Разлики в централната духалка на е36:
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Разлики в централната духалка на е36:
Имам няколко питания. При е36-ците със заводски климатроник се поставят духалки с 2 врътки (1-0 и топло-студено). Въпросът ми е врътката топло-студено какво управлява и на какъв принцип? На жило ли е? Вторият въпрос е какво трябва да се преправи за да се направи размяна от такава само с 1-0 към такава с двете врътки? Благодаря за вниманието!

- 33k
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 389
- Регистриран на: 12.02.2008
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: .....
- Мечтае да кара: X6M
- -Maxxx-
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 12.10.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci
Колите които нямат климатроник, а имат климатик и парно или само парно се отопляват от перка и радиатор. Водата която вече е охладила двигатела и е приела неговата телпература (90 градуса) или по-скоро по-ниска (70 градуса) преди да се върне в големия радиатор за да се охлади на ново и пак да охлажда минава през малък радиатор, които отдава топлина... 1-та врътка е за включване и сменяне на степените на перката която засмуква топлината отдадена от радиатора и я вкарва в купето, а другата врътка (синьо и червено) е за клапа която се намира между перката и радиатора, когато е на синьо клапата е затворена и перката просто вкарва въздух в купето който е "студен" или ако е на червено е отворена клапата и вкарва топлината от радиатора.. затова е известно че е хубаво да загрее двигатела преди да пускаш парното... евентуалната 3-та врътка е за клапите които разпределят от къде да духа в купето.... Самата синьо/червено врътка мисля че е с жило защото не е на степени и можеш да регулираш колко да ти е отворена клапата преди перката
Климатика и той е на същия принцип само че там водата се охлажда и радиатора(отделен от този за парното) отдава студенина и цялата система е отделна от охладителната система на автомобила...
За климатроник не съм чак как бачка (по-точно отоплява), но ми е интересно някой да обясни
Климатика и той е на същия принцип само че там водата се охлажда и радиатора(отделен от този за парното) отдава студенина и цялата система е отделна от охладителната система на автомобила...
За климатроник не съм чак как бачка (по-точно отоплява), но ми е интересно някой да обясни

- BOOKER
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: 27.02.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW Е36 318 М40
Е36 325 М50
Е30 320 М50
-Maxxx- написа:Климатика и той е на същия принцип само че там водата се охлажда и радиатора(отделен от този за парното) отдава студенина
От кога климатика бачка с ВОДА?-май беше фреон!
- Dimo
- баварски фанатик
-
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
А замислял ли се какво ще стане ако си пуснеш климатик и си настроиш темературата на максимума 32 градуса? Мисля че врътката е точно за това да разделя ти в същност какво искаш топло или студено, а колко топло или студено вече си настройваш допълнително.

- -Maxxx-
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 12.10.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci
Моя грешка... фреона се нагнетяваот компресора и охлажда въздуха който се вкарва в купето....
Димо към кого ти е въпроса?
Димо към кого ти е въпроса?

- Dimo
- баварски фанатик
-
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Re: Разлики в централната духалка на е36:
err0r написа:Имам няколко питания. При е36-ците със заводски климатроник се поставят духалки с 2 врътки (1-0 и топло-студено). Въпросът ми е врътката топло-студено какво управлява и на какъв принцип? На жило ли е? Вторият въпрос е какво трябва да се преправи за да се направи размяна от такава само с 1-0 към такава с двете врътки? Благодаря за вниманието!
Takaаа,тая врътка синьо/червено на централната "духалка" е за да може зимата когато се отоплява купето (примерно на краката и предния прозорец) през нея когато е в положение синьо да охлажда лицето на водача с цел да го освежава.Не се хилете


Има 2 начина за регулиране на клапата от врътката синьо/червено,единия е с жило,другия с потенциометър и кабел ,който командва някакъв елекромотор за клапата.Аз лично съм с климатроника с врътките и клапата ми е с жило.За дигиталния незнам


В общи линии е това ,а за принципа на работа в ръководството на БГ език е обяснено разбираемо.Успех на всички

Едит: Ааа щях да забравя,има и малка разлика в гребените на двете средни ламели(вертикална и хоризонтална) за регулиране на посоката на струята!!!

- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Нека да проверим, дали съм разбрал правилно: конверсията от 1 врътка (1-0) към 2 врътки (1-0 + топло-студено) може да се извърши ако се навави целият механизъм, с който е свързана топло-студено врътката, а именно жило и клапи. Монтажът на тия клапи сложен ли е, и има ли къде да се сложат, при положение, че нямам такива сега?

- Acceleration
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 523
- Регистриран на: 23.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW M5
аз имам подобен въпрос и за да не отварям нова тема искам да попитам при сички е36-ци ли когато пуснеш на лицето да духа топло не може, там само студено. На един приятел БМВ-то е без и на самата врътка дето си избираш къде да духа там където е нарисувано да духа в лицето е цялото синьо и си духа студено без значение че другата врътка за температурата е в червеното, а мойто е с климатроник и е по същия начин. При вас как е ?
- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Ами майче няма как да стане,щото има разлика в самия кожух на парното и въздушните "пътища" в него.Ама ,все пак,ако някой го е правил може да сподели

- Zaho
-
-
- Мнения: 1081
- Регистриран на: 20.10.2006
- Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
- Детайли за колата: mnoo fast ;)
При мен я гледам, че излизат две кабелчета от нея и предполагам е за когато не ползваш климатика да си наглася6 какво да ти духа топло или студено без да е включен климатика 

- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Acceleration написа:аз имам подобен въпрос и за да не отварям нова тема искам да попитам при сички е36-ци ли когато пуснеш на лицето да духа топло не може, там само студено. На един приятел БМВ-то е без и на самата врътка дето си избираш къде да духа там където е нарисувано да духа в лицето е цялото синьо и си духа студено без значение че другата врътка за температурата е в червеното, а мойто е с климатроник и е по същия начин. При вас как е ?
Колега,малко ти е объркан поста и нищо не разбрах,но това се опитвам да обясня,че когато я има врътката (синьо/червено) можеш да регулираш независимо от климатроника,каво да ти духа от фронталните въздуховоди.

25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани