Проблем с 325TDS
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Проблем с 325TDS
Здравейте, преди около 2 месеца си купих БМВ 325ТДС - 06/1996г, доста запазено, комби. Нямаше абсолютно никакви проблеми с разход, вървеж и т.н. около 2000км докато изведнъж изгуби мощност. Разходомера не можеше да вдигне над 10/100 моментен, а колата ускорява като 50 коня - мудно, бавно... като москвич. След около 1 минута се оправи и после 1 ден нямаше проблеми. Проблема се появи 100км след поредното презареждане догоре от ОМВ. На 2я ден проблема пак се появи, но този път по целия път Пловдив - София нямах мощност. Като натисна докрая се получава леко придърпване - все едно припомпваш газта, а разходомера шава между 8 и 12 при натиснат докрай педал, а нормално отива на 30 като я настъпя. Като се прибрах в София колата се оправи, заредих догоре друга нафта и сложих добавка и повече не направи този проблем - вече 2 дни си карам и си върви напълно нормално. Съмненията ми принципно са следните:
1) лоша нафта - ама чак пък такива боклуци да продават и то на ОМВ не мога да си обясня
2) дебитомер - след справка с аутодата видях, че такъв нямам, а имам МАП, т.е. може да е от него - не отчита правилно въздуха, оттам и нафтата която се подава не е правилно дозирана
3) потенциометър на газта - не можах да разбера в аутодата дали е потенциометър или има само ключ за "газ до дъно". Порових из коша, но не виждам и жило за газта.
Въпросите ми са следните:
1) какво представлява "газта" на тоя мотор - има ли жило, потенциометър и т.н. и къде отива това жило?
2) на таблото има ли лампа, която показва грешка в "инжекциона"
и светва ли въпросната при даване на контакт (predrive), защото при мен май такава не светва и се чудя дали не е свалена крушката?
3) каква е според вас възможната причина за проблема?
1) лоша нафта - ама чак пък такива боклуци да продават и то на ОМВ не мога да си обясня
2) дебитомер - след справка с аутодата видях, че такъв нямам, а имам МАП, т.е. може да е от него - не отчита правилно въздуха, оттам и нафтата която се подава не е правилно дозирана
3) потенциометър на газта - не можах да разбера в аутодата дали е потенциометър или има само ключ за "газ до дъно". Порових из коша, но не виждам и жило за газта.
Въпросите ми са следните:
1) какво представлява "газта" на тоя мотор - има ли жило, потенциометър и т.н. и къде отива това жило?
2) на таблото има ли лампа, която показва грешка в "инжекциона"

3) каква е според вас възможната причина за проблема?
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Значи да почнем от лампата, при дизелите на Е36 има лампа която свети при грешка.
Лампата е с нарисувана дюза на нея и е жълта на цвят ,всеки път когато даваш контакт трябва да я виждаш,тя светва за секунда и веднага гасне,а когато има проблем остава да свети постоянно.
Така както си описал,колата ти е била в авариен режим .
В този режим компа подава инфо на помпата да пуска по малко гориво и така,като няма гориво няма и коне.
Газта е с потенциометър,тоест няма жило.
Потенциометъра като се прецака няма изобщо да можеш да подаваш газ или ще има мъртва зона на педала.
Маркучлето което влиза в мап сензора го махни и го изчисти,вътре като се събере прах и масло става кал и се запушва.
Може направо да го смениш.
Всичко излиза на диагностика при тоя мотор ,и потенциометъра и мап-а и дюзата
Лампата е с нарисувана дюза на нея и е жълта на цвят ,всеки път когато даваш контакт трябва да я виждаш,тя светва за секунда и веднага гасне,а когато има проблем остава да свети постоянно.
Така както си описал,колата ти е била в авариен режим .
В този режим компа подава инфо на помпата да пуска по малко гориво и така,като няма гориво няма и коне.
Газта е с потенциометър,тоест няма жило.
Потенциометъра като се прецака няма изобщо да можеш да подаваш газ или ще има мъртва зона на педала.
Маркучлето което влиза в мап сензора го махни и го изчисти,вътре като се събере прах и масло става кал и се запушва.
Може направо да го смениш.
Всичко излиза на диагностика при тоя мотор ,и потенциометъра и мап-а и дюзата


Колега проблема ти е следния - повреда в дебитомера. Да си мил двигателя на автомобила напоследък ???. Как можеш да си провериш дебитомера. Когато се получи дефекта за който си разговаряме - отваряш предния капак и откачаш кабела от деботомера. Затваряш капака и се качваш на автомобила и потегляш. Би трябвало да нямаш проблем, автомобила влиза в сервизен режим и взема таблични данни / предварително въведени в компа/, които са приблизителни до тези на дебитомера в определени режими на работа на ДВГ. При мене ефекта беше доста положителен - автомобила върви добре и даже разхода намаля, естествено това е за сметка на ускорението - едва забележимо, но е по-малко. Нов дебитомер струва над 500 - 550 лв., рециклиран 250 лв. като връщаш стария. Успех ти желая.
P.S. Аз си карам така повече от половин година
))
P.S. Аз си карам така повече от половин година

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Значи проблема се появи отново. Закономерността при появата е следната - всеки път след дълъг път след около 150 километра. А изчезването е на случаен принцип. Т.е. сама се оправя по някое време. Закачихме я на диагностика и излязоха 5 грешки
- FGR свързващ елемент (каквото и да значи) - мисля че е за темпомата, но аз такъв нямам
-ВЪЗДУХОМЕР - сигурно е дебитомер, но и такова нямам
-НЕИЗВЕСТНА ГРЕШКА !!! - каквото и да значи
-МАП сензор (бях го откачал пробно да видя дали ще се оправи, когато има проблем)
-ЕГР (май на всички Е36 го има тоя проблем)
"Майсторите" зачистиха грешките и колата се оправи, но не можаха да кажат от какво е.
Възможно било да е от горивния филтър.
Въпроси:
-Някой знае ли на какъв принцип се измерва разхода на гориво на таблото на ТДС-а - дали има истински разходомер (с перка на горивопровода) или е косвен метод на база на датчиците и коефициента на дюзите. Питам защото след като колата изгуби мощност на 4та и 5та предавка разхода не може да стане по-голям от 8-10/100, а нормално отива на над 20-25 като натисна докрай. Ако знам как се измерва евентуално ще може да се направи някакъв извод - дали не и достига гориво физически (горивна помпа, филтър) или количеството впръсквано гориво не се изчислява правилно (датчици и т.н.)
-За какво служи 'умната' дюза?
Помагай народе, коледа е
- FGR свързващ елемент (каквото и да значи) - мисля че е за темпомата, но аз такъв нямам
-ВЪЗДУХОМЕР - сигурно е дебитомер, но и такова нямам
-НЕИЗВЕСТНА ГРЕШКА !!! - каквото и да значи
-МАП сензор (бях го откачал пробно да видя дали ще се оправи, когато има проблем)
-ЕГР (май на всички Е36 го има тоя проблем)

"Майсторите" зачистиха грешките и колата се оправи, но не можаха да кажат от какво е.
Възможно било да е от горивния филтър.
Въпроси:
-Някой знае ли на какъв принцип се измерва разхода на гориво на таблото на ТДС-а - дали има истински разходомер (с перка на горивопровода) или е косвен метод на база на датчиците и коефициента на дюзите. Питам защото след като колата изгуби мощност на 4та и 5та предавка разхода не може да стане по-голям от 8-10/100, а нормално отива на над 20-25 като натисна докрай. Ако знам как се измерва евентуално ще може да се направи някакъв извод - дали не и достига гориво физически (горивна помпа, филтър) или количеството впръсквано гориво не се изчислява правилно (датчици и т.н.)
-За какво служи 'умната' дюза?
Помагай народе, коледа е

Честита коледа колега /по автомобил/. Не знам защо си убеден, че автомобила ти нямя MAF /Mass Air Flow Sensor/ демек сензор за мерене на МАСАТА на засмуквния от двигателя въздух. При положение че автомобила ти е 1996 / 06 би трябвало да си оборудван с подобен чарк. За справка - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15 Така, както вече съм писал по нагоре в темата ти, аз имах същия проблем, смятам че мога да ти помогна, стига да искаш. При мене симтоматиката беше едно към едно с твоята, все едно ми повтаряш думите. Проблема беше в MAFа. Аз успях да го ремонтирам и да спася кожата от едни 200лв. за втора употреба. или 500-600 за нов, че и ги няма. За да си сигурен че имаш МАФ отваряш капака и гледаш под въздушния филтър в предната част дали имаш кутия м/у тръбата от турбото и въздушния филтър в която влиза кабел. Все ми е на акъла, че пак ще си пишем. Успех.
Не е чак толкова просто. За разглобяването няма проблем. Махаш въздушния филтър с основата, разтягаш и скобата на дебитомера и си го вадиш. Почистваш го с Electrclean или друг спрей /който да не е мазен/ и в твоя случай най-вероятно нищо няма да се получи. Все пак може дапробваш, това е най-лесния начин да разбереш.
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани