подгрев огледала...пак

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 392
Регистриран на: 1.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 330d
Мечтае да кара: M550d

подгрев огледала...пак

Мнение от LANA » 28 Фев 2009, 10:38

Здравейте,

лявото огледало не подгрява. Купих ново с надеждата, че моето е изгоряло, но като го смених пак нищо.
Двете огледала имат различни съпротивления (едното е 1.7К, а другото е 500 ома), но са здрави и едното просто ще грее по-яко.
Замерих напрежението и идват 12V на проводниците, които се закачат на огледалото, но в момента в който закача огледалото и напрежението изчезва...
Според мен това е някаква лоша връзка някъде, но не мога да разберая къде.
Четох из темите, че има термодатчик някъде (за да не греят посточнно, а само при по-ниски температури).
Въпросът ми е къде е тоз датчик, и възможно ли е да е при него проблема?
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 28 Фев 2009, 10:47

Ако мислиш,че е лоша връзка си погледни снадките по пътя.
Една има на вратата посредата,втора евентуално под пластмасовия капак на отпочиващия педал. :roll:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 392
Регистриран на: 1.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 330d
Мечтае да кара: M550d

Мнение от LANA » 28 Фев 2009, 11:03

ами така си мисля, и според мен би трябвало да грее там където съпротивлението е по-голямо от това на огледалото...
Ако греша нека някой по-вещ каже.
Иначе 10х за жокера, ще разглобя кората на вратата и ще видя тази връзка, къде е, и какво и е състояноето.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 488
Регистриран на: 26.11.2008
Местоположение: WWW
Пол: Мъж
Кара: E39... :D
Мечтае да кара: платноходка

Мнение от eekset » 28 Фев 2009, 11:10

тоя датчик би трябвало да изключва огледалата като се нагреят. Пробвай да закачиш и другото. Виж колко се влияе от съпротивлението. Трябва едно от двете да грее...
Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Мнение от stony1 » 28 Фев 2009, 12:00

LANA написа:ами така си мисля, и според мен би трябвало да грее там където съпротивлението е по-голямо от това на огледалото...
Ако греша нека някой по-вещ каже.
Иначе 10х за жокера, ще разглобя кората на вратата и ще видя тази връзка, къде е, и какво и е състояноето.


Колега, не бързай да разглобяваш колата. Първо си намери две огледала с еднакви съпротивления, защото грее това, което има по-малко съпротивление. В този случай като включиш подгрева, огледалото с по-малко съпротивление, ще подгрява по-бързо и понеже разликата при теб е 1,2К има голяма вероятност другото огледало въобше да не подгрее, защото датчика за подгрева ще изкючи огледалата преди лявото ти огледало да е започнало да се затопля поне малко.
Провери какво е съпротивлението на старото ти огледало и ако е със същото съпротивление или много близко като на това, което си купил може да ги свържеш само за проба едното от ляво, а другото от дясно и да видиш дали ще нагряват.
Успех.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 392
Регистриран на: 1.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 330d
Мечтае да кара: M550d

Мнение от LANA » 28 Фев 2009, 13:10

това е по-лесно за проба. Ще видя какво е и на дясното огледало съпротивлението
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Варна

Мнение от ivan_krilov » 01 Мар 2009, 0:38

A според мен не е нормално здраво огледало да има 1.7 килоома съпротивление???? Та мисля може да се почне от там. По-лесно:)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 01 Мар 2009, 1:13

ivan_krilov написа:A според мен не е нормално здраво огледало да има 1.7 килоома съпротивление???? Та мисля може да се почне от там. По-лесно:)



Абсолютно си прав.....
Правиме една елементарна сметка :
Ако напрежението е 12 волта а съпротивлението е 1.7кОм , тогава прилагайки закона на ОМ - I= U/R , за тока получаваме 0,007 А , което ще рече 7mA (милиампера).
Е веднага ти казвам колега , че няма реотан ,който при 7 милиампера да нагрее , така , че да усетиш , че е топъл , пък камо ли да стопи снега зимно време.
Нормално съпротивлението на реотана на стъклото трябва да е около 10 Ом-а. Защото тогава прилагайки пак закона на Ом ще видиме , че през реотана ще протекът 1,2 А ток ..... е сега по би могло да се каже , че тоя реотан ще грее и ще се усети.... Така , че търси си стъкло със съпротивление от порядъка на дестина ом-а - тогава можеш да си сигурен , че е здраво и ще работи .... (информативно ти казвам , че моите и двете са 11 Ом-а).
Аааа и колега , не е нужно да сваляш корите на вратите за да видиш дали на мястото на свръзка всичко е наред . Конектора за огледалото се намира точно зад пластмасовата (малка ) коричка в предния край на вратите (пред стъклото) и над кората на вратата .
Последна промяна metodi80 на 01 Мар 2009, 12:17, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 01 Мар 2009, 11:13

Добре де, колко пъти трябва да се каже че датчик за подгрева НЯМА. Греят когато дадеш на контант и винаги на макс, независимо от температурата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Мнение от stony1 » 01 Мар 2009, 12:02

стан написа:Добре де, колко пъти трябва да се каже че датчик за подгрева НЯМА. Греят когато дадеш на контант и винаги на макс, независимо от температурата.


Колега, в случая дали има датчик или не не е от значение. При различно съпротивление на нагревателите (реотаните) на огледалата едното ще загрява а другото не, което е нормално. Колегата metodi80 е обяснил как стоят нещата, използвайки закона на Ом.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 488
Регистриран на: 26.11.2008
Местоположение: WWW
Пол: Мъж
Кара: E39... :D
Мечтае да кара: платноходка

Re: подгрев огледала...пак

Мнение от eekset » 01 Мар 2009, 12:28

за лично ползване...
ако няма датчик, това защо се случва:
LANA написа:Замерих напрежението и идват 12V на проводниците, които се закачат на огледалото, но в момента в който закача огледалото и напрежението изчезва...


с голямо или малко съпротивление не трябва ли да си има 12V на клемите?
Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: подгрев огледала...пак

Мнение от metodi80 » 01 Мар 2009, 12:40

eekset написа:за лично ползване...
ако няма датчик, това защо се случва:
LANA написа:Замерих напрежението и идват 12V на проводниците, които се закачат на огледалото, но в момента в който закача огледалото и напрежението изчезва...


с голямо или малко съпротивление не трябва ли да си има 12V на клемите?


Абсолютно.... напрежение трябва да си има независимо от съпротивлението (освен ако няма късо съединение , тогава се получава пад на напрежението , но тогава предпазителя би трябвало да изгори).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 118
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: Аксаково
Пол: Мъж
Кара: 325 TDS , Nissan primera 4x4
Мечтае да кара: GTR
Детайли за колата: комби,М пакет

Мнение от ТРСТ » 01 Мар 2009, 20:43

Здравейте,колеги!Лявото ми огледало не подгрява от както имам колата,вече две години.След като прочетох темата,реших да проверя защо се получава така.Разглобих го и се оказа ,че на клемите има напрежение 12в,а в двата края на реотана няма ни ом ни дявол.После започнах да разглобявам самото огледало,разлепих го от пластмасата като си помагах с тънко ножче и внимавах да не счупя стъклото.Под пластмасата се показа и самия нагревател,но е между две найлончета и освен това е залят със смола.Разлепих горното покритие,а смолата отстраних като буквално фламбирах огледалото.Пръскам с афтършейф,паля и с нож остъргвам.След това с уредчето търсим къде е прекъснато и запояваме.Интересното при моето огледало е,че двата края,които съединих с жичка,никога не са били свързани.Между тях имаше няколко други пътечки.Тези краища завършват много близо до клемите.След това по обратния ред,като ползвах лепило за найлона върку нагреватела,а пластмасата залепих със силикон.Неудобното е че свързващата жичка повдига пластмасата,но съм сигурен,че и за това има решение,просто не ми се занимаваше повече.В резултат на загубените около два часа,сега имам работещо,дано и трайно,огледало и спестени около 70 лв по цени на Елит Кар във Варна.Съпротивлението измерено в двата края е 8 ома.Не зная колко е на другото,но ремонтираното грее по силно.Благодаря на писалите по горе и се надявам да съм бил полезен на останалите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Re: подгрев огледала...пак

Мнение от стан » 01 Мар 2009, 20:53

eekset написа:за лично ползване...
ако няма датчик, това защо се случва:
LANA написа:Замерих напрежението и идват 12V на проводниците, които се закачат на огледалото, но в момента в който закача огледалото и напрежението изчезва...


с голямо или малко съпротивление не трябва ли да си има 12V на клемите?


Добре, има датчик. Къде е тогава :mhihi: :mhihi: Ако ми го покажеш ще ти подаря стъкла за огледала с подгрев и мъртва зона :)

И така - датчик от подгревите имат само пръскалките и ключалките и той се намира в десния въздуховод. Огледалата са си на контакт

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 461
Регистриран на: 20.10.2007
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 325 ТД

Мнение от matros » 01 Мар 2009, 20:59

Браво.Мерси за полезното инфо колега :yes:

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook