За или против промиването на двигателя преди смяна на масло

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 285
Регистриран на: 28.06.2010
Местоположение: Смолян
Пол: Мъж
Кара: е36 323i coupe 98'
Мечтае да кара: e36 ///M3 evo GT
Детайли за колата: Avusblau Metallic

Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло

Мнение от ZLATIST » 19 Май 2011, 19:58

metodi80 написа:
Nukem написа:15x50, не ти ли идва гъстичко, как работи с него М44-та, аз досега залагах само на Castrol и аз като теб с логиката че това е маслото на бмв, обаче нещо не съм много доволен и септември ще пробвам както ти казваш мотул 6100 обаче 10x40, че нещо ме е страх 15x50 да сложа!


Е па аз съм останал с впечатлението , че двигателя и изобщо колата ти е "гледана" , що не му пробваш едно 5в40 ... И мене мен беше страх да пробвам , ама да ти кажа се изненадах от резултата ...., но пък си заслужаваше опита .... Пък и ти мислиш септември (демек преди зимния сезон) да пробваш .... още една причина да сложиш пълна синтетика ...


Колегата да не би да кара Москвич на 40 год.та да му сипва 15/40 масло :kuku: тва изобщо не е добре..........
Аз карам с BMW масло 5/40 и съм много доволен-на 5000к изобщо не е мръднало...
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 25.08.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: '03 330xd M57N Sedan

Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло

Мнение от Mpower84 » 19 Май 2011, 20:32

Nukem написа:15x50, не ти ли идва гъстичко, как работи с него М44-та, аз досега залагах само на Castrol и аз като теб с логиката че това е маслото на бмв, обаче нещо не съм много доволен и септември ще пробвам както ти казваш мотул 6100 обаче 10x40, че нещо ме е страх 15x50 да сложа!

Ами за сега никакви проблеми. Вече 3-4 смени с това мсло и не съм имал оплаквания. Работи меко, не го гори... даже като отварях капака на главата за смяна на гарнитурата нямаше боклуци. Ако имаш интерес мога да пусна няколко снимки на отворения мотор.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло

Мнение от kdl » 19 Май 2011, 20:59

metodi80 написа:
Nukem написа:15x50, не ти ли идва гъстичко, как работи с него М44-та, аз досега залагах само на Castrol и аз като теб с логиката че това е маслото на бмв, обаче нещо не съм много доволен и септември ще пробвам както ти казваш мотул 6100 обаче 10x40, че нещо ме е страх 15x50 да сложа!

Е па аз съм останал с впечатлението , че двигателя и изобщо колата ти е "гледана" , що не му пробваш едно 5в40 ...
M/у другото М42 въобще не харесваше 5W40. Няколко пъти съм пробвал. Докато М43ката на vld се държеше идеално с абсолютно същото масло. Аз станах голям фен на М43 нещо... Методи, слагай смело! Ако моторът ти е в добро състояние, в което не се съмнявам, ще останеш много приятно изненадан!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло

Мнение от metodi80 » 19 Май 2011, 21:09

liloff написа:
metodi80 написа: Аз станах голям фен на М43 нещо... Методи, слагай смело! Ако моторът ти е в добро състояние, в което не се съмнявам, ще останеш много приятно изненадан!


liloff, аз карах с 5в40 (цял сезон ) .... :)
За мен маслото е 5в40 през зимата , сега сложих за през лятото 10в40 , но само за лятото ... кат дойде зимата пак 5в40 ще сложа ... аз за един сезон горе долу навъртм около 7-8 к , тъкмо за смяна ...

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло

Мнение от vladi_a_i » 19 Май 2011, 21:15

Заради хидравличните повдигачи си карайте колите с 5в40 и 10в40...
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

Денис-Белята!!!
Аватар
Мнения: 1634
Регистриран на: 3.11.2005

Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло

Мнение от 00Cool » 19 Май 2011, 21:16

bum_bum написа:8000 са напълно нормален интервал за смяна. За дизела сменям на 6500 понеже много цапа. На 28-цата доста по-често първо, щото не я карам повече от около 3к на сезон и второ щото е около 250-тина коня на вала и малкото колометри, които прави на сезон са с цялата газ.

ма върви ли ве4е ...
“All the power in the world won't make you fast at the Ring.“

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло

Мнение от bum_bum » 19 Май 2011, 21:20

Е, повървя едно лято и изкриви леко главата. Това лято е в отпуск, а идното живот и здраве мисля нещо много брутално.

vladi_a_i написа:Заради хидравличните повдигачи си карайте колите с 5в40 и 10в40...


В повечето съветници за масла за М52 препоръчват дори 0w40
Изображение

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло

Мнение от vladi_a_i » 19 Май 2011, 21:27

bum_bum написа:Е, повървя едно лято и изкриви леко главата. Това лято е в отпуск, а идното живот и здраве мисля нещо много брутално.

vladi_a_i написа:Заради хидравличните повдигачи си карайте колите с 5в40 и 10в40...


В повечето съветници за масла за М52 препоръчват дори 0w40

Е то има и 0в30 ама дали е удачно,не,че ще са вечни двигателите,но ако се долива примерно а пък и маслото да е скъпо..де отива.
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

Денис-Белята!!!
Аватар
Мнения: 1634
Регистриран на: 3.11.2005

Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло

Мнение от 00Cool » 19 Май 2011, 21:29

bum_bum написа:Е, повървя едно лято и изкриви леко главата. Това лято е в отпуск, а идното живот и здраве мисля нещо много брутално.

vladi_a_i написа:Заради хидравличните повдигачи си карайте колите с 5в40 и 10в40...


В повечето съветници за масла за М52 препоръчват дори 0w40


хахахах като загрее мойте 4увам 5 или 6 да тракат бруталноооооооооооо
“All the power in the world won't make you fast at the Ring.“

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло

Мнение от bum_bum » 19 Май 2011, 21:50

Е те като заминат и 0W0 да сложиш все тая, няма оправия с масло. Аз лично на първа смяна слагам най-тънкото възможно, ако го харчи повече от литър до смяна слагам по-гъсто и така. Като си намеря марка и вискозитет, дето не ги бара си карам с него, докато си я имам колата.
Изображение

Денис-Белята!!!
Аватар
Мнения: 1634
Регистриран на: 3.11.2005

Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло

Мнение от 00Cool » 19 Май 2011, 22:10

bum_bum написа:Е те като заминат и 0W0 да сложиш все тая, няма оправия с масло. Аз лично на първа смяна слагам най-тънкото възможно, ако го харчи повече от литър до смяна слагам по-гъсто и така. Като си намеря марка и вискозитет, дето не ги бара си карам с него, докато си я имам колата.

и тва 6те се прави като ревизирам вануса 4е по4ти вси4ко е ново та поне и повдига4ите да са нови :mhihi:
“All the power in the world won't make you fast at the Ring.“

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло

Мнение от stony1 » 19 Май 2011, 23:09

Преди да напиша кога си сменям маслото на колата, ще пиша малко по темата.

За промиването на двигатела гласувам и с двете ръце. За дизела е добре като се направи да се надуе системата с въздух, за да може да се изчисти и масления радиатор. А там остават повече боклуци отколкото не всички други места взети заедно. Много от колегите ще кажат, че няма разлика след промиването на двигатела, други ще бъдат на противоположното мнение, а аз ще изкажа своите доводи.
Купувате си Е36, (аз съм минал вече по този път) но нямате идея как е поддържана от предишния собственик. Общоприетата процедура е след закупуването да се подменят някой консумативи. Понеже новия собственик е подготвен за това, той залага на по-скъпи и качествени консумативи. Това е при първата смяна, но при 90% от собствениците на автомобили в БГ следващата смяна на консумативи е съобразена с бюджета, а не с качеството, което означава, че е вероятно да се използват друг вид, по-евтини консумативи. Ако се подходи по този начин и към автомобилното масло, тогава една промивка е напълно безмислена.
Ако собственика реши да кара колата с точно определен вид масло и ползва само него, тогава една промивка е доста уместна. Използването на различни видове автомобилни масла не се препоръчва поради няколко факта:
1. Всеки производител слага в маслото различни видове добавки (няма масло без добавки, освен ако не си пазите някой варел произведен през 1980 г. в България :mhihi: );
2. Различните добавки реагират по различен начин една на друга и се получават пресичания и отлагания по двигатела;
3. Всяко масло има определение характеристики, които са свързани с часовете на работа на двигатела. Грешно е схващането, че маслото трябва да се сменя след определен пробег (километри). Маслото се сменя след определ брой наработени часове. (На този принцип са направени и индикаторните диоди на таблото на Е36, като при тях се отчитат и броя студени стартове на двигатела, работата в оптимален режим, температурния диапазон при, който се експлоатира автомобила и др. При мен се оказа, че на не повече от 8000 км угасва последната зелена лампа на индикатора.)

А сега извън темата.
Сменям си маслото на не-повече от 8000 км. Карам само с един вид масло 10W40 на BMW и маслен филтър на MAN. Обикновено при смяната на маслото сменям и всички видове филтри. Дали е смислено или не е друг въпрос, но така ми е по-лесно.

Относно качеството на маслата предлагани в БГ мога да споделя малко опит. Преди 5-6 години имах достъп до лаборатория за анализ на горива и масла. Много фирми и организации ползваха услугите на тази лаборатория. Виждъл съм какви ли не масла. Най-много присадки има в руските корабни масла. Те са с висика киселинност и са произведени така, че за да се пресекат или престанат да смазват е необходимо да се смесят със 70% вода. При автомобилните масла нещата са по-различни, но и те са пълна химия. Почти всички съдържат процент отработено масло, а някой са почти 100% отработено масло и присадки. Най-интересен е факта, че М10Д се оказа повече масло отколкото останалите. В него просто нямаше присадки, сега вече може и да има :dunno: . След тези мои наблюдения, започнах да карам Опела с наливно М10Д, което сменях колкото се може по-често. Цената му просто беше символична. Колата още си работи нормално, ама ламарина не и остана :mhihi: .
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 21.02.2007
Кара: М40, 1.6

Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло

Мнение от Chapai » 20 Май 2011, 7:54

Колега, явно сте запознат на тема масло. Бихте ли споделили наколко думи за масло Приста 5/40 ? С такова масло съм от няколко месеца и нямам забележки.

По темата - смятам, че е по-добре в началото по-чести смени на маслото отколкото промивка.
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 11.12.2010
Местоположение: из между местоположенията
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i E36
Мечтае да кара: BMW M3 GTR
Детайли за колата: Бързо Мощно Возило

Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло

Мнение от Gungrave » 29 Май 2011, 18:12

Всеки който си обича колата и иска що годе читав двигател е нужна промивка.. тъй като от натрупаните киселини и наклепвания запушват малко по малко тръбичката която смазва разпределителя..
Аи ако не беше хубаво хората нямаше да го измислят.. :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: За или против промиването на двигателя преди смяна на масло

Мнение от bum_bum » 29 Май 2011, 19:01

E ка така киселини пък запушват.. аз все си мислех, че киселините разяждат и разтварят по-скоро ;)
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook