E36 COMPACT

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Плевен

E36 COMPACT

Мнение от moni80 » 24 Ное 2008, 9:13

Здравейте,колеги!Изскочи следният проблем:парното на колата си работи нормално,но след изключването му се чува едно чукане в продължение на 10-15 сек.Ако двигателят все още не е изгасен и изчакам 10-15 сек. чукането спира,но ако изгася двигателя,при последващо даване на контакт ,то си довършва.

Сигурен съм,че съм чел подобна тема във форума,но нещо не я намирам с търсачката.Ако някой има линк,моля да помага. :confused:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: E36 COMPACT

Мнение от ивчо3 » 24 Ное 2008, 10:07

Не е необходимо да я търсиш тази тема. Не му обръщай мнимание на чукането. Това си е в реда на нещата.

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Плевен

Мнение от moni80 » 24 Ное 2008, 10:16

Братле,карам колата от година и половина и знам какво се чува при изключване на парното.Благодаря все пак за отговора ти.Може би не е кой знае какъв проблем,но искам всичко да ок.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 24 Ное 2008, 11:54

С оригиналния климатик ли си или с допълнителен.
Мисля си че това са ти клапите за циркулация на въздух. При мен моторчето вие постоянно и все не ми остава време да поразглобя да видя как да го оправя.

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Плевен

Мнение от moni80 » 24 Ное 2008, 12:16

С допълнителен съм.Защо?Какво значение има в случая?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 24 Ное 2008, 12:23

Същия случай си като при мен значи. Италианска Диавия с филтър от Опел Корса.

Отпред има 2 клапи от страната на двигателя с цвят на мед. Те спират външния приток на въздух. По едно време почнаха да вдигат шум и моторчето не знае дали са затворили плътни и продължава да си върти. Предполагам някое зъбче се е износило, но мястото е трудно за достигане и ще е играчка.

Ти пробвал ли си да разглобяваш нещо около клапите?
Засега, понеже е студено мисля само да му спра тока към моторчето с някакво ключе, което просто да спира веригата, за да не върти. Не е най-доброто решение, но поне няма да вдига шум.

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Плевен

Мнение от moni80 » 24 Ное 2008, 12:30

Много рядко сам пипам по колата (сменям само елементарни неща).Този проблем е от снощи,така че не съм ходил и на майстор.Клапите,за които ми говориш са тези,пред които би трябвало да се сложи филтър за климатик,който в нашия случай липсва,така ли?Или греша?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 24 Ное 2008, 12:43

Toчно те, да! Би трябвало да се намират под кората на чистачките. Филтъра при нас се намира вътре в купето, ако не знаеш къде е, ще ти намерим една тема да си го смениш, че после и снимки да направиш. Няма във форума хубави снимки от Диавия клима на Компакт.

На мястото на оригиналните филтри при нас се намират въпросните клапи и въпреки че са извън купето, звукът се чува "все едно на 10см от теб някъде"

Ако никога не си сменял филтъра, е възможно от прекалено запушване да имаш въпросния проблем. Давай първо с него.

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Плевен

Мнение от moni80 » 24 Ное 2008, 13:04

Sorry,че те питам,но сигурен ли си че имаме филтър?Защото освен под чистачките ми търсиха филтъра и под жабката,но не намериха нищо.Иначе всичко друго е така,както го описваш.Незнам клапите дали не се затваряха с едни пружини.Може ли да е от тях?Иначе ще отида и на майстор да ги види.Съмнява ме да е от филтъра проблема.Благодаря ти за отговорите ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 24 Ное 2008, 13:08

10000000000% ;)
Виж тази тема
Също и тази намерих, че съм сложил единствените снимки, които имам на филтъра в нея.

Даже ако не си го сменял никога, вероятно е от там проблема, но ще се налага сам да го правиш. За твое добро, не я води на майстор за това ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Плевен

Мнение от moni80 » 24 Ное 2008, 13:36

Това със смяната на филтъра е загубена кауза.Надявам се проблема да е механичен (клапите).Звука е като от някакво моторче,перка или нещо подобно.Освен това нямам условия за такова разглабяне.Затова и ходя в сервиз.Надявам се да намеря някое майсторче в Плевен,което да знае за какво става въпрос.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 24 Ное 2008, 13:44

;) Имай предвид, че единствения нужен инструмент е кръстата отверка. Жабката се сваля с 7-8 винтчета.

Надявай се проблема да е филтъра! И просто да се мъчи мотора, защото е затлачен филтъра. Другия проблем е доста по-сложен. Едва ли някое майсторче в Плевен ще знае къде е филтъра, но успех.

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Плевен

Мнение от moni80 » 24 Ное 2008, 14:04

Ок,колега -предавам се :mhihi: Ще пробвам да сменя филтъра.А как си обясняваш следното нещо-при ВСЯКО включване на контакт при изключено парно това чукане се чува.Ако докато чука пусна парното на която и да е степен ,то спира (чукането).След спиране на парното пак започва.Вадя ключа от таблото и чукането спира.Не означава ли това,че става въпрос за моторче или нещо подобно,тъй като става въпрос за ток?Съжалявам,че задавам толкова въпроси,но проблемът не е от тези,които се установяват примерно с диагностика.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook