Мнение от Le Transporteur » 13 Май 2009, 20:35

С тези скоби трудно ще удушиш задните пружини, просто носача пречи. Или с лост както написаха, или помагача стъпва на главината, а с ръцете се гепи за веждите и импровизира крик, ти съответно командваш положението и измъкваш пружините. Ако няма да сменяш задни амортесьори , няма нужда от купето да се развиват.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 218
Регистриран на: 27.02.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW Е36 318 М40
Е36 325 М50
Е30 320 М50

Мнение от BOOKER » 13 Май 2009, 21:19

PNR написа:Вдигаш колата на крик сваляш джантата откачаш амортесьора от доло честно не си спомняк с кой номер ключ беше нещо 17 ми се върти но

Oтзад е 18

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook