Пичове, защо паднаха толкова цените на е36-ците ???

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 09 Окт 2007, 13:05

И за какво спорим всъщност? :lol:
Питам. И аз обичам спора, но тука изтървах нишката...
:)
И аз това казвам, кубатурата нищо не значи. Само конете също.
Взех да се чувствам като на изпит по БМВ. С трима професори комисия :) А миля, че друг разговор се водеше в тая тема...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 269
Регистриран на: 16.09.2007
Местоположение: София, Елхово
Пол: Мъж
Кара: F80 M3 Competition
Мечтае да кара: E30 M3 Sport Evolution 1990, E36 M3, Е46 М3 CSL, E90 M3 CRT

Мнение от GeorgiMarinov » 09 Окт 2007, 13:09

Май малко така стана,а :mhihi:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 25.08.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520i M54B22 и Е70 3.0d M57N2

Мнение от Sandking » 09 Окт 2007, 13:32

Здравейте колеги! Нов съм в този форум и да си призная, като ви гледам как се плюете един друг малко започнах да се разочаровам, защото преди да се регистрирам тук един колега от ФВ форума ми каза, че този тук е най-стария и най-организирания и освен това всичките му членове са доста добри шофери.

:OT:

Първо бих искал да отбележа, че този форум не е само за М-пакетови тройки или за СТОК тройки. Този форум е за любовта ни към марката БМВ. Дава ни възможност да обменяме опит, да си помагаме и споделяме различни идеи. Според мен с какви брони и какво оборудване ти е колата е въпрост изцяло на личен избор и вкус! Аз си избирам колата, аз ще си я карам и пак аз си и давам парите ---> ще си я направя както на мен ми харесва! Ако на колегите им допада М-пакета и са им комфортни седалките (стига да са си ги закупили оригинални, а не някои фалшиви реплики) то нека си сложат евала им правя! На мен лично Е36-цата ми харесва без М-ковия пакет брони, защото аз обичам пистово каране и ако направя грешка и напусна пистата рискувам да ги потроша тия брони. За сметка на това обаче съм с оригинални БМВ Моторспорт джанти 17'', не защото са толкова красиви, а защото са адски здрави и в моята компания (над 30 автомобила) няма по-стабилна машина от моето Е36. Затова стига сте се плюли така! Всеки си прави бавареца както на него си му харесва и независимо дали на мен ми изглежда яко аз му свалям шапка, просто защото и избрал да кара БМВ!

До тука с ОФФ ТОПИК-а!

Сега малко по темата:
Истината е следната: На Е36 цените не са падали особено много! Поне не повече от на всички останали коли. Занимавах се с продажба на автомобили втора ръка и затова говоря от опит. Прав е колегата, като казва, че читавия автомобил си пази цената! Както има Е36-ици от 3 до 12 хилки, така има и Ц-класи от 5 до 15 хилки. Защо Ц-класите са по-скъпи? Преди да отговоря явно тук трябва да има сериозен аргумент, а аз незнам колко от вас са карали всички тези коли за които говорят в момента но ето колите които съм карал (карал=притежавал) или все още карам (карам=притежавам СЕГА):

1. БМВ Е36 - 318и М43 - 01.1995 г.
2. Шкода Октавия - 2.0 МПИ - 03.2004 г. (аз съм и първи собственик)
3. Мерцедес Бенц - S300 турбодизел - 10.1996 г.
4. Мерцедес Бенц - S320 - 07.2001 г.
5. Мерцедес Бенц - C180 - 02.1996 г.
6. Тойота Селика - 2.0 ГТИ - 07.1994 г. (старата ми драг рейсинг кола)
7. Тойота MR2 - 2.0 Targa Turbo - 1992 г. (това ми е драг рейсинг колата)
8. Лада 2107 - 1.5 - 1985 г. (адска машина, на която всеки трябва да се учи да кара)

Както виждаде не съм кон с капаци и съм карал/карам доста коли от различни вид, клас и марка. На въпроса защо Ц класата е по-скъпа отговора е много лесен. Защото е на много по-високо ниво. Материалите са с много по-високо качество носи името "мерцедес" и вози много по-добре. Е36 е с много по-спортен дух, вози много по-твърдо, купето в сравнение с това на Ц класата изобщо ама ИЗОБЩО не е обезшумено и самия модел предлага много по-малко стандартни екстри от Ц класата.

Трябва от личен опит да ви кажа, че не е чак толкова трудно да продадеш читава кола. По-трудно е за вас! Тези който пускате обяви и не сте търговци, а просто искате да продадете колата си по една или друга причина. За един търговец е много лесно да продаде читава кола, проблема е че няма как да е на сметка после! За една читава кола да я вземе, той самия трябва да плати много в чужбина, като дойде тук неможе да си сложи голяма горница, защото тогава вече колата става непродаваема! Затова карат само кошове! Иначе и на нашия пазар, ако искаш наистина да си вземеш Е36 с доказан произход и история, а не само на думи (тя не е удряна, гаражна е, ДВГ е отлично и тем подобни), ако има сервизната си книжка и всичко си го пише вътре как си трябва....по-малко от 8 - 10 бондара не и мърдат на тая машина независимо дали е 4 или 6 цилиндрова.

Това е от мен, дано съм отговорил точно на въпроса ти колега!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1308
Регистриран на: 12.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: харабийската
Мечтае да кара: Е36 М3 Cabrio, E93 M3
Детайли за колата: Пълно шукаритети!

Мнение от Richmond » 09 Окт 2007, 16:02

Sandking написа:Здравейте колеги! Нов съм в този форум и да си призная, като ви гледам как се плюете един друг малко започнах да се разочаровам, защото преди да се регистрирам тук един колега от ФВ форума ми каза, че този тук е най-стария и най-организирания и освен това всичките му членове са доста добри шофери.

:OT:

Първо бих искал да отбележа, че този форум не е само за М-пакетови тройки или за СТОК тройки. Този форум е за любовта ни към марката БМВ. Дава ни възможност да обменяме опит, да си помагаме и споделяме различни идеи. Според мен с какви брони и какво оборудване ти е колата е въпрост изцяло на личен избор и вкус! Аз си избирам колата, аз ще си я карам и пак аз си и давам парите ---> ще си я направя както на мен ми харесва! Ако на колегите им допада М-пакета и са им комфортни седалките (стига да са си ги закупили оригинални, а не някои фалшиви реплики) то нека си сложат евала им правя! На мен лично Е36-цата ми харесва без М-ковия пакет брони, защото аз обичам пистово каране и ако направя грешка и напусна пистата рискувам да ги потроша тия брони. За сметка на това обаче съм с оригинални БМВ Моторспорт джанти 17'', не защото са толкова красиви, а защото са адски здрави и в моята компания (над 30 автомобила) няма по-стабилна машина от моето Е36. Затова стига сте се плюли така! Всеки си прави бавареца както на него си му харесва и независимо дали на мен ми изглежда яко аз му свалям шапка, просто защото и избрал да кара БМВ!

До тука с ОФФ ТОПИК-а!

Сега малко по темата:
Истината е следната: На Е36 цените не са падали особено много! Поне не повече от на всички останали коли. Занимавах се с продажба на автомобили втора ръка и затова говоря от опит. Прав е колегата, като казва, че читавия автомобил си пази цената! Както има Е36-ици от 3 до 12 хилки, така има и Ц-класи от 5 до 15 хилки. Защо Ц-класите са по-скъпи? Преди да отговоря явно тук трябва да има сериозен аргумент, а аз незнам колко от вас са карали всички тези коли за които говорят в момента но ето колите които съм карал (карал=притежавал) или все още карам (карам=притежавам СЕГА):

1. БМВ Е36 - 318и М43 - 01.1995 г.
2. Шкода Октавия - 2.0 МПИ - 03.2004 г. (аз съм и първи собственик)
3. Мерцедес Бенц - S300 турбодизел - 10.1996 г.
4. Мерцедес Бенц - S320 - 07.2001 г.
5. Мерцедес Бенц - C180 - 02.1996 г.
6. Тойота Селика - 2.0 ГТИ - 07.1994 г. (старата ми драг рейсинг кола)
7. Тойота MR2 - 2.0 Targa Turbo - 1992 г. (това ми е драг рейсинг колата)
8. Лада 2107 - 1.5 - 1985 г. (адска машина, на която всеки трябва да се учи да кара)

Както виждаде не съм кон с капаци и съм карал/карам доста коли от различни вид, клас и марка. На въпроса защо Ц класата е по-скъпа отговора е много лесен. Защото е на много по-високо ниво. Материалите са с много по-високо качество носи името "мерцедес" и вози много по-добре. Е36 е с много по-спортен дух, вози много по-твърдо, купето в сравнение с това на Ц класата изобщо ама ИЗОБЩО не е обезшумено и самия модел предлага много по-малко стандартни екстри от Ц класата.

Трябва от личен опит да ви кажа, че не е чак толкова трудно да продадеш читава кола. По-трудно е за вас! Тези който пускате обяви и не сте търговци, а просто искате да продадете колата си по една или друга причина. За един търговец е много лесно да продаде читава кола, проблема е че няма как да е на сметка после! За една читава кола да я вземе, той самия трябва да плати много в чужбина, като дойде тук неможе да си сложи голяма горница, защото тогава вече колата става непродаваема! Затова карат само кошове! Иначе и на нашия пазар, ако искаш наистина да си вземеш Е36 с доказан произход и история, а не само на думи (тя не е удряна, гаражна е, ДВГ е отлично и тем подобни), ако има сервизната си книжка и всичко си го пише вътре как си трябва....по-малко от 8 - 10 бондара не и мърдат на тая машина независимо дали е 4 или 6 цилиндрова.

Това е от мен, дано съм отговорил точно на въпроса ти колега!


Не знам, колега по какво съдиш, че возията на Е36 е по-твърда от колкото на Ц-ката, возил съм се и в 2-те(не съм карал) - като се возиш най-много усещаш возията.Та сигурно съдиш, че твоята кола я караш с 17-ки и сигурно малко по-твърдо окачване, а пък Ц-ката със 15-ки или 16-ки(не знам какви са базовите джанти).Е как няма да е по-твърда возията :mhihi: Аз лично, като се кача на една е36-ца с 15-ки(нормални) возията е много по-добра от колкото на толкова хвалената Ц-ка :evil: :evil: ! Същото важи, за изработката на материалите е била по-качествена :mhihi: :mhihi: Специално за интериорите на Мерцедес не искам да говоря, защото на тея по старите се 1 Дедо ми на село ги прави с тея дървений и тея гадни врътки вътре - Друго си е нощем да ти свети Диг.климатроник борд-а и т.н в оранжаво - уникално свети!
:lol: :lol: 8)

Има идва и тънкия момент, защото Ц-класата започва да се прави малко по-късно от е36-цата, ако не се лъжа 94 е първата(поправете ме ако се бъркам), мисля че и това има малко влияние.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 25.08.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520i M54B22 и Е70 3.0d M57N2

Мнение от Sandking » 09 Окт 2007, 17:15

Колега извини ме но факта, че на теб дървенията не ти харесва не означава, че матерялите не са по-качествени. Както и това, че не споделям твоето мнение не означава, че съм глупак! Всички от горепосочените ми коли са със 17'' джанти (това ми е любимия размер) освен Селиката, тя беше с 16'', а за Бавареца - предполагам, че няма смисъл да ти обяснявам, че като го взех си беше сток (тоест и така съм го карал) . Колкото до качеството на Ц-ките...спомена, че си се вози, а не си имал....не ме разбирай погрешно аз съм БМВ фен не Мерц. На черното-бяло обаче немога да кажа. Можех да вляза в много подробности но и без това тук вече имаше АДСКИ дълги постове, включително и моя. Но бих желал да ти кажа да спориш само за коли, които си притежавал и си имал възможността да огледаш в детайли лично, защото от приятели и за Е36 много абсурди чух, апък от майстори/разбирачи дане ти говоря колко съм се смял. Аз говоря от гледна точна на това какво съм видял. И гактите според мен са следните: Ц-класата е малко по-класна от Е36, като оборудване и возия. Е36 е по-лрасива и по-компактна като размери но вътре има по-малко място от колкото в Ц-класата. Заболява те главата обаче като се строши нещо. Ц-класата е малко по-здрава ама парите които даваш за дадена нейна част са близо 2 пъти пвече от колкото за същата при Е36 (разликата колега е именно в марката и КАЧЕСТВОТО НА МАТЕРИЯЛИТЕ) но пък ако си поддържаш бавареца той няма да се троши 2 пъти повече от Ц-то, тоест Ц-класата е МНОГО по-скъпа за поддръжка. Това са моите ЛИЧНИ наблюдения. (саответните коли с еднакви двигатели харчат почти еднакво ама бумера си бега повече). ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 09 Окт 2007, 17:27

93-та.
Тогава почва W202 - така си спомням.

ако има сервизната си книжка и всичко си го пише вътре как си трябва....по-малко от 8 - 10 бондара не и мърдат на тая машина независимо дали е 4 или 6 цилиндрова.

Моята барачка, 4 цилиндрова с музиката и климата ми дойде 6 700.
Дойде със сервизни документи.
И трябва да кажа, че аз съм виждал сервизни документи. Повече от колегата отгоре най - вероятно. Видяха ги и в сервиза на БМВ Бг. Доста акуратно попълнени. Почеркът е различен, химикалът на повечето места е различен. Спазвани са приблизително предписанията за едно и друго. Последното зануляване и преглед отговаря горе - долу на показанията на зелените кутийки. Печатите мисля, че бяха на два съществуващи сервиза в Италия. Изглеждат наред, имат си БМВ емблемата, всичко по реда си. Книжката е по стандартите.

Какво прайм оттук нататък?
- да я връщам, защото не са ми взели над 8 бона
- да наема частен детектив да открие дали наистина е обслужвана в Италия, в кой точно сервиз, от кого в сервиза - и най - важното - как я е обслужвал въпросният тиквеник, защото знаете, БМВ не е БМВ ако не е обслужвано подобаващо.

Стига моля ви се. Цената е въпрос на търсене и предлагане, не е въпрос на какво мислите вие за колата, цената или емблемата. Аз мога да гоня и да врънкам някого два месеца и той да ми я даде за два бона или да я подари. А чак толкова скъпи 12 годишните коли в чужбина не са. Защото:
- Имат TUV
- Имат екологични норми и зверски данъци за неотговарящите
- Имат висок стандарт и старите автомобили бързо остаряват морално

Сега, ако минавайки през Италия сте се отбили в шоурума на БМВ в Рим е сте видяли една е36-тица, паркирана отпред като употребявана, да, там цената е висока.
Иначе обаче си отворете MOBILE.DE.
Масата коли е 36 не стигат 5000 марки. А за експорт предлагат и ПО-НИСКИ цени. Да не обяснявам.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Мнение от Nukem » 09 Окт 2007, 17:40

Добре бе дзвер,ми като ти са попалнени сержизните документи със зелен химикал да не би да ти е по ласкава колата! :mhihi:
И като си толкова голям ентусиаст че си тарсил сервиза в италия шо не си направи труда да си качиш снимки на този прекрасен екземпляр в личната галериа да го видим и ние!!!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 25.08.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520i M54B22 и Е70 3.0d M57N2

Мнение от Sandking » 09 Окт 2007, 17:42

Колега нали правиш тази сметка, че ако там тази Е36 я вземеш за...да речем 3800 - 4000 евро (което е 1000 под тези 5000 за които говориш), ама да речем 3500 за супер читава да я спазариш, ако не се лъжа от тук имаж похарчени 6825 лева. Прибавяш автоматично от 800 до 1000 лева за докарване (800 да кажем) и колко станаха? Май....7625 и разбирасе тъйкато е търговец....тряаа да спечели нещо. Следователно ти слага една прилична главница от 600 до 1000 лева за да има да се пазари и тя май стана 8225 лева и тва само при положение, че смятал или леко занижени или минималните от горепосочените стойности. Ами ако колата е акцизна? Ами, ако има няква тъпа забележка от рода на пукнат прозорец или повредено/заминаващо си ел. стъкло? Нали ще го оправя? Взел съм страхотна кола и накрая с пукнато стъкло. Иначе ДВГ, салон и външност идеални. Това не я прави кош колега. Прави я една идеална но скъпа кола.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 09 Окт 2007, 21:33

Колеги,смятам,че доста се отдалечихте от същността на темата.А и тя,
така зададена,е доста обширна и трябва да се вземат предвид редица
фактори,влияещи в/у и без това сбъркания роден автомобилен пазар за коли втора ръка.
Като цяло цените на колите тук не се определят от пазара или търсенето,
а от това,за колко е взел автоджамбазина дадена кола и колко печалба
е решил да изкара от нея.Както се досещате,на запад не всеки може
да си позволи да кара Мерцедес и заедно с това,че марката се цели в по-улегнали хора,
може да се заключи,че колата би трябвало да е по-пазена и съответно да държи
по-висока цена на старо.По-малко "изтисканите" двигатели също допринасят за това.
Обратно - БМВ е марка,насочена към по-активната част от населението,
съответно колите са по-експлоатирани през целия си живот,съответно и цената е по-ниска.
От друга страна,всичко това е относително,защото зависи от състоянието
на всяка една кола по отделно.Преди да премахнат ДДС-то,се внасяха
доста по-голям процент читави коли,защото търговците рискуваха да
не продадат колата,ако е голям дарак,защото цените бяха високи(заради ДДС-то)
и никой не би дал крупна сума за трошка.Когато ДДС-то
падна,се започна изкупуване на килограм и куцо,кьораво и сакато се
качи на БМВ и Мерцедес.Нищо,че е изгнило повече от Кадет,важното е да от престижна марка.
Та мисълта ми е,че дори и сега,ако искаш нещо читаво,трябва да се бръкнеш
доста повече от сумата,която преобладава по обявите на даден модел.
Скоро ми се наложи да гледаме Е36 за 2-ма приятели и се нагледахме
на трошляци.Лошото е,че вече трудно може да се намери читава кола.
Явно търговците не са заинтересовани да внасят такива :roll:

П.С. Искрено се забавлявах с твърденията,че двигателите на Мерцедес
са "ПО-" от двигателите на БМВ.Интересно защо БМВ обира всяка година
наградите в различните класове двигатели,а Мерцедес записват някое
участие през 3-4 години ;)
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 10 Окт 2007, 9:28

bmwdriver написа:П.С. Искрено се забавлявах с твърденията,че двигателите на Мерцедес
са "ПО-" от двигателите на БМВ.Интересно защо БМВ обира всяка година
наградите в различните класове двигатели,а Мерцедес записват някое
участие през 3-4 години ;)

Къде, кои награди и за съвременни двигатели ли си говорим или за тея на Е36-иците?
Дай тогава причина за разликата в цената. Аз съм дал твърдение и съм го обосновал с данни. Както доста говорихме с колегата Марто, Ок, може да не са верни. Но простото отрицание на решението на друг всъщност не е решение на задачаа, нали :)


Добре бе дзвер,ми като ти са попалнени сержизните документи със зелен химикал да не би да ти е по ласкава колата!
И като си толкова голям ентусиаст че си тарсил сервиза в италия шо не си направи труда да си качиш снимки на този прекрасен екземпляр в личната галериа да го видим и ние!!!

Кво ти стана пък на теб бре човеко.
Снимки. Ако си чак толкова надъхан ще ти кача.
Само че аз не съм купил личната си кола с идеята вие да я харесате. Дано не ти звучи вулгарно. Искам аз да си харесвам колата. На мен да ми върши работа.
Не съм си купил кола за да се вманиачавам в нея. Ако колата почне да ме контролира, каквито наченки виждам тук у вас, ще я продам и ше си купя друга марка.
Май е време да почнем да свикваме с хората, които са си купили кола за нуждите си, а не са открили "любовта на живота си".
Не съм търсил сервиза в Италия. Има едно просто нещо, наричат го списък на оторизираните сервизи. Даже по документите го има. Просто гледаш вътре дали сервизът на "Гьобелс" наистина съществува. Нищо особено.

ПП. И обявената цена на колата беше 7500. Какво следва? Да обявя, че тея, дето купуват на високата цена са чукове, защото не умеят да се пазарят?
Сигурен съм, че с много от тея от вас, дето спорят за цената имаме и такава разлика. В пазарлъка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 10 Окт 2007, 12:24

D3BEP написа:Къде, кои награди и за съвременни двигатели ли си говорим или за тея на Е36-иците?
Дай тогава причина за разликата в цената. Аз съм дал твърдение и съм го обосновал с данни. Както доста говорихме с колегата Марто, Ок, може да не са верни. Но простото отрицание на решението на друг всъщност не е решение на задачаа, нали :)


Тука говорим конкретно за е36 и w202

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1975
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Мнение от barty » 10 Окт 2007, 12:59

Съгласен съм с Sandking напълно и го подкрепям

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1514
Регистриран на: 5.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: всичко на колела
Детайли за колата: E38 IAL 07.2001

Мнение от hemicharger » 10 Окт 2007, 19:04

Кво да ви кажа........аз преди около седмица взех мойта е36 за 11000. Бях тръгнал на лов за БМВ 3 или 5та серия и като я видях и реших че това е колата! 98,320и, М пакет и тн.
Drugs... rock 'n' roll... bad-ass vegas whores... late-night booty calls... shiny disco balls...

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 10 Окт 2007, 19:39

Да не е оназ сивата от Горубляне? ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1514
Регистриран на: 5.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: всичко на колела
Детайли за колата: E38 IAL 07.2001

Мнение от hemicharger » 10 Окт 2007, 19:42

Сивата да
Drugs... rock 'n' roll... bad-ass vegas whores... late-night booty calls... shiny disco balls...

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook