проблем може би с съединител

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори


Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 17.10.2008
Местоположение: Перник

проблем може би с съединител

Мнение от kabalo » 20 Окт 2008, 22:04

проблема се изявява в това че съединителя не буксува но има моменти в който не може да се включи скорост трябва да върна съединителя да го натисна пак и тогава вече скороста влиза а по л ощото е че има моменти когато не може и да се изключи на какво се дължи това? от днес дори и чувам някакъв шум на изключена от скорост без натиснат съединител като го натисна и сичко е ок

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 13.02.2005
Кара: N57 3.0xd

Мнение от Hellrider » 20 Окт 2008, 22:14

кутията е пътник или по-скоро вала в нея
ориентирай се към смяна 150-250лв втора ръка

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 748
Регистриран на: 7.09.2008
Кара: бавара

Мнение от Игнатов » 20 Окт 2008, 22:16

Първо си смени маслото в скоростната кутия, че може и да е пресъхнала!


Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 17.10.2008
Местоположение: Перник

Мнение от kabalo » 20 Окт 2008, 22:27

100% ли е че е от кутията или има и друг шанс ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 15.02.2007
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E36 323i Touring
Мечтае да кара: някакво М

Мнение от Binev_OuT » 20 Окт 2008, 22:28

Аз мисля,че е най-удачно да си провериш аксиалният лагер на съединителя.Ако не си сменял съединител,ако отделя много от горе(толкова,че при бърз страт да ти прави впечатление и завлачване на оборотите)има голям шанс да е от него.А ако се стигне до вал по добре според мен е да си намериш качествена кутия направо.Защото ако е тръгнал вала то значи,че може и други механизми в кутията да си заминават.
Но това го направи бързо защото ако наистина има биене или стъргане в първичния вал,може да се получи усложнение и при коляновия вал и да знаеш,че там парите и нервите са други.
Но не се впрягай прекалено докато не се провери неможе да се каже апсоютно нищо.
Аз например миналата зима,имах крива джанта,и много биеше и имаше много неприятен шум.Помислих че е нещо по кардана и мноо се втелих взех да поръчвам части лагери буклуци но се оказа джанта.
Така,че не се тревожи излишно преди да си разбрал какво е точно ;)
Изображение


Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 17.10.2008
Местоположение: Перник

Мнение от kabalo » 20 Окт 2008, 22:58

ок де наистина има ли шанс да се размина само с смяна на масло ама интересното че не го прави това с невлизането на скорост постоянно а примерно на 10 км градско един път и възможно ли е съединителя да не буксува а да прави такива мизерии защо като го натисна втори път и скоростите си влизат перфектно след като е от скоростите

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: проблем може би с съединител

Мнение от BiTurbo » 20 Окт 2008, 23:39

kabalo написа:проблема се изявява в това че съединителя не буксува но има моменти в който не може да се включи скорост трябва да върна съединителя да го натисна пак и тогава вече скороста влиза а по л ощото е че има моменти когато не може и да се изключи на какво се дължи това? от днес дори и чувам някакъв шум на изключена от скорост без натиснат съединител като го натисна и сичко е ок


относно шума при свободна....... не се тревожи за това тука има доста хора с този проблем и темата е доста обсъждана, проблема е в лагер на първичен вал на скоростната кутия и аз го имам проблема. При мен обаче се появява само когато маслото в скоростите е загряло и включа климатика иначе без климатика дори и на загряло масло го няма проблема........ Тука някой от форума беше писа, че на компакта му се е появило през 2000-та година и до днес(2008-ма) още си кара така и няма грижи, но що се отнася до другия ти проблем не знам........ моята си включва без проблеми и си влизат добре с коростите............

..... първо пробвай със смяна на маслото на скоростите..... 20-тина лв. ше излезе.... пък после ако продължава да прави мизерии не се коси има скорости за по 200лв. се продават, читави...........
Изображение


Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 17.10.2008
Местоположение: Перник

Мнение от kabalo » 20 Окт 2008, 23:44

между другото като се замисля и при мен май се получава като позагрее колата да не влизат което ме води на мисълта че може би имам или малко масло в скоростите или нямам утре отивам да слагам масълце пък да видиме

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Мнение от BiTurbo » 20 Окт 2008, 23:58

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... sc&start=0

ето темата, в която разисквахме.........

а в търсачката аз преди това намерих още такива и наистина проблема не е само при тебе, доста често се проявява, съществува и вариант да се смени само този лагер на първичния вал, но тъй като май никой още не го е правил :mhihi: няма инфо по въпроса :)

П.П. Понеже съм от Пловдив дори я закарах в МКар да я проверят там и също потвърдиха диагнозата за лагер на първичен вал.........
Тяхното решение беше разбира се нова скоростна кутия :mhihi: :mhihi:

но аз в последствие изкарах стаж там и видях че при тях просто така се работи, там не се ремонтира, а направо се сменя с нова част...... така, че няя да му се плашиш ;)

П.П.2 Цената на лагера е 92лв. оригинален от Мкар........ вече ремонта не знам, но съм чувал че за отваряне на скоростите взимат м/у 50-100лв. така, че ако някой може да го направи не мисля, че ще струва повече от 150-200лв.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Мнение от insane_v » 21 Окт 2008, 3:18

За демонтаж и монтаж на скоростна кутия на БМВ искат около 150 лв и за отваряне още толкова. Така че определено ако се наложи да я правиш, по-добре си намери някоя читава втора ръка. Но според мен проблема е малък. Преди време имах същия проблем (на VW Polo), но аз си знаех че ми тече масло и когато маслото в кутията свърши симптомите бяха абсолютно същите. При мен всичко се оправи със смяна на скъсаната семеринга и наливане на масло и присадка. След 500 км кутията стана като нова и до днес си работи перфектно. Надявам се и при теб да е така. Като смениш маслото задължително сложи присадка!

Наскоро писах за присадките и действието им в тази тема. Прочети я ако те интересува.


Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 17.10.2008
Местоположение: Перник

Мнение от kabalo » 22 Окт 2008, 0:43

днес смених маслото и каято че ли вече го няма това бучене обаче проблема с скоростите си остава има моменти в който не искат да влизат а ми прави впечатление че когато си натискам и отпускам съединителя докрай и плавно не го прави ама когато не го отпускам точно до край между предавките и после зацикли и няма вкарване на скорост освен ако не го върна и натисна отново и пак повтарям съединителя не буксува :help:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 15.02.2007
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E36 323i Touring
Мечтае да кара: някакво М

Мнение от Binev_OuT » 22 Окт 2008, 1:13

Обърни внимание на работните цилиндърчета,които задвижват съединителя.Може проблема да е в тях.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=21&fg=10
Това е линк към устройството им.Дано съм ти полезен ;)
Изображение


Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 17.10.2008
Местоположение: Перник

Мнение от kabalo » 22 Окт 2008, 1:23

мога ли по някакъв начин сам да проверя дали функционират нормално от тая схема честно нищо не разбрах :(

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 15.02.2007
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E36 323i Touring
Мечтае да кара: някакво М

Мнение от Binev_OuT » 22 Окт 2008, 1:30

Съжалявам,че нищо не си разбрал,това е най-доброто което аз намерих .А можеш да ги провриш.По принцип белега,че не са наред е ако са омазнени със спирачна течност.На твоята мисля се намираха от дясно на скоростната кутия.Трябва да погледнеш не съм 100% сигурен,че са там.
Има и варянт да са спекли,малко раздвижване след разглабяне ще ги оправи.
Изображение


Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 17.10.2008
Местоположение: Перник

Мнение от kabalo » 22 Окт 2008, 21:03

май ще размина по евтиният начин така да се каже като че ли довката за маслото в скоростите си върши работата и нещата стават на все по добре за сега. надявам се да не е само временен ефекта иначе колкото повече я карам толкова по добре вземат да влизат скоростите това е за сега.....

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook