плафоните не светят при отворени врати
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
плафоните не светят при отворени врати
Плафоните в купето светят само при включване на бутона в крайно дясно положение ..а при средно положение и отворени врати не светят. Предполагам че комфорт модула се грижи за тях ....или не е така ? Дайте идея как да реша проблема....
- shengi
- ентусиаст
-
- Мнения: 1002
- Регистриран на: 12.07.2007
- Местоположение: Rousse
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 136
- Мечтае да кара: e30 m3
....
Седан купе ? Предполагам от бутончетата на вратите ако някой си е играл с тях и ги е зацепил "в затворено положение" . Отвори си вратата на самата колонка там кадето се заключва вратата има едно бутонче, при отворена врата го бутни да влезе на вътре и трябва да се ослушваш за едно много леко цъкане ... цъкането е реле някъкво. Поне аз предполагам, че е от това. На мойте 2 врати са така и като се отворят плафоните не се пускат някой си е играл преди мен да ги оправя.
- PIPERKOV
- ентусиаст
-
- Мнения: 856
- Регистриран на: 19.08.2005
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 530i SMG
да модула ги контролира но както ти каза колегата провери си бутоните на вратите,най-сигурно ако има6 мултицед,сваля6 фиксатора вади6 букста отзад и мери6 дали бутона прави и прекъсва веригата,но много внимавай да не изтарве6 букста вътре в купето между ламарините 4е няма вадене
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
колега "piperkov" ,това го направих само че не съм свалял бутоните (точно поради причината, която спомена) ,а в зелената букса ,която влиза в комфорт модула има 4 кафяи кабела (те са точно от четирите бутона на вратите ) и с мултицета замерих спрямо маса дали бутоните правят и прекъсват веригата. Но уви бутоните са си здрави ( и аз се надявах в тях да е проблема .... ама нъц). След това свалих централния плафон и замерих какво напрежение постъпва на крушките. При включен прекъсвач на плафона в крайни дясно положение се подават 12v на средната крушка и тя съответно светва, а при средно положение на прекъсвача и отворени врати (положението ,при което плафона трябва да свети), вместо да постъпват 12v на крушката се подават 8.8v ,което всъщност е проблема -напрежението не е достатъчно за да светне. Явно комфорт модула не ги управлява както трябва. Проследих пътя на проводниците до комфорт модула ,отворих го ,след това проследих пътя на пътечките ,поне в началото за да видя дали няма прекъсване или изгорял елемнет(м/у другото съм инжинер в областта на комуникациите и IT технологиите и се занимавам професионално с електроника ). Не можах да намеря никъде схема на комфорт модула за да видя кое точно управлява плафоните и да знам от къде да започна. Уви май ще се откажа ... или в крайна сметка ще трябва да с се купува нов модул (но за едни плафони само май няма смисъл ,всичко друго си работи перфектно).
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
а не са ли малко поизядени тез бутони 


С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- PIPERKOV
- ентусиаст
-
- Мнения: 856
- Регистриран на: 19.08.2005
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 530i SMG
хммм...зна4и преди време(понеже аз многосе паля да си правя разни екстри4ки откъм електрониката)си правих осветление в крата на вси4ки пътници и по вратите което да се задейства при отваряне затваряне фарове,откл. и закл. и т.н.и когато правих упраВЛЯВА6ТИТЕ схеми се натъкнах на скедното не6то:4е при осветлението на плафоните(и преден и задни ) се прекъсва "минуса",а "плюса" е постоянен(озада4их се за6то е така но и по други вериги на колата с които съм се заниумавал зариди някакви екстри добавяни от мен пак е така прекъсва се минуса)
и не6тото за което се се6там е:данеби пластините на плафонати да не правят добър контакт(примерно да са нагорели или окривени)и от там да ти дава по ниско напрежение което не е достатъ4но!
Другото което мога да ти предложа преди да хвърля6 пари за НОВ модул е :виж твоят приятел ако неговия модул е съ6тия прехвурлете твоят модул в нвговата кола и вижте как 6те управлява неговите плафони централно и т.т.дано да съм от полза
и не6тото за което се се6там е:данеби пластините на плафонати да не правят добър контакт(примерно да са нагорели или окривени)и от там да ти дава по ниско напрежение което не е достатъ4но!
Другото което мога да ти предложа преди да хвърля6 пари за НОВ модул е :виж твоят приятел ако неговия модул е съ6тия прехвурлете твоят модул в нвговата кола и вижте как 6те управлява неговите плафони централно и т.т.дано да съм от полза
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
колега "piperkov" , благодаря ти за съветите! Значи за пластините на плафоните ... не са зацапани или нагорели - добре са си , а и аз меря напрежението на самите проводници (а не на пластините),които идват от комфорт модула и ми дава тая стойност - около 8v. Иначе си прав най добиря вариянт е да сложа друг комфорт модул на моята кола (или моя на друга кола) ... но едва ли ще се занимавам .... честно казано ми омръзна да го човъркам
( а ме е яд защото съм педантичен и обичам всичко да е както трябва)

Re: плафоните не светят при отворени врати
metodi80 написа:Плафоните в купето светят само при включване на бутона в крайно дясно положение ..а при средно положение и отворени врати не светят. Предполагам че комфорт модула се грижи за тях ....или не е така ? Дайте идея как да реша проблема....
Колега що не вземеш да провериш синьото реле под волана да не е здало багажа и от там да ти идва проблема?
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
колега "teodoro6" , ще погледна за такова реле ,когато си слагах алармата не забелязах под волана такова реле ,за което ти говори6 ,но ще отворя да погледна. Странното е че плафона в багажника например си работи нормално ,когато отворя багажника светва а като го затворя- гасне, не знам дали имат общо плафоните в купето и този в багажника .... но ако имат ,след като тои работи нормално , може наистина проблема да е в някое реле. Колко е голямо това реле и къде горе долу се намира (под волана при мен освен кабели друго май нямаше)
metodi80 написа:колега "teodoro6" , ще погледна за такова реле ,когато си слагах алармата не забелязах под волана такова реле ,за което ти говори6 ,но ще отворя да погледна. Странното е че плафона в багажника например си работи нормално ,когато отворя багажника светва а като го затворя- гасне, не знам дали имат общо плафоните в купето и този в багажника .... но ако имат ,след като тои работи нормално , може наистина проблема да е в някое реле. Колко е голямо това реле и къде горе долу се намира (под волана при мен освен кабели друго май нямаше)



- PIPERKOV
- ентусиаст
-
- Мнения: 856
- Регистриран на: 19.08.2005
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 530i SMG
и аз така оби4ам вси4ко да е изпипано в колата ми.Плафона в багажника няма ни6то об6то с другите,мисля 4е на самия капак има6е прекъсва4,който се натиска като затвори6(обикновенна верига е ни6то не я управлява)
metodi80 написа:Колега "teodoro6" ... кое не ми разбра ?!
Откри ли проблема?
Релето за което ти писах/синьото/ командва загасването на плафоните след затварянието на вратите.Както знаеш те изгасват сами след извесно време.Ако е издало багажа е логично да не работят плафоните при отворена врата а и осветлението на копчетата за ел. стъклата което сащо се командва от това реле.
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани