от ауспуха лъха много на бензин и разлика в разхода град/вън

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 726
Регистриран на: 16.06.2008
Местоположение: Kassel/Germany
Пол: Мъж
Кара: е39
Мечтае да кара: E38

от ауспуха лъха много на бензин и разлика в разхода град/вън

Мнение от boywalking » 14 Дек 2008, 18:02

като запаля колата и съвсем лекинко се усеща аромат на нащо некачествено гориво,... душа от духалките, отпред под капака - цък
решавам да видя към ауспуха какво става и от там лъха на газове и бензин,... като бензина си се усеща!!!

Та въпроса ми е, ако има някакво недоизгаряне.... на какво може да се дължи и как да го оправиме, защото и разхода ми е дигнало с около 2-3 литра (за последните няколко месеца говориме) а и колата малко по-спънато върви,.. дали има общо ?
Последна промяна boywalking на 14 Дек 2008, 23:46, променена общо 1 път
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 14 Дек 2008, 19:45

от ламбда сондата е
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 14 Дек 2008, 21:01

Провери свещите и кабелите също, имах същия проблем - на 4 цил. беше се прекъснал кабела на свеща.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 166
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: e39
Мечтае да кара: лагерница
Детайли за колата: touring

..

Мнение от 4a4i » 14 Дек 2008, 21:37

а и в студеното време повече се усеща миризмата,не забравяи :D
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 726
Регистриран на: 16.06.2008
Местоположение: Kassel/Germany
Пол: Мъж
Кара: е39
Мечтае да кара: E38

Мнение от boywalking » 14 Дек 2008, 23:44

нормално ли е градско да харчи 18/100... като я запаля изминавам поне 15км сутрин и още толкова вечер, загрява си всичко ок

излезна ли извън града - 7-7.5/100

според мен е адски голяма разликата.... защо е така...
а извънградско си карам 120-140 (160 на хубави прави)
?????

дали има общо със силната миризма на бензин от ауспуха ?
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1040
Регистриран на: 6.07.2005
Местоположение: East side
Пол: Мъж
Кара: 316

Мнение от dopestar » 15 Дек 2008, 0:13

``човек аз имам същия проблем, ако откриеш от какво е непременно пиши моля те :lol:
:)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 9.02.2008
Местоположение: гр. София

Re: от ауспуха лъха много на бензин и разлика в разхода град

Мнение от ауспуси Лазаров » 15 Дек 2008, 7:57

boywalking написа:като запаля колата и съвсем лекинко се усеща аромат на нащо некачествено гориво,... душа от духалките, отпред под капака - цък
решавам да видя към ауспуха какво става и от там лъха на газове и бензин,... като бензина си се усеща!!!

Та въпроса ми е, ако има някакво недоизгаряне.... на какво може да се дължи и как да го оправиме, защото и разхода ми е дигнало с около 2-3 литра (за последните няколко месеца говориме) а и колата малко по-спънато върви,.. дали има общо ?


Колега автомобила има ли катализатор или е отстранен?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 428
Регистриран на: 9.11.2007
Кара: s500,w220 ; s420 w140

Re: от ауспуха лъха много на бензин и разлика в разхода град

Мнение от cherepa83 » 15 Дек 2008, 14:39

ауспуси Лазаров написа:
boywalking написа:като запаля колата и съвсем лекинко се усеща аромат на нащо некачествено гориво,... душа от духалките, отпред под капака - цък
решавам да видя към ауспуха какво става и от там лъха на газове и бензин,... като бензина си се усеща!!!

Та въпроса ми е, ако има някакво недоизгаряне.... на какво може да се дължи и как да го оправиме, защото и разхода ми е дигнало с около 2-3 литра (за последните няколко месеца говориме) а и колата малко по-спънато върви,.. дали има общо ?


Колега автомобила има ли катализатор или е отстранен?


а разхода с катализатор или без е по-никък при старите автомобили?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 726
Регистриран на: 16.06.2008
Местоположение: Kassel/Germany
Пол: Мъж
Кара: е39
Мечтае да кара: E38

Мнение от boywalking » 15 Дек 2008, 18:53

имам катализатор.....
споменах на баща ми сутринта и каза, че най-вероятно е от едни маркучета дето от старост се скапвали и изгаряли и не правели някакъв вакум някъде си (едва го разбрах, но както и да е)
тия дни като имаме време ще го накарам да хвърли един поглед.... :confused:
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...


Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 31.03.2007
Местоположение: shumen

Мнение от stasi » 15 Дек 2008, 22:12

boywalking написа:имам катализатор.....
споменах на баща ми сутринта и каза, че най-вероятно е от едни маркучета дето от старост се скапвали и изгаряли и не правели някакъв вакум някъде си (едва го разбрах, но както и да е)
тия дни като имаме време ще го накарам да хвърли един поглед.... :confused:


колега преди месец имахме сащият проблем с една 318 16 разход оказа се дебитомер сменихме го и сега е 6 никви други разлики в работата на мотора и ние се очудихме ам се оказа че е от него :!: успех
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 726
Регистриран на: 16.06.2008
Местоположение: Kassel/Germany
Пол: Мъж
Кара: е39
Мечтае да кара: E38

Мнение от boywalking » 16 Дек 2008, 0:40

какво и как мога да проверя сам, преди да отида на диагностика ?
за да мога да изключа няколко варианта, пък току виж съм уцелил проблема...
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA
Мечтае да кара: на nordschleife

Мнение от Trixster » 16 Дек 2008, 12:57

Твьрде вероятно е разликата в разхода на гориво да е от ламбдасондата .Аз имах подобен проблем, но след диагностика и смяна на ламбдасонда сега мисля че всичко е ОК.

Отиди на диагностика и ще разбереш 100% ако някой чарк е за смяна.
За проблема с двигателя немога да ти помогна защото нямам никаква представа от какво може да е.

Успех от мен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 16 Дек 2008, 13:24

Да ви кажа честно и диагностиката не е 100% гаранция но поне е стъпка в правилната посока :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 16 Дек 2008, 14:06

С риск да се повторя за n-ти път:
Диагностика хваща сондата само когато тя е напълно умряла. Т.е. като не се получават данни от нея. Сонда в такова състояние рядко се вижда на кола в експлоатация, да не говорим изобщо пък да е често срещан проблем.

Сондата се хваща само със софтуер, който може да й чете изходящите разлики във волтажа. Такъв софтуер е всеки софтуер за газов инжекцион, който съм виждал. (само ако има ГИ монтиран)

ЕКУ-то казва: "Да, работи" или "Не, не работи". Нормалната диагностика е до там.
Потърсете, има една полезна тема за ламбда сондата, начина по който работи и какво се случва с годините. И не е нужно да се създават митове, че липсата на катализатор я разваля и т.н. Дори и газовата не я разваля. Развалят я калпави горива и масло в колекторите ;)
А това е един от най-важните сензори за нисък разход и хубав респонс на двигателя.

М/у другото NikiNikolov ти го е написал. Почни от най-лесното и си прегледай кабели и свещи и не пипай вакуумните приводи, че е деликатна система. Остави ги за последен вариант.Също зависи и къде я караш. Имай предвид, че горе-долу докато загрее до края на синьото (или 2-3 минути след като запалиш поизстинала кола), ЕКУ-то работи по фиксирани-заложени стойности, докато сондата стигне до оперативна температура, понеже преди това данните от нея не са рентабилни. Затова БМВ, което се кара на къси разстояние с редовно палене/гасене и 20-30 минутни промеждутъци м/у запалванията гори като ЗИЛ.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6273
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 16 Дек 2008, 21:43

liloff написа:С риск да се повторя за n-ти път:
Диагностика хваща сондата само когато тя е напълно умряла. Т.е. като не се получават данни от нея. Сонда в такова състояние рядко се вижда на кола в експлоатация, да не говорим изобщо пък да е често срещан проблем.

Сондата се хваща само със софтуер, който може да й чете изходящите разлики във волтажа. Такъв софтуер е всеки софтуер за газов инжекцион, който съм виждал. (само ако има ГИ монтиран)

ЕКУ-то казва: "Да, работи" или "Не, не работи". Нормалната диагностика е до там.
Потърсете, има една полезна тема за ламбда сондата, начина по който работи и какво се случва с годините. И не е нужно да се създават митове, че липсата на катализатор я разваля и т.н. Дори и газовата не я разваля. Развалят я калпави горива и масло в колекторите ;)
А това е един от най-важните сензори за нисък разход и хубав респонс на двигателя.

М/у другото NikiNikolov ти го е написал. Почни от най-лесното и си прегледай кабели и свещи и не пипай вакуумните приводи, че е деликатна система. Остави ги за последен вариант.Също зависи и къде я караш. Имай предвид, че горе-долу докато загрее до края на синьото (или 2-3 минути след като запалиш поизстинала кола), ЕКУ-то работи по фиксирани-заложени стойности, докато сондата стигне до оперативна температура, понеже преди това данните от нея не са рентабилни. Затова БМВ, което се кара на къси разстояние с редовно палене/гасене и 20-30 минутни промеждутъци м/у запалванията гори като ЗИЛ.


Колега не си прав за диагностиката-оная тема я има във важни и там съм пуснал мнение.Сондата е като тригер-при определено количество на кислорода мени рязко подаваното напрежение-това се хваща на диагностиката ,а може и да се направи с обикновен мултицет-описал съм го.Ако сондата е умряла тогава напрежението ,което ще се премери е 0.45 V и не се мени,ако сондата е наред ще играе между 0.08V и 0.8V. ;)

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook