Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY
ico318 написа:Сглобих тестера и го вградих в таблото,като ползвам диодите на мотометъра. Разредил съм малко средните,защото са само 7. Работи добре и ми е пред очите,но изгорих вече две интегрални схеми за няколко дни. Според по-вещи от мен в електрониката,проблема идва от пада и последващия пик на напрежението, при палене. Сега,при третия опит,ще го вържа,така че да работи само при запалена кола,а не още на контакт. Някой имал ли е подобен проблем и дали ще успея да ползвам тестера по-дълго,ако има захранване само при работещ двигател?
Не би трябвало да имаш подобен проблем , но можеш просто да поставиш един стабилизатор на 12 волта ( 7812) и това ще ти реши проблема ....
Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY
Ще добавя стабилизатор. Благодаря. Кондензатора на входа остава ли и стабилизатора преди или след него?
- burnou7
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: 18.02.2009
- Местоположение: СА
- Кара: без гражданска
- Мечтае да кара: e36 ///M
Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY
Някой с такава джаджа в София може ли да ми замери сондите (май са 2-м52б25)? Или с каквото и да било важното е да е точно.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY
ico318 написа:Ще добавя стабилизатор. Благодаря. Кондензатора на входа остава ли и стабилизатора преди или след него?
стабилизатора преди кондензатора (кондензатора остава ).....
Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY
По съвета на Методи и на приятел,реших да намаля напрежението на 10 волта и сложих 7810 с кондензатори-0,33 микрофарада на входа и 0,1 микроф. на изхода. Схемата работи,само диодите светят малко по-слабо,като това може да се коригира лесно с намаляне на R3 от схемата. Това е само за сигурност,защото май си намерих грешката-захранването идваше на контакт и го имаше при въртене на стартер. Този пад вероятно изгори двете интегрални схеми
. Сега захранване има,след като запали мотора. Мисля,че тези неща ще ме предпазят от рекордно трето горене.

- burnou7
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: 18.02.2009
- Местоположение: СА
- Кара: без гражданска
- Мечтае да кара: e36 ///M
Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY
Може ли пак втората схема за 5v,че не ми излиза
Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY
Вече трети ден работи схемата,което не успяха да направят първите две. Смятам,че няма да гори повече. Добре е,който смята като мен да я монтира за постоянно в колата,да сложи стабилизатор и да внимава от къде взима захранване. Тези дни ще сравня показанията с широколентова сонда и ще напиша какъв е обхвата на уреда.
- burnou7
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: 18.02.2009
- Местоположение: СА
- Кара: без гражданска
- Мечтае да кара: e36 ///M
Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY
burnou7 написа:Може ли пак втората схема за 5v,че не ми излиза
Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY
Схемата е добра за тестер,а аз опитвам да я ползвам за настройки-не става. Замерихме с широколентова сонда и десетия диод светка при ламбда =0,96-0,97. Това означава,че тяснолентовата сонда има показания много близки до 1. Разглеждах графики как може да се ползва от 0,85 до 1,15 примерно,но това не е така. Сондата на колата е НТК и е нова.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани