ламбда сонда - диагностика
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
ламбда сонда - диагностика
Значи колеги писна ми от тия майстори ..... отиваш ... пари носиш да плащаш ... надяваш се че ще ти погледнат проблема и компетентно и адекватно ще го отстранят. Ходих на диагностика на двигател понеже от време на време ми мени леко оборотите (горе долу в интервала м/у 600-1200 оборота). Човека уж мастор (ел. техник) ,уж всички в града ходят при него ,уж много добър .... гледа ,гледа... и ми вика " па май ламбда сондата е за смяна , па май не е "... в крайна сметка не можа точно и ясно да ми каже да я сменям ли или не тая сонда. Та въпроса ми е знае ли някои как би могло тая сонда да се премери някак ( с мултицет ли ,с какво ли ) и да се види е ли или не е за смяна? Иначе компютъра я даваше като проблем ...напрежението и се менеше в интервала от 44mv до 120 mv (мисля)... и майстора каза че не трябвало така да се мени напрежението и .....
- VINITU
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: 24.01.2008
- Местоположение: ПЛОВДИВ
- Пол: Мъж
колега поблема го имам и аз. пуснал сам тема във форума защото и на мене ми писна от МАИСТОРИ. до колкото до ламда сондата то4но обратното е трябжа да си мени напрежението до колкото сам запознат от 0,17 до 0,75 преблизително и то трябжа да го мени постояно (да играе между тези параметри) аз бих ти препорачал парво да си погледнеш свещите.
- Spectral
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 107
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d sport
Аз ходих при човек който наистина му разбира. Направи диагностика и ми каза, че сондата дава отклонения и не отчита газовете както трябва. Това води до постоянно менене на обороти и подаване на повече бензин. Дори се дави за малко понякога. Купих си нова сонда и отива утре да ми я смени
. Ако отидеш на диагностика при някой който си разбира от работата, смятам че няма как да не разбере дали е за смяна или не. Тя или отчита правилно или не. На бош са по 164лв някви универсални ми показаха, другите бяха по 106лв на няква италянска фирма(с 4-те кабела, 2бели 1 сив и 1 черен.Има и немски по 84лв.

- Nikito_nn
- ентусиаст
-
- Мнения: 1384
- Регистриран на: 17.01.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: му се с шпер
VINITU написа:колега поблема го имам и аз. пуснал сам тема във форума защото и на мене ми писна от МАИСТОРИ. до колкото до ламда сондата то4но обратното е трябжа да си мени напрежението до колкото сам запознат от 0,17 до 0,75 преблизително и то трябжа да го мени постояно (да играе между тези параметри) аз бих ти препорачал парво да си погледнеш свещите.
Тук мисля че грешиш колега тези параметри които са от 0,17 до 0, 75 на са напрежение, а нивото на изгорелите газове ако не се лъжа, то трябва да се мени, ама напрежението мисля че трябва да си е еднакво
В състояние на покой на мотора се подава концентрация бензин/въздух с коефициент, който се променя в зависимост от показанията на ламбда сондата. Тя посвоемо е датчика за кислород на изхода, на който е "закачено реле" със стръмни фронтове. Показанията на ламбда сондата непрекъснато скачат от едно състояние в друго ( 0.1 В - 0.9 В) като някъде в момента на превключване (средата) е иделаната смес. Честотата на превключване е около една секунда, като най-добре ще стане видима с аналов волтметър или осцилоскоп с бавна развивка. ECU то винаги "гони" иделната смес и затова показанията на сондата "играят".
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Spectral - внимавай със сондите, ако си със м52б20 със сименс електроника тази сонда със белите сивото и черното няма да ти свърши работа - ще ти трябва сонда със жълто, червено, чрено и бяло - едните (първите) са циркониеви, а тези дето ти трябват на теб са титаниеви (по около 320 кинта едната). Циркониевите работят в интервала 0,1-1,0в а титаниевите 1-5волта
НО това е само ако мотора ти е със сименс електроника, защото има М52Б20 и със бошовска такава и тогава трябва да сложиш циркониеви
НО това е само ако мотора ти е със сименс електроника, защото има М52Б20 и със бошовска такава и тогава трябва да сложиш циркониеви
- PIPERKOV
- ентусиаст
-
- Мнения: 856
- Регистриран на: 19.08.2005
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 530i SMG
има6 ли няква промяна в разхода и как пали когато е студена и когато е топла,за6тото на едното ми бмв зимата бе6е заминала сондата(бе6е блокирала в положение на богата смес)и когато е топла пале6е трудно за6тото двигателя е топъл тя прави яко богата смес и се дави и неможе да запали.при това положение разхода бе6е над 20 на 100 и на празен ход мене6е оборотите но в малки граници,маслото се бе6е напълнило с бензин ит.н. но когато я сменихме с нова всико се оправи вклю4ително и маслото.моята я хванахме 4е не ба4ка с диагностика
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Нямам проблеми с паленето.... топъл ,студен двигател пали от раз... разхода ... ми няма промяна , горе долу същия си е ... Сутрин като я запаля в първия момент дава на 1000 оборота след това рязко пада до към 200 и веднага вдига пак до към 850 и държи там без промяна. Само от време на време (когато тя си поиска) падат оборотите леко за момент до към 650 ... стои там малко и пак се вдига ... Оня ден размърдах леко маркучите дето са около стъпковия мотор (доколкото беше възможно) и гледам сега че си държи и не мърдат оборотите ... та си мисля наистина да взема да го сваля и да го почистя и да ги видя хубаво и тия маркучи ...
- PIPERKOV
- ентусиаст
-
- Мнения: 856
- Регистриран на: 19.08.2005
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 530i SMG
на бензин или на газ кара6.или да е карана някога на газ,ако е така да е била на газ със сигурност дебита ти е заминал на кино,моята в италия е била карана на метан или газ и аз незнам и скоро смених дебита и сега има разлика може дебита да е заминла на кино или да се е разцентрвал.новия дебит като си го центровах така се полу4ава6е с оборотите докато заспи както трябва да си е и сега ве4е го запе4атах обратно и не мърдат
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
ами колата я карам на бензин , и не е имала никога газова или метанова уредба ...няма дупки по купето ,няма следи от маркучи ,нито по купето ,нито по двигателя има следи от такова нещо .... а м/у другото двигателя работи без грешка... всеки ,който го чуе и просто се удивлява! Проблема с оборотите го реших ... просто си смених свещите
... само дето давах пари за диагностики и глупости.... и сите псевдо-майстори се избиха да ми викат -"дебитомер" ,"ламбда сонда" ,"стъпков мотор" ,(м/у другото всичко което до момента ремонтирах по колата е все оригианлното - първоначално вграденото ... в смисъл по тая кола нищо никога не е сменявано ...ама нищо (освен консумативите
) ... тъпите чужденци са карали ,карали и са решили че трябва да сменят щото е станала на 10 години. Поне така си мисля де ... па може и да греша ... ама сите части дето смених са все с щампата на бмв. Sorry за лекото отклонение
)



- PIPERKOV
- ентусиаст
-
- Мнения: 856
- Регистриран на: 19.08.2005
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 530i SMG
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани