Регулиране на ръчна спирачка?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 28.07.2007
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: Табуретка със спортно окачване...
Мечтае да кара: Фотьойл
Детайли за колата: БМВ e46, M54B25

Регулиране на ръчна спирачка?

Мнение от indianeca » 12 Дек 2008, 15:01

Защо ръчната може да хваща само на лявото колело? От скоро май е така, поне скоро го забелязах. Е36, седан. Идеи?
Последна промяна indianeca на 12 Дек 2008, 20:25, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 12 Дек 2008, 15:05

Натегни я. Има 2 гайки в основата на ръчната, като повдигнеш маншона, за всяко колело.
Това при положение, че са ти изрядни накладките и дисковете отзад.

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 22.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: F11 525d

ръчна

Мнение от diav0l0 » 12 Дек 2008, 16:22

Натегни я. Има 2 гайки в основата на ръчната, като повдигнеш маншона


Това вътре в купето ли?
Извинявам се за въпроса ако е ламерски :uups:
, но и при мен го има този проблем, хваща само лявото колело.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 12 Дек 2008, 16:35

Да, точно където е самата ръчна. Дърпаш маншона в най-задната част нагоре, за да се откачи и ще видиш 2 гайки от двете страни на основата на ръчната. Малко е кофти да ги натягаш без тресчотка, че ти се късат нервите. Трябва да има и контра-гайки върху тях, за да не се разхлабва сама. Трудно е да напаснеш да е равномерен натиска в/у двете колела, но става работата с инат, нерви и мерак ;) Успех!

Няма нищо ламерско във въпроса. Никой не се е родил научен.
Само колегата, ако може да преименува темата на нещо от типа: "Регулиране на ръчна спирачка" или каквото му е на сърце, за да се индексира добре темата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 7.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ...320ка...
Мечтае да кара: M5 e39
Детайли за колата: Bostongreen metallic, M-тех окачване, 17" М Contour (styl.23)

Мнение от ВаНко » 12 Дек 2008, 16:54

Това при положение, че са ти изрядни накладките и дисковете отзад.


Не, че съм запознат много, но 318 ако не е is, не е ли с барабани отзад?! :confused:
Power is nothing without control...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 416
Регистриран на: 4.05.2005
Местоположение: Велико.Търново

Мнение от Людмил » 12 Дек 2008, 17:33

Здравей,искам да вметна,че при барабаните има и саморегулиращ механизъм,който най-често прави този проблем .Варианта е да смъкнеш проблемното колело,махаш барабана,ще го видиш от долната страна на налкадките.Той е един вид трешчотка,с контра.В повечето случай пада пружинката която държи контрата или смата контра се размества и се разминаваш само с раздвижване на механизма.Понеже незнам тех. ти възможности ти предлагам ако се наемеш да го пипаш първо запомни положението на всички части(най-добре даже ги снимаи),а ако има нещо разместено или те съмнява смъкни и другото колело и сравнявай(тъкмо ще раздвижиш и него :D )Сам прецени.Успех!
Последна промяна Людмил на 13 Дек 2008, 15:41, променена общо 2 пъти
"Живей,така,че като остарееш да те е срам да разказваш,но да ти е хубаво да си спомняш......." Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA
Мечтае да кара: на nordschleife

Мнение от Trixster » 12 Дек 2008, 18:08

И При мен го има този проблем.
Колкото и странно да звучи Е36 има отделни накладки за рьчната.
предполагам карате 10-15г коли на които едва ли някога някой е сменял тези накладки.Така 4е ако направите това което ви посьветва колегата liloff и смените накладките ще имате полезна рьчна.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 346
Регистриран на: 1.03.2008
Местоположение: област Монтана
Пол: Мъж
Кара: '99 BMW 523I M52TU Sedan
Мечтае да кара: само BMW

Мнение от Ivan_BMW » 12 Дек 2008, 19:24

Колега виж да не ти е скъсано жилото а за натягане ти трябват две ключета ако не се лъжа маи бяха 9 и 12

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 20.11.2007
Местоположение: asenovgrad
Кара: e36compact
Мечтае да кара: x5

Мнение от edinak » 12 Дек 2008, 19:36

Колега аз го имах същия проблем само че при мен държеше дясното след сваляне на барабаните се оказа че имат 3 мм ръб от накладките и че имат елипси . Срещу 100лв комплекта и работа колата е 6 .Аз съм мислел че имам спирачки.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 28.07.2007
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: Табуретка със спортно окачване...
Мечтае да кара: Фотьойл
Детайли за колата: БМВ e46, M54B25

Мнение от indianeca » 12 Дек 2008, 20:28

Ще пробвам споделените от вас предложения и ще споделя резултата. Супер сте, благодарности.... ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 509
Регистриран на: 3.11.2007
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Is Hybrid
Мечтае да кара: M1

Мнение от phantomas » 12 Дек 2008, 20:35

и аз съм с проблемни барабани отзад , барабаните са ми перфектни накладките нови , ама ръчна имам колкото да не мога да я бутам с голи ръце , два пъти майсторите сваляха регулираха този механизъм вътре ама няма файда , ясно че проблема ще се реши със смяна към дискове
BMW 318is

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 12 Дек 2008, 20:55

мислиш че дисковете не създават ядове с ръчната ли :mhihi: мамата си е ебало

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 28.07.2007
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: Табуретка със спортно окачване...
Мечтае да кара: Фотьойл
Детайли за колата: БМВ e46, M54B25

Мнение от indianeca » 13 Дек 2008, 0:00

Като цяло от известно време ми скърца при спиране отзад в дясно (колето което не спира при ръчна), незнам дали би могло да има нещо общо....?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 8.05.2007
Местоположение: Русе

Мнение от miro20 » 13 Дек 2008, 0:12

абе имаше някъде процедура за саморегулиране на ръчната.. нещо от вида .. като се пуснеш с около 30 км/ч, да почнеш да вдигаш ръчната, и тя да се самонатяга...
някой ще сподели ли как точно е тази процедура ?
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 13 Дек 2008, 11:32

Самонатягането на задните барабанни наклатки става посредством едно механизъмче с пружинка и гайка вътре в барабана.
Тоест когато малко се износи феродото ,гайката прескача едно зъбче удължава се рамото на цилиндърчето и приближава накладката до барабана.
А ръчната се натяга от вътре под маншона.Едната гайка е за ляво колело ,другата за дясно(и на дискове и на барабани).
Вариантите за отказ на едно от двете колела са или скъсано жило към съответното колело,или откачено вътре в самия барабан.
А за хубава ръчна на дискови спирачки ,малко трудно,но не е невъзможно.
При мен нямаше ръчна на комбито ,като го взех,при свалянето на задните дискове няправо се изплаших ,вътре апаратчетата за ръчната бяха на дроб :shock: Смених всичко - дискове накладки,накладки за ръчната + двте жила и работата се успа :mhihi:
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook