Датчик за външна температура не променя показанията си
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- dinkomg
- ентусиаст
-
- Мнения: 941
- Регистриран на: 17.11.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Семейното комби
- Мечтае да кара: M5 touring
Датчик за външна температура не променя показанията си
Здравейте колеги имам следния проблем:
Преди месец си взех малък борд (този с часовник и термометър) и замених аналоговия часовник с него. Работи перфектно! Нямах датчик за външна температура и така си карах на -37С. Наскоро намерих датчик и реших да си го монтирам.
Първи проблем с който се справих: При закачане на датчика (единия кабел на кафяво/сивия кабел, другия на маса, използвайки тази на запалката), температурата на дисплея не се промени. Този проблем го реших като разкачих буксата на борда и при подвързан датчик я закачих обратно. За мое успокоение температурата беше вярна (използвах термометър).
Втори проблем с който не се справих и не знам как: Реших да тествам датчика преди да го закача на бронята отпред. Както си е закачен на борда покарах колата извесно време за да стопли купето, датчика беше вътре, но не се промени показанието му. След повторно разкачане и закачане на буксата на борда той отново отчете вярна температура. Това с резета на борда не е решение защото ми се губи часа и дата всеки път. Помогнете! Благодаря ви предварително!
Преди месец си взех малък борд (този с часовник и термометър) и замених аналоговия часовник с него. Работи перфектно! Нямах датчик за външна температура и така си карах на -37С. Наскоро намерих датчик и реших да си го монтирам.
Първи проблем с който се справих: При закачане на датчика (единия кабел на кафяво/сивия кабел, другия на маса, използвайки тази на запалката), температурата на дисплея не се промени. Този проблем го реших като разкачих буксата на борда и при подвързан датчик я закачих обратно. За мое успокоение температурата беше вярна (използвах термометър).
Втори проблем с който не се справих и не знам как: Реших да тествам датчика преди да го закача на бронята отпред. Както си е закачен на борда покарах колата извесно време за да стопли купето, датчика беше вътре, но не се промени показанието му. След повторно разкачане и закачане на буксата на борда той отново отчете вярна температура. Това с резета на борда не е решение защото ми се губи часа и дата всеки път. Помогнете! Благодаря ви предварително!
- Zlobil
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 277
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Датчик за външна температура не променя показанията си
Добре де какво означава не ти се променя показанието на температурата ? стои ти на -37 ли какво ?
Защото ако е така просто трябва да знаеш че каквото и да правиш с този датчик, задължително акумолатора трябва да ти е откачен от клемите !
Иначе просто борда не отчита че има датчик. И на мен не ми се вярваше тая работа от начало ама е така.
Защото ако е така просто трябва да знаеш че каквото и да правиш с този датчик, задължително акумолатора трябва да ти е откачен от клемите !
Иначе просто борда не отчита че има датчик. И на мен не ми се вярваше тая работа от начало ама е така.
Не, не, сменя си температурата. Сложи го вън, или ако мислиш да го тестваш от купето го сложи баш на парното на максимум и го дръж така, много бавничко се ъпдейтва. Кофти ще е ако не променя температурата и винаги му трябва ресет, но не мисля че е така, просто чакай повече време за да си смени температурата :-)
- dinkomg
- ентусиаст
-
- Мнения: 941
- Регистриран на: 17.11.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Семейното комби
- Мечтае да кара: M5 touring
Не четете!!! Датчика си работи, отчита вярно температурата но само след резет. Не е необходимо чак клемите на акумулатора да се махат, просто разкачих буксата и пак я закачих.
А дали съм го тествал достатъчно време: ДА, мисля че за двадесет минути трябваше да мръдне поне един градус, като използвах и обикновен стаен термометър в купето и температурата се повиши от 10 на 22 градуса (колкото бе зададено на климатроника), но дисплея на борда си показваше 10 градуса. Като го разкачих изакачих наново, показа 22 градуса, ама това според мен не е начина. Има ли някакакъв начин да се програмира борда ( с комбинация от клавиши) да извършва постоянни измервания, а не еднократно, или имам някаква повреда
А дали съм го тествал достатъчно време: ДА, мисля че за двадесет минути трябваше да мръдне поне един градус, като използвах и обикновен стаен термометър в купето и температурата се повиши от 10 на 22 градуса (колкото бе зададено на климатроника), но дисплея на борда си показваше 10 градуса. Като го разкачих изакачих наново, показа 22 градуса, ама това според мен не е начина. Има ли някакакъв начин да се програмира борда ( с комбинация от клавиши) да извършва постоянни измервания, а не еднократно, или имам някаква повреда

- Zlobil
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 277
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
dinkomg написа:Не четете!!! Датчика си работи, отчита вярно температурата но само след резет. Не е необходимо чак клемите на акумулатора да се махат, просто разкачих буксата и пак я закачих.
А дали съм го тествал достатъчно време: ДА, мисля че за двадесет минути трябваше да мръдне поне един градус, като използвах и обикновен стаен термометър в купето и температурата се повиши от 10 на 22 градуса (колкото бе зададено на климатроника), но дисплея на борда си показваше 10 градуса. Като го разкачих изакачих наново, показа 22 градуса, ама това според мен не е начина. Има ли някакакъв начин да се програмира борда ( с комбинация от клавиши) да извършва постоянни измервания, а не еднократно, или имам някаква повреда
Колега точно за това ти казах за акумолатора, защото ти ресетваш от бухсата... не разбираш ли че точно за това не ти бачка ?
Няма да ти кажа нещо без да съм го пробвал, макар че коли всякакви и проблеми всякакви и пак може и нищо да не стане. Аз обаче това съм го пробвал не на една кола а на две.
Също има значение и като го включваш и по точно като дадеш на контакт дали ти пилка ?
Здравейте,
колега пробвай да изчакаш повечко време, наистина интервала за опресняване е доста бавен. Аз като пробвах с потециометъра, спомням си че часове наред трябваше да я оставя колата за да покаже това което е зададено. Пробвай да изчакаш повечко време, или като правиш тестовете запали двигателя и така опитай(понеже ми се струва че по бързо опреснява тогава, явно следи напрежението на входа и спрямо това реагира
).
Ако имаш уред(Ohmmeter) може да провериш и датчика да ли е наред!
Поздрави и успех
колега пробвай да изчакаш повечко време, наистина интервала за опресняване е доста бавен. Аз като пробвах с потециометъра, спомням си че часове наред трябваше да я оставя колата за да покаже това което е зададено. Пробвай да изчакаш повечко време, или като правиш тестовете запали двигателя и така опитай(понеже ми се струва че по бързо опреснява тогава, явно следи напрежението на входа и спрямо това реагира

Ако имаш уред(Ohmmeter) може да провериш и датчика да ли е наред!
15 kOhm = +1.5 градуса
12 kOhm = +6.0 градуса
10 kOhm = +8.5 ~ +9.0 градуса (сменяше се често значи между двете стойности)
8 kOhm = +14.5 градуса
6 kOhm = +21.0 градуса
5 kOhm = +25.0 градуса
4 kOhm = +30.5 градуса
3 kOhm = +36.5 градуса
2 kOhm = +45.5 градуса
Поздрави и успех
- dinkomg
- ентусиаст
-
- Мнения: 941
- Регистриран на: 17.11.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Семейното комби
- Мечтае да кара: M5 touring
Zlobil написа:Колега точно за това ти казах за акумолатора, защото ти ресетваш от бухсата... не разбираш ли че точно за това не ти бачка ?
Няма да ти кажа нещо без да съм го пробвал, макар че коли всякакви и проблеми всякакви и пак може и нищо да не стане. Аз обаче това съм го пробвал не на една кола а на две.
Също има значение и като го включваш и по точно като дадеш на контакт дали ти пилка ?
Предлагаш колега освен от буксата да го рестартирам и от акумулатора ли? Каква е разликата, нали му спирам тока на борда по този начин с буксата. Ако държиш ще пробвам и по този начин ама не виждам смисъл
- dinkomg
- ентусиаст
-
- Мнения: 941
- Регистриран на: 17.11.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Семейното комби
- Мечтае да кара: M5 touring
swh_bmw написа:Здравейте,
колега пробвай да изчакаш повечко време, наистина интервала за опресняване е доста бавен. Аз като пробвах с потециометъра, спомням си че часове наред трябваше да я оставя колата за да покаже това което е зададено. Пробвай да изчакаш повечко време, или като правиш тестовете запали двигателя и така опитай(понеже ми се струва че по бързо опреснява тогава, явно следи напрежението на входа и спрямо това реагира).
Ако имаш уред(Ohmmeter) може да провериш и датчика да ли е наред!15 kOhm = +1.5 градуса
12 kOhm = +6.0 градуса
10 kOhm = +8.5 ~ +9.0 градуса (сменяше се често значи между двете стойности)
8 kOhm = +14.5 градуса
6 kOhm = +21.0 градуса
5 kOhm = +25.0 градуса
4 kOhm = +30.5 градуса
3 kOhm = +36.5 градуса
2 kOhm = +45.5 градуса
Поздрави и успех
Датчика си показва вярно температурата (сравнен с термометър), като го затоплям с ръка много бързо си мени показанията на омметъра, т.е. реагира нормално, но на борда не мени
- dinkomg
- ентусиаст
-
- Мнения: 941
- Регистриран на: 17.11.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Семейното комби
- Мечтае да кара: M5 touring
moniglow написа:Имаш някоя клема на борда несвързана /маса или+ /.Провери схемата
Ако не е вързано нещо няма да показва нищо, това вече е отиграно, май ще послушам PeReZ и спирам тестовете, слагам го утре на бронята и се моля всичко да е ОК, ако не е ще се справям с проблема както е вързан
- house
- Потребител
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: 30.04.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Бясно
- Мечтае да кара: BMW M5 E60
- Детайли за колата: 318ti M44B19
Re:
Колеги знам, че темата е доста стара но аз имам същия проблем, взех си датчик, закачих го докато колата НЕ РАБОТЕШЕ (не съм откачал акумулатора от клемите) и когато дадох колата на контакт нямаше сигнала дето по принцип ми издава когато пише -40c.
След 5мин падна на -37, като покарах колата падна на -23, -13 и след 3мин като пак запалих колата изобщо нямаше обичаиния звук че да ми сигнализира че навън е - градуси. Покарах си така 20мин изобщо НИКЪДЕ по никакъв начин не се появяваше темп на борда..
Дайте съвет КАК точно и кога да закача датчика.
благодарско!
След 5мин падна на -37, като покарах колата падна на -23, -13 и след 3мин като пак запалих колата изобщо нямаше обичаиния звук че да ми сигнализира че навън е - градуси. Покарах си така 20мин изобщо НИКЪДЕ по никакъв начин не се появяваше темп на борда..
Дайте съвет КАК точно и кога да закача датчика.
благодарско!
I think that the only truth that matters is the truth that can be measured.
Good intentions don't count.
What's in your heart doesn't count.
Caring doesn't count...
Good intentions don't count.
What's in your heart doesn't count.
Caring doesn't count...
Re: Датчик за външна температура не променя показанията си
Аз и в другата тема ти написах, ама явно не ти стига и трябва в още 10 да попиташ едно и също нещо
Разкачи буксата или акумулатора да се ресетне.

- PIPERKOV
- ентусиаст
-
- Мнения: 856
- Регистриран на: 19.08.2005
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 530i SMG
Re: Датчик за външна температура не променя показанията си
Някой реши ли проблема с показанията на датчика,при мен положението е следното:разкачам буксата слагам датчика,закачам обратно букста-борда показва вярно(сверено с друг термометър),слагам не6то по хладно(извадено от хладилника) върху датчика борда моментално запо4ва да сваля показанията през 0.5 градуса дотук супер вси4ко е то4но,оба4е като махна хладното не6то от дат4ика и температурата трябва да запо4не да се пока4ва ,показанията на борда си остават непроменени(замръзва там докадето е стигнало при понижаването и така си остава ),т.е. не показва пови6ение на температурата.веднага отка4ам буксата и я зака4ам пак и борда си показва вярно.С две думи борда показва и от4ита мигновенно само когато температурата пада но НЕ иска да показва когато тя се повишава- къде е проблема някой намерил ли го е защото със сигурност това с отка4ането на буксата не е ре6ение и едвали хората от БМВ са го замислили така.
при мен в моят слу4ай единственото което не е зака4ено към малкия борд е пин15 и пин 13.пин 15 го отписвам като възможен вариянт за грешка защото той е за контраста и яркоста на осветлението.
Незнам оба4е пин13 който по принцип трябва да е вързан към пин2 от синята букса на таблото с уредите дали може да се окаже проблем за това борда да не от4ита пови6ение на температурата(но пък защо от4ита спадането и то мигновенно)пин2 от синята букса на таблото дава исходен сигнал от спийдометъра т.е. казва на борда с колко километра в 4ас кара6.Дали това по някакъв на4ин оказва влияние на показанията при пови6аване на температурата и ЗАЩО?
при мен в моят слу4ай единственото което не е зака4ено към малкия борд е пин15 и пин 13.пин 15 го отписвам като възможен вариянт за грешка защото той е за контраста и яркоста на осветлението.
Незнам оба4е пин13 който по принцип трябва да е вързан към пин2 от синята букса на таблото с уредите дали може да се окаже проблем за това борда да не от4ита пови6ение на температурата(но пък защо от4ита спадането и то мигновенно)пин2 от синята букса на таблото дава исходен сигнал от спийдометъра т.е. казва на борда с колко километра в 4ас кара6.Дали това по някакъв на4ин оказва влияние на показанията при пови6аване на температурата и ЗАЩО?
- PIPERKOV
- ентусиаст
-
- Мнения: 856
- Регистриран на: 19.08.2005
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 530i SMG
Re: Датчик за външна температура не променя показанията си
сега ве4е вси4ко е вързано където трябва но проблема си остава същия без промяна.Дали има вероятност да заминал някой кондензатор или диод по самата платка на борда и да запушва в обратна посока и на борда да няма от4итане при пока4ване на температурата.....
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани