въпрос за антифриза

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: E46 330d. E90 LCI 325d

въпрос за антифриза

Мнение от kilima » 20 Ное 2008, 8:52

Здр. колеги тъи като от скоро и аз се присъединих към бмв маниата та ниакои простички нещта ощте не са ми ясни.Та така за питането -карам 320-м52 и преди месец сменях антифриза обаче съм сипал обикновен-не за алуминиев блок това проблем ли е ,дали веднага триа да го смениам с такав за алуминиев мерси предварително


Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 27.05.2007

Re: въпрос за антифриза

Мнение от mariqn_m » 20 Ное 2008, 10:59

kilima написа:Здр. колеги тъи като от скоро и аз се присъединих към бмв маниата та ниакои простички нещта ощте не са ми ясни.Та така за питането -карам 320-м52 и преди месец сменях антифриза обаче съм сипал обикновен-не за алуминиев блок това проблем ли е ,дали веднага триа да го смениам с такав за алуминиев мерси предварително


За сефте чувам от тебе че има антифриз точно за алуминиев блок :mhihi: купи си два литра концентриран антифриз сипи го направо вътре в радиаторът и като покараш тои ще се развърти и смеси с останалият аз така направих с моита кола BMW E36 95 година. Отлях от радиаторът към 4 литра от нормалният антифриз и сипах 3 литра концентриран антифриз на Alpin като карам тои се разреди с останалият :!: Според мен това е наи лесният вариянт за смяна на антифриза и се избягва играчката на търсене,отвиване на пробки точене на старият антифриз или водата и тн.Важното е да направиш съотношението на концентрата с водата или старият ти антифриз така че да издържа на голем минусуви температури :idea:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 20 Ное 2008, 11:21

Има за алуминиеви - червения.

Хубаво е да се сменя антифриза, стига сте писали глупости. Все едно да налееш малко ново масълце, пък то като се смеси, пак да маже...

Карай смело, аз първо бях сложил хубаво антифриз, ама го разлях по околовръстното, после сложих антифриз от Петрол - готов за употреба, щото нямах избор и същата работа.
........
Сега видях, че си с М52, аз бих сложил червен антифриз, въпреки че от Камор казаха, че няма проблем. Просто ей така да съм сигурен.

Брее какви глупости бях написал... за антифриз говоря, масло пиша... :) смях. Mollov, изтрий ми мнението моля те :) Няма да пиша повече във форума докато не съм си изпил първото кафе.
Последна промяна kdl на 20 Ное 2008, 11:38, променена общо 3 пъти

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 20 Ное 2008, 11:25

liloff написа:Има за алуминиеви - червения.
Казаха ми от Камор, че не е проблем да караш с такъв на нашите блокове. Т.е. ако си с алуминиев блок и караш с обикновен антифриз, тогава е по-скоро проблем.


Ако беше прочел внимателно какво е написал човека щеше да му отговориш по по-различен начин :)

kilima, М52 са с алуминиев блок и трябва да му сипеш антифриз за такъв.. т.е. в твоя случай отивай да го сменяш...

А тва с "отливане на 3-4л" и "доливане на 3-4л" изобщо няма да го коментирам... :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 941
Регистриран на: 26.03.2005
Местоположение: единственото село в София - Красно село
Пол: Мъж
Кара: E39 530i Touring
Мечтае да кара: каквато и да е ALPINA
Детайли за колата: току що излязла от завода! :)

Re: въпрос за антифриза

Мнение от turboto » 20 Ное 2008, 11:38

mariqn_m написа:
kilima написа:Здр. колеги тъи като от скоро и аз се присъединих към бмв маниата та ниакои простички нещта ощте не са ми ясни.Та така за питането -карам 320-м52 и преди месец сменях антифриза обаче съм сипал обикновен-не за алуминиев блок това проблем ли е ,дали веднага триа да го смениам с такав за алуминиев мерси предварително


За сефте чувам от тебе че има антифриз точно за алуминиев блок :mhihi: купи си два литра концентриран антифриз сипи го направо вътре в радиаторът и като покараш тои ще се развърти и смеси с останалият аз така направих с моита кола BMW E36 95 година. Отлях от радиаторът към 4 литра от нормалният антифриз и сипах 3 литра концентриран антифриз на Alpin като карам тои се разреди с останалият :!: Според мен това е наи лесният вариянт за смяна на антифриза и се избягва играчката на търсене,отвиване на пробки точене на старият антифриз или водата и тн.Важното е да направиш съотношението на концентрата с водата или старият ти антифриз така че да издържа на голем минусуви температури :idea:


:shock: :shock: :shock: :help:

беце отлей от резервоара кат го напълниш па си сипи малко дизел от тоя по 1.60 дето е така мое да икономисаш още :mhihi:

NO COMMENT !!!

За червения не е задължителен а препоръчителен


Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 27.05.2007

Мнение от mariqn_m » 20 Ное 2008, 11:42

Колата си я купих от Geramny и ми беше вътре с хубав антифриз не беше мръсен и си личеше че е сменян наскоро преди да я закупя но аз за да се застраховам изцяло напълно си долях към 3.5 литра Alpin антифриз КОНЦЕНТРИРАН и съм я карал вече около месец така без да съм си отливал изцяло антифризът парно имам стархотно обезвъздушил съм я замерваха ми го после и показва че издържа на -30 градуса така съм си спестил търсене на пробки и отливания не виждам проблем да се направи като мен които си сменя антифриза АКО МУ Е БИЛ ЧИСТ И БИСТЪР КАТО МОЯТ така чее... Колата ми е подържана от немец повече без коментар в перфектно състояние всяка една част по нея

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 12.10.2008
Местоположение: София

Мнение от srd » 20 Ное 2008, 14:52

Здр.колеги, да питам и вкакво се състои разликата между червения и примерно този на ОМВ -70 ЗЕЛЕН или този розовия дето смърди на ягоди.Има разлика в химичния състав или е търговски трик,щото ако и трите вида са за -50 не виждам логиката.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: E46 330d. E90 LCI 325d

Мнение от kilima » 20 Ное 2008, 16:51

мерси за отговорите все пак да ви споделиа проверих и камор и в дару кар и от там биаха категорични че за нащта марка има само един антифриз и тои е син наи добре bmw антифриз

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 12.10.2008
Местоположение: София

Мнение от srd » 20 Ное 2008, 18:02

[quote="kilima"]мерси за отговорите все пак да ви споделиа проверих и камор и в дару кар и от там биаха категорични че за нащта марка има само един антифриз и тои е син наи добре bmw антифриз[/quote

е те точно за това говорех.Като че ли руския тусол не става, епа и той е син е па и руснаците ги бива у химията,а.ПРИМЕРНО Нека никой не се засяга колеги,просто някой път ме хваща яд на оторизираните дилъри или сервизи.
Става въпрос за обикновен етиленгликол (антифриз)

Химична структура. Етиленгликолът, известен още като 1,2-етандиол или гликолов алкохол, е дихидроксилен алкохол, дериват на алифатните въглеводороди. Има молекулна формула C2H6O2 и молекулна маса 62.07 g/mol. Няма цвят или миризма; има вискозна консистенция; силно хигроскопична течност.
Другото са бои ароматизатори и много много реклама.
ЧАО.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 748
Регистриран на: 7.09.2008
Кара: бавара

Мнение от Игнатов » 20 Ное 2008, 20:49

kilima написа:мерси за отговорите все пак да ви споделиа проверих и камор и в дару кар и от там биаха категорични че за нащта марка има само един антифриз и тои е син наи добре bmw антифриз


Син, зелен, червен....... а бе антифриза трябва да е "BMW" и те така. Литър и половина ориг. концентрат струва точно 15лв. - ако някой си мисли че като вземе няква друга марка ще му излезе по евтино, много се лъже. Само за сравнение - 4л концентрат Shell струват 40лв., а три туби ориг. BMW антифриз (демек 4,5л) точно 45лв. - е има ли смисъл от коментари!

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 20 Ное 2008, 20:54

mariqn_m написа:Колата си я купих от Geramny и ми беше вътре с хубав антифриз не беше мръсен и си личеше че е сменян наскоро преди да я закупя но аз за да се застраховам изцяло напълно си долях към 3.5 литра Alpin антифриз КОНЦЕНТРИРАН и съм я карал вече около месец така без да съм си отливал изцяло антифризът парно имам стархотно обезвъздушил съм я замерваха ми го после и показва че издържа на -30 градуса


Ти нали си наясно, че антифриза по принцип е леко вреден за гумените уплатнения и помпата? Затва не се налива концентрат, ами има и много вода... а тва -30С кога ще ти потрябва - не знам... под -20С едва ли ще отидеш, а така ще имаш и повече вода, което е добре за охладителната ти система... направи си една справка кое отнема повече топлина - антифриза или водата...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 30.04.2007
Местоположение: Плевен

Мнение от Svetlix » 21 Ное 2008, 12:52

Разликата в антифризите не е само в цвета.

Принципно разликата между синия и червения е в това, че червеният е с органични добавки.

Обърнете внимание на последния псот на Моллов. Прав е! Никога не се налива САМО чист концентрат в охладителната система по ред причини изброени по-горе. На всичкото отгоре когато е по-гъста охладителната течност допълнително тормозим двигателя :roll:

Колкото до руския антифриз ... слезте на земята бе хора! Не карате москвичи, а БМВ!
Нека сме толерантни един към друг на пътя, независимо кой какъв автомобил кара!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 12.10.2008
Местоположение: София

Мнение от srd » 21 Ное 2008, 16:42

Svetlix написа:Разликата в антифризите не е само в цвета.

Принципно разликата между синия и червения е в това, че червеният е с органични добавки.

Обърнете внимание на последния псот на Моллов. Прав е! Никога не се налива САМО чист концентрат в охладителната система по ред причини изброени по-горе. На всичкото отгоре когато е по-гъста охладителната течност допълнително тормозим двигателя :roll:

Колкото до руския антифриз ... слезте на земята бе хора! Не карате москвичи, а БМВ!


Извинявай Svetlix но би ли споделил с невежия какви точно добавки /освен рекламните от съответния производител/има в синия,че нещо не схванах.Моллов е прав за градусите защото при -20 антифриза няма да замръзне,а ще започне да става на каша и му трябват още 10С за да почне да надува и спука нещо.
Колкото до руския антифриз не забравяй че сега сме 2008г.и химията е доста напред особенно пък там.А за това че у нас се продават ментета -съмнение няма.
И нека никой не се сърди,ама нали дискутираме нещата за да се предпазиме точно от ментетата

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 5.06.2008
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е34 М50Б20
Мечтае да кара: М....power

Мнение от Kregec » 21 Ное 2008, 17:18

Добре бе колеги, защо си мислите че тука в БГ ще стане под -20 или -30 това да не е Сибир или Аляска. А до колкото за антфриза аз ползвам синия вече много години и никакви проблеми. Аз за руския мога да кажа че руснаците са едни от наи добрите химици такам че технологиите са напреднали доста, и мисля че не би трябвало да има проблем с него...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 21 Ное 2008, 17:59

С очите си съм виждал -22градуса на компютъра на Форд-а ми.

От къде тръгна темата, къде стигна.
Колегата с М52-то. Или отиди си купи антифриз от Камор, защото знаеш че е ОК да караш с него или си купи от червения и си карай спокойно.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook