По какво серазбира дали двигателя е за основен ремонт!?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

По какво серазбира дали двигателя е за основен ремонт!?

Мнение от Nasko_325TD » 11 Мар 2009, 23:09

Интересува ме защото,ходих на 3-и диагностики и на 3-те ми отчете различни неща.
На първата ми казаха датчик на колянов вал,на 2-та ми казаха вода в горивото и настройка на скоростите,а на 3-тата ми излезна "Индикатор за нивото на водата
активно/повредено.
И сега незнам какво да правя?
Колата не ми пали топла,въртя до падане на акомулатора и не ще!
Бях на един майстор,той ми каза,че можело да е от главата на помпата или от верига,ама аз де да знам сега дали не е от кйомпресията или от веригата или от главата на помпата!?
А тя е следната:
1-28
2-25
3-24
4-24
5-24
6-24
Колата не ми гори много,не пуши не,върви си добре!
Наскоро като загрееше се получаваше нещо такова:
Давам газ вдига обороти двигателя работи,но не се придава движението към колелата и колата става мудна все едно карам голф!?
:uups: (нищо лично към шофиорите на тези коли,всеки си прави сметката).
Сега дилемата е дали да и правя основен ремонт!?Понеже идва лято и така няма да я бъде с това трудно палене!?
Някъде четох,че можело да е от гарнитурите на помпата.Дърпала въздух от там и затова не палила лесно.Ама незнам дали е така!? :uups:
Помагайте колеги,че аман вече! ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1135
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Мнение от Hristo » 12 Мар 2009, 0:15

продавай :!:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 12 Мар 2009, 8:18

Питай в Е34/Е32 форума. Там е истината, там са колите. :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 12 Мар 2009, 8:58

Основен ремонт се прави при наличието на един или няколко от следните признаци

- понижена компресия / значителна разлика в компресията между отделните цилиндри
- увеличена консумация на масло (консумация, а не разход - теч например)
- износване на колянов вал - основни/биелни лагери
- износване на бутални болтове (макар и по-рядко)
- дефекти по блока (спукан блок)

При всички останали случаи се прави частичен ремонт (най-често без да се вади двигателя от автомобила)

- глава, разпределителни валове, клапани, повдигачи
- ангренажна верига/ремък, обтегачи, успокоители, зъбни колела
- мазилна система - маслена помпа, клпан налягане маслени магистрали, семеринги ...
- охладителна система - водна помпа, термостат
- смукателни/изпускателни колектори - гарнитури, маркучи, тръби ...

Прецени къде е твоя случай и не забравяй, че освен пари и качество на вложените части много е важно и качеството на ремонта (изпълнението) .....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 10.07.2007
Местоположение: radomir

......

Мнение от joriev_83 » 12 Мар 2009, 9:40

Колега в случая където даваш газ а колата не помръдва да не ти е заминал съединителя и да ти приплъзва. Мирише ли на феродо?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Мнение от Nasko_325TD » 12 Мар 2009, 10:30

С чисто нов съединител е! :|

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Мнение от Nasko_325TD » 12 Мар 2009, 10:34

tsb_bg написа:Основен ремонт се прави при наличието на един или няколко от следните признаци

- понижена компресия / значителна разлика в компресията между отделните цилиндри
- увеличена консумация на масло (консумация, а не разход - теч например)
- износване на колянов вал - основни/биелни лагери
- износване на бутални болтове (макар и по-рядко)
- дефекти по блока (спукан блок)

При всички останали случаи се прави частичен ремонт (най-често без да се вади двигателя от автомобила)

- глава, разпределителни валове, клапани, повдигачи
- ангренажна верига/ремък, обтегачи, успокоители, зъбни колела
- мазилна система - маслена помпа, клпан налягане маслени магистрали, семеринги ...
- охладителна система - водна помпа, термостат
- смукателни/изпускателни колектори - гарнитури, маркучи, тръби ...

Прецени къде е твоя случай и не забравяй, че освен пари и качество на вложените части много е важно и качеството на ремонта (изпълнението) .....

Ами при мен има знчителна разлика,но само м/у първи и останалите!?
Трябва ли да и правя ремонт?
Не ми гори масло,има теч от гарнитурата на главата,ама не е фрапиращ!Не губи по много!Даже не съм доливал досега,понеже вече направих 2-смяна и съм минал 2000км горе -долу!
Не пуши колата,черно или сиво.Не се вижда нищо отзад като подам газ! :roll:
Нкяъде четох че трябвало да е около 28 за кола на тези години горе долу.
http://forum.offroad-bulgaria.com/showt ... hp?t=10733

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 317
Регистриран на: 14.12.2006
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: V8 комби

Мнение от samsurnik » 12 Мар 2009, 10:41

Hristo написа:продавай :!:



колега страшен си бе големи акъли даваш продавай ето като такива като теб страдат обикновените и неразбиращи хора щото като си се разлопа колата и айде продавай иначе перфектната кола не се заяждам ама е мн тъпо това
жена с малки гърди е като село без начално училище - няма от къде да започнеш

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Мнение от Nasko_325TD » 12 Мар 2009, 10:44

Не не няма да я продавам,прекалено много влезнах!Ще си я направя за мен аз да си я карам дет се вика още 300000км. 8)

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: По какво серазбира дали двигателя е за основен ремонт!?

Мнение от vld » 12 Мар 2009, 12:28

Nasko_325TD написа:Интересува ме защото,ходих на 3-и диагностики и на 3-те ми отчете различни неща.
На първата ми казаха датчик на колянов вал,на 2-та ми казаха вода в горивото и настройка на скоростите,а на 3-тата ми излезна "Индикатор за нивото на водата
активно/повредено.
И сега незнам какво да правя?
Колата не ми пали топла,въртя до падане на акомулатора и не ще!
Бях на един майстор,той ми каза,че можело да е от главата на помпата или от верига,ама аз де да знам сега дали не е от кйомпресията или от веригата или от главата на помпата!?
А тя е следната:
1-28
2-25
3-24
4-24
5-24
6-24
Колата не ми гори много,не пуши не,върви си добре!
Наскоро като загрееше се получаваше нещо такова:
Давам газ вдига обороти двигателя работи,но не се придава движението към колелата и колата става мудна все едно карам голф!?
:uups: (нищо лично към шофиорите на тези коли,всеки си прави сметката).
Сега дилемата е дали да и правя основен ремонт!?Понеже идва лято и така няма да я бъде с това трудно палене!?
Някъде четох,че можело да е от гарнитурите на помпата.Дърпала въздух от там и затова не палила лесно.Ама незнам дали е така!? :uups:
Помагайте колеги,че аман вече! ;)


Компресията ти е перфектна :!: , като се има в предвид,че само ако ти се напаснат клапаните ще чукне на всиките 28 ;) (това не е нужно да го правиш)
Така относно лошия топъл старт има една тема за трудмно палене на топъл ТДС,ако я прочетеш ще ти се изяснят много неща.

Накратко ,смени веригите+обтегач колела абе всичко комплект, не е чак толкова скъпо.
След това ще трябва да се зацепи помпата наново защото мотора ти не е първа младост и прз годините центровката е местена за да пали.
До един момент това се компенсира с нея но после вече не ;)
Като смениш веригите би трябвало да се промени поведението на мотор ,трябва да утихне и да работи много меко като за 6-так.
След това ако пак не пали топла хубаво ,ще свалиш ГНП-то и ще го занесеш някъде където има стенд за ГНП- Бош за да го проверят какво налягане прави и дали всичко е ОК.
Имай в предвид , че това е доста скъпо удоволствие , затова се оставя за последно.

Имай в предвид, че доста трудно ще и е на помпата да се износи от работа.В смисъл в нормални условия гогато пали колата помпата прави налягане над 160 бара , когато това налягане падне в следствие на износване на буталния механизъм на ГНП колата почва да не пали.
Това го диагностицират с една кофа студена вода върху помпата на загрял мотор.Аз лично много не му вярвам на тоя тест.
Помпата може да се повреди и от лоша нафта :idea: .

Айде първо смени веригите и намери някакъв начин да си оправиш горивната система,после ще говориме за другите неща ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1581
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от PeReZ » 12 Мар 2009, 12:37

Колега, нищо не прави по колата преди да отидеш на истинска диагностика, т.е. такава в някой истински сервиз, найси кар, м кар или кастрола в кичука. Според мен е възможно да не ти пали топла заради датчика на коляновия вал.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 12 Мар 2009, 13:29

Да се включа и аз...Миналото лято отварях TDS-а , заради спукана глава.Колата е 260 000 по километраж , в БГ е от незнайни години , и подозирам че километрите са + 100 000 или повече.Веригите бяха в перфектно състояние , както и всичко по газоразпределението , за износване на цилиндрите - не може да става и дума.Мисля че добра центровка на помпата с подходящите инструменти и колата ще е бомба...
Провери и налягането на дюзите...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 7.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ...320ка...
Мечтае да кара: M5 e39
Детайли за колата: Bostongreen metallic, M-тех окачване, 17" М Contour (styl.23)

Мнение от ВаНко » 12 Мар 2009, 13:32

Според мен колега като си ходил на 3 диагностики са ти показали три различни неща, защото самите майстори ползват различен софтуер за диагностиката. Запиши си час в Камор или Дару и там ще ти кажат със сигурност какво е. Мисля, че е някъде около 50 лева диагностиката в официалните представители на БМВ. Успех!
Power is nothing without control...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Мнение от Nasko_325TD » 12 Мар 2009, 15:34

PeReZ написа:Колега, нищо не прави по колата преди да отидеш на истинска диагностика, т.е. такава в някой истински сервиз, найси кар, м кар или кастрола в кичука. Според мен е възможно да не ти пали топла заради датчика на коляновия вал.

Даммм,аз бях в кастрола в кичука и ми отчете точно този датчик!Ама понеже отидох до магазина на БМВ на руски и ми казаха,че не можело да е от него се усъмних и отидох на друг сервиз и от там се започна чуденката!? :roll:
Последната диагностика беше в Бош срещу Бриколаж и там ми мериха и компресията! :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Мнение от Nasko_325TD » 12 Мар 2009, 15:35

vladiverm написа:Да се включа и аз...Миналото лято отварях TDS-а , заради спукана глава.Колата е 260 000 по километраж , в БГ е от незнайни години , и подозирам че километрите са + 100 000 или повече.Веригите бяха в перфектно състояние , както и всичко по газоразпределението , за износване на цилиндрите - не може да става и дума.Мисля че добра центровка на помпата с подходящите инструменти и колата ще е бомба...
Провери и налягането на дюзите...

Дюзите са наред,така ми казха в Бош! :roll:

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook