Странна работа с тия вибрации
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- arabian
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 14.03.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: 328i Е46 '99
Странна работа с тия вибрации
Историята е до болка позната - тресеше ми зверски предницата с 16" с ЕТ20 при спиране и при 60км/ч. Балансирах гуми 3 пъти при различни майстори (викам им майстори щото не им знам имената), изправях джанти, всичко се превърна в лов на вещици. Свалих носачите и смених старите разпокъсани тампони с такива плътни, смених външните шарнири. Сложих 16'-ките и тест драйв: при 80 започва да тресе все едно са ми квадратни джантите, но при спирането е вече перфектна. Айде смяна пак на предните със задни. Същата работа. Слагам отпред зимните 15" с оригиналните джанти и колата заспива на Тракия, в целия диапазон от 0 до 200 никакви вибрации. Връщам се и слагам големите. Отваряме предницата малко - същата работа, сменям гуми - без резултат... кошмар. Купил съм и вътрешни и външни накрайници на рейката ама за какво да ги сменям като старите са си перфектни. Нямам криви носачи, нищо... Десетки пъти съм сменял криви дискове досега, а тези са перфектни, спирам си от 200 без проблем, преди тресеше заради разбитите тампони. Очертават ми се следните варианти:
1. Новите тампони, които са плътни, но носача влезе лесничко в сърцевината им да са меки. Струва ми се доста тъпо, защото със старите цялата главина шареше напред назад с ход 1см поне а сега са бетон.
2. По някаква мистериозна причина да не й понасят тия джанти, което е супер тъпо защото тук колите със 17"-ки са повече отколкото с 15".
3. В накрайниците да има някакви мистериозни неуловими луфтове и да взема да ги сменям всичките.
4. Джантите да са просто дефектни - шарката е на оригиналните 16" на Е36, само че с ЕТ20. Да са кофти дупките и да не се улавя на машината като ги балансират, защото очевидно момчетата ги правят перфектни.
5. Да си купя туба бензин, да я полея хубаво и да седнем да се напием върху 15"-ките докато гори....
Благодаря предварително, знам че темите са доста с подобни проблеми ама обикновено тези които ги пускат не са направили и половината от това през което минах аз.
А ако знаете как й стоят тия изнесени джанти, реве ми се ако трябва да ги сменям...
1. Новите тампони, които са плътни, но носача влезе лесничко в сърцевината им да са меки. Струва ми се доста тъпо, защото със старите цялата главина шареше напред назад с ход 1см поне а сега са бетон.
2. По някаква мистериозна причина да не й понасят тия джанти, което е супер тъпо защото тук колите със 17"-ки са повече отколкото с 15".
3. В накрайниците да има някакви мистериозни неуловими луфтове и да взема да ги сменям всичките.
4. Джантите да са просто дефектни - шарката е на оригиналните 16" на Е36, само че с ЕТ20. Да са кофти дупките и да не се улавя на машината като ги балансират, защото очевидно момчетата ги правят перфектни.
5. Да си купя туба бензин, да я полея хубаво и да седнем да се напием върху 15"-ките докато гори....
Благодаря предварително, знам че темите са доста с подобни проблеми ама обикновено тези които ги пускат не са направили и половината от това през което минах аз.
А ако знаете как й стоят тия изнесени джанти, реве ми се ако трябва да ги сменям...
Усмихвайте се широко пред камерите на КАТ!
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Колега , що не вземеш тези същите джанти , дето колата ти тресе с тях да ги сложиш на друго БМВ и да видиш как другата кола ще се държи с тях.... Ако другата кола не тресе с тях , почваш да търсиш проблема в колата (твоята).... От всичко , което изброи май наистина си пробвал всичко , освен едно - иди да ти хванат диагоналите на колата , да не е засукано нещо купето и с 15" да не се усеща но с по високите джанти в твоя случай 16" да се усеща вече проблема.... (Въпреки , че ако имаше проблем на реглажа щеше да се усети.... странна работа
).

- arabian
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 14.03.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: 328i Е46 '99
metodi80 написа:Колега , що не вземеш тези същите джанти , дето колата ти тресе с тях да ги сложиш на друго БМВ и да видиш как другата кола ще се държи с тях.... Ако другата кола не тресе с тях , почваш да търсиш проблема в колата (твоята).... От всичко , което изброи май наистина си пробвал всичко , освен едно - иди да ти хванат диагоналите на колата , да не е засукано нещо купето и с 15" да не се усеща но с по високите джанти в твоя случай 16" да се усеща вече проблема.... (Въпреки , че ако имаше проблем на реглажа щеше да се усети.... странна работа).
Мноооого ти благодаря, колега. Човек като блокира... братовчеда има същото, те и джантите са му 16" със същата шарка но с правилното ЕТ. Досега не съм ги пробвал неговите, защото са криви и на него му тресе с тях, но не се бях сещал на неговото да сложим моите джанти.
Колкото до колегата Hellrider - и аз се замислих за централния отвор, обаче когато ги кача на главините влизат перфектно и си стоят без болтове. Наистина не знам за какво са тия джанти при положение, че задните калници ги избутвах с хидравличен крик за да не ми закачат
Усмихвайте се широко пред камерите на КАТ!
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Hellrider написа:я виж на 16-ките централния отвор да не е по-голям-защото с това ЕТ трябва да са за 5-тица, а там са по-големи главините![]()
с едни втулки ще заспи
Aз подкрепям това мнение.
Ако джантата е оригинална БМВ и шарката е като на Е46 ма са с ЕТ20, има само един вариант - да са от Е39, което автоматично следва централния отвор на тия джанти да е 74.1мм, а на Е36 е 72.4, тази разлика обикновенно се обира от втулки(пластмасови) които лесно губят половин милиметър и ето ти вибрации



- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Даммм и аз имам преки наблюдения как едно приятелче 320 купе има същия проблем с ЕТ20 и какво ли не и прави на колата,но пак си го има това притрисане.
- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
и аз иамх такав проблем сложих втулки и заспа правих всичко коеото ти изброй но не отидох купих си пластмасови втулки и всичко заспа
а може и аломиниеви да ти направят иам на едно место в софия дето проверявах и там правят за по 16лв бройката а пластмасовите са ти по 5лв бройката аз ги взех
а може и аломиниеви да ти направят иам на едно место в софия дето проверявах и там правят за по 16лв бройката а пластмасовите са ти по 5лв бройката аз ги взех
- Банго
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: 6.05.2006
- Местоположение: София-владая
- Пол: Мъж
Hellrider написа:я виж на 16-ките централния отвор да не е по-голям-защото с това ЕТ трябва да са за 5-тица, а там са по-големи главините![]()
с едни втулки ще заспи
това е слагаи втулки ако не намериш аз маи имам ама трябва да додеш съ сколата да мерим
ПИШЕТЕ НА КИРИЛИЦА
- arabian
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 14.03.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: 328i Е46 '99
Ами, това с втулките съм го играл на предишната ми кола. Още не мога да си го обясня защото и дупките и леглата както и самите болтове са конусовидни и би следвало да се се напаснат перфектно, ама явно е само на теория. Ще ида до Маргел да взема едни и ще пиша какво е станало. Благодаря!
Усмихвайте се широко пред камерите на КАТ!
- arabian
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 14.03.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: 328i Е46 '99
ЖИВИ И ЗДРАВИ ДА СТЕ КОЛЕГИ! СЛОЖИХ ВТУЛКИТЕ И ВСИЧКО СИ ДОЙДЕ НА МЯСТОТО. ДАНО ТОВА ПОСЛУЖИ НА ВСИЧКИ СЪС СЪЩИЯ ПРОБЛЕМ! САМИТЕ ВТУЛКИ СА СТАНДАРТНИ ЗА БМВ И КАТО КАЗАХ РАЗМЕРИТЕ ВЕДНАГА СЕ СЕТИХА ЗА КАКВО ГОВОРЯ
ХИЛЯДИ БЛАГОДАРНОСТИ
ХИЛЯДИ БЛАГОДАРНОСТИ
Усмихвайте се широко пред камерите на КАТ!
- onicks
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 31.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39 520i
притрисане
Колеги,възможно ли е поради липса на втулки при по-разко спиране от 130км на 80км да ми се разтресе волана и предницата,като махна крака от педалавсичко е наред,колата не тресе иначе,проверена е предница гуми джанти за ок,накладките са сменени дисковете видимо са прави.При по-ниска скорост при рязко спиране няма проблем при нормално спиране сущo,колата си държи зададената посока,не криви от путя и не тресе,но при по висока скорост рязка спиране притриса.
- emiche
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 506
- Регистриран на: 29.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го шано
- Мечтае да кара: още по-шано
- Детайли за колата: Излъскан сток
А при мен е абсолютно същото, но със 17-ки, които купих 2-ра ръка, с ет 35 са но имат някакви втулки, явно ц. отвор е друг и симптомите са същите?! Дано да се оправи, че са ми много на сърце тия 17-ки, деа?!
При теб причината е 100% тампони на носачите!
onicks написа:Колеги,възможно ли е поради липса на втулки при по-разко спиране от 130км на 80км да ми се разтресе волана и предницата,като махна крака от педалавсичко е наред,колата не тресе иначе,проверена е предница гуми джанти за ок,накладките са сменени дисковете видимо са прави.При по-ниска скорост при рязко спиране няма проблем при нормално спиране сущo,колата си държи зададената посока,не криви от путя и не тресе,но при по висока скорост рязка спиране притриса.
При теб причината е 100% тампони на носачите!
- mladfen
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: се на жена си
- Мечтае да кара: нещо с шест дросела
Re: притрисане
Проблема е че видимо неможеш да разбереш дали дисковете са ти криви. Трябва ти сругарска работа по тях и всичко ще заспи - или си купи нови.onicks написа:Колеги,възможно ли е поради липса на втулки при по-разко спиране от 130км на 80км да ми се разтресе волана и предницата,като махна крака от педалавсичко е наред,колата не тресе иначе,проверена е предница гуми джанти за ок,накладките са сменени дисковете видимо са прави.При по-ниска скорост при рязко спиране няма проблем при нормално спиране сущo,колата си държи зададената посока,не криви от путя и не тресе,но при по висока скорост рязка спиране притриса.
Диска при при спиране от по-висока скорост се загрява значително повече и се измята, но със сигурност и една десета да бие като загрее става доста повече
След повече секс се чувстваш далеч по-добре, отколкото след повече алкохол!!!
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани