Проблем пластмасова тръба охладителна с-ма

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 9.05.2009

Проблем пластмасова тръба охладителна с-ма

Мнение от TireBurner » 09 Май 2009, 12:10

Здравейте, момчета... та проблема е следния: Карам 318 ис и скоро ми изтече охладителната течност. Установих че теча е от една ПЛАСТМАСОВА :kuku: тръба която от едната страна влиза в двигателя, от другата и страна влиза един дебел маркуч, а някъде по средата влиза по-тънък такъв.И на въпросния по тънък маркуч се е счупило щуцерчето.Сичкото това не6то е точно под смукателните колектори.
След огромни мъки по отстраняването на колекторите и всички останали неща които пречат достигнах до тази тръба но като видях че влиза в двигателя незнам как да процедирам...
Кажете за какво служи тази тръба?Как мога да реша проблема и всякаква друга информация която ще ми бъде полезна.
Благодаря !

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 09 Май 2009, 12:17

Предполагам, че става дума за номер 1 от тази схема:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10

Ако да отиваш в дарукар/камор и си го купуваш нов.
Цената му е 21.60лв.
Сменяваш, пълниш с антифриз, обезвъздушаваш и си готов ;)
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 9.05.2009

Мнение от TireBurner » 09 Май 2009, 12:22

Точно за тази тръба става въпрос. Бате няква идея имаш ли как се сваля тая тръба, притеснява ме това че от едната страна влиза в двигателя ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3206
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
Пол: Мъж
Кара: Всичко що е BMW , баничарки
Мечтае да кара: M1

Мнение от laviatan » 09 Май 2009, 12:27

Изображение
Това ли ти се е счупило? :roll:
Ами то е с един О-пръстен-махаш болтчетата и дърпаш- обяснил съм ти и на лична ;)
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !

Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 9.05.2009

Мнение от TireBurner » 09 Май 2009, 12:44

Мерси за бързата реакция колеги :bchug:
Пък който ми изтъкне една логична причина тази тръба да е пластмасова ще го черпя бира :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 941
Регистриран на: 17.11.2008
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Семейното комби
Мечтае да кара: M5 touring

Мнение от dinkomg » 10 Май 2009, 0:14

TireBurner написа:Мерси за бързата реакция колеги :bchug:
Пък който ми изтъкне една логична причина тази тръба да е пластмасова ще го черпя бира :)

логичната причина колега е, че трябва да се счупи за да си купиш нова, иначе тия резервни части как ще се продават :D
Има много коли и ....BMW
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 748
Регистриран на: 7.09.2008
Кара: бавара

Мнение от Игнатов » 10 Май 2009, 0:42

TireBurner написа:.......Пък който ми изтъкне една логична причина тази тръба да е пластмасова ще го черпя бира :)


ще трябва да ходиш до Мюнхен май, там сигурно ще ти обяснят :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 167
Регистриран на: 18.05.2008
Местоположение: Sofia

Мнение от M.J. » 10 Май 2009, 11:27

Не се коси пич мойта се счупи на бул.България костваше ми към 3 часа и 30лв. за часта

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 9.05.2009

Мнение от TireBurner » 10 Май 2009, 14:27

Колеги, споделете нещо повече за обезвъздушаването на охладителната с-ма. Освен че трябва да потече непрекъсната струя течност през пробката за обезвъздушаване. При току-що за пален двигател ли се прави, при загрял вече ли, някоя тънкост?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 744
Регистриран на: 10.02.2009
Местоположение: София
Кара: 318 TDS touring

Мнение от St.Dilov » 10 Май 2009, 14:35

TireBurner написа:Колеги, споделете нещо повече за обезвъздушаването на охладителната с-ма.
Ето споделяме http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 2%E0%ED%E5 ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 9.05.2009

Мнение от TireBurner » 11 Май 2009, 22:56

Колеги, направих схемата с обезвъздушаването, обаче забелязах че термостата много късно отваря... стрелката на температурата значително беше минала средата, и общо взето ми се струва че колата доста греее.Термостат ли трябва да сменям, датчика за температурата ли има нещо общо?Дайте съвет :help:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 12 Май 2009, 1:10

Обезвъздуши я пак.

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 9.05.2009

Мнение от TireBurner » 12 Май 2009, 14:02

Мислиш ли че ще помогне? Според мен проблема е другаде :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 23.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 318is COUPE M42

Мнение от PNR » 12 Май 2009, 15:01

TireBurner написа:Мислиш ли че ще помогне? Според мен проблема е другаде :roll:


vladiverm написа:Обезвъздуши я пак.

:yes: ще помогне тое колегата ти е дал линк къде да гледаш най вече този пост :
Двигателя е изгасен....

1.Затягаме пробката на радиатора , която се намира долу ниско под преливника.

2. Отваряме капачката на радиатора и ПРОБКАТА ЗА ОБЕЗВЪЗДУШАВАНЕ (за да може при наливане на антифриз системата да е отворена и да поеме колкото се може повече антифриз при изгасен двигател)

3 . Наливаме антифриз в преливника до чертата.
При това положение антифриза постепенно започва да слиза надолу в преливника - отива в системата , поради това е необходимо пак да се долее. Долива се антифриз до тогава , докато антифриза сляга , като се стремим антифриза да е винаги до чертата.Целта е да се налее колкото се може повече антифриз при изгасен двигател. Изчаква се малко (приблизително 5-6 мин.) и ако има нужда пак се долива антифриз. Когато антифриза вече не слиза надолу в преливника значи системата не може да поеме повече на този етап. Пак казвам двигателя е изгасен а капачката на радиатора и пробката за обезвъздушаване са ОТВОРЕНИ.

4. Пали се колата (капачката на радиатора и пробката за обезвъздушаване са ОТВОРЕНИ) , пуска се парното да духа топло (не е необходимо да е до край "натиснато" да духа , просто трябва да се пусне да духа топло).
При запален двигател се следи нивото на антифриза и се долива като пак се следи нивото му да е до чертата. Колата се оставя да работи на тихи обороти докато стрелката за температруата на водата не стигне до средата на манометъра. Тоест докато двигателя не загрее. Както казах до този момент колата се оставя да работи на тихи (може от време на време да се подава газ до към 2000 оборота за да може двигателя да загрее по бързо)! ЗАТВАРЯ СЕ ПРОБКАТА ЗА ОБЕЗВЪЗДУШАВАНЕ , А КАПЧКАТА НА РАДИАТОРА ОСТАВА ВСЕ ОЩЕ ОТВОРЕНА (може само лек да се похлупи в/у преливника за да има налягане в системата)!!!В този момент е много важно да се следи нивото на антифриза , защото предстои да се отвори термостата и да поеме известна част от антифриза. Сега е много важно да се следи маркуча ,който е след термостата .... Малко след като стрелката на таблото достигне средата , се очаква термостата да отвори. Когато термостата отвори, маркуча ,който е м/у термостата и радиатора трябва да загрее чувствително (до този момент той е напълно студен). Щом този маркуч загрее , това означава , че се е отворил кръга и е поел част от антифриза. Сега трябва пак да се долее антифриз до чертата на преливника и КАПАЧКАТА СЕ ЗАВИВА НАПЪЛНО!

5. Започва се да се подава газ до към 2000-2500 об/мин.(може и 3000) , а през това време се отвива пробката за обезвъздушаване на радиатора и се оставя отвита, докато излизат мехурчета от там. Щом потече само антифриз (без мехурчета ) пробката се завива. (Пробката не се отвива напълно , тя си има дупка с каналче и не е необходимо да бъде напълно отвита. Ако я отвиете напълно , след това от горещия антифриз няма да можете да я поставите в гнездото). Този процес трае няколко секунди (в зависимост от това колко газ се подава , приблизително 5-7сек. при 2500 об/мин.). Ориентировъчно системата приема около 6.5 л. антифриз (говоря за М43 конкретно).
Това е .......

6. На следващия ден се долива антифриз до чертата на преливника
Понеже при обезвъздушаването е изтекла част от него и нивото му в преливника е спаднало.

ГОТОВО ....
и ще стане понякой пет не може дасе обезвъздушиведнага от един път изчакай я да поизтне и погледни пак до къде е нивото но това чак на следващия ден да изтине добре мотора ;) и ще стане не бери грижи
PNR@abv.bg
София
0888779546

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 9.05.2009

Мнение от TireBurner » 12 Май 2009, 15:30

Добре, тогава това как да го разбирам :


ЗАБЕЛЕЖКА : ПРЕЗ ЦЯЛОТО ВРЕМЕ СЛЕД КАТО ДВИГАТЕЛЯ ЗАГРЕЕ ,СЕ СЛЕДИ СТРИКТНО ТЕМПЕРАТУРАТА НА АНТИФРИЗА , ПАРНОТО ТРЯБВА ДА Е ВКЛЮЧЕНО ДА ДУХА ТОПЛО. АКО СТРЕЛКАТА ЗАПОЧНЕ ДА ПОМРЪДВА СЛЕД СРЕДАТА ТО НЕЗАБАВНО ИЗГАСЕТЕ ДВИГАТЕЛЯ!!!!!!!!

моя термостат отваря (вртория маркуч загрява ) доста след като стрелката на температурата е минала средата .

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook