омасляване на свещи(и въпрос за кабели)
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
омасляване на свещи(и въпрос за кабели)
колеги, решил съм да сменям кабелите и се ровех из търсачката да си избера по ваши мнения. проблема е в това, че в една тема се споменава, че трябва първо да се оправи евентуален теч на масло при свещите. аз имам една омаслена свещ. въпроса ми е дали има смисъл да купувам кабели преди да оправя това и ако купя дали мога да ги прецакам тези кабели по някакъв начин ако не оправя теча.
- petio_bmw 318is
- ентусиаст
-
- Мнения: 1264
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: M42 POWER
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Коя свещ ти е омаслена , защо сменяш кабели ? Може омасляването на свещите да идва от пропуснала гарнитура на капака на двигателя.
- EnimEn
- ентусиаст
-
- Мнения: 921
- Регистриран на: 23.06.2007
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: яки шестаци...
metodi80 написа:Коя свещ ти е омаслена , защо сменяш кабели ? Може омасляването на свещите да идва от пропуснала гарнитура на капака на двигателя.
Хм, дано да е от това, щото другите причини найстина не са приятни, и почти всичките са свързани със сваляне на главата, а ремонта си е цифра

къде точно е омаслена свеща? там при електрода ли? и омаслена ли е или е черна?
кабелите искам да ги смена, защото ходих на диагностика и там ми казаха, а ми е омаслена третата свещ от долу на горе и е омаслена долу не при кабелите ама много все едно е била натопена в нещо. като съм чел из форума гледам че има много колеги с тоя проблем и направо ако има някой да ме опъти каде да ходя да я правя, защото не съм бил досега в сервиз на който имам доверие да отваря по двигатела.
- EnimEn
- ентусиаст
-
- Мнения: 921
- Регистриран на: 23.06.2007
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: яки шестаци...
Явно са ти засекли проблем със запалване на някой цил, ама след тва пак ша трябва да идиш на диагностика, за да се види дали е било от кабела или от бубината, ИЛИ ОТ ОМАСЛЕНАТА СВЕЩ.
Няма как да искри, след като е такава, нали?
ааа, свеща да се омасли там ... сега много колеги казват, че трябва да си видиш гарнитурата на капака на клапаните там, ама според мене, след като съм се запознал доста подробно с устройството на м52 (не питай как) пък то важи и за другите двигатели, ти казвам, че трябва о пръстените на тази гарнитура да са изгорели/сасипани не трябва да е била стегната свеща, за да се стича маслото по нея ама много съвпадения стават
- нали се сещаш. Другото, което ми идва наум са гумички и/или сегменти, ама от гумичките чак толкова да се... едвали. Ако пък ти е спуканата главата, според мен, ще омаслява и другите свещи
и те попитах омаслена ли е (със масло ли е покрита) или? Щото ако имаш проблем със запалването на тоя цилиндър, да кажем от кабел/бубина/неизправна свещ, свеща пак ще се мокри
с две думи:
маслото трябя да минава някъде около буталото, дали от износен маслен сегмент или луфтове в буталната група - това ще се разбере
ама според мен ти се мокри свеща, заради неизгаряне на горивната смес, а не се омаслява
затова смело сменяй кабелите, дано да от тях
поправете ме, ако греша, не ангажирам никого с моето мнение, дължащо се на малкия ми стаж в сервиз ...


ааа, свеща да се омасли там ... сега много колеги казват, че трябва да си видиш гарнитурата на капака на клапаните там, ама според мене, след като съм се запознал доста подробно с устройството на м52 (не питай как) пък то важи и за другите двигатели, ти казвам, че трябва о пръстените на тази гарнитура да са изгорели/сасипани не трябва да е била стегната свеща, за да се стича маслото по нея ама много съвпадения стават


и те попитах омаслена ли е (със масло ли е покрита) или? Щото ако имаш проблем със запалването на тоя цилиндър, да кажем от кабел/бубина/неизправна свещ, свеща пак ще се мокри

с две думи:
маслото трябя да минава някъде около буталото, дали от износен маслен сегмент или луфтове в буталната група - това ще се разбере

ама според мен ти се мокри свеща, заради неизгаряне на горивната смес, а не се омаслява

поправете ме, ако греша, не ангажирам никого с моето мнение, дължащо се на малкия ми стаж в сервиз ...
Последна промяна EnimEn на 31 Дек 2008, 20:35, променена общо 1 път
мерси колега за отговора. рано или късно ще си го оправя това. а относно свеща видях че е омаслена не почерняла когато ги сменях. после погледнах новата и тя беше омаслена. преди 2 месеца беше това и ще погледна тези дни как е сега. досега не бях гледал в търсачката за това обаче днес покрай кабелите попрочетох и за омаслените свещи и май ще изпадам с пари. тя ми харчи и масло.
- стан
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2402
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: '94 Opel Corsa B
Отгоре ако ти е омаслена там където кабела се включва към нея в смисъл над резбата и долу 'работния дял' е наред значи частите за ремонта струват 14лв работата 10-ина лв може и сам да си я направиш. При ИС понеже свещите минават през капака на клапаните се налага около тях да има гумени О пръстени. Често дават фира и аз ги сменях наскоро. Смени ги заедно с кабелите понеже при омасляването заминават лулите и сигурно затова се е преебал при тебе. Нема се плашиш.
- EnimEn
- ентусиаст
-
- Мнения: 921
- Регистриран на: 23.06.2007
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: яки шестаци...
аз доколкото разбрах му омаслява под резбата, там където е електрода. А от там единствената възможност да не се сваля главата е гумички на клапани и пак зор работата. Ама явно йеската ще бъде с резната глава скоро и дано не се окаже с проблемен блок, да мине с някой сегмент и гумички
а какъв разход на масло дава?

а какъв разход на масло дава?
за 2 сменяния на масло ми харчеше 2 литра, сега на третото след 4хиляди километра вече съм досипал 0.9литра. колата си върви обаче.
предполагам че скоро ще трябва да се прави, защото я карам вече повече от 2 години и доста работи съм насменял и съм решил да си я карам още. ако може да ми кажете как да процедирам. да купувам малко по малко части, какво да и погледнат като я закарам на сервиз, абе някакви съвети.
предполагам че скоро ще трябва да се прави, защото я карам вече повече от 2 години и доста работи съм насменял и съм решил да си я карам още. ако може да ми кажете как да процедирам. да купувам малко по малко части, какво да и погледнат като я закарам на сервиз, абе някакви съвети.
- EnimEn
- ентусиаст
-
- Мнения: 921
- Регистриран на: 23.06.2007
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: яки шестаци...
ами, колега, аз не съм много запознат с двигатели на бмв, защото през живота си само 1 съм правил (моя си
)
значи има един клапан за картерни газове, разправят колегите, че от него може да гори масло
иначе другите ремонти са свързани със сваляне на главата, а там ще падне здраво работа, дали ще са гумички на клапани, дали ще са сегменти ... дали нещо ПО-ЛОШО
какво да купиш предварително ... ами нищо. този разход не е много голям, ама не е малък ... определено е над нормата
караш колата в сервиз, ако няма да я правиш ти, и се почва вече, ама приготви солидна сума само за работата
гумичките са п ооколо лев-два бройката, в твоя случей макс 36 лева, има и някоя др гарнитурка ... абе карай я в някой сервиз да я гледат

значи има един клапан за картерни газове, разправят колегите, че от него може да гори масло

иначе другите ремонти са свързани със сваляне на главата, а там ще падне здраво работа, дали ще са гумички на клапани, дали ще са сегменти ... дали нещо ПО-ЛОШО
какво да купиш предварително ... ами нищо. този разход не е много голям, ама не е малък ... определено е над нормата
караш колата в сервиз, ако няма да я правиш ти, и се почва вече, ама приготви солидна сума само за работата

гумичките са п ооколо лев-два бройката, в твоя случей макс 36 лева, има и някоя др гарнитурка ... абе карай я в някой сервиз да я гледат
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
tono написа:ми като стигна до сервиза ще се разбере. мерси за отговорите.
Това е често срещан проблем при М42,44,50 и 52. Има недобро уплътнение на някой от О пръстените на капака и главата. С времето се втвърдяват и наподобяват по-скоро пластмаса, отколкото каучук. Маслото дори и в минимални количества буквално се стича по стените на отвора на свещта и се натрупва в основата. Когато запалителната система е изправна, то изгаря и видимо няма омасляване. До скоро бях със запалителни свещи- някакви турски боклуци на BERU, които изкараха буквално 5-6000 км. Преди месец ги свалих за оглед и изобщо не се изненадах когато свещта на втори цилиндър беше цялата омаслена по резбата, яко нагоряла по порцелановия изолатор и мокра от неизгорелия бензин /не омаслена/. Бръкнах с пръст в отвора и той беше целия в масло. Проверих на другите цилиндри и установих, че на трети цилиндър картинката беше същата, с изключение на по-добрата работа на запалителната свещ и липсата на омасляване по резбата. Смених гарнитурата и О-пръстените, теча спря, но свещта на втори цилиндър пак си беше като преди. Смених свещите с оригинални на NKG, двуелектродни, за всеки случай направих проверка и за останалото е лесно да се досетите.
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани