Как да преминем от часовник към бордови компютър

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1497
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F30 335i

Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър

Мнение от PeReZ » 06 Окт 2011, 22:04

Борд = 50-100лв.
Датчик за външна температура евентуално = 20-30лв.
Монтаж = от 40лв.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 23.02.2009
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж
Кара: палава 16-ка

Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър

Мнение от danchoni.1 » 08 Окт 2011, 20:42

PeReZ написа:Борд = 50-100лв.
Датчик за външна температура евентуално = 20-30лв.
Монтаж = от 40лв.

колега аз малкия си го монтирах даже ти званях да те питам за кабела на дачика ама искам голям да сложа монтайа ме интересува колко е и дали ще работят всичките функци :bchug:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1497
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F30 335i

Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър

Мнение от PeReZ » 08 Окт 2011, 20:58

Аз ти написах кое горе-долу колко върви.
Ако сложиш големия борд ще ти работят всички функции без чек-контрола (не е кой знае колко важна функция така че кво ти пука)...

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 28.07.2010
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW E36 318is
Мечтае да кара: Boing 747

Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър

Мнение от vesosi » 12 Окт 2011, 21:39

Колеги знае ли някой за какво е 14 пин от бялата букса на големия борд понеже не е описан каде се връзва.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 23.07.2008
Местоположение: Пловдив

Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър

Мнение от Marsianec » 13 Окт 2011, 19:01

vesosi написа:Колеги знае ли някой за какво е 14 пин от бялата букса на големия борд понеже не е описан каде се връзва.


Мисля, че е за вентилацията в купето, защото се свързва с пин 8 от х1527 (синята букса на управлението на климатроника).

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 28.07.2010
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW E36 318is
Мечтае да кара: Boing 747

Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър

Мнение от vesosi » 13 Окт 2011, 19:56

Marsianec написа:
vesosi написа:Колеги знае ли някой за какво е 14 пин от бялата букса на големия борд понеже не е описан каде се връзва.


Мисля, че е за вентилацията в купето, защото се свързва с пин 8 от х1527 (синята букса на управлението на климатроника).
колега какво по точно за вентилацията?????

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 23.07.2008
Местоположение: Пловдив

Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър

Мнение от Marsianec » 14 Окт 2011, 17:53

vesosi написа:
Marsianec написа:
vesosi написа:Колеги знае ли някой за какво е 14 пин от бялата букса на големия борд понеже не е описан каде се връзва.


Мисля, че е за вентилацията в купето, защото се свързва с пин 8 от х1527 (синята букса на управлението на климатроника).
колега какво по точно за вентилацията?????


Това е функция на ОВС - независим контрол на вентилацията. Подробно е описана в "Наръчник на потребителя".

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 28.07.2010
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW E36 318is
Мечтае да кара: Boing 747

Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър

Мнение от vesosi » 16 Окт 2011, 16:04

Мерси за отговорите,но имам още едно въпросче.
На гонга постоянен плюс ли трябва да му се подаде или след подаване на контакт?

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 12.12.2011
Пол: Мъж

Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър

Мнение от petar4aikata » 29 Дек 2011, 19:52

колега не мога да разбера пиновете на малкия борд какви цветове са,пиши ако можеш

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър

Мнение от baitun » 30 Дек 2011, 18:44

колега, ако не можеш да се оправиш с това подробно описание, по-добре дай 5 лева на някой да ти го свърже, ако си от София пиши на лично

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 20.01.2012
Местоположение: Банско
Пол: Мъж
Кара: ше Е 36, Е46,а сега 525d Touring'05
Мечтае да кара: това, което кара:)

Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър

Мнение от русиабн » 23 Фев 2012, 13:51

Здравейте колеги,
И аз искам да сложа малокият борд, но при мен аналоговият часовник беше на таблото, а там където стой по принцип има барче. Сложих си табло с оборотомер и сега увиснах без часовник, мислех да сложа аналоговият часовник ама за 10-20лв. разлика с малкият борд и допълнителна екстра отчитане на температура не си заслужава. Та питането ми е във връзка с това което е описал колегата:
Аналоговия часовник е с букса, в която влизат 3 пина: пин2 кафяв (маса), пин1 червено-жълт (12В постояно), пин3 сиво-червен (неговата идея е да светват копчетата когато включите фаровете).
Ето къде да ги свържете на малкия борд:

Пин1 от часовника --> пин18 на буксата на малкия борд
Пин2 от часовника --> пин17 на буксата на малкия борд
Пин3 от часовника --> пин16 на буксата на малкия борд
Като я нямам тази букса за аналоговият часовник какви жици трябва да се поставят в пиновете 16, 17 и 18 на буксата на малкият борд! за другите разбрах написано е добре. Благодаря предварително!!!! :help:
ЖЕНА БЕЗ ЦИЦИ Е КАТО СЕЛО БЕЗ НАЧАЛНО УЧИЛИЩЕ-НЯМА ОТ КЪДЕ ДА ЗАПОЧНЕШ !
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 20.01.2012
Местоположение: Банско
Пол: Мъж
Кара: ше Е 36, Е46,а сега 525d Touring'05
Мечтае да кара: това, което кара:)

Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър

Мнение от русиабн » 28 Фев 2012, 21:38

Здравейте колеги правя продължение на горната история с която се справих ама ТРЯБВА ЧЕТЕНЕ,
Първо искам да изразя своята голяма благодарност към всички знаещи и можещи колеги от форума, благодарение на които хора като мен /с желание/ могат да направят различни ъпгрейди по своите коли!!!
И при мен дойде времето да сложа малкият борд на колата, като и аз реших да споделя как го направих:
Поръчах си малкият борд от колега от форума, заедно с буксата която в ръководствата за ремонт на нашите БМВ-та е известна като x1070. След като пристигна борда първо разглобих черната букса за да опиша пиновете, тъй като в затворено положение трудно може да се разбере, кой кабел, на кой пин е, и надписах кабелите. Тъй като си мислех, че нямам буксата с трите пина от аналоговият часовник, с която връзването на малкият борд е най-лесно, доста почетох всички темите във форума свързани с борд компютрите и бях решил да го свързвам към буксите на таблото, както е описано, но като започнах да свалям барчетата под касетофона бях приятно изненадан, като най-отдолу видях че има оставена свободна букса от нашите приятели в БМВ завода, която много ми заприлича на тази която ми трябва и вярно беше тя. Та започнах по метода който е описал колегата в началото относно пинове 16, 17, 18. За пин 14 взех кабелчето от сидито което си седеше зад него, а на пин 12 възрах кабел който изкарах до двигателният отсек /към датчика за темп. на въздуха/ заедно с другите кабели под таблото с бушоните.
Всичко това до тук както е описано от колегата стана и борда тръгна, но останаха два пина 13 и 15 от общо 7-те с които дойде и в мен се пробуди чувство за перфекционизъм въпреки, че не знаех за какво служат, и реших да ги вържа както бе описано в темата за преминаване към големият борд т.е.
пин 13 от борда към пин 2 от синята букса на таблото, обозначена като x17 /свалих го предварително/
пин15 към пин 24 от синята букса
Честно казано не усетих каква е промяната, но сега всички кабели от буксата на борда са свързани.
Относно датчика за измерване на температурата поръчах го и него от колега от форума. Монтирах в левият въздуховод за охлаждане на спирачките, а относно вързването едният кабел вързах за този който бях писнал от купето, а другият вързах за маса /от лявата страна зад фара има място за това и сега всичко е ок :driving:
Калкулация на всичко което е необходимо:
1. Малък борд 15лв.
2. Датчик за измерване на температурата на въздуха 10лв. /оригиналният втора употреба/
3. 5 метра кабел 2х0.5-2,80лв
4. Ролка изолирблан-3лв и около 2-3 часа свободно време :mhihi:
Дано да съм бил полезен!!!! :yes:
А ето и малко снимки
3.JPG

4.JPG
7.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
ЖЕНА БЕЗ ЦИЦИ Е КАТО СЕЛО БЕЗ НАЧАЛНО УЧИЛИЩЕ-НЯМА ОТ КЪДЕ ДА ЗАПОЧНЕШ !
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 20.01.2012
Местоположение: Банско
Пол: Мъж
Кара: ше Е 36, Е46,а сега 525d Touring'05
Мечтае да кара: това, което кара:)

Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър

Мнение от русиабн » 28 Фев 2012, 21:47

Още малко снимки :yes:
8.JPG

10.JPG

12.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
ЖЕНА БЕЗ ЦИЦИ Е КАТО СЕЛО БЕЗ НАЧАЛНО УЧИЛИЩЕ-НЯМА ОТ КЪДЕ ДА ЗАПОЧНЕШ !
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър

Мнение от Делян » 25 Мар 2012, 19:52

Искам да си изкажа благодарностите към колегата PeReZ за изчерпателната тема, всичко си е както го описва и монтажа днес ми беше доста лесен :lalala: . Като съвет за някой мога да кажа, че за плюс на 14 пин когато е на първо положение ключът, взех от сиво-лилавия кабел от лостчето за чистачките, понеже до другите места ми беше доста по-труден достъпа. Ползвах оригиналния датчик, щракна си идеално във въздуховода.
:lalala:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 19.02.2009
Местоположение: varna
Кара: bmw 320+323

Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър

Мнение от batpac » 28 Мар 2012, 0:15

ама някак си не те ли дразни ,че борда ти свети на макс и не можеш да му регулираш осветлението ......заедно с останалите прибори на тъблото :mhihi:
ти си това което караш

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook