Търся схема за свързване на малкия борд компютър

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Търся схема за свързване на малкия борд компютър

Мнение от ares2 » 27 Мар 2009, 2:00

Търся схема за свързване на малкия борд компютър. Имам си и буксата но колата няма изведени от инсталацията.
Сори ако се повтяря и това но не намирам нищо по темата

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Мнение от Smoocki » 27 Мар 2009, 7:21

Като големия се връзва ....само че се ръководиш от бялата букса ...
и имаше разлика къде е датчика за температурата
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 28.12.2008

Мнение от al3xx » 27 Мар 2009, 9:18

Аз незнам дали тук е мястото да попитам ама така и така темата е за борд, имам следния проблем, дисплея на нещото изкарва само някакви черти тук там нито часовник се вижда нищо. След като го свалих и разглобих видях, че лентовия кабел който е залепен към платката се е отлепил почти нацяло и реших да го махна и презалепя, но незнам с какво да стане ? Някой може ли да каже дали е правил това преди и какво лепило да използвам евентуално. Поне по моя преценка точно с нещокат лепило е било защото не са спойки това и просто си е лепнато отгоре.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 23.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 318is COUPE M42

Re: Търся схема за свързване на малкия борд компютър

Мнение от PNR » 27 Мар 2009, 9:37

ares2 написа:Търся схема за свързване на малкия борд компютър. Имам си и буксата но колата няма изведени от инсталацията.
Сори ако се повтяря и това но не намирам нищо по темата


Това е опатване за слагане на малкия бордови компютар който е с температура и часовник
Поствам тази информация благодарения на колегата " izzzo " аз сащо ще слагам малкия борд тази сабота надявам се :D :D :D ейййй и пак да си кажа моето защото напоследък много хора се правят или са пас а пак знаят за ково иде реч ФОРУМА Е ЗА ДА СИ ПОМАГАМЕ А НЕ ДА ПЕЧЕЛИМЕ поне в разделите за моделите (не говоря за купува продава)

още веднаж да благодарим на колегата izzzo :bowdown: :bowdown: :bowdown:

а ето и вапросното писания за инсталация на борд компа :

като махнеш часовника, към него имаш три кабела- кафяв(маса), червено/жълт(12 волта) и сив/червен(за осветлението-като пуснеш фаровете да ти светне часовника). Ето ти схема на буксата на борда:
пинове от 1 до 8 не ти трябват
пин9--зелен/син->-----х17- пин 4
пин12-кафяв/сив->-----темп сензор
пин13-черно/бял->-----х17 пин2
пин14-виолет/бял->----бушон 45
пин15-син/виолет/бял->--х17 пин24
пин16-сив/червен->----взимаш сиво/червения кабел от аналоговия
пин17-кафяв->----маса- кафявия кабел от аналоговия
пин18-жълто/червен->---- 12 волта- от жълто/червения на аналоговия

Темп. сензора има два кабела кафяво/сивия го връзваш към пин12 на буксата, другия е кафяв- маса.
Успех!
PNR@abv.bg
София
0888779546

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Мнение от Smoocki » 27 Мар 2009, 9:44

Само да не объркаш при слагането на датчика, понеже гори.
кабела дефакто който е кафяво и сиво идва от проската част на датчика.
Другия вариянт е термистор . 1лв
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1430
Регистриран на: 11.02.2008
Местоположение: София
Пол: Жена

Мнение от Мишел » 27 Мар 2009, 9:56

Давам ти обяснението на един колега, което мисля че ще ти свърши работа ;)

От аналогов часовник към малкия борд се преминава изключително лесно.
Трябва да се прекарат всичко на вчико 3-4 кабела. Има подробни теми и схеми навсякъде, но айде за да го има и тук (пък и все пак като ще пиша първи пост, да има някаква полза).

Аналоговия часовник е с букса, в която влизат 3 пина: пин2 кафяв (маса), пин1 червено-жълт (12В постояно), пин3 сиво-червен (неговата идея е да светват копчетата когато включите фаровете).

Ето къде да ги свържете на малкия борд:

Пин1 от часовника --> пин18 на буксата на малкия борд
Пин2 от часовника --> пин17 на буксата на малкия борд
Пин3 от часовника --> пин16 на буксата на малкия борд

На пин 14 от малкия борд трябва да се свърже кабел, който да подава 12 волта когато си на положение 1 и 2 на ключа (положение 1 е едно преди контакт, а положение 2 е когато сте на контакт). По принцип този кабел се взима от таблото, но не си заслужава да се занимавате да сваляте таблото само заради едно пинче, така че си изкарайте този кабел от буксата на касетофона/CD-то на колата. Трябва да си измерите кой кабел от буксата на CD-то има напрежение когато сте на пол.1 и 2 на ключа, а на положение 0 няма. Малко сложно го обясних, но се старая да е максимално подробно за да няма нужда от повече въпроси.

На пин12 от малкия борд се свързва датчика за температурата. Т.е. от пин12 вадиш един кабел чак до двигателния отсег отпред (най-лесно се вади долу под волана, като махнеш кората, да го прекараш заедно с другите кабели, т.е. има си отвор и т.н.). Другия кабел излизащ от температурния датчик го слагаш на маса (на левия калник от горната страна (откъм двигателя) си има място където може да го замасиш.

*Подчертани с БОЛД са пиновете на черната букса на малкия борд.

Това е всичко. Мисля че нямаше друго.
Изключително лесно е.
Един малък борд + букса във БМВ форума са продава в рамките на 30-50 лв.
Датчика за температурата струва 20лв. (неоригинален, от ОПЕЛ например); 35-40 от БМВ оригинален или българския вариант "терморезистор (термистор)" 7-8 kOhm (в БМВ форума пишат че 5 килоома е добре, но не е вярно, той отчита повече от грешно). В магазините (за електроника) рядко се срещат 7 или 8 килоомови термистори така че варианта е: един 5 килоомов свързан последнователно с един 2 килоомов термистор. Един термистор струва 50 стотинки така че има как да изпробвате няколко варианта за да постигнете максимално точно показване на температурата.
Самия датчик за темп. (или термистор) трябва да го сложите на място където ще го духа въздушната, когато сте в движение (стандартното му място е левия въздуховод за спирачките (има си дупчица даже)).

А ако сте намислили да слагате друг борд. комп.:
Средния борд (във всичките му 2-3 варианта) е ненужен, няма да можете да му ползвате нито една смислена екстра, която я няма и малкия борд, така че ви препоръчвам ако ще слагате борд да е или най-малкия, или най-големия OBC (като избора зависи от това колко пари ви се набутват за подобно нещо).
За големия борд мисля че е излишно да пиша подробности, свързването му е в пъти по-трудно от това на малкия борд.
При големия се сваля цялото табло (и жабката ако искате да ви работи CODE функцията) и там вече ви препоръчвам да не се захващате, ако не сте поне малко от малко технически грамотни (докато това условия не важи за поставянето на малък борд комп, където слагането е повече от елементарно).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 277
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Търся схема за свързване на малкия борд компютър

Мнение от Zlobil » 27 Мар 2009, 10:06

PNR написа:Поствам тази информация благодарения на колегата " izzzo " аз сащо ще слагам малкия борд тази сабота надявам се :D :D :D ейййй и пак да си кажа моето защото напоследък много хора се правят или са пас а пак знаят за ково иде реч ФОРУМА Е ЗА ДА СИ ПОМАГАМЕ А НЕ ДА ПЕЧЕЛИМЕ поне в разделите за моделите (не говоря за купува продава)


Много яко ама и тия неща дето си ги дал като схема на свързване дефакто ти трябват само 4 кабела от там. Така че се въздържам от коментар.

Колкото до това кой е разбирал и кой се е правел... ми ползвайте търсачката... само аз последния един месец съм обяснявал как се възрва малкия борд ама няма кой да търси. Не че и модераторите не можеха да сложат и поне една тема в Полезни.

Иначе в момента както го е описъл колегата МИШЕЛ е точно ама точно така на 100%. И точно в тоя ред на мисли предлагам написаното тук да се сложи в полезни и да се знае че го има. И да се разчистят малко излишните работи де.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Мнение от ares2 » 27 Мар 2009, 10:07

Колеги благодаря наистина. Информацията е предостатъчна :) надявам се да заработи системата :) скоро ще пиша какво е станало.Мерси пак за помоща

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Мнение от ares2 » 27 Мар 2009, 10:36

Темата си е направо за раздел полезни според мен. Дано да я направят. Ще помага доста. Аз търсих няколко дни и не намерих нищо с търсачката. :comp:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Мнение от mitrax » 27 Мар 2009, 10:54

абсолютно най подробните схеми ги има тук :
http://www.torrentreactor.net/torrents/ ... ley-manual
линка е от важната тема : Ръководства за ремонт и поддръжка на Е36
п.с. дърпайте докато има сиид че торентите не траят вечно :D
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от PeReZ » 27 Мар 2009, 11:25

Мишел написа:Давам ти обяснението на един колега, което мисля че ще ти свърши работа ;) ...

Я да видим кой не ми е платил авторски права за обяснението... :mhihi:
Последна промяна PeReZ на 28 Мар 2009, 0:11, променена общо 2 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 277
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от Zlobil » 27 Мар 2009, 11:35

PeReZ написа:
Мишел написа:Давам ти обяснението на един колега, което мисля че ще ти свърши работа ;) ...

Я да видим кой не ми е платил авторски права за обяснението... :mhihi:



Ти направо къртиш !!!

:bowdown:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1430
Регистриран на: 11.02.2008
Местоположение: София
Пол: Жена

Мнение от Мишел » 27 Мар 2009, 11:41

PeReZ написа:
Мишел написа:Давам ти обяснението на един колега, което мисля че ще ти свърши работа ;) ...

Я да видим кой не ми е платил авторски права за обяснението... :mhihi:


Въздържах се, за да не обяснявам от къде съм го копнала ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Мнение от baitun » 01 Май 2009, 13:19

някой ако беше обяснил ,че облата страна на самия датчик се свързва на маса нямаше да има грешка -аз лично вчера изгорих един датчик,а кафаво сивия кабел от борда го свързах към кафяво сивия на датчика,другия кафяво оранжев от датчика на маса и -честито -сега ще търся нов датчик

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Мнение от baitun » 05 Май 2009, 10:21

е няма такава история -измерих датчика след ката го бях свързал и на бордкомпа не отчиташе нищо -37 градуса и ми показва ,че е изгорял 0 килоома,след много нерви и четене реших ,че датчика е изгорял и започнах търсене на нов датчик ,но нещо ме прихвана и реших да измеря датчика и .... 5.5 килоома -работи и добре че колегата PeReZ ме светна да махна буксата от бордкомпа,да свържа датчика и след това да свържа буксата на борда и.... тръгна

ОЩЕ ЕДИН ВЪПРОС-гонга къде се свързва за да дава сигнал когато температурата падне под 3 градуса

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook